Community Comp

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Lord of Carcassonne

Re: Community Comp

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Tuli tuo comp luettua ja siihen se jäikin.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Tuli tuo comp luettua ja siihen se jäikin.
Tykkäsit/et tykännyt? Miksi?
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Tuli tuo comp luettua ja siihen se jäikin.
9/8 review "en tykännyt" -IGN
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Lord of Carcassonne

Aika sekava systeemi minusta. Teille se voi olla ok mutta omalle kohdalle tuo ei uppoa. Miksi kompeista yritetään tehdä pirun monimutkaisia.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
shiwan

Tuleeko mieleen simppelimpää komppia joka tasaa kenttää kärkilistojen ja muiden välillä?
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

DS voi sisältää myös MSU elementin, se on puhdasta DS/MSU:ta parempi variantti. Esimerkiksi demoneilla summon tuo automaattisesti MSU elementin mukaan ja wuffejen cavalry täynnä hahmoja on DS, joka tarvittaessa räjähtää viuhkamiinan tavoin MSU-muodossa joka suuntaan.

MSU:ssa on pelimiellyttävyyden kannalta kuitenkin se etu, kuten useampikin kirjoittaja jo totesi, että molemmin puolin tulee niitä onnistumisia (tuhottujen yksikköjen muodossa), vaikka peli on 100% MSU:n hallussa. Kun taas pahimmillaan DS voi syödä puolet vastustajan armeijasta, menettämättä itse juuri mitään. MSU:lla voi tosin olla niin vahva alfa, että peli on kohtuullisen taputeltu ennen vastustajan ensimmäistä vuoroa.

Noin yleisesti ottaen assaultissa woundien kanavointi 2+/3++ hahmoihin on mun mielestä huonosti toteutettu sääntö. 50 AS:5+ jätkää on hyvässä suojassa, kun kaikkien iskujen edessä on 2+/3++ hero. Jotenkin paremmin tuon säännön olisi voinut toteuttaa. Tietysti hieman tuota pystyy kiertämään, esimerkiksi eri I:lla lyövillä joukoilla, mutta hölmö sääntö silti.
*Hu*
shiwan

Lord of Carcassonne

shiwan kirjoitti:Tuleeko mieleen simppelimpää komppia joka tasaa kenttää kärkilistojen ja muiden välillä?
Miksi tarvita mitään komppeja kun kaikilla on nyt yhtäläiset mahdollisuudet rakentaa hyviä listoja. Jos pelätään kärkilistoja niin miksi ei kehitellä listoja näitä kärkilistoja vastaan eikä rajoitella niiden rakentamista. Jos menemme rajoittamaan niin taas löytyy jokin lista joka on ylikova ja tämä kierre jatkuu ja päätyy samaan mihin fabassa päädyttiin. Sitä ei 40k:hon tarvita! Monilla jotka vaativat rajoituksia on oma lehmä ojassa. Myös pelaajan pelitaidot vaikuttavat miten nämä kärkilistat toimii. Rajoituksissa on se pirullinen puoli että ne muokkaa pelaajien listat tiettyyn muottiin jolloin listojen erilaisuus katoaa ja tulee nopeasti samankaltaisia listoja. Mä tiedän shiwan että itse ajat rajoituksia koska tunnet että riptidet ja monet muut kovat on sun pelitaidoillesi liikaa. Mä oon sen verran itse ollut harrastuksen parissa että olen tottunut koviin listoihin mitä tulee vastaan enkä vaatimassa rajoittamista.

Mutta itse komppiin niin tuo on sekava ja vaikea ymmärtää. se on syy miksi katsottuani ei huvittanut tutustua sen enempää. mutta jos omassa peliporukoissanne haluatte sitä kokeilla niin kokeilkaa mutta älkää tulko mainostamaan että tuo tasapainottaisi listoja. Sitä se ei tee sen enempää kuin etc tai muukaan komppi.Noistakin kompeista ikävä kyllä jokin lista menee seulasta läpi. Halusi sitä tai ei.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
shiwan

