JAETTU: Eldareiden ylösnousemus -> trollausta ja vääntöä

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
shiwan

Re: JAETTU: Eldareiden ylösnousemus -> trollausta ja vääntöä

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Gintonic kirjoitti:Hienosti taas ignoresit sen tosiasian että väitit. Hienosti lainaat ties mitä yhdentekevää, mutta kun rajasit tilanteen kahteen mahdolliseen, eli joko on turnaus, jossa saa pelata, muuten oot 10v jampan tasolle jäänyt powergameri. Turha inttää vastaan. Muuten on rajaava sana, joka erottaa X tilanteen Y tilanteesta.
En väittänyt. Missään kohdassa en väittänyt, että henkilöt jotka niin tekevät kuuluisivat tuohon kategoriaan. Tässä taas nähdään, miten joillakin on tarve tai ainakin taipumus lukea rivien välistä ja/tai lisäillä merkityksiä toisten kirjoituksiin. Kyllä, olen sitä mieltä, että kyseinen teko kuuluu siihen kategoriaan tilanteessa johon se ei muuten sovellu. Kysehän oli teosta, ei ihmisistä.

Jatkossa, ehdotan, että jos et tiedä mistä on kyse niin kysyt ennen kuin alat väittämään mitään siihen liittyen.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
A.M€nen

Viesti Kirjoittaja A.M€nen »

shiwan kirjoitti:En väittänyt. Missään kohdassa en väittänyt, että henkilöt jotka niin tekevät kuuluisivat tuohon kategoriaan. Tässä taas nähdään, miten joillakin on tarve tai ainakin taipumus lukea rivien välistä ja/tai lisäillä merkityksiä toisten kirjoituksiin. Kyllä, olen sitä mieltä, että kyseinen teko kuuluu siihen kategoriaan tilanteessa johon se ei muuten sovellu. Kysehän oli teosta, ei ihmisistä.

Jatkossa, ehdotan, että jos et tiedä mistä on kyse niin kysyt ennen kuin alat väittämään mitään siihen liittyen.
Ahaa, eli siis henkilö joka tekee lapsellisia asioita ei ole sama asia kuin lapsellinen henkilö.

Joku voisi väittää että teot määrittävät ihmisen ja että lapsellisen ihmisen määritelmä on se että tekee lapsellisia tekoja.

Onko paremmin sitten väittää, että jos et tee niinkuin shiwan tekee, olet ihminen joka tekee asioita jotka kuuluvat kategoriaan "jäin 10v. tasolle ja mun mielest millään muulla kuin tehoil ei niinq oikeesti oo välii"?

Eikö tämä nyt ole jo vähän saivartelua.
Viimeksi muokannut A.M€nen, Pe 26.06.2015 14:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

shiwan kirjoitti:
Gintonic kirjoitti:Hienosti taas ignoresit sen tosiasian että väitit. Hienosti lainaat ties mitä yhdentekevää, mutta kun rajasit tilanteen kahteen mahdolliseen, eli joko on turnaus, jossa saa pelata, muuten oot 10v jampan tasolle jäänyt powergameri. Turha inttää vastaan. Muuten on rajaava sana, joka erottaa X tilanteen Y tilanteesta.
En väittänyt. Missään kohdassa en väittänyt, että henkilöt jotka niin tekevät kuuluisivat tuohon kategoriaan. Tässä taas nähdään, miten joillakin on tarve tai ainakin taipumus lukea rivien välistä ja/tai lisäillä merkityksiä toisten kirjoituksiin. Kyllä, olen sitä mieltä, että kyseinen teko kuuluu siihen kategoriaan tilanteessa johon se ei muuten sovellu. Kysehän oli teosta, ei ihmisistä.

Onko sinulla äidinkielen ymmärtämisessä jotain ongelmaa? Jos annat ehdot, jotka selvästi asettavat rajat kategorioille, et jätä paljon tulkinnanvaraa ettetkö olisi väittänyt. Jos pelataan turnauksissa ok, MUUTEN "10v. tasoinen powergamer". Tämän selvempää kahtiajakoa ei voi enää tehdä ja sinä sen annoit, joten edelleen turha inttää, ettetkö väittänyt kaikkia turnausten ulkopuolella pelaavia, jotka sisällyttävät fluffinvastaisesti culexuksen armeijaansa, jos eivät pelaa imperiumia, kuuluvan kategoriaan "jäin 10v. tasolle ja mun mielest millään muulla kuin tehoil ei niinq oikeesti oo välii".

