AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa
AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa
Eli kun kuutos edikka tuli niin tankit tipahti suosiosta Hull pointtien ynnä muiden myötä. Seiska edikka muutti taulukkoa pikkuisen ja tankeista tuli himpun verran kestävämpiä. Eli nyt kyselen kuinka paljon nykymetassa pelataan vaunua ja kuinka tarpeellisina pidätte dedicated AT ryhmiä kun rakennatte listoja? Pelatanko paikallisessa peliporukassa Kaartin lihamuuria vai minimi trooppeja maksimi tankeilla tai nihdeillä?
Tähän sopii kirjoitella vähän pitempääkin viestiä ja analyysiä aina pienimmistä transporteista suurinmpiin peltivuoriin 7 edikassa. Kuinka paljon niitä näkee ja kuinka paljon varaudutte jos esim. menette turneeseen oman kotiskenen ulkopuolelle?
Olisi myös hienoa saada mielipidettä muiden kuin muriini armeijoiden kannalta koska kaikki eivät saa räätälöityä joka yksiköstä sveitsiläistä linkkuveistä (ruma yleistys).
Tähän sopii kirjoitella vähän pitempääkin viestiä ja analyysiä aina pienimmistä transporteista suurinmpiin peltivuoriin 7 edikassa. Kuinka paljon niitä näkee ja kuinka paljon varaudutte jos esim. menette turneeseen oman kotiskenen ulkopuolelle?
Olisi myös hienoa saada mielipidettä muiden kuin muriini armeijoiden kannalta koska kaikki eivät saa räätälöityä joka yksiköstä sveitsiläistä linkkuveistä (ruma yleistys).
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
-
Angelguard
Re: AT:n tarve ja tarpeellisuus 7 edikassa
Itse olen pelannut vitosesta asti msu mechiä yleensä blood angeleilla, koska ne on fast. Av11 on killpointpeleissä niin iso vitsi, että vaihdoin drop podeihin tai kaartiin. Pask starissa esim on 3x av14 tankkia jakamassa kuolemaa ja sitten on noita av 12 härpätyksiä vaikka millä mitalla. Marineilla ja necroneilla on paljon av 13 vehiclejä kun taas wave serpenteillä on av12 ja deldarien av 10.
Jos et varaudu tankkeihin olet screwed, varsinkin turnauksessa. Mulla on tullut monta peliä, missä kaverin ainoa vastaus on charge, mikä on tosi huono vaihtoehto jos mun tankit liikkuu 12" ja ampuu 2 asetta. Ei niitä vaan saa kiinni.
Jos et varaudu tankkeihin olet screwed, varsinkin turnauksessa. Mulla on tullut monta peliä, missä kaverin ainoa vastaus on charge, mikä on tosi huono vaihtoehto jos mun tankit liikkuu 12" ja ampuu 2 asetta. Ei niitä vaan saa kiinni.
- Meganiikko
...puhumattakaan mitä tapahtuu jos vastaan marssii Knight Household Spearhead tai hellhammer.
Toki, ympäristökompit kannattaa ottaa huomioon kun tekee armeijaansa: jos kompeissa lukee että ei saa koneita tai vastaavaa niin PST on aika tarpeetonta.
Toki, ympäristökompit kannattaa ottaa huomioon kun tekee armeijaansa: jos kompeissa lukee että ei saa koneita tai vastaavaa niin PST on aika tarpeetonta.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
seuraava kyssä on sitten että miten paljon kannattaa varautua? Riittääkö yksi AT ryhmä vaiko kannattaako ottaa enemmän? Tässä tosiaan yritän kartoitella dedicated AT yksiköiden tarvetta listoissa. Selvästi niitä näyttää tarvitsevan, tosin paljonko? Miten esimerkiksi itse varustaudut jos turneeseen tai vierasta vastaan menet? Leikitään nyt myös ettei ole mitään komppeja jotka estää tankit, muuten tämä lanka olisi aika turha^^
- Meganiikko
noh, jos otetaan esimerkkejä: Tässä olisi viimekamppanjan oma lista (komppeja ei ollut)
Heikki "warhamer116" Pulkkinen
+++Storm Lords 1850p+++
++ASTRA MILITARUM CAD++
+ HQ +
- Company Command Squad (7)
+Officer of the Fleer
+Astropath
+Chimera
+Multilaser
+Heavy Bolter
-Primaris Psyker
+ML2
+ TROOPS +
- Infantry Platoon
Platoon Command Squad (5)
Infantry Squad (8)
+Comissar
+Melta Bombs
+Autocannon
Infantry Squad (8)
+Autocannon
Infantry Squad (8)
+Autocannon
- Conscipts (22)
+Comissar
+Melta Bombs
- Sabre Defence Platform Squad (1)
+Twin-Linked Lascannon
+Twin-Linked Lascannon
- Veteran Squad (10)
-Meltagun x3
+Taurox
+Twin-Linked Autocannon
- Veteran Squad (10)
+Meltagun x3
+Taurox
+Twin-Linked Autocannon
+ HEAVY SUPPORT +
- Heavy Artillery Carriage Battery (1)
+Earthshaker Cannon
- Rapier Carrier Battery (2)
+Laser Destroyer Array
++ARMOURED BATTLEGROUP AD++
+ HQ +
- Company Command Tank - Vanquisher (1)
+Beast Hunter Shells
+Lascannon
+ TROOPS +
- Leman Russ Siege Squadron - Thunderer (1)
++IMPERIAL KNIGHTS DETACHMENT++
- Knight Errant (1)
Ihan hyvin riitti PST'n määrä, ja oli omasta mielestä ihan hyvä kombinaatio PST'tä, AI'tä ja mobiliteettiä. Vastaan tuli stompaa, screamerstaria, wraithknightiä, imperial kngihtiä ja revent titaania.
