Mordheim 2015: Kirottu kaupunki -kampanja

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

syrja

Re: Mordheim 2015: Kirottu kaupunki -kampanja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Jeijo kirjoitti:Mäki voisin tulla, mullakin menee semi surkeesti.

Hyvä että tuohon xp juttuun puututtiin, seuraavaan kamppikseen se sitten heti alkuun. Myös toi rating kikkailu aika hapokas, varsinkin kun sitä eroa ei kahden pit monsterin rosterissa edes huomannut (yes, pointing you ookami ;) toisinsanoen se +1xp kaikille on juustoo, ymmärtäis jos olis joku murderjengi vastaa rookiet.
Voisko avata tota hiukan paremmin selkokielel? Mä kun en oo paris viimekerras ollu mukana niin toi tarina menee ylihilseen. Et mitä kikkailuu jne?

Joo 15 tai 15.30, mulle ei oo välii. Ilmottelet vaan koska tullaan pelottelee emäntä ulos :D Ja varmaan pari peliä onnistuu jos vaan sopivia vastustajia on paikalla.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

syrja kirjoitti:
Jeijo kirjoitti:Mäki voisin tulla, mullakin menee semi surkeesti.

Hyvä että tuohon xp juttuun puututtiin, seuraavaan kamppikseen se sitten heti alkuun. Myös toi rating kikkailu aika hapokas, varsinkin kun sitä eroa ei kahden pit monsterin rosterissa edes huomannut (yes, pointing you ookami ;) toisinsanoen se +1xp kaikille on juustoo, ymmärtäis jos olis joku murderjengi vastaa rookiet.
Voisko avata tota hiukan paremmin selkokielel? Mä kun en oo paris viimekerras ollu mukana niin toi tarina menee ylihilseen. Et mitä kikkailuu jne?

Joo 15 tai 15.30, mulle ei oo välii. Ilmottelet vaan koska tullaan pelottelee emäntä ulos :D Ja varmaan pari peliä onnistuu jos vaan sopivia vastustajia on paikalla.
En mä väitä että se tarkotuksellista olisi, mutta voihan noita xp automaatteja abusee, perusteli sen kuinka vain. Meinaan siis tota npc woundausta, saa aika hyvin hoardattuu expaa, mikä ei kuulu pelin henkeen. Myöskin warband rating rakentuu voi rakentua hassusti, Ookami taisi saada 2 pelistä tupla expat kun oli pienempi rating (mikä ei mielestäni kentällä näkynyt muuten kuin hahmojen vähyydessä) ja lisäexpat voitosta/voitoista ja ooa:sta. Käytännössä expat 4 pelistä kahdella pelillä. Sattumaa tuo Teron tapaus, mutta voi totakin käyttää "väärin", tietty jos ajatusmaailmaan kuuluu tuollainen taktikointi niin senkun... Itse en arvosta kun pelin tasapaino on muutenkin mitä on. Ja tää ei ollu mikää vuodatus sit ! :)
Soi viulu
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Haha, Tero vanha abusaava ryökäle. Oon tienny aina tän! Se sun tavaramerkki eli epäoptimit valinnat ja hipsteriarmeijalistaukset on ollu aina vain kulissi suurempaan kusetukseen ja tehon hakuun.

Tässä on joku selkeästi ymmärtänyt nyt jotain väärin. :'D
Jeijo

Sergeant kirjoitti:Alustavasti nyt 22. Päivä perjantai. Peliä klo 15 alkaen. Kuka pääsee?

Tämä päivä on vielä arvoitus. Vara päivät lauantai / sunnuntai

Sääntöpäivitys. Tehtävät joista saa kokemusta aiheuttamasta Woundea hirviöihin saa kokemusta seuraavasti.

Hirviö jolla on esim 4 Woundia. Niin saa tästä vain 4 xp aiheutetuista woundeista. + 1 xp OOA tuloksesta jos ei muuta ole mainittu.

Tällä estetään ns. Xp huoraaminen
Oma viestini oli viittaus tähän houseruleen.