Myönnä nyt vaikka kaikkien mieliksi että et vain osannut muotoilla asiaa oikein, mutta että jos luetaan tuota sun tekstiä, niin tämä on loogisin tulkinta. voidaan sitten vihdoin vaihtaa aihetta. Se että kiellät selkeän faktan inttämällä ettet jotain tehnyt, vaikka selvästi teit, ei asian totuusperää muuta.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
shiwan

tneva82 kirjoitti:
shiwan kirjoitti:
tneva82 kirjoitti:
shiwan kirjoitti:Väitinkö, että olisivat?
shiwan kirjoitti:Muuten menee kategoriaan "jäin 10v. tasolle ja mun mielest millään muulla kuin tehoil ei niinq oikeesti oo välii"
'nuff said. Nyt et edes pysty muokkaamaan tekstiäsi koska todisteet on saatavilla.
Eli siis en väittänyt. Sitähän minäkin. Twain oli siinä oikeassa, että kun puhuu totta niin ei tarvitse muistella sanomisiaan. Pätee tähän hienosti. Wiion "kommunikaatio epäonnistuu paitsi vahingossa" sopii tähän myös, koska sillä ei ole mitään väliä mitä kirjoitan, sinä tai joku muu vääntää siitä jonkin merkityksen mitä kirjoitukseni ei sisällä, paitsi jos jotenkin epäonnistutte ja siten vahingossa tulette tulkinneeksi tekstin niin kuin se on kirjoitettu. :D

Siinähän just lukee että jos käyttää noita turnausten ulkopuolella olet "10v tasolla". Lue nyt herrantähden mitä ITSE kirjoitit kun kerta olet unohtanut mitä ITSE KIRJOITIT. Tuo on jo aika paha jos ei muista mitä vain hetki sitten itse kirjoitti :D
Hmm. Ilmeisesti olisi pitänyt lisätä sinne myös turnauksiin treenaamiset ja turnausten tyylillä pelaaminen. Minun mokani. Pointti jota yritin tuoda esiin, kieltämättä huonommin kuin olisi ollut mahdollista, oli, että sellaiselle "vitsi miten siistii kun voin tehdä tällaisenkin OP yhdistelmän vaikka tää sotii pelin taustatarinoita vastaan" on paikkansa, mutta se sijoittuu turnauksiin tai sen tyylisiin tilanteisiin. Itse käsitän turnauksiin kuuluvan turnaustyylisen pelaamisen myös niiden ulkopuolella. Yritän olla jatkossa tarkempi.
A.M€nen kirjoitti: Ahaa, eli siis henkilö joka tekee lapsellisia asioita ei ole sama asia kuin lapsellinen henkilö.

Joku voisi väittää että teot määrittävät ihmisen ja että lapsellisen ihmisen määritelmä on se että tekee lapsellisia tekoja.

Onko paremmin sitten väittää, että jos teet tekoja, jotka eivät ole sellaisia kuin shiwan tekee, teet lapsellisia tekoja?
Voi olla, ei automaattisesti ole.