Hyvin pärjäs. Ei ole kovin mahdollinen lista ja vähän "omg abua lol :D" mentaliteetillä eteenpäin (siksi comissar eikä Mpriest jne jne)
Heikki "warhamer116" Pulkkinen
+++Storm Lords 1850p+++
++ASTRA MILITARUM CAD++
+ HQ +
- Company Command Squad (7)
+Officer of the Fleer
+Astropath
+Chimera
+Multilaser
+Heavy Bolter
-Primaris Psyker
+ML2
+ TROOPS +
- Infantry Platoon
Platoon Command Squad (5)
Infantry Squad (8)
+Comissar
+Melta Bombs
+Autocannon
Infantry Squad (8)
+Autocannon
Infantry Squad (8)
+Autocannon
- Conscipts (22)
+Comissar
+Melta Bombs
+Twin-Linked Lascannon
+Twin-Linked Lascannon
- Veteran Squad (10)
-Meltagun x3
+Taurox
+Twin-Linked Autocannon
- Veteran Squad (10)
+Meltagun x3
+Taurox
+Twin-Linked Autocannon
+ HEAVY SUPPORT +
- Heavy Artillery Carriage Battery (1)
+Earthshaker Cannon
- Rapier Carrier Battery (2)
+Laser Destroyer Array
++ARMOURED BATTLEGROUP AD++
+ HQ +
- Company Command Tank - Vanquisher (1)
+Beast Hunter Shells
+Lascannon
+ TROOPS +
- Leman Russ Siege Squadron - Thunderer (1)
++IMPERIAL KNIGHTS DETACHMENT++
- Knight Errant (1)
Ihan hyvin riitti PST'n määrä, ja oli omasta mielestä ihan hyvä kombinaatio PST'tä, AI'tä ja mobiliteettiä. Vastaan tuli stompaa, screamerstaria, wraithknightiä, imperial kngihtiä ja revent titaania.
Hyvin pärjäs. Ei ole kovin mahdollinen lista ja vähän "omg abua lol :D" mentaliteetillä eteenpäin (siksi comissar eikä Mpriest jne jne)
Laskinko 6 dedicated AT yksikköä? No huh huh. Ja minä kun elättelin toiveita siitä että selviän kahdella lance ravagerilla ja sillä että joka Kabaliitti possessa on blasteri. Taitaa olla takas suunnittelupöydän ääreen. Ainakin tuon perusteella AT:ta tarvitaan siis melko mojova satsi. Haluaakos joku muu sanoa jotain asiaan?
- Meganiikko
Ota huomioon että turnauksessa tuli ennalta tieto että nyt tulee titaania ja lord of waria joka tuutista ja ikkunasta.Boreas kirjoitti:Laskinko 6 dedicated AT yksikköä? No huh huh. Ja minä kun elättelin toiveita siitä että selviän kahdella lance ravagerilla ja sillä että joka Kabaliitti possessa on blasteri. Taitaa olla takas suunnittelupöydän ääreen. Ainakin tuon perusteella AT:ta tarvitaan siis melko mojova satsi. Haluaakos joku muu sanoa jotain asiaan?
Siekin pelaat DE'ja? Suosittelisin Razorwingejä 2x lanceilla ja ravagerit, allynä raiderin kantamat Wraithguardit D-pyssyillä, raiderien 36" liike tukee guardejen huonoa rangea ja saat farseerilla koko pallon näkymättömäksi. Tämä hoitaa aika äkäseen isot koneet. Bubblewrapit saat veks grotesqueilla ja haemonculuksella (todella aliarvostettuja alhaisen LD'n takia mutta itse olen tykästynyt niihin, selviävät jopa overwatchista!).
Jos otat 2x farseeria allyksi niin saat shroudin vielä joka meinaa että razorwingejen ei tarvitse edes aina jinkata kun jokin olisi ampumassa sitä (4+ cover ilman jinkkiä ja 2+ jinkillä, 2+ jos saat jostain coveria). En laittaisi blastereita kabaliiteille, on vähän sekametelisoppa koska muu ryhmä ei voi vahingoittaa koneita. Blasterbornit venomiin niin el bueno ja parempi.