Edit: Huomenna vois päivitellä oman jengin fluffiosiota ajantasalle, Red Walrus kaipaa esittelyn.
Viimeksi muokannut Jeijo, Ke 20.05.2015 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soi viulu
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Joo Toi nyt on ihan randomi peli mistä on tasapaino ihan missä sattuu. Se kannattaa ottaa sellaisena. Hauskaahan tuota on sillon tällöin pelailla. Munkin hienoimmat fiilistelyni viime pelissä oli ne, että ihan siisti leffamainen kohtaus juosta suojasta suojaan hyvin avoimen torin läpi kun tyypit ampuu suojien takaa nuolia. Kenttä tietty ihan liian optimi ampuvalle tiimille. Jos mordheimista haluaa porata, niin siitä voi porata maailman tappiin. Onhan se nyt oikeasti ihan täysin kehno systeemi. Mutta sellaista retroarvoa kuitenkin, miksi sitä jaksaa silloin tällöin ottaa. Ne moninpelit silti on vielä paljon paljon kivempiä kun noi 1vs1. Näiden kahden pelin pohjalta veikkaan, etten aikanaankaan olisi jaksanut niin paljon pelailla, ellei olisi pelattu pääasiassa niitä moninpelejä.
Kalat meni kotio...
Jeijo

Joo, laitoinkin tohon mun viestiin että ei ollut mikään vuodatus kyseessä. Tuli nyt sit viel kerran sanottua :) hyvä siis tuo uusi houserule mielestäni mikä nyt oli se päällimmäinen pointtini! Kiva tätä on ollut pelata, pahimmat wyrdstone efektit kun saadaan fiksattua niin vielä hauskempaa. Ja saan mun Cutlass figut maaleihinkin :D
Viimeksi muokannut Jeijo, Ke 20.05.2015 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soi viulu
syrja

Höpö höpö Harri. Pelissä ei oo mitään vikaa. Ei kaikkeen tartte sotkee jotain tasapaino juttui :D Mut joo samaa mieltä moninpeleistä.

Meni jeijjuli edelleen puolet ohi. En mää vanhus ymmärrä tollasta kieltä :D...npc???? Tuskimpa tuolla ratingilla kukaan haluu kikkailla. Eihän se tuo itse peliin mitään etua. Pelin jälkeen tietty äijistä tulee nopeemmin kovempia jos säilyy jengissä. Mut jengi on edelleen pieni ja kärsii siitä. Ja ottaa neniinsäkin helpommin. Ja sit toi rating erokin pienenee, kun ukot saa enempi expaa. Et onko hyöty hiukan +/-???

Ja ei kukaan pysty tahallaan repimään expaetuja jostain moni haavaisesta möllistä. Ellei pelaa nopilla mistä puuttuu ooa tulos. Mutta mennään jatkossa noin. Sekin sopii mulle.

Enkä jeijo ottanut tuota alunperinkään vuodatuksena tms.
Kardinaali
Viesti:

syrja kirjoitti:Pelissä ei oo mitään vikaa. Ei kaikkeen tartte sotkee jotain tasapaino juttui :D Mut joo samaa mieltä moninpeleistä.

^Tämä. Tosimiehet pelaa mortikkaa kaikilla towncryereillä ja ilman fiksauksia. Sillee ku enne vanhaankin! :D Sitten after-gamessa kauhee ulina ku kaikilla on lucky charmit ja jada jada crossbow on op. Se kuuluu mortikkaan. Eiku mitä. Sillee meillä ainakin joskus vuonna nakki ja makkara.
harkkari

Joo ei sitä tasapainoo tartte aina. Mutta on se joskus ihan kiva. Usko tai älä. Eikä mun pointtini nyt ollut tässä jarkko se tasapaino. Vaan että mordheim on mordheim. Se on tollanen.
Kalat meni kotio...
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Siis tuo Monsteri juttuhan oli puhe juuri tuosta Monster Hunt tehtävästä kun siinä voisi periaatteessa kerätä vaikka 5 expaa "woundaamalla" monsua kun ei vaan heitä Out Of Actionia.

Ja Jeijo vissiin ymmärsi väärin eli se että olin alta vastaaja niin sain survival expasta periaatteessa 1 lisä expan kaikille. Ja tosiaan on se 51 ratingiä 10 tyyppiä taikka yli 12 levua, että kyllä se alkaa yleensä näkymään porukan tehossakin.

Mutta jooh selvennykseksi Syrjalle pelasin siis viimeksi kaksi matsia yli 51 alivoimalla vastustajia vastaan aka sain pari ylimäärästä expaa jokaselle tyypille sen takia ja kun sain vielä voitot tapeltua niin aika hyvin levuja porukalle siinä samassa.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Kardinaali
Viesti:

Ookami_Tez kirjoitti: Mutta jooh selvennykseksi Syrjalle pelasin siis viimeksi kaksi matsia yli 51 alivoimalla vastustajia vastaan aka sain pari ylimäärästä expaa jokaselle tyypille sen takia ja kun sain vielä voitot tapeltua niin aika hyvin levuja porukalle siinä samassa.
Sikamaista! Poistakaa koko rating -systeemi niin kaikki saa tasapuolisesti expaa. Reilumpaa!