Yksittäinen teko aika harvoin määrittää ihmistä. Tiedät hyvin mitä kirjoitin siinä kohdassa johon reagoit ensin tässä keskustelussa, kuitenkin siitä tietoisena väitit minun tarkoittaneen jotain täysin muuta vaikka sinulla ei ollut sellaisesta mitään näyttöä. Tekosi määritelmä on valhe. Pitäisikö tällä perusteella ajatella sinun olevan oletusarvoisesti valehtelija? Minun mielestäni ei. Jos olet samaa mieltä et voi millään loogisella tavalla olla samaan aikaan sitä mieltä, että yksittäisen lapsellisen teon tekeminen tekee ihmisestä oletusarvoisesti lapsellisen.
Olisi parempi väittää, että jos toimii jatkuvasti lapsellisesti silloinkin kun pitäisi kyetä toimimaan aikuismaisemmin niin henkilö todennäköisesti on lapsellinen.
Gintonic kirjoitti: Onko sinulla äidinkielen ymmärtämisessä jotain ongelmaa?
Ei toki. Sinä nyt vain vedit mutkan suoraksi ja kuvittelit, että kun väitän lapsellisen toiminnan olevan lapsellista, niin se tarkoittaisi automaattisesti sitä, että jos joku ikinä sellaista toimintaa harjoittaa edes kerran niin hän olisi minun mielestäni lapsellinen. Fiksu aikuinen voi olla joskus lapsellinen toiminnassaan, mikä siis ei tee hänestä lapsellista.
Myönnä nyt vaikka kaikkien mieliksi että et vain osannut muotoilla asiaa oikein, mutta että jos luetaan tuota sun tekstiä, niin tämä on loogisin tulkinta. voidaan sitten vihdoin vaihtaa aihetta. Se että kiellät selkeän faktan inttämällä ettet jotain tehnyt, vaikka selvästi teit, ei asian totuusperää muuta.
Done. Kuitenkin tosiasia on edelleen se, että kommentoin tekoa, en ihmistä. Tämä ei muutu sillä, että väität minun kommentoineen ihmistä.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

A.M€nen kirjoitti: Teen flowchartin: wh116 voi tehdä hienomman, kun tekee muutenkin nin hienoja kuvia.
Sarkasmianturini on tällä hetkellä korjauksessa. Pahoittelen jos ymmärsin väärin.

Tässä hieno_kuva. Lisäsin oman mielipiteeni sivuun, Ehkä viestisi pointti selviää paremmin kuvasta(?)

Kuva
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
A.M€nen

shiwan kirjoitti: Hmm. Ilmeisesti olisi pitänyt lisätä sinne myös turnauksiin treenaamiset ja turnausten tyylillä pelaaminen. Minun mokani. Pointti jota yritin tuoda esiin, kieltämättä huonommin kuin olisi ollut mahdollista, oli, että sellaiselle "vitsi miten siistii kun voin tehdä tällaisenkin OP yhdistelmän vaikka tää sotii pelin taustatarinoita vastaan" on paikkansa, mutta se sijoittuu turnauksiin tai sen tyylisiin tilanteisiin. Itse käsitän turnauksiin kuuluvan turnaustyylisen pelaamisen myös niiden ulkopuolella. Yritän olla jatkossa tarkempi.
On varmasti olemassa sellaisia ihmisiä, jotka eivät pelaa kilpailullisesti, mutta toisaalta joita ei kiinnosta fluffi tuon taivaallista. Pelaavatko he mielestäsi väärin?
shiwan kirjoitti: Yksittäinen teko aika harvoin määrittää ihmistä. Tiedät hyvin mitä kirjoitin siinä kohdassa johon reagoit ensin tässä keskustelussa, kuitenkin siitä tietoisena väitit minun tarkoittaneen jotain täysin muuta vaikka sinulla ei ollut sellaisesta mitään näyttöä. Tekosi määritelmä on valhe. Pitäisikö tällä perusteella ajatella sinun olevan oletusarvoisesti valehtelija? Minun mielestäni ei. Jos olet samaa mieltä et voi millään loogisella tavalla olla samaan aikaan sitä mieltä, että yksittäisen lapsellisen teon tekeminen tekee ihmisestä oletusarvoisesti lapsellisen.
Olisi parempi väittää, että jos toimii jatkuvasti lapsellisesti silloinkin kun pitäisi kyetä toimimaan aikuismaisemmin niin henkilö todennäköisesti on lapsellinen.
Reagoin siihen miten reagoin, koska tulkitsin sen kuten tulkitsin. En valheellisesti, vaan ilmeisesti virheellisesti. Jätettäköön valheen määrittäminen toiseen kertaan.
shiwan kirjoitti: Done.
Hienoa! ihan rehellisesti ilman mitään taka-ajatusta tai piikittelyä. harvinaista ja kunnioitettavaa että internetissä joku pystyy myöntämään olleensa väärässä.
A.M€nen

warhamer116 kirjoitti: Sarkasmianturini on tällä hetkellä korjauksessa.
Kyllä sulla selkeästi joku viisari värähti, kuin oletit sen saattavan olla sarkasmia, mitä se toki olikin. Mutta kuvakin on kyllä hieno, ei siinä mitään. Kiitos siitä
shiwan