PST'n määrän määrää aina oma mieltymys, jos tankit ei tunnu haittaavan niin voi mennä vaan sillä lanceravagerilla mutta itse olen hiukkasen varovaisempi tankkien kanssa. En tiedä johtuuko siitä että olin intissä PST ryhmää johtamassa ja traumat siitä kun singot loppu ja tankit paino päälle :P
Also: 10 dedicated AT yksikköä tuossa listassa :P Jokainen ryhmä voi suorittaa AT'tä PCS'ssä ja CCSsää lukuunottamatta (tank hunter autocannonit, rendaava blobbi rendaa AV 12 asti, vanquisher voi ampua kanssa APCR'n joka on S8 Ap2 Armorbane reroll cover, thunderer ordnanace 1 demolisherilla, jne jne)
ok, katsotaas luistaako järki ennsi töiksi aamulla. Allyt ovat jotain mitä en vaan saa käytettyä, jotenkin koko ajatus ei mahdu kuuppaan fluffillisesta näkökulmasta joten en käytä allyja. Olisihan nuo farseer häröilyt tai mopo autarchit toimivia mutta kun ne eivät tunnu siltä mun jutulta <--no etää oli sekalaisen näköstä, pistetään seuraavaksi selvempää.
Razorwingejä löytyy hangaarista peräti 2 kappaletta ja ovat innokkaita päästä sotimaan. Razorien haitta on tosin se että tulevat koska tulevat, ja ovat kankeita kääntymään. Liikkuva vihu voi esim olla niin lähellä omaa pöydänreunaasi että razor lentää yli ennen kuin voi ampua. Tällöin sen täytyy pyörähtää kahden vuoron piruetti kentällä. Ovat jokatapauksessa yksi omista suosikkiyksiköistä joskin olen itse ulkoiluttanut niitä disintegratoreilla anti-infantry roolissa. Pitää kokeilla myös AT:na, vai miten siihen sopisi Voidraven kun semmoinenkin irvistää hangaarissa? +20 pistettä lancerazoriin ja saa str 9 lancet ja kertakäyttöisen pommin samoilla stateilla (ja päheen batman lentokoneen).
Ravagereja ajattelin peluuttaa kahta eli 6 lancea siellä Tällöin 1 heavy support auki vaikka voidravenille jos halajaa.
Mitä taas tulee blastereihin, armeijassa on 4 venom squadia warruja jotka kantavat blasteria. Venom ampuu jalkaväkeä ja äijät sisältä heittää pot shottia tankkeihin tai ampuu myös jalkamiehiä. Liigassa, jossa pelaan tämä on toiminut mallikkaasti. Lisäksi kun jokaisella squadilla on AT ase, niin kyky tappaa tankkeja säilyy viimeiseen squadiin asti. Ai juu, ja armeijasta löytyy myös lähes aina raider jonka kyydissä on yhteensä 5 blasteria blaster bornien ja blaster archonin muodossa Niin kutsuttu "Party boat".
Lisäksi on vielä jalkaisin olevia trueborneja dark lanceilla. Ja ei passaa unohtaa yksiä omistä suosikeista, scourgeja, kaksi squadial heat lanceilla ja yksi squadi dark lanceilla. Joskin parin viime pelin jälkeen jätän ehkä scourget päristelemään splinter cannoneita.
Pelaan tosiaan puhdasta kabal armeijaa eli wych cultin tai coveneiden yksiköitä ei juuri näy.
Tässä niitä yksiköitä joita olen itse käyttänyt.
Razorwingejä löytyy hangaarista peräti 2 kappaletta ja ovat innokkaita päästä sotimaan. Razorien haitta on tosin se että tulevat koska tulevat, ja ovat kankeita kääntymään. Liikkuva vihu voi esim olla niin lähellä omaa pöydänreunaasi että razor lentää yli ennen kuin voi ampua. Tällöin sen täytyy pyörähtää kahden vuoron piruetti kentällä. Ovat jokatapauksessa yksi omista suosikkiyksiköistä joskin olen itse ulkoiluttanut niitä disintegratoreilla anti-infantry roolissa. Pitää kokeilla myös AT:na, vai miten siihen sopisi Voidraven kun semmoinenkin irvistää hangaarissa? +20 pistettä lancerazoriin ja saa str 9 lancet ja kertakäyttöisen pommin samoilla stateilla (ja päheen batman lentokoneen).
Ravagereja ajattelin peluuttaa kahta eli 6 lancea siellä Tällöin 1 heavy support auki vaikka voidravenille jos halajaa.
Mitä taas tulee blastereihin, armeijassa on 4 venom squadia warruja jotka kantavat blasteria. Venom ampuu jalkaväkeä ja äijät sisältä heittää pot shottia tankkeihin tai ampuu myös jalkamiehiä. Liigassa, jossa pelaan tämä on toiminut mallikkaasti. Lisäksi kun jokaisella squadilla on AT ase, niin kyky tappaa tankkeja säilyy viimeiseen squadiin asti. Ai juu, ja armeijasta löytyy myös lähes aina raider jonka kyydissä on yhteensä 5 blasteria blaster bornien ja blaster archonin muodossa Niin kutsuttu "Party boat".
