Mordheim 2015: Kirottu kaupunki -kampanja

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Sergeant

Re: Mordheim 2015: Kirottu kaupunki -kampanja

Viesti Kirjoittaja Sergeant »

Päivitin sääntöjä... ja lisäsin kampanjan voittopisteytyksen. Voi muuttua vielä ennen kampanjan alkua.

Kampanjaan osallistuvat laittakaa warbandinne tänne ennen ensimmäistä pelipäivää http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 3&t=110927
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Hehee , noista warband listoista viimeistään tajuaa kuinka rikki lingot on ku juusto-Jarkko viljelee niitä noin viljalti ;) Sain oman bandini kirjoitettua ja huomenna ku pääsen oikein koneen ääreen niin kirjoitan sen tarinoineen tuonne toiseen ketjuun. Vampyyri houkutteli aikas paljon (olis ollu figuki valmiina), mutta jotenki mercenaryt sopii tähän peliin liian hyvin..

Edit: http://www.mordheimer.com/warbands/offi ... astmen.htm Oli virhe googlettaa... Vanhan pedon silmin nuo näyttää aika pirun houkuttelevilta, mutta ovat vähän liian vahvan oloisia. Kumpaa vastaan haluatte pelata, middenheimiläisiä vai petoja?
Make love, not peace.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Hei, mä kysyin jo, kun itteekin alko mietityttää, et onko 7 linkoo liikaa. Meni vaan pisteet kivasti tasan. Juustoisin lingottaja on toi sokee augur :D
Joo tota empire in flames beastman listaa itekin alkuun mietein. Siitä saa kyl rakennettuu hauskan ja kovaa lyövän porukan. Nyt vaan ei ehdi tähän hätään sitä rakentaa. Mut varmaan sen projektin aloitan täs jossain kohtaa ja mahdollises seuraavas kamppikses onkin sit kyl pedot mukana. Multa ääni pedoille vaikka perus T4 onkin juustooo. Linkokin vaatii 5+ haavottamiseen, tylsää :D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Sergeant

Mua ei ainkaan tässä vaiheessa haittaa linkojen määrä.
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Mää uskon että toikin ratkee pelaamisella. Varustuksista kattoen näyttäis siltä että noi sisterit kuitenkin haluu lähelle mieluusti, mutta ehkä noi slingit on varalla jotain ärsyttäviä katolla olevia varsijousi miehiä vastaan tai muuta ettei tarvi kiivetä koko matkaa sen luokse. Taikka sitten just vielä kun ollaan yli 8" päässä (eli ei voida chargea) niin heitetään sillon kivet ja ens vuorolla sitten toivotaan charge mahista.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
syrja

Älkääs nyt ottako liian vakavasti noita kaimapojan jorinoita.
Mut sellanen tuli mieleen. Lasketaanko noi beastmanit samaan pahis kastiin, kuin undeadit ja possessedit? Mietein vaan noiden sistereiden erikois juttujen kannalta. Esim holy weapon bonus, jotkut rukoukset tms. Jotka on noita pahiksia vastaan tehokkaampia. Et mitä mieltä ootte?

ps. Sen takii mä sua kaimaseni houkutin petoihin vaihtamaan. Jos notta vaikka saataas kurmoottaa sinnuu kovempaa :D
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Niin kauan kuin kukaan ei ehdottele pelaavansa Shadow Warrioreilla, niin kaikki on suhteellisen hyvin vielä :D
Barricade

Ne vasarat auttaa omien sanojensa mukaan undeadeja ja possessed bändiä vastaan, ei pahiksia ;)
Furinji, me nyypät ollaan autuaan ymmärtämättömiä. Mä en tunne peliä tarpeeksi että osaisin pelätä Shadow Warrioreita tai linkoja. Mutta lingot on juustoa jos syrja niitä käyttää ja nyt mä alan epäillä että jos vasarat ei buffaannu petoja vastaan niin sevaihtaa linkoja käyttäviin Shadow Warrioreihin!
Make love, not peace.
syrja

Pyh. Shadow warriorit haisee high elffeille. Onhan niillä omat etunsa mut myös heikkoutensa. Et mä en pidä niitä liian kovina. No mä nyt oonki juustoinen power pelaaja. Jos mä johonkin vaihtasin niin lustria listan dark elffit. Repeter crossbowia ja darkvenomia nassuun :D

Mut ihan (oikeesti) asiallisesti. Mitä mieltä ootte tuosta siskojen boonuksista petoja vastaan? Kaaoksen porukkaa kuitenkin ovat. Niiden säännöt on kuitenkin tullu siskojen jälkeen. Kuten esim carnival of kaaoksenkin. Jännää jos pyhä ase ei toimis jotain kaoottista demonia tai sekasikiö petoa vastaan. Ja (aikuisten oikeesti taas) mulle on ihan sama saako vai ei. Mut tuli vaan mieleen tuollainen. Johon vois vetää jonkun linjavedon.