Lord of Carcassonne kirjoitti:
shiwan kirjoitti:Tuleeko mieleen simppelimpää komppia joka tasaa kenttää kärkilistojen ja muiden välillä?
Miksi tarvita mitään komppeja kun kaikilla on nyt yhtäläiset mahdollisuudet rakentaa hyviä listoja.
Jos olisi yhtäläiset mahdollisuudet niin varmaan ei tarvittaisi. Toisaalta peli olisi silloin (riittävän hyvässä) balanssissa jolloin tämän tyyppistä keskustelua ei muutenkaan käytäisi. Juuri tällä hetkellä ne ihmiset jotka pelaavat armeijaa jota nimenomaan haluavat pelata ovat jommalla kummalla puolella kilpailukykyisten armeijoiden rajaa ja valitettavasti yleensä sillä kilpailukyvyttömällä puolella.
Jos pelätään kärkilistoja niin miksi ei kehitellä listoja näitä kärkilistoja vastaan eikä rajoitella niiden rakentamista.
Kaikki armeijat eivät siihen pysty, ihan noin niin kuin ensimmäisenä pointtina.
Jos menemme rajoittamaan niin taas löytyy jokin lista joka on ylikova ja tämä kierre jatkuu ja päätyy samaan mihin fabassa päädyttiin.
Tässähän ei varsinaisesti rajoiteta juuri mitään. Asiaa voi myös ajatella niin, että mitä lähemmäs keskitietä päästään optimaalisen listan rakennuksessa niin sitä useammalla listalla on mahdollisuus olla kilpailukykyinen sen optimaalisen listan kanssa.
Sitä ei 40k:hon tarvita!
Järjestäen yhteisöjen mielipiteet ovat tuohon nähden päinvastaisia, mikä näkyy mm. tämän maan turnausympäristössä rajoitteiden muodossa. Viimevuoden conissa nähtiin miten käy kun lähdetään olettamaan, että ihmiset moderoivat itse listojaan. Paljon oli hyvää, mutta oli niin paljon huonoakin, ettei hommassa ollut pitkässä juoksussa mitään järkeä.
Monilla jotka vaativat rajoituksia on oma lehmä ojassa.
Myönnän tämän avoimesti omalla kohdallani. Haluan hävitä/voittaa omien kykyjeni mukaan, en siksi, että oma listani oli niin eri voimatasolla kuin vastapelaajan lista, ettei voitu varsinaisesti edes puhua pelistä.
Myös pelaajan pelitaidot vaikuttavat miten nämä kärkilistat toimii.
En miellä itseäni mitenkään erinomaiseksi pelaajaksi. Silti pääsin siinä vuodentakaisessa conissa keskisijoituksille vaikka yhden matsin hävisin nopilla ja toisen derppasin niin pahasti, että vieläkin hävettää. Kärjessä tällä hetkellä olevat ovat niin paljon parempia kuin minä, että en ole aikeissa edes yrittää opetella heidän tasolleen. Silti, tietäen minkä tyyppisiä listoja heillä on, voin ilman mitään todellista virheen pelkoa väittää, että söisin elävältä sen vuodentakaisen listani. Joten kyllä, taidolla on väliä, mutta keskiluokkainen pelaaja pärjää silti sellaisella paljon paremmin kuin keskiluokkaisella listalla.
Rajoituksissa on se pirullinen puoli että ne muokkaa pelaajien listat tiettyyn muottiin jolloin listojen erilaisuus katoaa ja tulee nopeasti samankaltaisia listoja.
Tuo ei eroa nykytilanteesta mitenkään. Kärjessä pyörii samat listat marginaalisilla muutoksilla.
Mä tiedän shiwan että itse ajat rajoituksia koska tunnet että riptidet ja monet muut kovat on sun pelitaidoillesi liikaa. Mä oon sen verran itse ollut harrastuksen parissa että olen tottunut koviin listoihin mitä tulee vastaan enkä vaatimassa rajoittamista.
Luulet tietäväsi, et tiedä. Ehdotan, että opettelet eron tiedon ja luulon välillä. Luulosi tosiasiassa osoittaa vain sen, ettet ole viitsinyt lukea mitään juttujani etkä sitä myöten tiedä mitään motiiveistani. Tavoitetila on se, että kärkeen pääsee ensisijaisesti taidolla, ei netlistillä. Tällä hetkellä tavoite toteutuu kääntäen verrannollisesti. Toki tälläkin hetkellä voitto tuppaa tipahtamaan taitaville, ei siinä mitään, mutta jos mielii päästä pelaamaan voitosta niin se käytössä olevien buildien määrä on tosiasiassa laskettavissa yhden käden sormilla. Todennäköisesti jää nakkeja ylikin.

Meitä yhdistää se kylmä tosiasia, että kumpikaan meistä ei pärjää niillä listoilla joita community comp pyrkii tuomaan mukaan peliin viemättä pelistä mitään varsinaisesti pois. Kumpikin myös pärjää aivan sujuvasti sillä kuuden Wraithknightin pallolla.
Mutta itse komppiin niin tuo on sekava ja vaikea ymmärtää. se on syy miksi katsottuani ei huvittanut tutustua sen enempää. mutta jos omassa peliporukoissanne haluatte sitä kokeilla niin kokeilkaa mutta älkää tulko mainostamaan että tuo tasapainottaisi listoja. Sitä se ei tee sen enempää kuin etc tai muukaan komppi.Noistakin kompeista ikävä kyllä jokin lista menee seulasta läpi. Halusi sitä tai ei.
Mikä siinä oli sekavaa? Itselle aukesi yhdellä lukukerralla. Sen ei ole tarkoitus tasoittaa listoja vaan antaa mahdollisuus tuoda turnaukseen sellaisiakin listoja jotka eivät ole tehoiltaan maksimaalisia. Nyt se ei käytännössä ole mahdollista jos mielii kisata pisteistä. Se ei ole sitä rajoittamattomilla säännöilläsi eikä se ole sitä millään nyt yleisesti käytössä olevilla säännöillä. Tuon etu omaan linjaukseesi on se, että jos jokin kohtuuton juustopallo alkaa dominoimaan kisoja niin tuota voi muokata niin, että se ajaa asiansa. GWn touhuja sellaisenaan ei muokkaa kukaan jos vaade on pelata peliä turnaustasollakin "as is".
Purging Flame