Lisäksi on vielä jalkaisin olevia trueborneja dark lanceilla. Ja ei passaa unohtaa yksiä omistä suosikeista, scourgeja, kaksi squadial heat lanceilla ja yksi squadi dark lanceilla. Joskin parin viime pelin jälkeen jätän ehkä scourget päristelemään splinter cannoneita.
Pelaan tosiaan puhdasta kabal armeijaa eli wych cultin tai coveneiden yksiköitä ei juuri näy.
Tässä niitä yksiköitä joita olen itse käyttänyt.
- Meganiikko
Juu, ei paha ollenkaan.
Razorwingejä kannattaa käyttää assassiineina, ne liikkuvat 2 ryhmissä ja tappavat yhdessä sen kovan koneen/lentkoneen. Edessä menevä razor toimii screeninä jäljessä tulevalle eli jos ekaa targettoidaan esim interceptorilla niin eka voi jinkata ja toinen saa autom. 4+ coverin. Void raven menisi samalla tekniikalla jäljessä ja edessä jinkaa razorwing: ylipäätään DE lennokkeja kannattaa kuljettaa pareissa niin molempien selviytymiskyky paranee. Void ravenin ongelma on vaan se että se on kallis HS joka on paperia (niinkuin kaikki DE asiat, mutta korostuu vielä tässä kun vastustaja saa interceptorilla tavallisesti sen "vapaan laukauksen" kohti mikä pakottaa ravenin jinkkaamaan :C)
MSU-all round vs dedicated-MSU on toki ihan preferenssikysymys, itse olen tykännyt enemmän dedikoiduista ryhmistä mutta tuo siun logiikkakin on ihan toimiva.
Razorwingejä kannattaa käyttää assassiineina, ne liikkuvat 2 ryhmissä ja tappavat yhdessä sen kovan koneen/lentkoneen. Edessä menevä razor toimii screeninä jäljessä tulevalle eli jos ekaa targettoidaan esim interceptorilla niin eka voi jinkata ja toinen saa autom. 4+ coverin. Void raven menisi samalla tekniikalla jäljessä ja edessä jinkaa razorwing: ylipäätään DE lennokkeja kannattaa kuljettaa pareissa niin molempien selviytymiskyky paranee. Void ravenin ongelma on vaan se että se on kallis HS joka on paperia (niinkuin kaikki DE asiat, mutta korostuu vielä tässä kun vastustaja saa interceptorilla tavallisesti sen "vapaan laukauksen" kohti mikä pakottaa ravenin jinkkaamaan :C)
MSU-all round vs dedicated-MSU on toki ihan preferenssikysymys, itse olen tykännyt enemmän dedikoiduista ryhmistä mutta tuo siun logiikkakin on ihan toimiva.
No nyt pääsee vastaamaan. Eli armeijasta löytyy yhteensä 10 dark lancea ja 11 blasteria 1500 pisteessä. Riittääkös tuo vai tarviiko lisää PST:tä? Listan on siis tarkoitus olla all commers tyylinen. Eli tulee mitä tulle niin jotain vastausta löytyy.
- Meganiikko
Millainen lista?
HQ
Archon+blaster=75pts
Elites
5 Kabalite trueborn+4blasters=115pts
5 Kabalite Trueborn+2 dark lances=95pts
Troops
5 kabalite warriors+blaster=55pts
Venom+splinter cannon=65pts
Venom+splnter cannon=65pts
10 kabalite warriors=80pts
Raider+splinter racks+dark lance+enhanced aethersails=80pts
10 kabalite warriors
Fast attack
Raider+night shields=70pts
Heavy support
Ravager+3 dark lances=125pts
Että tämmöinen lista. Dedicated AT yksikköjä 5, loput tulee sieltä sun täältä. Archon hyppää blasterbornien kanssa FA raideriin (joka ei ole dedicated koska tarvin yhden FA slotin DE erikois deatachmenttiin)
Archon+blaster=75pts
Elites
5 Kabalite trueborn+4blasters=115pts
Troops
Venom+splnter cannon=65pts
10 kabalite warriors=80pts
10 kabalite warriors
Fast attack
Raider+night shields=70pts
Heavy support
Että tämmöinen lista. Dedicated AT yksikköjä 5, loput tulee sieltä sun täältä. Archon hyppää blasterbornien kanssa FA raideriin (joka ei ole dedicated koska tarvin yhden FA slotin DE erikois deatachmenttiin)
Miks ihmeessä sä haluut pelaa realspace raideria, etkä normi cadia?
katoppa tätä
Listassa on paljon yksiköitä joten en tiedä tarvitsenko oikeasti ob.sec. yksiköitä mihinkään. Lisäksi kun yksikköä on noin monta, niin tulen määrällä voi pakottaa jonkun vihun troopin pois objektiivilta jos kyseinen piste on pakko saada.