Ja nyt voidaan muuten jatkaa pullisteluja :D
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Mun rpg-minäni sanois että joo, eli sillee annan sit ääneni ja mun rpg-minä käskee myös pelata handguneja, jonka teenkin vaikka sillä sitten handicappaan itseäni armottomasti... :(
Soi viulu
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Joo kyllä ne vasarat musta auttaa petoja vastaan.
Kalat meni kotio...
Sergeant

Tulkinta kysymys. Meillä ei ole peleissä ollut pyhiä vasaroita, mutta säännöissä lulee että antaa bonuksen undead ja posessed vastaan. Tarkoittaako koko warbandia vai vain posessed figuja ja undead figuja kuten zombie ja vampyyri?

Holy weapon: "+1 bonus on all to wound rolls against any Posessed or Undead models"

Oma näkemys: Antaa koko posessed ja undead warbandiä vastaan bonuksen. Posessed warbandiin saa myös beastmaneja, joten näkisin sen tehoavan myös beastmaneja vastaan. Mutta jos jollekulle tämä ei sovi niin sitten bonusta ei saa beatmaneja vastaan. Kaikkien pitää olla yksimielisiä.

Tein myös pieniä fiksauksia sääntöihin.
syrja

Joo toi on hiukan tulkinta hommia. Ite nään ja aiemmin pelannu niin et koskee koko porukkaa. Mutta sit beastmanit ja carnival of kaaos on tullu vasta jälkeen. Joten niitä ei oo voitukkaan lisätä tohon listaan.
Kattelin tota annualin lopussa olevaa faq läpi. Sielläkään ei ollut tuohon asiaan vastausta. Tuo EiF säännöt tullut sen jälkeen. Mutta siinä oli myös hieman vastaavanlainen juttu koskien siskojen righteous fury skilliä. Sillähän saa haten skaven, undead ja possessedeja vastaan (alkuperäistekstissä). Kysymys tuossa kuului et saako tuolla hatredin örkkejä vastaan. Vastaus oli että saa ja muitakin non human rotuja vastaan. Ja selityksenä tuo, että sääntö on tehty ennen noita lisäosia. Et hiukan vastaavanlainen tilanne.
Mut mulle on ihan ok. Päädytään sit kumpaan tulokseen tahansa. Pääasia et saadaan ratkasu ennen pelejä.

Jos pedot saa tästä epäreilua kohtelua niin voidaan sopia et mä vaan kivitän ja ruoskin sua :D

Ja tässä nyt kun selailen noita sääntöjä. Niin skilli sign of sigmar hiukan sama homma. Itse näkisin et noiden tuollaisten juttujen tarkoitus on auttaa taistelussa "pahuutta/kaoottista" jne vastaan. Mutta kaaoksen/pahuuden puolta on tuolloin edustaneet pelkästään undeadit ja possessedit.
Onko joku muu huomannut mitään vastaavaa tilannetta vanhojen vs lisäosien sääntöjen suhteen?
Sergeant

Olen lisännyt kampanjan tarinan.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Musta toi Sigmarin vasara seuraa vähän samaa kun Kislevite cossackien "hates chaos" tms. Missä se vaan oli, että jos sen vastustajan ukkoa tai warbandia voi tulkita kaoottiseksi, niin sittenpähän sen saa. Ja musta toi, että sen saa niitä beastmaneja vastaan on just sitä ns. "Maalaisjärkeä" mistä oli puhetta.
Kalat meni kotio...
Jeijo

Päivttelin omaakin tarinaa, kääpiöt hourulasta.
Soi viulu
Barricade

Hm, mulla on ilmeisesti hyvin erilainen näkemys beastmaneista kuin kellään muulla. Maalaisjärki ja yksimielisyys mainittu, joten äänestän petoja vastaan.
Pelitasapainosta en osaa sanoa mitään, kyllä käy että siskot saa bonusta.
Make love, not peace.
Jeijo

Mordheimissa pelitasapainolla voi pyyhkiä muutenkin ahteria :P
Soi viulu
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Erratassa muuten mainittu että pedot toimii kuin cult of the possessed explorationissa sun muussa, eli olettaisin että sen voisi antaa levittyä myös sisterien vasaroihin.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Sergeant

Ensimmäinen peli 22.4 keskiviikkona klo 18. Toivotaan, että saataisiin ainakain 3 pelaajaa minun lisäkseni joten saataisiin kaksi peliä pyörimään samanaikaisesti. Laittakaa ilmoa kuka pääsee, niin laitan YV:llä osoitetta.

Warbandit siis kuntoon kaikilla osallistujilla 21.4.

25 / 26 viikonloppuna voidaan pitää mahdollisesti seuraavat pelit.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”