Fabahuhuista ja uutisista keskustelu

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Dolmot
Valvoja

Re: Fabahuhuja & uutisia

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Oskari kirjoitti:Jos seuraava faba-edikka on tuota formaattia, niin mää heitän hanskat tiskiin. :)
Minua taas huvittaa katsella miten jengi hajoilee ajatukselle että armeijan pitäisi sisältää armeija. :)
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Dolmot kirjoitti: jengi hajoilee ajatukselle että armeijan pitäisi sisältää armeija. :)
+1
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Jore

Viesti Kirjoittaja Jore »

Dolmot kirjoitti:Minua taas huvittaa katsella miten jengi hajoilee ajatukselle että armeijan pitäisi sisältää armeija. :)
Juurikin näin!
"If I had the choice between being gay and owning a Mac, I would rather be gay because if I owned a Mac, I would be both gay and own a horrible computer."
Jasper

Viesti Kirjoittaja Jasper »

Suosittelen kaikille kokeilemaan pelaamaan seuraavalla tavalla. Yksi pelaaja laskee kaksi tai useamman armeijan listalle. Vastapelaaja valitsee tämä jälkeen listat joilla molemmat pelaa. Tämän seurauksena molemmilla pelaajilla on tasavertaiset listat. Olettaen siis, että listojen tekijä pyrkii luomaan tasavahvat armeijat paperille. Itse on tullut kokeiltua ja hauskoja pelejä on saatu aikaiseksi.

Omasta mielestäni nykyisen edikan säännöt ovat hyvät. Tai ainakin paremmat kuin edellisissä. Suurin ongelma vain sattuu olemaan muutamat (tai oikeastaan aika monetkin) ali- ja ylihinnoitellut yksiköt/taikaesineet. Mutta toisaalta kun taas ajattlee, niin ehkä se suurin ongelma onkin pelaajissa, eikä itse pelissä...
... mutta eipä tästä tämän enempää.
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Dolmot kirjoitti:
Oskari kirjoitti:Jos seuraava faba-edikka on tuota formaattia, niin mää heitän hanskat tiskiin. :)
Minua taas huvittaa katsella miten jengi hajoilee ajatukselle että armeijan pitäisi sisältää armeija. :)
Ei tommoset rajat tee muuta kuin kovan coren omaavista armeijoista kovempia.

Esim. WoC 2000 pts.

Throgg, 195
23x Chaos Troll, 805
Chimera, rege, 245
5xWarrior Chariot, mark of nurgle, 6x125 = 625
5x4xChaos Warhound 5x30=120

Total: 1990
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Oskari kirjoitti: mää otan määrän x monsuja, velhoja, heroja ja siistejä eliitti yksiköitä.

Suosittelen Warmachine/Hordesia
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

*hekotus*... faba jakaa kyllä hienosti mielipiteitä tän pelityylin suhteen... minmaxaus vs. tasapaino vs. fluffiarmeija... Kaikkia ei voi miellyttää (ja tasapaino+fluffi ei myöskään aina mene käsi kädessä). Loppupeleissähän kyse on siitä kenen kanssa pelaa ja aina voi houserulettaa rajoitukset huitin nevadaan, jos ei niistä tykkää, tai houserulettaa niitä rajoituksia lisää.

Turnauspelaaminen on sitten ihan oma lukunsa, eikä turnauspelaajia saa ikinä tyytyväiseksi sääntöihin, paitsi ehkä shakissa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Oskari kirjoitti:
Dolmot kirjoitti:

Esim. WoC 2000 pts.

Throgg, 195
...
Tuo nyt on huonosti suunnitellun speccun ansiota. Armeijoissa on erilaisia elementtejä, jotka tekevät niistä vahvempia eri osa-alueilla. Yksi lentää, toinen taikoo ja kolmas omaa hyvän coren. Täydellistä tasapainoa et saa missään, järkevät rajoitukset on aina paremmat kuin täysin vapaa sekamelska. Jälkimmäistä ei pysty tasapainottamaan kuin aloittamalla nollasta.