Pääsyy on tuo vuoro 1 cover jonka saan real space raiderista. Aina ei saa kaikkia LOS blockin taakse ja mahdollinen 4+ cover (jos on yö) tarkoittaa ettei tarvi jinkata mikäli joku leman russ vanquisher osoittaa sen rakkauden elimensä jotain pahvilaivaani päin. On toiminut ihan mallikkaasti kun olen sitä käyttänyt.
Menee ehkä aiheesta sivuun mutta onko real space raiderissa jotain niin pahasti vialla että sitä ei tulisi missään nimessä edes harkita käyttää? Kommentistasi sai äkkiä sen käsityksen että se on joko täysin käsi, tai rikos ihmiskuntaa vastaan? Pahoittelen jos tulkitsin väärin.
Pääsyy on tuo vuoro 1 cover jonka saan real space raiderista. Aina ei saa kaikkia LOS blockin taakse ja mahdollinen 4+ cover (jos on yö) tarkoittaa ettei tarvi jinkata mikäli joku leman russ vanquisher osoittaa sen rakkauden elimensä jotain pahvilaivaani päin. On toiminut ihan mallikkaasti kun olen sitä käyttänyt.
Menee ehkä aiheesta sivuun mutta onko real space raiderissa jotain niin pahasti vialla että sitä ei tulisi missään nimessä edes harkita käyttää? Kommentistasi sai äkkiä sen käsityksen että se on joko täysin käsi, tai rikos ihmiskuntaa vastaan? Pahoittelen jos tulkitsin väärin.
- Meganiikko
Lähinnä se, että ilman Obseciä MSu- denyäminen ei oikein toimi (et voi assaultoida sitä vastustajan blobbia että saat sen contestediksi) ja venomit ei enää superscoraa (olen aika paljon käyttänyt venomin mobiliteettiä nappaamaan objectiveja vastustajan HS'n alta). Tämän lisäksi joitain yksikköjä on todella hankala poistaa, joten jotta saa sen kriittisen objectiven pitää joko käyttää koko armeijan ampuminen (jolloin seuraavan vuoro sattuu) tai parkkeerata yksittäinen venom joka ottaa objectiven haltuun ja kuolee sitten seuraavalla vuorolla (whatevs).Boreas kirjoitti: Menee ehkä aiheesta sivuun mutta onko real space raiderissa jotain niin pahasti vialla että sitä ei tulisi missään nimessä edes harkita käyttää? Kommentistasi sai äkkiä sen käsityksen että se on joko täysin käsi, tai rikos ihmiskuntaa vastaan? Pahoittelen jos tulkitsin väärin.
Muutenkin DE koneet on niin hauskasti rakennettuja että 2+ coverin aikaansaaminen ei ole edes hankalaa ilman night fightingiä. Raidereilla varsinkin.
Anyhow listasta: Miksi archonilla ei ole shadowfieldiä? Lanceborneista en ole ihan vakuuttunut. Itsellä ei ole oikein toimineet.
En ole ihan varma tarvitseeko 2 Tlkabalite raideria, kuitenkin venomit poistaa jalkaväkeä ihan hyvin. Itse olen myös laittanut dark lancen sijaan disintegrator cannonin ihan sen takia että saa kriittistä S5 Ap2 termis/gravcenttu/bike removea ja jos raider jinkkaa niin 3 yritystä osua snap shoteilla. Miksei night shieldejä kabalitejen raidereilla?
Ravagerit jees. Missä Razorwing?
Archon ei ole menossa meleeseen ja ellei joku pakota niin ei poistu edes raideristaan. Eli shadowfield tuntui tarpeettomalta. Tarkoitus on myös pitää yksiköt halpoina ja shadowfieldin hinnalla saa jo nakun kabaliittiryhmän. Eli ei vaan ollut pisteitä heittää.
Lanceborneja olen itse pelannut vasta parissa pelissä mutta ovat toimineet ihan kivasti. Pieni ryhmä jonka saa helposti piiloon ja uhkaa sieltä niin tankkia kuin jalkaväkeäkin. STR8 on myös ikävä kaikille T4 tyypeille joilla ei ole shield eternalia. Näillä voi myös uhkailla niitä centuja.
Pisteet ei riittänyt troop raiderien shieldeihin. Tosin jos vaihdan trueborneille tupla splinter cannonit ja tiputan raidereilta purjeet veks, niin saan night shieldit. Taas kerran tässä oli tarkoitus pitää yksiköt halpana. Tähän liittyen, pelasin tuossa taannoin täyttä white scars biker armeijaa vastaan ja massoitettu myrkky hoiti hommansa. Täällä päin pelataan pääasiassa marsua ja aina niillä on joku invu niskassa tai cover save rerollittava 1+ (ruma kärjistys kevennykseski). Päädyin siis ratkaisuun että en panosta AP:seen vaan woundien määrään. Kyllä ne sieltä joskus sen failin heittää. Splinter raiderit ovat siis mukana tästä syystä. Raiderien lanceista vielä sen verran että kuten aikaisemmissa viesteissä puhuttiin, tyyli on enemmän MSU-all arround eli katson sen hyödylliseksi että raider poksauttaa jonkun tankin samalla kun miehistö sisällä pippuroi jalkaväkeä. Kaikki troopithan tuossa seuraa samaa muottia. transport ampuu eri kohdetta kuin sisältö.