/edit: Ja täähän ylläoleva oli sit sarkasmia. Se rating -systeemi on tottakai aiheellinen ja tosiaan kuten Sergeant mainitsi niin riski suurempiin menetyksiin pikkubändillä on olemassa.
Viimeksi muokannut Kardinaali, To 21.05.2015 00:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sergeant

Viesti Kirjoittaja Sergeant »

Kuva
Hmm.. Tännehän tuli tekstiä.

Tarkennus tohon hirviöihin. Eli kun esim Monster Hunt scenaariossa sanotaan näin:

"+1 For Wounding the monster: Any hero or hencmen earns +1 experience for each wound he inflicts on the monster."

Eli kun vaikka kolme hencmeniä hakkaa vuoron tätä hirviötä ja ne löisivät kaikki kaksi kertaa, joista jokainen isku aiheuttaisi woundin. Niin ryhmä ei saa 2x3 eli 6 xp:tä. Varsinkaan, jos tämä toistuu useamman vuoron ajan. Lähinnä varsinkin sellaisissa tilanteissa, kun monsteri voi ottaa vastaan 3-6 knoced down tai stunned osumaa menemättä out of actioniin ja jatkaa porskuttamista jälleen seuraavalla vuorolla.

Peleissä ei ole tapahtunut mitään ylilyöntejä tämän suhteen.

Jos joku haluaa saada myös enemmän kokemusta sillä, että rating on pienempi niin saa pelata vaikka pelkillä heroilla tai muuten pienemmällä porukalla. Riski tosin kasvaa, että herot menee out of actioniin, joka johtaa heron kuolemaan tai muuhun vammaan. Myöskään wyrdejä ym rahaa ei tulekaan samalla tavalla takaisin.

Päätökseni: Rating asia on tarpeeksi toimiva tähän kampanjaan. XP huorausta ei ole tapahtunut. Perusteluni olen ollut käytännössä jokaisena monsterina peleissä, mitä on tullut vastaan. Olen myös jotenkin ollut läsnä jokaisessa pelissä pienenä valvovana silmänä.

Muistakaa, että tässä kampanjassa vaikuttaa moni asia voittoon.

En ala väittelemään sääntöjen tasapainoista, koska omasta mielestäni osaa sääntöjä voisi vielä korjailla moneen suuntaan. Pahimmat olenkin korjaillut noilla kotisäännöillä pois. Pelaamassamme versiossa on jo korjattu ehkä ne kaikkein pahimmat "sääntökukkaset" pois.

Tähän kampanjaan olen lisäksi valikoinut peliin mukaan vain "viralliset" säännöt ja warbandit, hired swordit ym. jotka ovat jossain tasapainossa pelin kanssa.

Päätökseni: Mordheimissa jatkuu seikkailut.... Kuka onkaan tuo, joka sieltä selviää!
Sergeant

Kardinaali kirjoitti:
Ookami_Tez kirjoitti: Mutta jooh selvennykseksi Syrjalle pelasin siis viimeksi kaksi matsia yli 51 alivoimalla vastustajia vastaan aka sain pari ylimäärästä expaa jokaselle tyypille sen takia ja kun sain vielä voitot tapeltua niin aika hyvin levuja porukalle siinä samassa.
Sikamaista! Poistakaa koko rating -systeemi niin kaikki saa tasapuolisesti expaa. Reilumpaa!
Tossahan tulee tasapuolisesti. Riippuu miten sen näkee.

Esim. 5 heroa vs. 5 heroa + 5 hencmeniä. Eli 5 vastaan 10.

Altavastaaja saa +1 rating xp:n. Molemmat warbandit saa silti survival xp:tä yhtä paljon 2x5 ja 1x10. Molemmat warbandit saa 10 xp:tä osallistumisesta. Muu xp tulee suoriutumisesta tehtävällä Toisaan suuri riski menettää heroja toisella osapuolella. Kuten Ookami jo yhden menettikin.

Kuten aikaisemmin sanoin. Systeemi on riittävän tasapuolinen tähän kampanjaan. Eikä siitä tarvitse sen enempää tässä vatvoa. Tosin jos joku kokee että jotain vääryyttä on tapahtunut niin asiasta voidaan kyllä keskustella.

Pidän edelleen oikeuden päätuomarina päättä asiasta.
Sergeant

Huomio! Huomenna perjantaina 22. päivä klo 15.08 alkaa pelit. Luit oikein klo 15.08.

Saatan kärsiä old battle woundista, nervous conditionista, multipple woundista tai jostain kumman syystä olen survive against the odds - tilassa. Mutta viimeaikaisten kokemusten perusteella full recoverykin on vähän hakusessa.

Joten toive on myös että pelit saadaan perjantaina suht ajoissa loppumaan. Lue noin klo 19.00 viimeistään. HOX! Sain lisäaikaa! voidaan pelata pidempään.