Viesti Kirjoittaja Purging Flame »

Lord of Carcassonne kirjoitti: Mutta itse komppiin niin tuo on sekava ja vaikea ymmärtää. se on syy miksi katsottuani ei huvittanut tutustua sen enempää. mutta jos omassa peliporukoissanne haluatte sitä kokeilla niin kokeilkaa mutta älkää tulko mainostamaan että tuo tasapainottaisi listoja. Sitä se ei tee sen enempää kuin etc tai muukaan komppi.Noistakin kompeista ikävä kyllä jokin lista menee seulasta läpi. Halusi sitä tai ei.
Onko sulla mitään käsitystä minkälaisen kuvan sä annat itsestäs tälläsillä lausunnoilla?

"Emmä siis niinku viitti lukee tai sillee, ku emmä jaksa tai sillee se oli vähän sekava tai sillee siis niinku vaikeeta. Mut älä tuu mulle väittää mitä se tekee ku kyl mä hei tiiän. Vaikken siis lukenu tai sillee, mut kyl sä tiiät et mä tiiän."

Jos olisit viitsinyt edes vilkaista tuota niin olisit huomannut, että siellä on loppujenlopuksi hyvin vähän rajoituksia.
shiwan

PF-tuosta viimeisimmästä linkistä löytyi vastaus sillekin miksi siellä on jotain banneja. Suunnitteluporras ei osaa nerffata niitä yhteensopiviksi.
Lord of Carcassonne

valitettavasti purging flame tuo jossa sä sanoit että millaisen kuvan annan itsestäni nosti mun karvat pystyyn heti. Jos itse annan kuvan siitä että en ole jotain komppi säännöstöä Kunnolla niin voi kauhea. tais tuo mun kommentti osua ja upottaa. Mutta en aio alentua samalle tasolle ja jankutellA tän enempää.

Oma mielipide on se että en innostunut tästä kompista ja se siitä.

Huom! Olen tuon komppi paketin lukenut vielä uudelleen pari kertaa.

Jos tuo komppi paketti on niin hyvä niin tehkääpä esimerkki lista miten tuota pisteyttämällä saatte taulle hyvän listan. Niin saatte tännekin selvitettyä miten homma toimii. sitä en saanu lukemalla selville mikä on maksimi komppi pisteet mitä saa käyttää.
Viimeksi muokannut Lord of Carcassonne, To 30.04.2015 20:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Meganiikko

Lord of Carcassonne kirjoitti: Mun ei tarvi selitellä tän enempää asiasta.
Eli kritiikkiä ja/tai mielipidettä ei tarvitse perustella? Kas, mielenkiintoinen näkemys.
Lord of Carcassonne

warhamer116 kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti: Mun ei tarvi selitellä tän enempää asiasta.
Eli kritiikkiä ja/tai mielipidettä ei tarvitse perustella? Kas, mielenkiintoinen näkemys.
Enkös antanut perusteluni? kyllähän aina pitää perustella. Jos jokin jäi epäselväksi niin kysykää.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
shiwan

Lord of Carcassonne kirjoitti:sitä en saanu lukemalla selville mikä on maksimi komppi pisteet mitä saa käyttää.
Tästä on siellä esimerkki (20) joka tuntuisi olevan tuota käyttävissä turnajaisissa aika normi ja samalla muistaakseni todettiin, ettei se ole kiveen kirjoitettu.
Meganiikko

