Muiden valmistajien yhteensopivat nappulat
- Meganiikko
Re: Muiden valmistajien yhteensopivat nappulat
En nyt tiedä tuosta... Reaper tekee omasta mielestä huomattavasti parempia fabacharacterfiguja kuin GW ja maksaa 2€/figu. Toki opinions, opinions....
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
- Hammerheart
Haluatko antaa pari esimerkkiä?warhamer116 kirjoitti:En nyt tiedä tuosta... Reaper tekee omasta mielestä huomattavasti parempia fabacharacterfiguja kuin GW ja maksaa 2€/figu. Toki opinions, opinions....
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
- NorjanPaavi
Eikö Bones ja Bones 2 kickstarteri ole täynnä kyseisiä figuja. Eli laadultaan ja suunnitelultaan parempia/sopivampia sankareiksi ja unit championeiksi kuin GW:n omat? VINK! ;)Hammerheart kirjoitti:Haluatko antaa pari esimerkkiä?warhamer116 kirjoitti:En nyt tiedä tuosta... Reaper tekee omasta mielestä huomattavasti parempia fabacharacterfiguja kuin GW ja maksaa 2€/figu. Toki opinions, opinions....
- Hammerheart
Nimeomaan! =DNorjanPaavi kirjoitti:Eikö Bones ja Bones 2 kickstarteri ole täynnä kyseisiä figuja. Eli laadultaan ja suunnitelultaan parempia/sopivampia sankareiksi ja unit championeiksi kuin GW:n omat? VINK! ;)Hammerheart kirjoitti:Haluatko antaa pari esimerkkiä?warhamer116 kirjoitti:En nyt tiedä tuosta... Reaper tekee omasta mielestä huomattavasti parempia fabacharacterfiguja kuin GW ja maksaa 2€/figu. Toki opinions, opinions....
Ne niitten ihmisen kokoiset figut kun ei tosiaan ole lähelläkään GW:n laatua. Toki hintaansa nähden tavallaan kelpoja, mutta "huomattavasti parempia" on ihan pähkähullua puhetta. Ja siis ei ole enää missään "opinions, opinions" -linjalla, vaan ihan kertakaikkinen fakta.
Bones on mainio materiaali isoihin otuksiin ja pienissä se on halpaa ja sitä saa mistä maksaa. Toimii tiettyihin juttuihin oikein hyvin, mutta ei kyllä todellakaan tuohon ehdotettuun.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
- Meganiikko
niin noh detailien taso ei ole ihan samaa kuin GW'lla noissa reaper figuissa, mutta toisaalta ne detailit eivät ole pelkkiä kalloja, tai kalloja jotka on tehty kalloista. Tietenkin jos tykkää siitä että figulla on pienen kansanmurhan verran kalloja päällään niin fine, itselle ei ole juuri sytyttänyt.
- Hammerheart
Mitenhän mä arvasin tämän argumentin. "Cittarista saa lelupossuja ja ne on halvempia ja ihan hemmetisti parempia kuin GW:n Thirsteri. Detailit ei ehkä oo niin hyviä, mutta tykkään enemmän possuista kuin demoneista. Mulla kun on minipossu Helga."warhamer116 kirjoitti:niin noh detailien taso ei ole ihan samaa kuin GW'lla noissa reaper figuissa, mutta toisaalta ne detailit eivät ole pelkkiä kalloja, tai kalloja jotka on tehty kalloista. Tietenkin jos tykkää siitä että figulla on pienen kansanmurhan verran kalloja päällään niin fine, itselle ei ole juuri sytyttänyt.
Kittos ja kuittaus.
- Meganiikko
Ihan hyvin kiteytetty, oikeastaan.
Loppujen lopuksi figujen ulkonäon eka tarkoitus on miellyttää ostajan ja sitäkautta omistajan silmää, ja jos joku tykkää siitä pinkistä minipossusta enemmän kuin tirsusta niin kiva se.
Sitten jos sitä käyttää peleissä ja molemmat puolet hyväksyy että minipossu 60mm (tjms) basella on about oikean kokoinen ja näköinen (ja sillä on kiva fluffitausta, helga the demonipossu tuli warpista tuhoamaan, repimään ja raiskaamaan kaikenkansan mantuja ja mäntyjä ja sitä vastaan kuusihaltiat panee kovasti vastaan irve naamalla ja jousi kädessä jne jne...) että menee tirsusta niin kiva.
Pari esimerkkiä pyysit, siis tässä niistä mitä itse käytän: (sori että nyt ei ole kuvia itse figuista, paristot loppu kamerasta :C)
Tämä toimii tällä hetkellä DE Archonina Djinnn Bladella:
Ghoul Queen
Tämä taas Tzeenchin heraldina
Dark Priest
Ja tämä Slaaneshin heraldina (pienellä GS muokkailulla)
Virina, Female Daemon
(ja jos puhutaan figujeni rotupuhtaudesta: Oma armeija ei ole päässyt paikallisiin turnauksiin vaihtoehtofigujen takia nyt 4 kertaa putkeen.
