No ei mitään, olihan minulla aikani kuluksi roju-Eldarit. Läjä vanhoja, vanhoja figuja, jotka olin aikoinaan ostanut kaverilta kolmella kympillä. Kävin läjää läpi ja sieltähän rupesi paljastumaan vaikka mitä. Aloin puhdistelemaan ja maalaamaan uudelleen Eldareita, hain uusimman Codexin ja luin Lexicanumista Eldareiden fluffia. Olin aina aiemmin pitänyt Eldareita vähän sellaisina... noh... turhina ja eldarpelaajia outoina hyypiöinä. Onhan sentään olemassa Imperium! Tutustuin Eldareiden taustoihin ja pidin koko ajan enemmän ja enemmän näistä sisukkaista, kaunosieluisista taistelijoista. Ei se auta, nyt on armeija tehtävä.
Te, hyvä Sotavasara.netin väki, saatte autaa minua. Olen viimeksi pelannut Warhammer 40k:a kaiketi vuonna 2003. Olen aivan pihalla. Uusia sääntöjä, totta kai. Formaatioita, ei siinä mitään. Vaan kun nuo armeijatkaan ei ole enää saman nimisiä? Missä Inquisitio? Mikä Skitarii? Ja ennen kaikkea, mitä ostan tuon läjän lisäksi.
Tällä hetkellä olemassa siis seuraavat:
24 guardiania + heavy weapon platformia, (brightlance ja shuriken cannon) sekä niihin ampujat.
5 Ranger, sis. exarch
5 Dark Reaper, sis. exarch
5 Warlock
3 eri Farseer figuuria
4 Jet Bikeä
2 Vyperiä, jotka tosin melko rikki. Mahdollista korjata, muttei alkuperäisen oloiseksi. Esimerkiksi lasit puuttuu, ampujalta puuttuu käsi jne.
Falcon Grav Tank, paketista repäisty, ei edes kokonaan kasattu
2 Wraithlordia
Guardianianeita ja Falconia lukuun ottamatta kaikki napit on maalattu todella tökerösti ja paksusti: nämä olivat tosiaan kaverini ensimäisen armeijan nappulat. Mutta noista pitäisi askarrella jonkunlainen peruslista, jotain millä voi pelata 750-1500 pisteen pelejä. Hankintalistalla on ainakin lisää bikejä. Haluaisin myös jotain siistejä nappeja pöydälle, esimerkiksi Warp Spiderit ovat mielestäni älyttömän hieno yksikkö. Mutta mitähän noista ryhmistä kannattaa edes peluuttaa? Toinen tankki olisi myös haaveissa, mutta onko se sitten Wave Serpent vai Fire Prism? Prisma tietysti houkuttaa vanhana IG-pelaajana...
Mutta kommentoikaa, valaiskaa missä mennään eldareiden osalta nykyään tämän coren pohjalta.
Laitetaan täkynä kuva vielä vähän vaiheessa olevista Guardianeista ja Bikeistä. Nuo on luonnossa paljon violetimpia, kuin salaman valossa. Otan parempia kuvia, kunhan on jotain mitä kuvata.