Re: Eldareiden ylösnousemus

A.M€nen kirjoitti: Mun listalla voi päästä tuosta 2+ armorista helposti eroon pelaamalla jotain muuta listaa.

kiitti vinkeistä, Hermanni.
Jännä tuplastandardi sinulla tässä asiassa. Muistatko yhtään kertaa jolloin olisit lähtenyt nimittelemään ketään muuta täällä siitä, että hän neuvoo jollekin toiselle ongelman ratkaisuksi välineitä annetun listan ulkopuolelta? Edellinen tsäänssi tälle oli ehdotus culexuksesta kaaokselle tässä ketjuss. :D

Jos et halua ratkaista ongelmaa välineillä jotka eivät jo ole listassasi niin sinun täytyy keksiä tapa ratkaista se niillä mitä siinä on. Kertomasi perusteella et ole sitä vielä keksinyt. En tiedä listaasi, mutta luottaen kokemuspohjasi voimaan, tuskin keksisin minäkään.
Jos ymmärtäisit yhtään miten isojen yksiköiden klosikset menee, et päästelisi tälläisiä aivopieruja. miksi se blobipelaaja antaisi minulle mahdollisuuden chargeta jollain muulla tavalla kuin niin, että eturivissä on sekä consuja että se 2+ jannu? Ei miksikään.
Niin, siis se 2+ ei voi tankata ampumista takalinjasta eikä toimi tankkina lähitaistelua vastaan etulinjassa kovia lyömäaseita vastaan. Sitten vaan yrität hoitaa asian niin, että se 2+ tulee viimeistään toisella kierroksella lähimpänä olevan fistisi kimppuun. Ne osumat kuitenkin menee ensin sinne base contactiin ja vasta sitten seuraaviin lähimpiin. Korjaa toki jos olen väärässä.
Suht. suoraviivaista logiikkaa, säännöt kun eivät tässä kohdassa edellytä monimutkaisempaa. Sinun mielestäsi tämä on aivopieru. No, ihan miten vaan. Säännöt kuitenkin toimivat noin.
D-ase on kova koska se voi oneshottaa SH:n
D-ase ei ole kova koska se todennäköisesti ei tapa conscriptia coverista

mun mielestä noi on molemmat yhtä huonoja kärjistyksiä esimerkkeinä. opeta minua. Miksi sinä olet oikeassa ja minä väärässä?
Kumpikin on itse asiassa oikeassa. Se nyt vaan on typerää ampua sitä conscriptia sillä d-pyssyllä ja fiksua sen sijaan suunnata tuli sinne super heavyyn, yleensä. Tähänkin voi olla poikkeus.
en, sinä vain tulkitsit niin.
Joo, tulkitsin "...melkeinpä todennäköisempi varsinkin jos lasketaan mukaan 4+ invu joka tekee efektiivisesti samaa..." tarkoittavan sitä, että sinun mukaasi niillä on se 4+ invu. Koskiko tämä vain sitä yhtä tapausta?
Tarpeeksi kun on pelejä alla erilaisilla pöydillä voi jo tehdä melko päteviä yleistyksiä.
Mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se yleistys kestää 100% tapauksista. Edellisessä conissa eteen tuli 2 pöytää joissa pääasiassa maasto oli pusikkoa ja kiviä. Ihan vaan noin niin kuin esimerkiksi. Poron kevyt-turneessa osui kohdalle 2/3 pöydästä sellaisia joissa ruiniksi luokiteltavia maastoja oli paljon vähemmän kuin muuta. Edellisen vuoden conissa meni omalla kohdalla aika fifti sixti. En lähtisi tekemään suuntaan tai toiseen yleistyksiä vaikka määrät olisivat kymmenkertaisia. Ei siinä, varmaan monesti asia onkin kuten sanoit.
Mitä olen perustellut "koska ETC"? Miten tämä liittyy scatterbikeihin?
Tarjosit sitä codexien määrän rajoitusta perusteluksi tuolla aiemmin.
Referoin
S:armour on menettämässä merkitystään jopa hyödyttämäksi (vapaa lainaus alkup väitteestäsi, ei varmasti 100% tarkka, mutta välittänee viestin)
A:mm scatterbiket välittää todella paljon armorista
S:muista että kaikki ei pelaa scatterbikejä
A:tiedän, jopa ETC:ssä näin ei voi tehdä
S:muista että kaikki ei pelaa ETC:tä ja sama rajoitus ei koske kaikkia
A:okei. mm scatterbiket välittää todella paljon armorista
Sounds legit. Olennaista tässä nyt ei kuitenkaan ole ne scatterbiket. Olennaista oli aseiden tuhovoimaisuuden kasvaminen mikä on helppo havaita ainakin edellisen parin edikan ajalta (vieläkään en ole jaksanut paneutua vitoseen enkä muista edellisiä tarkasti) joissa armorin noraavien välineiden määrä ja saatavuus on parantunut huomattavasti, korostetusti seiskassa jossa viimeistään allyjen kautta kaikki on kaikille saatavilla. Se tehon nousu on parhaiten nähtävillä aseiden saatavuuden ja sitäkin myötä määrän kasvuna nimen omaan armorin noraavien aseiden puolesta. Scatter biket ovat jopa eldarien keskuudessa poikkeus sääntöön jossa määrällä korvataan laatua.
warhamer116 kirjoitti:
A.M€nen kirjoitti: Teen flowchartin: wh116 voi tehdä hienomman, kun tekee muutenkin nin hienoja kuvia.
Sarkasmianturini on tällä hetkellä korjauksessa. Pahoittelen jos ymmärsin väärin.

