Uusi Fairy power spray?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
WolfMan

Re: Uusi Fairy power spray?

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Mistä tuota isopropanolia vois hommailla noin kohtuu rahalla? Ilmeisesti jotkut jäänestoaineet ovat melkolailla kokonaan isopropanolia, eikä ole kallista, mutta nuissa taas nähtävästi on voiteluaineita ymsyms. juttuja.
rebiler

Viesti Kirjoittaja rebiler »

Miikkar kirjoitti:Tällä hetkellä isopropanoli johtaa omissa testeissäni.
Miten käytät sitä isopropanolia figupuhdistukseen? Upotatko koko (muovi)figun siihen vai hankaatko jollain hammasharjalla yms? Tyttöystävälle tuli hommattua tota isopropanolia hartsinuken kasvojen puhdistusta varten ja mietin, että oisko tosta käyttöä figuillekkin.
WolfMan kirjoitti:Mistä tuota isopropanolia vois hommailla noin kohtuu rahalla? Ilmeisesti jotkut jäänestoaineet ovat melkolailla kokonaan isopropanolia, eikä ole kallista, mutta nuissa taas nähtävästi on voiteluaineita ymsyms. juttuja.
Tosiaan, käytiin eilen ostamassa, hinta oli apteekista ostettuna 100ml pullolta oisko ollut 5,80€. Kantaa siellä nimeä isopropyylialkoholi, mutta siis samaa ainetta.
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
Miikkar

Viesti Kirjoittaja Miikkar »

Apteekista ostettuna isopropanoli on todella kallista, itse olen nyt käyttänyt Polaric Go -jäänestoainetta (n. 98% prosenttista), joka taisi maksaa 3,90/litra Puuilossa. Seloste kannattaa lukea, monissa jäänestoissa on tosiaan paljon muutakin mukana (joka ei tietysti välttämättä sinällään haittaa, mutta vaikutuksesta muoviin en osaa sanoa).

Upotan figut kokonaan nesteeseen, ja lyhyen liotuksen (10-30 min) jälkeen harjaan (tai melkeinpä vain pyyhin) irronneen maalin hammasharjalla. Kokeissa toimi paljon tehokkaammin kuin vanha powerspray.

Oikeasti pitäisi tietysti kokeilla Purisol (akryyli)maalinpoistoainetta, jota saanee ainakin Harrasteesta, mutta kun en itse asu Tampereella, niin toistaiseksi se on jäänyt.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Kokeilin Lidlin W5 Foam Oven Cleaneria (Uuninpuhdistusvaahto) jota myydään sellassa pitkässä metallisessa painepakkauksessa fairyn korvikkeena, muovifiguistä lähti kyllä transferit irti mutta maalipinta itse oli lähes koskematon. Kovalla harjaamisella sain hieman harmaata esiin, mutta en kutsuisi tätä hyväksi tökötiksi muovifiguille.
Sen sijaan metallifiguista maalit lähtivät todella helposti ja vaivattomasti. Todettakoot että testaamani metalliset yksilöt olivat pohjamaalaamattomia, mutta kokeilen vielä illalla myös pohjamaalatuille.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Eskoleipa

Viesti Kirjoittaja Eskoleipa »

Limigantulli tai onko se joutsensilta niin Säästökuoppa oulussa kävin tänään ja sieltä löytyy ainakin toista kymmentä vanhaa fairy power spraytä.
oli ylemmällä hyllyllä uusia ''juoksevampi koostumus'' ja alemmalla näitä vanhoja jolla maalit lähtee! rahat vaan vähissä niin en saanu mukaankun yhden pullon =( muuten oisin ostanut kaikki =D

Ihan vain jos ihmiset etsii vielä.
Äitini on niin köyhä, että hänellä on vain yksi kenkä. Hän ei ole hukannut sitä toista vaan löytänyt sen yhden.

Skaven ~3000 Pts
Chaos Spehh Mahreens ~4800 Pts
Tyranids ~2800 Pts
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

En tiedä auttaako mitään tässä langassa, mutta olen pessyt noita vanhoja eldareita nyt Tolulla. Olen laittanut astiaan 2 osaa Tolua ja yhden osan vettä, antanut figujen maata limassa muutaman tunnin ja hangannut hammasharjalla maalit pois. Osan olen joutunut laittamaan uudestaan kylpyyn, kun kaikki pienet kolot eivät halua antautua ensimäisellä yrityksellä. Neula tai joku vastaava on esimerkiksi haarniskoiden rakojen kanssa silti pakollinen.
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Miikkar kirjoitti: Alla olevan linkin takaa löytyvä marine oli vajaan vartin asetonissa.
http://s1276.photobucket.com/user/figut ... 3.jpg.html
Kiitti vinkistä! Tässähän helppo keino plague mariniien konffaamiseen. Pitää varmaan testata miten kuivanut greenstuff käyttäytyy asetonin vaikutuksesta vai onko jollain kokemuksia?
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
WolfMan

Kokeilin tuota Polaric Go -jäänestoainetta tänään. Mitenkäs tuon voi hävittää?
Salvo

Viesti Kirjoittaja Salvo »

Cheers :D
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
WolfMan

Salvo kirjoitti:Cheers :D
+1
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Osassa lasinpesu-, pakkas- ja jäähdytinnesteitä käytetään nykyään denaturointiaineena metyylietyyliketonia, joka tunnetaan paremmin styreeniliimana (suurin osa "pienoismalliliimoista" on itse asiassa lähes puhdasta MEK:ta), mihin luonnollisesti figuilija ja/tai mallari pikemminkin tuntee vetoa kuin inhoa.

Kannattaa silti aina lukea pienellä painettu, kun vielä näkee, ettei vaikuttava ainesosa olekin etanolin sijaan metanolia (eikä ne glykolit ja vastaavatkaan sanottavasti ole terveysjuomia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”