Razorwingeistä sen verran että tämä on lista jolla pelaan siinä mainitsemassani liigassa. Tällä haavaa näyttää että viimeinen kiessi on 1500 pistettä eli Razorwingit eivät mahtuneet. Mikäli liiga jatkuu pidemmälle niin seuraava laajennus on 2 razorwingiä.
Mutta joo, kaipas tuon vois ottaa perus Cadina ja toivoa että kentällä on tarpeeksi maastoa piilottamaan kaikki laivat.
Lanceborneja olen itse pelannut vasta parissa pelissä mutta ovat toimineet ihan kivasti. Pieni ryhmä jonka saa helposti piiloon ja uhkaa sieltä niin tankkia kuin jalkaväkeäkin. STR8 on myös ikävä kaikille T4 tyypeille joilla ei ole shield eternalia. Näillä voi myös uhkailla niitä centuja.
Pisteet ei riittänyt troop raiderien shieldeihin. Tosin jos vaihdan trueborneille tupla splinter cannonit ja tiputan raidereilta purjeet veks, niin saan night shieldit. Taas kerran tässä oli tarkoitus pitää yksiköt halpana. Tähän liittyen, pelasin tuossa taannoin täyttä white scars biker armeijaa vastaan ja massoitettu myrkky hoiti hommansa. Täällä päin pelataan pääasiassa marsua ja aina niillä on joku invu niskassa tai cover save rerollittava 1+ (ruma kärjistys kevennykseski). Päädyin siis ratkaisuun että en panosta AP:seen vaan woundien määrään. Kyllä ne sieltä joskus sen failin heittää. Splinter raiderit ovat siis mukana tästä syystä. Raiderien lanceista vielä sen verran että kuten aikaisemmissa viesteissä puhuttiin, tyyli on enemmän MSU-all arround eli katson sen hyödylliseksi että raider poksauttaa jonkun tankin samalla kun miehistö sisällä pippuroi jalkaväkeä. Kaikki troopithan tuossa seuraa samaa muottia. transport ampuu eri kohdetta kuin sisältö.
Razorwingeistä sen verran että tämä on lista jolla pelaan siinä mainitsemassani liigassa. Tällä haavaa näyttää että viimeinen kiessi on 1500 pistettä eli Razorwingit eivät mahtuneet. Mikäli liiga jatkuu pidemmälle niin seuraava laajennus on 2 razorwingiä.
Mutta joo, kaipas tuon vois ottaa perus Cadina ja toivoa että kentällä on tarpeeksi maastoa piilottamaan kaikki laivat.
- Meganiikko
Pläräilin omaa listaa DE+Eldar. Ihan kiva tuli omasta mielestä ja AT on hoidossa. Aika fluffilista mutta tykkäsin pelata.
Itse en ole varsinaisesti blasterin kummonen fani sen rangen takia (charge sattuu seuraavalla vuorolla koska bubblewrap) mutta kompensoin D-tykeillä. Archon deeppaa selkään Wraithguardin seassa ja Jetseet Reavereiden seassa castii shruodingia. Koneet tykkää 4+ coverista avoimella ja 2+'sta jos on nokka valopylvään välissä.
Dark Eldar
HQ
Archon 60p
Webway portal 35p
Blaster 15p
Shadow Field 50p
=160p
Haemonculus 70p
Troops
Kabalite Warriors (5) 40p
Venom 55p
-Splinter Cannon 10p
Venom 55p
-Splinter Cannon 10p
Venom 55p
-Splinter Cannon 10p
Elites
Grotesques 105p
-Aberration 10p
Fast Attack
Reavers (3) 48p
Additional Reavers (3) 48p
Heat Lance x2 20p
Razorwing Jetfighter 130p
Night Shields 15p
2x Dark Lance 10p
Night Shields 15p
2x Dark Lance 10p
Heavy Support
Ravager 110p
3x Dark Lance 15p
Night Shields
Ravager 110p
3x Dark Lance 15p
Night Shields
Dedicated Transports: Raider 55p
Night Shields 15p
(Grotesques)
Eldar
HQ
Farseer Skyrunner 1150p
Singing Spear 15p
Ghosthelm
Troops
Rangers 60p
Additional rangers (3)
Elites
Wraithguard (5) 160p
Ihan semi-tarvittava määrä AT'tä. Pitäisi tippua jopa Super-heavyt koneet. Also sisältää ainoan ryhmän koko pelissä jolla saa semiluotettavasti Au'Taros'Rau'Kresin hengiltä. Tai vaikka sen Wraithknightin. Toinen tai kolmas on tosin hankalampi poistaa hetivarmasti mikäli razorit ei pääse alueelle tai Farseer ei onnaa poweriheitoissaan. Kaartipallojen kanssa tulee ongelmia koska grotesquet kuolee ihan heti kaikkea kaartin blobin porukkaa vastaan. Vaihtoehtona mietin Taloksia mutta ne kuolee ihan yhtälailla 5'lla kerrasta.
