Community Comp

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Purging Flame

Re: Community Comp

Viesti Kirjoittaja Purging Flame »

Oskari kirjoitti:Ainakin toi komppi murjoo demoneita ihan kunnolla. Be'lakor näkymättömyydellä 8 pinnaa, Kairos saman 8. Just juu, selvä.
Niin kun koko systeemin idea on, että nuo 2++ re-rollit ja invisibilityt ei ois yleisiä.
Ja kun kovimmat juustot rajoittuu kaikilta, niin niitä ei edes enää tarvita. Siihen tuo perustuu.

Voit siis edelleen tehdä sen juustopallon, mutta loppuarmeija on sitten jotain ihan muuta ja saat vähemmän pisteitä jolloin homma tasoittuu myös sitä kautta.
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

shiwan kirjoitti:
Oskari kirjoitti:Ainakin toi komppi murjoo demoneita ihan kunnolla. Be'lakor näkymättömyydellä 8 pinnaa, Kairos saman 8. Just juu, selvä.
8 pojoa on se näkymättömyys. Psykerö maksaa muistaakseni pari pongoa siihen päälle ja lentomonsu yhden. Mikä tässä on ongelma? Invisibility on se toiseksi rikkinäisin psyykkinen jippo koko pelissä ja päätyi kakkossijalle vasta viime lauantaina. Power gaming on sallittu. Sen seurauksena ei nyt vaan saa niitä "ilmaisia" pojoja jotka muuten saisi.
Demonien unitit on kallista silkkipaperia. On ihan yleistä että näkymättömyys feilaa tai grimoire feilaa. Jos molemmat feilaa, niin kusessa ollaan. Demoneita ei pysty pelaan tolla kompilla, sillä toi komppaa demonien valttikortit suoraan pois.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Oskari kirjoitti:
shiwan kirjoitti:
8 pojoa on se näkymättömyys. Psykerö maksaa muistaakseni pari pongoa siihen päälle ja lentomonsu yhden. Mikä tässä on ongelma? Invisibility on se toiseksi rikkinäisin psyykkinen jippo koko pelissä ja päätyi kakkossijalle vasta viime lauantaina. Power gaming on sallittu. Sen seurauksena ei nyt vaan saa niitä "ilmaisia" pojoja jotka muuten saisi.
Demonien unitit on kallista silkkipaperia. On ihan yleistä että näkymättömyys feilaa tai grimoire feilaa. Jos molemmat feilaa, niin kusessa ollaan. Demoneita ei pysty pelaan tolla kompilla, sillä toi komppaa demonien valttikortit suoraan pois.
Huomioitko, että se vaikuttaa samalla tavalla myös muihin codexeihin? Ei se nyt niin mene, että vain dempat nerffataan ja muut jatkaa niin kuin ennenkin. Vastaavat "rajoitukset" koskevat kaikkia.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Purging Flame

Lord of Carcassonne kirjoitti:valitettavasti purging flame tuo jossa sä sanoit että millaisen kuvan annan itsestäni nosti mun karvat pystyyn heti. Jos itse annan kuvan siitä että en ole jotain komppi säännöstöä Kunnolla niin voi kauhea. tais tuo mun kommentti osua ja upottaa. Mutta en aio alentua samalle tasolle ja jankutellA tän enempää.

Oma mielipide on se että en innostunut tästä kompista ja se siitä.
Kysehän oli siitä, että jos lukematta ja kokeilematta tulee tänne huutelemaan että systeemi on huono ja että tietää asian paremmin, voi tosiaan tulla vastaan tilanne jossa karvat nousee pystyyn. Puolin ja toisin.

Tuntuu että muillakin on traumoja jostain huonosti onnistuneesta kompista aiemmin ja siitä johtuen mikään ei voi olla hyvä. Ja tämä kaikki ilman että asiaan viitsittäisiin edes sen enempää perehtyä.
En jaksa uskoa, että ihan sattumalta tämä on saanut positiivista palautetta ja lisännyt pelaajamääriä Australiassa.

