Hmm.. Tännehän tuli tekstiä.
Tarkennus tohon hirviöihin. Eli kun esim Monster Hunt scenaariossa sanotaan näin:
"+1 For Wounding the monster: Any hero or hencmen earns +1 experience for each wound he inflicts on the monster."
Eli kun vaikka kolme hencmeniä hakkaa vuoron tätä hirviötä ja ne löisivät kaikki kaksi kertaa, joista jokainen isku aiheuttaisi woundin. Niin ryhmä ei saa 2x3 eli 6 xp:tä. Varsinkaan, jos tämä toistuu useamman vuoron ajan. Lähinnä varsinkin sellaisissa tilanteissa, kun monsteri voi ottaa vastaan 3-6 knoced down tai stunned osumaa menemättä out of actioniin ja jatkaa porskuttamista jälleen seuraavalla vuorolla.
Peleissä ei ole tapahtunut mitään ylilyöntejä tämän suhteen.
Jos joku haluaa saada myös enemmän kokemusta sillä, että rating on pienempi niin saa pelata vaikka pelkillä heroilla tai muuten pienemmällä porukalla. Riski tosin kasvaa, että herot menee out of actioniin, joka johtaa heron kuolemaan tai muuhun vammaan. Myöskään wyrdejä ym rahaa ei tulekaan samalla tavalla takaisin.
Päätökseni: Rating asia on tarpeeksi toimiva tähän kampanjaan. XP huorausta ei ole tapahtunut. Perusteluni olen ollut käytännössä jokaisena monsterina peleissä, mitä on tullut vastaan. Olen myös jotenkin ollut läsnä jokaisessa pelissä pienenä valvovana silmänä.
Muistakaa, että tässä kampanjassa vaikuttaa moni asia voittoon.
En ala väittelemään sääntöjen tasapainoista, koska omasta mielestäni osaa sääntöjä voisi vielä korjailla moneen suuntaan. Pahimmat olenkin korjaillut noilla kotisäännöillä pois. Pelaamassamme versiossa on jo korjattu ehkä ne kaikkein pahimmat "sääntökukkaset" pois.
Tähän kampanjaan olen lisäksi valikoinut peliin mukaan vain "viralliset" säännöt ja warbandit, hired swordit ym. jotka ovat jossain tasapainossa pelin kanssa.
Päätökseni: Mordheimissa jatkuu seikkailut.... Kuka onkaan tuo, joka sieltä selviää!