Tässä hieno_kuva. Lisäsin oman mielipiteeni sivuun, Ehkä viestisi pointti selviää paremmin kuvasta(?)
Chartistasi puuttuu kohta josta käy ilmi se, että kategorisointi koskee yksittäistä tekoa tilanteessa jossa se ei ole sopivaa. Muuten aivan jeppis.
A.M€nen kirjoitti: On varmasti olemassa sellaisia ihmisiä, jotka eivät pelaa kilpailullisesti, mutta toisaalta joita ei kiinnosta fluffi tuon taivaallista. Pelaavatko he mielestäsi väärin?
Hell no! Makuasioita. Jokainen harrastakoon kuten parhaaksi näkee. Mun puolesta pelatkoon vaikka alasti. En vain halua olla paikalla...paitsi jos pelaaja on mun mielestä kaunis nainen. Tilanne on kuitenkin syytä huomioida teon laadussa.
Reagoin siihen miten reagoin, koska tulkitsin sen kuten tulkitsin. En valheellisesti, vaan ilmeisesti virheellisesti.
Roger sille. Saahan sitä erehtyä. Jos ei saa niin olen nesteessä varmaan joka päivä jonkin asian takia. :D
shiwan kirjoitti: Done.
Hienoa! ihan rehellisesti ilman mitään taka-ajatusta tai piikittelyä. harvinaista ja kunnioitettavaa että internetissä joku pystyy myöntämään olleensa väärässä.
Kai sitä on yritettävä elää saarnaamistensa mukaan. Toivottavasti tilanne korjaantui korjauksen myötä.
A.M€nen

shiwan kirjoitti: Jännä tuplastandardi sinulla tässä asiassa. Muistatko yhtään kertaa jolloin olisit lähtenyt nimittelemään ketään muuta täällä siitä, että hän neuvoo jollekin toiselle ongelman ratkaisuksi välineitä annetun listan ulkopuolelta? Edellinen tsäänssi tälle oli ehdotus culexuksesta kaaokselle tässä ketjuss. :D
Siinä taisi olla yleisesti kyse invisibilityasioiden torppaamisesta. Tässä tapauksessa mun armeijalla tuon blobin torppaamisesta. Ensimmäisessa on vähän laajempi skaala kuin toisessa, ja siksi "listan" (sellaistahan ei ole tapauksessa olemassakaan) ulkopuolelta ehdottaminen on sallittavampaa. Ja jos ehdotuksesi olisi ollut vain pientä muuttamista, olisi se ollut ok. Mutta käytännössä ehdotit täysremonttia ja/tai armeijan vaihdosta.