That being said, edelleenkin, tässäkin varmasti ongelmansa mutta missäpä ei olisi.
Jos tämä saisi aikaan sen, että juustoisimpia komboja ei enää haluttaisi tuoda pöytään, uskon että peli voittaa. Kun turnauspelaajatkin kuitenkin ovat täällä ilmaisseet että pelissä on tällä hetkellä älyttömyyksiä.
Purging Flame

shiwan kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
shiwan kirjoitti:
Huomioitko, että se vaikuttaa samalla tavalla myös muihin codexeihin? Ei se nyt niin mene, että vain dempat nerffataan ja muut jatkaa niin kuin ennenkin. Vastaavat "rajoitukset" koskevat kaikkia.
Tämä.

Eli tarkoitus on laskea yleisesti listojen power leveliä vähentämällä pahimpia älyttömyyksiä.
Lopputuloksena ne muutkin listat voisi alkaa pärjätä. Tämä on se villakoiran ydin.
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Turnaus-40k on tällä hetkellä Suomessa suositumpaa kuin se on ollut moneen vuoteen, eli ei todellakaan ole tarvetta millekään komppeille "pelastamaan" peliä. Se, että pari tyyppiä jotka ei ilmeisesti halua tulla turnauksiin koska pelkäävät death stareja kaipaa monimutkaista komppisysteemiä ei merkitse mulle turnausjärjestäjänä yhtään mitään koska ne ihmiset jotka turnauksia oikeasti kiertää ei yleensä halua olla tällaisten viritysten kanssa missään tekemisissä. Pidän hyvin pitkälti varmana, että negatiivisen palautteen määrä olisi valtava jos Turku Fanatic alkaisi yhtäkkiä käyttää Community Comppia.

Edelleen, järjestä itse ja kokeile kiinnostaako ketään tulla pelaamaan. Pelkästä netissä väittelemisestä ei ole yhtään mitään hyötyä kenellekään.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Malkuth kirjoitti: Edelleen, järjestä itse ja kokeile kiinnostaako ketään tulla pelaamaan. Pelkästä netissä väittelemisestä ei ole yhtään mitään hyötyä kenellekään.
Tässä kokeilaan sanallisesti miettiä foorumeilla kannattaako järjestää: onko kompit niin hyviä että kannattaa kokeilla, onko homma floppi, luodataan mielipiteitä. Sitten kun on mietitty täällä että onko kannattavaa, voidaan alkaa miettimään niiden soveltamista ihan oikeaan ympäristöön.
Kokeillaan sormella vettä ennen kuin hypätään pää edellä lampeen. Varmaan olet yhtä mieltä että näin on kannattavampaa tehdä ensin?

Eikä tässä ole tarkoitus "pelastaa peliä" vaan tehdä siitä ehkä kenties palkitsevampi... But that might just be me.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Mun viesti oli suunnattu enempi Purging Flamelle joka tuolla ihmetteli porukan muutosvastarintaa. Pointti oli lähinnä se, että suurin osa tämän hetken aktiivisista turnauspelaajista ei pidä tällaista systeemiä millään tavalla tarpeellisena, eikä siis (mun mielestäni hyvin ymmärrettävästi) ole kiinnostunut sitä kokeilemaankaan. Joku muu yleisö voisi tykätäkin, sille vaan pitäisi jonkun järjestää se kompattu turnaus.
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Mua huvittaa tässä komppikeskustelussa se hirveä into, ei pelkästään kompata peliä, mutta myös kompittaa milloin saa kommentoida ja millä kommentinsa perustella.

Tuossa Carcassonnelle valitettiin samasta asiasta, kun mulle aikaisemmin, kirjoitin, etten lukenut komppia läpi. Kompin systeemi kerrotaan 7:llä ekalla sivulla ja sen jälkeen on armeijakohtaiset pisteytykset, mun mielestä ne 7 ekaa sivua riitti systeemin ymmärtämiseen, koko paketin läpilukemisen sijaan. Mä ymmärrän kyllä, että jos haluaa peliin lisäkomppeja, on muutenkin tarvetta kertoa muille, mitä saa ja mitä ei saa tehdä.

Jos kompilla järjestetään tapahtuma, niin olen innolla mukana, mutta ei hirveesti kiinnosta theoryhammeria sillä pelata.
*Hu*
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Minun puolesta tehkää mitä haluatte. Tavoitteeni saavutin ensimmäisessä postauksessa.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”