Tämänhetkiseen turnaukseen pääsin kun annettiin erityislupa 2 figutarkastuksen jälkeen ja koko turnaus pelataan kompittomana)
Loppujen lopuksi figujen ulkonäon eka tarkoitus on miellyttää ostajan ja sitäkautta omistajan silmää, ja jos joku tykkää siitä pinkistä minipossusta enemmän kuin tirsusta niin kiva se.
Sitten jos sitä käyttää peleissä ja molemmat puolet hyväksyy että minipossu 60mm (tjms) basella on about oikean kokoinen ja näköinen (ja sillä on kiva fluffitausta, helga the demonipossu tuli warpista tuhoamaan, repimään ja raiskaamaan kaikenkansan mantuja ja mäntyjä ja sitä vastaan kuusihaltiat panee kovasti vastaan irve naamalla ja jousi kädessä jne jne...) että menee tirsusta niin kiva.
Pari esimerkkiä pyysit, siis tässä niistä mitä itse käytän: (sori että nyt ei ole kuvia itse figuista, paristot loppu kamerasta :C)
Ghoul Queen
Dark Priest
Virina, Female Daemon
(ja jos puhutaan figujeni rotupuhtaudesta: Oma armeija ei ole päässyt paikallisiin turnauksiin vaihtoehtofigujen takia nyt 4 kertaa putkeen.
Tämänhetkiseen turnaukseen pääsin kun annettiin erityislupa 2 figutarkastuksen jälkeen ja koko turnaus pelataan kompittomana)
- NorjanPaavi
Onhan noi Bones linjasto lautapeli sarjan figut hinta laatusuhteeltaa hyviä, mutta en mä kyllä voi kuvitella niitä sotkettavaksi edes osittain GW armeijaan. Sitten taas jos armeijassa ei ole yhtään GW nappia on asia ihan eri. Toki niiden hinta on ihan naurettavan halpa, mutta silti en kyllä IMO itse näe kovin varteen otettavana vaihtoehtona.
PS. Dakka Dakkan vastaava ketju:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 73197.page
PS 2: Kiitokset Jamolle. Eli korjauksena sen verran että yllä oleva viesti koskee Reaperin Bones muovi linjastoa, koska Reaper tekee myös metalifiguja. Toki niiden hinnat ja laatu en taas eri kuin halvalla Bones sarjalla.
Mitä näistä esimerkeistä tulee niin onhan noi ihan ok figuja, mielipiteistä ei voi kiistellä, mutta näkemättä kokonaisuutta on aika vaikea edes kuvitella että armeija onnistuisi olemaan kovin yhtenäinen. Proxyjen ongelma kun tuppaa olemaan vähän se että proxytettava figu tuppaa paistamaan silmään huonolla tavalla.warhamer116 kirjoitti:Pari esimerkkiä pyysit, siis tässä niistä mitä itse käytän: (sori että nyt ei ole kuvia itse figuista, paristot loppu kamerasta :C)
Ghoul Queen
Dark Priest
Virina, Female Daemon
Mitä "rotupuhtauteen" tai siis paremminkin ilmaistuna "valmistaja" puhtauteen niin itselläni ei ole valmistajan suhteen mitään väliä. Pois se minusta. Itselläni ei ole tarvetta hehkuttaa yhdenkään valmistajan nappeja (poislukien haudattu Racham :P ). Enemmänkin kiinnitän huomiota kokonaisuuteen, kuinka onnistunut armeija on kokonaisuudessaan ja teemassaan. Yksittäisten figun poppaaminen silmään on aina kaksi piippuinen juttu.warhamer116 kirjoitti: (ja jos puhutaan figujeni rotupuhtaudesta: Oma armeija ei ole päässyt paikallisiin turnauksiin vaihtoehtofigujen takia nyt 4 kertaa putkeen.
PS. Dakka Dakkan vastaava ketju:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 73197.page
PS 2: Kiitokset Jamolle. Eli korjauksena sen verran että yllä oleva viesti koskee Reaperin Bones muovi linjastoa, koska Reaper tekee myös metalifiguja. Toki niiden hinnat ja laatu en taas eri kuin halvalla Bones sarjalla.
Viimeksi muokannut NorjanPaavi, Pe 20.03.2015 12:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Reaperin metallifigut oli ainakin paikoitellen varsin oivia sankarifiguja, jotka upposi GW kaman sekaan ihan sulavasti. Itsellänikin on yksi kääpiömaagi (yhä odottamassa maalausta).