Toiseksi, ensimmäisessa tapauksessa viesti ei ollut osoitettu minulle, enkä siihen puuttunut. Toisessa se oli osoitettu minulle ja siksi puutuin siihen.

shiwan kirjoitti: Jos et halua ratkaista ongelmaa välineillä jotka eivät jo ole listassasi niin sinun täytyy keksiä tapa ratkaista se niillä mitä siinä on. Kertomasi perusteella et ole sitä vielä keksinyt. En tiedä listaasi, mutta luottaen kokemuspohjasi voimaan, tuskin keksisin minäkään.
En halua, koska se vähentäisi listani tehoa selaisissa tilanteissa, mihin se on suunniteltu. Olisi kiva jos sellainen ratkaisu löytyisi, mutta tuskin mitään ilmiselvää ilmaantuu. Tästä päästään siihen, että se yksi 2+ armori siellä vastustajan blobissa on kova counteri mun kovalle listalle.
Jopa niin kova, että se kääntää huonon matsin hyväksi. Tekee mun listasta huonomman, koska se ei pysty kunnolla vastaamaan tuollaisiin tilanteisiin. => armourilla voi olla ja on suurta merkitystä pelissä.
shiwan kirjoitti: Sitten vaan yrität hoitaa asian niin, että se 2+ tulee viimeistään toisella kierroksella lähimpänä olevan fistisi kimppuun. Ne osumat kuitenkin menee ensin sinne base contactiin ja vasta sitten seuraaviin lähimpiin. Korjaa toki jos olen väärässä.
Suht. suoraviivaista logiikkaa, säännöt kun eivät tässä kohdassa edellytä monimutkaisempaa. Sinun mielestäsi tämä on aivopieru. No, ihan miten vaan. Säännöt kuitenkin toimivat noin.
Logiikka on suoraviivainen, klosikset eivät. susistarassa ja blobissa on niin paljon jengiä, että useampi jannu on kiinni useammassa jannussa. Jos saisin valita, menisin juuri fistillä kiinni tankkiin, mutta jos silloin tankki on tokassa rivissä, niinkuin hyvällä pelaajalla se on, saa se omalla pile inillään mennä moneen paikkaan. Ekalla vuorolla teenkin tämän takia paljon enemmän damagea, kuten mys sen takia, että voun chargata diffarin löpi, jolloin myös heikot lyönnit tulee I1:llä, ja silloin tankki ei voi tankata. seuraavalla kierroksella AM-pelaaja on voinut asemoida nappulansa siten, että tankki tankkaa.

Minullakin on varmasti paljon opittavaa isojen painien pyörittämisestä ja mikromanageroimisesta, sillä niillä on valtava merkitys. Totuus kuitenkin on, että jos siellä ei olisi sitä armoria, ei minulla olisi mitään ongelmaa. => armourilla voi olla ja on suurta merkitystä pelissä.

shiwan kirjoitti: Kumpikin on itse asiassa oikeassa. Se nyt vaan on typerää ampua sitä conscriptia sillä d-pyssyllä ja fiksua sen sijaan suunnata tuli sinne super heavyyn, yleensä. Tähänkin voi olla poikkeus.
On tottakai fiksumpaa ampua aseella täydellisessä paikassa kuin surkeassa paikassa. kumpikaan ei ole osoitus aseen hyvyydestä. Täydellisessä paikassa moni ase on todella kova ja surkeassa paikassa surkea. Myös D ja flamer ja gravi.
shiwan kirjoitti: Joo, tulkitsin "...melkeinpä todennäköisempi varsinkin jos lasketaan mukaan 4+ invu joka tekee efektiivisesti samaa..." tarkoittavan sitä, että sinun mukaasi niillä on se 4+ invu. Koskiko tämä vain sitä yhtä tapausta?
Tämä koski kaikkia niitä tapauksia, jolloin he sellaisen saavat tai ovat muuten vain 4+ coverissa. Tällaisia tapauksia on usein.
shiwan kirjoitti: Mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se yleistys kestää 100% tapauksista.
Muuta en ole väittänytkään. Sen takia sanoinkin melko päteviä yleistyksiä enkä absoluuttisia totuuksia. hyvin usein =/= aina.

shiwan kirjoitti:
Mitä olen perustellut "koska ETC"? Miten tämä liittyy scatterbikeihin?
Tarjosit sitä codexien määrän rajoitusta perusteluksi tuolla aiemmin.
sanoin että se on yksi hyvä syy, miksi me ei oleteta, eikä voida olettaa, kaikkien pelaavan scatterspammia. en perustellut sillä mitään ja sen poistuminen ei muuttaisi mitään. Muutenkin codex-rajoituksen vertaaminen ETC:n ulkopuolelle on absurdia, koska muualla ei lähtökohtaisesti pelata tiimeissä.