Itse en ole varsinaisesti blasterin kummonen fani sen rangen takia (charge sattuu seuraavalla vuorolla koska bubblewrap) mutta kompensoin D-tykeillä. Archon deeppaa selkään Wraithguardin seassa ja Jetseet Reavereiden seassa castii shruodingia. Koneet tykkää 4+ coverista avoimella ja 2+'sta jos on nokka valopylvään välissä.
Dark Eldar
HQ
Archon 60p
Webway portal 35p
Blaster 15p
Shadow Field 50p
=160p
Haemonculus 70p
Troops
Venom 55p
-Splinter Cannon 10p
Venom 55p
-Splinter Cannon 10p
Venom 55p
-Splinter Cannon 10p
Elites
Grotesques 105p
-Aberration 10p
Fast Attack
Reavers (3) 48p
Additional Reavers (3) 48p
Heat Lance x2 20p
Night Shields 15p
2x Dark Lance 10p
Night Shields 15p
2x Dark Lance 10p
Heavy Support
Ravager 110p
3x Dark Lance 15p
Night Shields
Ravager 110p
3x Dark Lance 15p
Night Shields
Dedicated Transports: Raider 55p
Night Shields 15p
(Grotesques)
Eldar
HQ
Farseer Skyrunner 1150p
Singing Spear 15p
Ghosthelm
Troops
Rangers 60p
Additional rangers (3)
Elites
Wraithguard (5) 160p
Ihan semi-tarvittava määrä AT'tä. Pitäisi tippua jopa Super-heavyt koneet. Also sisältää ainoan ryhmän koko pelissä jolla saa semiluotettavasti Au'Taros'Rau'Kresin hengiltä. Tai vaikka sen Wraithknightin. Toinen tai kolmas on tosin hankalampi poistaa hetivarmasti mikäli razorit ei pääse alueelle tai Farseer ei onnaa poweriheitoissaan. Kaartipallojen kanssa tulee ongelmia koska grotesquet kuolee ihan heti kaikkea kaartin blobin porukkaa vastaan. Vaihtoehtona mietin Taloksia mutta ne kuolee ihan yhtälailla 5'lla kerrasta.
Hmm jos tuo on semi-tarvittava määrä AT:ta niis uskaltaiskohan tiputtaa lanceborneilta lancet pois ja laittaa Splinter cannonit tilalle? Sais night shieldejä 2 kipaletta. Tietty sitten että itellä ei ole tikku-miehiä D aseilla.
Makuasia kait tuo blaster, itsellä se toimii kun venomit ja raiderit liikkuu. Keskitän myös sen verran tulitusta ettei muutama huti haittaa eikä vihukaan pysty kolmea venomia vuorossa pyyhkimään ellen ole pelannut niitä tosi tyhmästi. On siellä silti sitä pitemmän matkan lancea ettei kaikki AT ole 18 tuuman päässä.
Loppuun lisään nyt kuitenkin myös siitä että ei tolla listalla kauheesti vaikeuksia blobbeja vastaan pitäisi olla kun razorwingeissä on ne 4 ohjusta per kone. Kyllä STR6 ap 5 iso lätty kaarti- ja örkkiblobit kaataa.
Makuasia kait tuo blaster, itsellä se toimii kun venomit ja raiderit liikkuu. Keskitän myös sen verran tulitusta ettei muutama huti haittaa eikä vihukaan pysty kolmea venomia vuorossa pyyhkimään ellen ole pelannut niitä tosi tyhmästi. On siellä silti sitä pitemmän matkan lancea ettei kaikki AT ole 18 tuuman päässä.
Loppuun lisään nyt kuitenkin myös siitä että ei tolla listalla kauheesti vaikeuksia blobbeja vastaan pitäisi olla kun razorwingeissä on ne 4 ohjusta per kone. Kyllä STR6 ap 5 iso lätty kaarti- ja örkkiblobit kaataa.