Pelivaihtoehdot:
Syrja vs Harkkari -> + sitten jompikumpi ottaa vielä jeijoa vastaan

Tai kaksi pöytää ja harri ja syrja ottaa alkuun molemmat kääpiöitä vastaan ja tämän jälkeen tahivat keskenään.
syrja

Ok. Voi mennä tiukaks. Mut yritän olla viimeistään 15.09 paikalla :D ja pari pelii pitäis onnistuu vääntää jos paritukset ja muiden aikataulut antaa myöden
harkkari

Kyllä uskoisin, että mullekkin passaisi tuo.
Kalat meni kotio...
syrja

Olipas taas taistelut. Rosteri päivitetty mut tarinoissa menee hetki, kun pariin tappeluun pitää sepustella.
Sergeant

Kuva

Heinoa saimme 4 peliä eteenpäin kampanjaa! Enää 4 paikkaa tutkimatta kartasta! Päivitetty kartaa ja pelialueet!

Mordheimista katautuneiden huhujen mukaan kummallakaan kääpiöjoukolla ei mennyt vahvasti.

Mordheim vaati myös sankareiden verta ja loi myös uusia sankareita.

Jotkut valmistautuvat ehkä viimeiseen taisteluun?

-----------------
Muistakaa laittaa äänestys YV:llä minulle ennen kuudetta peliänne:
Tässä pohja ja laittakaa 1. sijalle mielestänne se "paras" warband

Äänestäjä: oma nimi
1.
2.
3.
4.
5.
6.
-Huhuttu mielenkiintoisin warband (äänestysohjeet tulevat erikseen): 0-3 pistettä
-> Aikaisintaan ensimmäisen omanpelin jälkeen yksityisviestillä pelin järjeställe äänestystulos ja viimeistään ennen viimeistä peliä ennen finaalia. Warbandit laitetaan warbandin nimen mukaan paremmuusjärjestykseen alkaen yhäältä. Oma warband jätetään pois. Äänestykseen tulee vaikuttaa Mordheim warbandin kokonaisuus, monipuolisuus, panostus, mielenkiintoisuus ja reiluus. Tylsyys, juustoisuus, yksitoikkoisuus tulee olla negatiivisia asioita warbandissa. Maalaus ei voi olla äänestysperuste. Jos ei äänestä, ei oma warband saa yhtään pisteitä. Äänestys tulos julkaistaan vasta ennen finaalia, kun warbandit ovat valmiita viimeiseen taisteluun. Tulos voi hyvin vaikuttaa finaali ottelijoihin.
------------------------

Ja päivittäkää rosteriinne foorumille alla olevat asiat. Esimerkkinä oma räpellykseni. Olen laittanu uutena alleviivatut kohdat. Lähinnä omien herojen seriou injuryt. Myös kaikki injuryt lasketaan vaikka ne ei aiheuta negtiivista, kuten jos joutuu olemaan pois taistelusta ym. Selviytymiset, ryöstöt, ym vastaavia ei lasketa, jos hahmo ei ole saanut pysyviä vammoja.

Osallistuja: Sergeant
Warband: Dwarf Treasure Hunters
Warbandin nimi: Everdrunk Alehouse Brewers.
Rating:: 120?
Gold Crowns: 111
Wyrd Stones: 0
Voitetut seikkailut: 2 (5 seikkailua)
Suoritetut toissijaiset tehtävät: 3 (Drop enemy from ledge, occupy religion terrain, fight with leader and not go OOA)
Kuolleet sankarit ja Serious enjuries: 0+2 (2x Hand Injury)
Tapot: 1 Joseph surmasi Beastmanien laumasta Gorin kirveellään (Hencmen)
Alueet: Metal Workers, Inventors
Kuvaus:
Sergeant

Ja tapahtumia:

Nukkuva kääpiö joutui suuren ihmijoukon murjomaksi. Selvisi kuitenkin vain vähillä unilla.
Kuva

Sister of Sigmaritkin osallisuitvat kääpiöiden murjontaan toisessa kaupungin osassa.
Kuva

Murjojat päättivät murjoja seuraavaksi toisiaan.
Kuva

Toimiva kööki löytyi Mordheimista...
Kuva
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Mulla lyö nyt tyhjää mutta heittäkää joku huono vitsi naisten paikasta keittiössä..

Mä alan pikku hiljaa toipua ku sain luonnosteltua julkaisukelpoisen stoorin aiheesta, mutta tuli surku kun jouduin laskemaan Kivisarven figukeissin lepoon.. :'(

Ja sen mä otin puhtaana **ttuiluna mun nopilta kun gor-lauman advance antoi +1 BS! :D
Viimeksi muokannut Barricade, La 23.05.2015 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make love, not peace.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”