Lord of Carcassonne kirjoitti:Jos jokin jäi epäselväksi niin kysykää.
-Mikä tekee CC'stä sekavan?
-Onko pohjimmainen mekaniikka kunnosa?
-Onko CC liian rajoittava, koska ilmaisit että turhaa rajoittamista on? Miten se ilmenee?
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Ainakin toi komppi murjoo demoneita ihan kunnolla. Be'lakor näkymättömyydellä 8 pinnaa, Kairos saman 8. Just juu, selvä.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Lord of Carcassonne

warhamer116 kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:Jos jokin jäi epäselväksi niin kysykää.
-Mikä tekee CC'stä sekavan?
-Onko pohjimmainen mekaniikka kunnosa?
-Onko CC liian rajoittava, koska ilmaisit että turhaa rajoittamista on? Miten se ilmenee?
Ok. Vastaan kun kysytään
- tuo pisteytys homma. Sain kuvan että tuo pisteytys homma vaikuttaisi myös pisteisiin mitä pelaaja saa peleistä. En tästä ollut täysin selvillä.
-mekaniikka? Siis kompin mekaniikka? Noh, hyväähän sillä tatkoitetaan mutta ite aion tulostaa nuo kompit ja lukea sen paremmin Uudelleen.
-itse käsitän näin että jos Armeijaan saa esim ottaa komppien mukaan 10 cc pointsin edestä niin monet valinnat tuon cc listan mukaan rajoittaa.tiettyjen valintojen ottoa kunnolla Koska ne on kompattu korkeilla pisteillä. Kuten tossa sanottiin demoneista yllä. Mun muutama armeija ei edes menis kompeista läpi vaikka niitä ei olisi pumpattu. Jos ton cc:n pisteytystä hyödyntää.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
shiwan

Oskari kirjoitti:Ainakin toi komppi murjoo demoneita ihan kunnolla. Be'lakor näkymättömyydellä 8 pinnaa, Kairos saman 8. Just juu, selvä.
8 pojoa on se näkymättömyys. Psykerö maksaa muistaakseni pari pongoa siihen päälle ja lentomonsu yhden. Mikä tässä on ongelma? Invisibility on se toiseksi rikkinäisin psyykkinen jippo koko pelissä ja päätyi kakkossijalle vasta viime lauantaina. Power gaming on sallittu. Sen seurauksena ei nyt vaan saa niitä "ilmaisia" pojoja jotka muuten saisi.
Meganiikko

Lord of Carcassonne kirjoitti: - tuo pisteytys homma. Sain kuvan että tuo pisteytys homma vaikuttaisi myös pisteisiin mitä pelaaja saa peleistä. En tästä ollut täysin selvillä.
Tuosta esimerkki:
Matti päättää järjestää CC kompeilla turnauksen. Turnaukseen osallistuu Esko ja Jarno.
Matti päättää pistekooksi 1850p ja 20 CCpistettä. Turnauksessa on 5 kierrosta ja jokaisesta pelistä saa 0-10 pistettä eli maksimi on 50p.

Esko lukee kompit läpi ja tuo Eldarilistan jossa perinteinen 1+3+4 kombo, ja maksaa siitä 20 CCpistettä.
Jarno lukee kompit läpi ja tuo Dark Angels fluffilistan, maksaa siitä 5 pistettä.

Turnauksen pelattuaan katsotaan scoreja:
Jarno on laittanut kovasti vastaan ja saanut scoreksi: (0-3-0-0-6)= 9 pistettä.
Esko on laittanut pataan kovasti ja saanut scoreksi: (10-7-10-10-4)= 41 pistettä.

Lopuksi katsotaan CCpisteistä saadut lisäpisteet:
Esko on pelannut 20 CCpisteellä, joten saa 0%*25p (CCpisteiden prosenttikerroin kertaa puolet maksimipisteistä mitä voisi saada)= 0p.
Lopullinen score Eskolle on 41 pistettä

Jarno on pelannut 5'llä CCpisteellä, joten saa 90%x25p= 22.5=23 pistettä.
Lopullinen score Jarno on 32 pistettä.

Turnauksen voittaa Esko

(CC muuntotaulukko sivulla 3)
Lord of Carcassonne kirjoitti: -itse käsitän näin että jos Armeijaan saa esim ottaa komppien mukaan 10 cc pointsin edestä niin monet valinnat tuon cc listan mukaan rajoittaa.tiettyjen valintojen ottoa kunnolla Koska ne on kompattu korkeilla pisteillä. Kuten tossa sanottiin demoneista yllä. Mun muutama armeija ei edes menis kompeista läpi vaikka niitä ei olisi pumpattu. Jos ton cc:n pisteytystä hyödyntää.
Tuo korkeilla pisteillä pisteuttäminen on melkein pakko, koska jotkin asiat pelissä hyppii ihan laidasta laitaan tehollaan. 20p olisi ehkä hyvä maksimipistekoko 1000 pisteen turnauksessa (TO päättää): tarkoitus ei ole rajoittaa CCpisteillä listoja vaan luoda "bonuspistekatto" jossa saa 0% bonuksen lopusa.

Huom! En ole laskenut noita armeijalistoja ja pistekokoja tarkasti tuohon turnausesimerkkiin, se on vain havainnollistava!
Viimeksi muokannut Meganiikko, To 30.04.2015 20:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”