- Meganiikko
Mutqu ne on ohjuksia eikä pommeja niin niitä ei saa ammuttua kaartiblobbeja päin kun ne on näkymättömiä. Samoin Venomit itkee verta kun osuu 6'lla ja woundaa 4+'lla ja vielä vastapuolella 4++. Ainoa tapa mikä tulee mieleen sitä vastaan DE'lla on Tantalus kun se aiheuttaa autohittejä. Tämän takia grotesqueita pari niin ne ehkä pitää blobbia hetken paikoillaan. Mietin kanssa että otta Taloksia koska T7 mutta instant deathaavat force hammerit tekee niistä selvää jälkeä aika äkkiä kun taas Grotesqueita on se 3 tapettava. Ehkä Talos olisi parempi. Sitä tosin ei saa raideriin. Hm. Wraithbladet raiderissa toisen archonin kanssa? Archon tankkaa shadow fieldillä ja toisen ally foc'in farseerin kanssa 2++r'ssä. Ehkä. Kenties. Pitäisi saada 400p irti. Ehkä Razorwingit, grotesquet ja Haemonculus veks, tilalle 5 Wraithbladea, Archon 'fieldilä ja Farseer, trooppina 3 bikeä barebonena objcappiin?Boreas kirjoitti: Loppuun lisään nyt kuitenkin myös siitä että ei tolla listalla kauheesti vaikeuksia blobbeja vastaan pitäisi olla kun razorwingeissä on ne 4 ohjusta per kone. Kyllä STR6 ap 5 iso lätty kaarti- ja örkkiblobit kaataa.
Itellä vastassa on enemmän nopeaa meleearmeijaa niin blastereiden range on yleensä suht riskaabeli koska blasterbornit on kallis lasivasara ja jos sitä ei saa näkymättömäksi niin sitä chargetetaan varmasti seuraavalla vuorolla (Canoptekit (12+2-12= 14-24" charge), Maulerit sama, Sicaranit 6+3+2-12=11-21" range) ja se sattuu. Blasterbornit on melko kirjaimellisesti butthurt kun maulerit käy fistaamassa venomin rikki ja joku muu lopettelee. Tai toisinpäin.
Tietenkin riippuu pelaajan taidosta ja maastosta. Itse olen aika skrubi pelaaja.
Psyykkereitä ja invisibilityä vastaan tulee mieleen muutama kikka:
1. Allyta Pelleiltä muutama shadowseer. Niillä on psychic poweri joka on käänteinen invisibility. Kohde ampuu vaan snappeja ja osuu meleessä kutosilla. Kiva iso F sen näkymättömän blobin naamalle. Juu näkymättömät kaartilaiset on kiva juttu. Kattos kun eivät ne tee mitään.
2. Coveneilta löytyy corpsethief claw formaatio joka sisältää 5 talosta yhtenä yksikkönä ja scout säännöllä varustettuna. Nämä repisivät kaartia komeasti eivätkä kuolekkaan millään kun ITWD tulee vuorolla 4 coveneille.
3. Vastaavasti vois kokeilla kymmentä (tai ainakin montaa) groteskia joilla on webway portalia kantava homunculus. Homolle helm of spite DE kirjasta ja sen pitäisi hiukan rajoittaa sitä loitsujen räiskimistä kun diippaat ne 6" päähän psyykkeristä. Groteskit taas eivät ihan heti kuole ja vuorolla kolme niillä on se ITWD jos otit ne coveneilta.
Tuossa jotakin mitä tuli mieleen liittyen näkymättömään kaartiin. Pisteitähän nuo tosin vaatii.
Ja noottina vielä, ei niillä venomeillä mennä ampumaan niitä blastereita enenkuin tappo on varma tai on varaa menettää muutama venomi. Ja blaster bornit on toki kalliita. Yksi syy lisää miksi mulla blasteria kantaa normi kabat.
Menipäs taas aiheen ohi^^
1. Allyta Pelleiltä muutama shadowseer. Niillä on psychic poweri joka on käänteinen invisibility. Kohde ampuu vaan snappeja ja osuu meleessä kutosilla. Kiva iso F sen näkymättömän blobin naamalle. Juu näkymättömät kaartilaiset on kiva juttu. Kattos kun eivät ne tee mitään.
2. Coveneilta löytyy corpsethief claw formaatio joka sisältää 5 talosta yhtenä yksikkönä ja scout säännöllä varustettuna. Nämä repisivät kaartia komeasti eivätkä kuolekkaan millään kun ITWD tulee vuorolla 4 coveneille.
3. Vastaavasti vois kokeilla kymmentä (tai ainakin montaa) groteskia joilla on webway portalia kantava homunculus. Homolle helm of spite DE kirjasta ja sen pitäisi hiukan rajoittaa sitä loitsujen räiskimistä kun diippaat ne 6" päähän psyykkeristä. Groteskit taas eivät ihan heti kuole ja vuorolla kolme niillä on se ITWD jos otit ne coveneilta.
Tuossa jotakin mitä tuli mieleen liittyen näkymättömään kaartiin. Pisteitähän nuo tosin vaatii.
Ja noottina vielä, ei niillä venomeillä mennä ampumaan niitä blastereita enenkuin tappo on varma tai on varaa menettää muutama venomi. Ja blaster bornit on toki kalliita. Yksi syy lisää miksi mulla blasteria kantaa normi kabat.
Menipäs taas aiheen ohi^^