Omasta puolesta on tullut hommattua Puppets Warin ja Anvil Industryn kamppeita. Menneet marsuista.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
- Hammerheart
Höh, NorjanPaavi, olin aikeissa lainata kun minusta sanoit niin hemmetin hyvin, että Bones-napit on ennemminkin korvike kuin vaihtoehto. Tosi osuvasti sanottu minusta ja olen ihan samaa mieltä! Mutta poistitkin sen - pöh sanon minä!
Tässä voi olla kyseessä joku sukupolvien välinen kuilu tai Warhamerin (lausutaanko tuo muuten "Woorheimer" niin kuin sen päässäni aina muotoilen?) esitystyyli (mies kun tuntuu olevan tosi syvällä tässä chan- ja meemikulttuurissa), mutta jotenkin vaikka makuasioita toki, niin otan silti tuommoisen "Reaper tekee paljon parempia parilla eurolla" tyyppisen väitteen sillai edes hitusen objektiivisena. Tai siis jos kaikelle kansalle jotain julistaa, niin minusta siinä pitäisi olla edes jotain yleistettävyyden häivää. Bones kun on laadultaan just sitä mistä maksaa.
Lisäksi en ihan hiffaa, että miksi pelaa alunperinkään GW:n pelejä jos GW:n estetiikka ei miellytä. Toki ylilyöntejä noiden kallojen sun muiden krumeluurien kanssa sattuu aina silloin tällöin, mutta ei ne nyt oikeasti kaikki ole semmoisia.
Mutta metallit eivät tosiaan ole paria euroa kappale.
Bones tosiaan toimii hiton hyvin tosi isoissa napeissa ja semmoissa ogren kokoisissakin kivasti, mutta ihmisen kokoiset on kyllä pari euroa kappale ihan syystä.
Tässä voi olla kyseessä joku sukupolvien välinen kuilu tai Warhamerin (lausutaanko tuo muuten "Woorheimer" niin kuin sen päässäni aina muotoilen?) esitystyyli (mies kun tuntuu olevan tosi syvällä tässä chan- ja meemikulttuurissa), mutta jotenkin vaikka makuasioita toki, niin otan silti tuommoisen "Reaper tekee paljon parempia parilla eurolla" tyyppisen väitteen sillai edes hitusen objektiivisena. Tai siis jos kaikelle kansalle jotain julistaa, niin minusta siinä pitäisi olla edes jotain yleistettävyyden häivää. Bones kun on laadultaan just sitä mistä maksaa.
Lisäksi en ihan hiffaa, että miksi pelaa alunperinkään GW:n pelejä jos GW:n estetiikka ei miellytä. Toki ylilyöntejä noiden kallojen sun muiden krumeluurien kanssa sattuu aina silloin tällöin, mutta ei ne nyt oikeasti kaikki ole semmoisia.
Metalliset on toki asia ihan erikseen. Jotenkin ne usein pomppaa silmille erilaisen tyylin vuoksi, mutta kun Reaperin valikoima on niin valtava, niin kyllä sieltä harmonisiakin proxyja löytää.jamovoima kirjoitti:Reaperin metallifigut oli ainakin paikoitellen varsin oivia sankarifiguja, jotka upposi GW kaman sekaan ihan sulavasti. Itsellänikin on yksi kääpiömaagi (yhä odottamassa maalausta).
Mutta metallit eivät tosiaan ole paria euroa kappale.
Bones tosiaan toimii hiton hyvin tosi isoissa napeissa ja semmoissa ogren kokoisissakin kivasti, mutta ihmisen kokoiset on kyllä pari euroa kappale ihan syystä.
- NorjanPaavi
Joo kyseisessä lauseen pätkässä unohdin koko Reaperin metalli linjan, vaikka itsekkin omistan kyseisiä figuja. En jaksanu korjata kokonaan. Oli muutenkin huono lause. Mutta siis edelleen olen sitä mieltä että GW:n peleissä Bones on korvike kuin vaihtoehto.Hammerheart kirjoitti:Höh, NorjanPaavi, olin aikeissa lainata kun minusta sanoit niin hemmetin hyvin, että Bones-napit on ennemminkin korvike kuin vaihtoehto. Tosi osuvasti sanottu minusta ja olen ihan samaa mieltä! Mutta poistitkin sen - pöh sanon minä!
- Meganiikko
Asiasta voi olla monta mieltä.
Itse olen tykännyt, mutta jokaisella oma mielipiteensä.
Kuva1 DE reaper ghoul queenista (armeijan väreissä)
Kuva2 DE reaper ghoul queenista (lähikuva)
Note: maalaustaitoni ei todellakaan siis ole mitään masterclassia...
Itse olen tykännyt, mutta jokaisella oma mielipiteensä.