Kuten sanottu, 5 napin hammeria havittelevat voivat lähteä kokeilemaan warmachinea. Tässä kerjussa suurin osa kuitenkin kaipaa blockkeja, joita tuuppia toisiaan vasten. Pelkkää fluffia tai nappeja kaipaava voi proxyttaa haluamaansa jaskaa chimeralla ja arachnarokilla.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Silveri

Niblebitzer kirjoitti:Kuten sanottu, 5 napin hammeria havittelevat voivat lähteä kokeilemaan warmachinea.
Mutta Warmahordes ei ole WHFB, eikä GW:n tuote, ja siinä on vähemmän tissejä. Ei sinänsä... vaikken FaBaa enää pelaakaan, on faba mulle edelleen eniten blokkien liikuttelua.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Silveri kirjoitti:
Niblebitzer kirjoitti:Kuten sanottu, 5 napin hammeria havittelevat voivat lähteä kokeilemaan warmachinea.
Mutta Warmahordes ei ole WHFB, eikä GW:n tuote, ja siinä on vähemmän tissejä. Ei sinänsä... vaikken FaBaa enää pelaakaan, on faba mulle edelleen eniten blokkien liikuttelua.
Sanoisin, että kaikki tiivistyy lopulta tuotteen valmistajaan eli GW:hen. Warmahordesissakin on tissejä, jos niitä sinne proxyillä tuo. Jaskoja olen GW:n peleissä nähnyt ainakin Epicissä ja Chaos Dwarffeilla, niin miksei Warmassa voi olla ukkoina tissimatoja ja hulahula-tyttöjä? Jos on pakko saada pelata GW:n tuotetta jossa on vain pari ukkoa niin Mordheim, Blood Bowl tai Inquisitor auttaa. Jälkimmäisessä olisi vielä "isoja" möllejä ;D
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

Silveri

Ja jos steampunk-fantasiahenkistä turnauspelaamiseen pitkälti suunniteltua peliä haluaa pelata tissien kanssa, niin Warmahordesin lisäksi myös Malifaux on harkittava vaihtoehto. Mutta toki GW-fani on GW-fani, eikä siinä sinänsä mitään väärää ole etenkin, jos kavereitakaan ei kiinnosta kurkkia aidan toiselle puolelle.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Warseeristä poimittua - kirjoitti:In the continental europe part of GW, there are red and amber dates. I don't know about UK or US.

Amber dates are reserved for Codex books or other, bigger than usual weekly releases. Something that peeks many peoples interest. The last one was 2 weeks back, when they releases the Archaon book. These dates are the release date, not the preorder date. The next is two weeks from tomorrow, and probably marks the AdMech Codex for 40k.

Currently, there are 4 red dates, that signify something BIG for the stores. One early July, one mid June, and both the 2nd and the 9th of may. Two consecutive red dates were not done since the relase of the 6th Edition 40k rulebook. So, whatever it is, GW believes it will be a very high-traffic release for their stores. Bigger then the AdMech Codex or the End Times books.
En tiedä, eikä tiedä kukaan muukaan varmaksi, MUTTA voisiko olla toukokuun alussa?

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Niblebitzer kirjoitti:
Warseeristä poimittua - kirjoitti:In the continental europe part of GW, there are red and amber dates. I don't know about UK or US.

Amber dates are reserved for Codex books or other, bigger than usual weekly releases. Something that peeks many peoples interest. The last one was 2 weeks back, when they releases the Archaon book. These dates are the release date, not the preorder date. The next is two weeks from tomorrow, and probably marks the AdMech Codex for 40k.

Currently, there are 4 red dates, that signify something BIG for the stores. One early July, one mid June, and both the 2nd and the 9th of may. Two consecutive red dates were not done since the relase of the 6th Edition 40k rulebook. So, whatever it is, GW believes it will be a very high-traffic release for their stores. Bigger then the AdMech Codex or the End Times books.
En tiedä, eikä tiedä kukaan muukaan varmaksi, MUTTA voisiko olla toukokuun alussa?
Ymmärtääkseni huhut ainakin jossain vaiheessa laittoivat sen 40k-variantti Horus Heresy 30k aloitusboksin aikaan ennen Faban ysiedikkaa, eli tuo toukokuu liittynee siihen. Vaikka eihän näistä toki vissiin kukaan mitään varmuudella osaa sanoa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Hammerheart kirjoitti:
Niblebitzer kirjoitti:

Ymmärtääkseni huhut ainakin jossain vaiheessa laittoivat sen 40k-variantti Horus Heresy 30k aloitusboksin aikaan ennen Faban ysiedikkaa, eli tuo toukokuu liittynee siihen. Vaikka eihän näistä toki vissiin kukaan mitään varmuudella osaa sanoa.
Jep ja huomioiden miten 30k myy en ihmettelisi jos GW pitää muovista 30k:ta isona juttuna.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

warhamer116 kirjoitti:
Oskari kirjoitti: mää otan määrän x monsuja, velhoja, heroja ja siistejä eliitti yksiköitä.
Suosittelen Warmachine/Hordesia
Suosittelen jotain historiallista. Fantasiapelissä voi olla, että armeijat ei aina ole realistisia.
Niblebitzer kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
Dolmot kirjoitti:

Esim. WoC 2000 pts.

Throgg, 195
...
Tuo nyt on huonosti suunnitellun speccun ansiota. Armeijoissa on erilaisia elementtejä, jotka tekevät niistä vahvempia eri osa-alueilla. Yksi lentää, toinen taikoo ja kolmas omaa hyvän coren. Täydellistä tasapainoa et saa missään, järkevät rajoitukset on aina paremmat kuin täysin vapaa sekamelska. Jälkimmäistä ei pysty tasapainottamaan kuin aloittamalla nollasta.
Niin. Voi noi trollit korvata chaos charioteilla ja marauder horsemaneilla. Heroks saa hyvin jonkun third eye/preservation/mot tyypin. Nää rajat jotka aikaisemmin esitettiin tekis monta armeijaa pelikelvottomiksi.
Niblebitzer kirjoitti: Kuten sanottu, 5 napin hammeria havittelevat voivat lähteä kokeilemaan warmachinea. Tässä kerjussa suurin osa kuitenkin kaipaa blockkeja, joita tuuppia toisiaan vasten. Pelkkää fluffia tai nappeja kaipaava voi proxyttaa haluamaansa jaskaa chimeralla ja arachnarokilla.
Onneks GW ite on tajunnu, että jengille ei saada fabaa myytyä pakottamalla ostaan miljoona muovi-infantry nappia. Ei tarvii pelaa semmosten tyyppien kanssa, joiden armeija ei just suo miellytä. Voi perustaa ihan omia sisäpiiri kerhoja, jossa pelataan tiukasti etukäteen määrätyillä säännöillä. Mää pelaan mieluummin semmosissa ympyröissä missä saa pelata mitä haluaa.

Mää lopetan nyt kyllä tästä aiheesta jauhamisen tähän tässä ketjussa, jatketaanko tuolla tän alueen unbound ketjussa? "Unbound" näyttäs olevan GW-pelien tulevaisuutta, tykkäs siitä tai ei. Jos ei tykkää, niin kannattaa äänestää lompakolla.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Silveri

Onkohan 9. edikka sitten Sigmarin elinaikaan sijoittuva? Olisi aika häröä...
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Silveri kirjoitti:Onkohan 9. edikka sitten Sigmarin elinaikaan sijoittuva? Olisi aika häröä...
Huomioiden että fluffin on tarkoitus loikata eteenpäin "bubbles in warp" settingiin aika epätodennäköistä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Morrigan

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Toi bubbles in warp tais olla uutisankka, jonka aiheutti toi liskojen bubbleutuminen. Tai näin ainakin viimeksi.
Euroopan mukavin mies
Silveri

Tai sitten voisivat tehdä überhäröratkaisun ja tuoda spess mehreensit myös fabaan... semmoisina 2+/3+ armor save steampunk-ritareina, jolla on gatling-musketit! Faba uuteen nousuun avaruusmerijalkaväellä!

[ehkä ei pidä innovoida hirveästi väsyneenä keskiyöllä]
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Silveri kirjoitti:Tai sitten voisivat tehdä überhäröratkaisun ja tuoda spess mehreensit myös fabaan... semmoisina 2+/3+ armor save steampunk-ritareina, jolla on gatling-musketit! Faba uuteen nousuun avaruusmerijalkaväellä!

[ehkä ei pidä innovoida hirveästi väsyneenä keskiyöllä]
Varsinkaan kun tämä skenaario taitaa olla kaaoksen ja skavenien uusia julkaisuja analysoiden se realistisempi mahdollinen suuntaus ihmisten post-apoc ulkoasulle.

Oih, voih...
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”