Kuva1 DE reaper ghoul queenista (armeijan väreissä)
Kuva2 DE reaper ghoul queenista (lähikuva)
Note: maalaustaitoni ei todellakaan siis ole mitään masterclassia...
Detaljit ja valulaatu eivät ole ainoa määrittelevä tekijä figussa. Tärkein lienee estetiikka, onhan ne Centurionit hemmetin hyvin skulpattuja ja tosi hyvällä valulla, mutta useimpien mielestä tavattoman hölmön näköisiä.Hammerheart kirjoitti:Mitenhän mä arvasin tämän argumentin. "Cittarista saa lelupossuja ja ne on halvempia ja ihan hemmetisti parempia kuin GW:n Thirsteri. Detailit ei ehkä oo niin hyviä, mutta tykkään enemmän possuista kuin demoneista. Mulla kun on minipossu Helga."
Miksi itse en ole ostanut GW figuja muutamaan vuoteen?
-Hinta
-Heroic Scale
-CAD suunnittelu näkyy
-Design on liian rönsyilevää (10 vuotta sitten oli sopivan hillittyä).
Hammerheart kirjoitti:Bones-napit on ennemminkin korvike kuin vaihtoehto.
Siis johtuen erilaisesta designista vai valulaadusta?NorjanPaavi kirjoitti:GW:n peleissä Bones on korvike kuin vaihtoehto.
Koska vain GW peleihin tuntuu löytyvän vastustajia. Onneksi tilanne näyttäisi kääntyvän hitaasti, mutta varmasti.Hammerheart kirjoitti:Lisäksi en ihan hiffaa, että miksi pelaa alunperinkään GW:n pelejä jos GW:n estetiikka ei miellytä.
- Hammerheart
Tavallaan sekä-että. Design on sen verta erilainen, että Reaperin kama kyllä paistaa usein kauas. Mutta kyllä sieltä on mahdollista löytää sopiviakin (etenkin jos jaksaa konvertoida hieman) eli ei se mitenkään kategorisesti "väärin" ole. Laadussa sen sijaan kyllä tulee minusta rajat vastaan nopeasti.Mysterous kirjoitti:Siis johtuen erilaisesta designista vai valulaadusta?
Toki enempi-vähempi totta. Etenkin pienemmillä paikkakunnilla. Ahkerasti demottamalla ja promoamalla kyllä usein saa vastakaikua, mutta toki siitä on vaivaa. Ja onhan noita sitten vielä masiinaa ja Flames of Waria ja sen sellaisia, joihin löytänee pelikaveria.Koska vain GW peleihin tuntuu löytyvän vastustajia. Onneksi tilanne näyttäisi kääntyvän hitaasti, mutta varmasti.Hammerheart kirjoitti:Lisäksi en ihan hiffaa, että miksi pelaa alunperinkään GW:n pelejä jos GW:n estetiikka ei miellytä.
Pienemmissä peleissä toimii hyvin suoraan parin pelikelpoisen porukan hankkiminen. Näin pelikaverien kynnys kokeilla peliä laskee huomattavasti. Toki GW:n pelien ulkopuolelle laajentamisessa on se varjopuoli, että helposti päätyy tilanteeseen, että on kymmeneen peliin joukot joista suurinta osaa ei pääse pelaamaan kuin silloin tällöin. Tosin ei se kauheasti eroa tilanteesta, jossa on vaikkapa kuusi armeijaa 40k:hon. Paitsi ehkä pelikenttää näkemättömiä ukkoja on kaapin perällä lukumääräisesti pienempi määrä :) Tosin itsellä on vähän se ongelma, että on ne kuusi 40k armeijaa ja päälle kymmeneen muuhun peliin joukot :D
Joku mielikuvitukseton brittiläinen piraattipaja on kuulemma tehnyt häpeämättömiä yksiyhteen-kopioita Micro Artin perinteisestä Iron Brotherhoodista. C&D:tä odotellessa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
-
Brightstar
Hahaha. Kun näin että joku oli vastannut tähän lankaan niin mulle tuli heti mieleen että hei, voisi huudella Iron brotherhoodin figuista kun ne menee tosi hyvin admech vanguardeista. Hivemind!Dolmot kirjoitti:Joku mielikuvitukseton brittiläinen piraattipaja on kuulemma tehnyt häpeämättömiä yksiyhteen-kopioita Micro Artin perinteisestä Iron Brotherhoodista. C&D:tä odotellessa.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Itel oli noita lojumassa boxissa tyyliin vuoden, ostin jo yhden boxin skitaareja ja tajusin että noita iron brotherhoodia oiski tossa. Vähän monoposea mut menee todella hyvin skitaareista. Kiväärit tarpeeksi pitkiä.