Yhtä lailla sinne ETC:hen saa tehtyä scatterspammin kuin ETC:n ulkopuolella. halutessaan. Mikään ei kuitenkaan osoita että kaikki näin tekisi, eikä kukaan niin oletakaan. Ellei sitten joku tuomionpäivän profeetta.

Joten: muistutus huomioitu ja kuitattu tarpeettomana.
shiwan kirjoitti: Sounds legit. Olennaista tässä nyt ei kuitenkaan ole ne scatterbiket. Olennaista oli aseiden tuhovoimaisuuden kasvaminen mikä on helppo havaita ainakin edellisen parin edikan ajalta (vieläkään en ole jaksanut paneutua vitoseen enkä muista edellisiä tarkasti) joissa armorin noraavien välineiden määrä ja saatavuus on parantunut huomattavasti,
Tuhovoiman kasvamisen väittäisin johtuvan nousseesta fireratesta, ei niinkään laukausten terävöistymisestä. Josta scatterbiket on priimaesimerkki.
shiwan kirjoitti:korostetusti seiskassa jossa viimeistään allyjen kautta kaikki on kaikille saatavilla.
Paitsi ilmeisesti culexus #piikki
shiwan kirjoitti:Se tehon nousu on parhaiten nähtävillä aseiden saatavuuden ja sitäkin myötä määrän kasvuna nimen omaan armorin noraavien aseiden puolesta. Scatter biket ovat jopa eldarien keskuudessa poikkeus sääntöön jossa määrällä korvataan laatua.
Olen tästä nyt eri mieltä. Edellisetkin eldarit nimenomaan röpötteli paljon, samoin TAU, samoin Dark Eldarit, samoin Kaarti, samoin Nidit.
Oikeastaan uusista ilmiöistä Gravit on ainoat jotka tulee mieleen uutena terävänä tulielementtinä. Ja niissäkin on yksi niitä parantava ominaisuus tietysti kova tulinopeus. Gravikin olisi aika paljon kesympi jos se ampuisi 1-2 laukausta, vaikka pistehintaakin otettaisiin suhteessa pois.
Meganiikko

Ohimennen noista näkymättömistä blobeista että nekään ei ole mitään kuolemattomia ihmeunitteja. Pommit, psyykkinen kuseminen (esim 'darit ei tarvitse pahemmin edes culexusta kun farseer saa rerollia failanneet nopat deny the witchissä ja invisibilityä saa kokeilla heittää sen kerran. Poislukien tigruksen 2+- warp chargenäkymättömyys) sekä autohittijutut tekee blobbiin höpöä. Jne.'

Liittyy aiheeseen tangentuaalisesti, juu.

Pelasin kerran näkymätöntä blobbia jossa 50+50 conscriptia/guardsmania joista toinen severin kautta näkymätön ja toinen GK-näkymätön. Vastapuolella oli 4 leman russia ja mararuder bomber (+ muuta irrelevanttia). Naamaan sattu kun niskaan sato se apocalyptic barrage (12) sade.
Viimeksi muokannut Meganiikko, Pe 26.06.2015 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HaNNuBaL

Viesti Kirjoittaja HaNNuBaL »

Offtopic.
Tässähän kohta loppuu juomat ja sauhut, kun on lukenut nää neljä sivua. Että jos pienen tauon noin 20min sais niin kerkee hakee lisää.

Sarkasmia: Miten niin tehot vaan nousee? Eikö 1. ja 2. edikassa ollu sitä todellista herohammeria ja ne oli aika pitkäänkin voimassa, kait jostai kasikyt luvulta kasktuhat luvulle. Eli vuosissa katsottuna kovia juttuja oli silloin aikanaan ehk enemmän. Toki tätä näkymää muuttaa nykyinen nopea uusien codexien ilmestymis tahti.

Sarkasmia: ei noit kuvia saa ihan liikaa tehdä, eihän tässäkään keskustelussa (koko topic) ois ollut lukemista jos sen ois yhdellä kuvalla näyttänyt :)
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Langan innoittamana tein taistelusuunnitelman tulevalle armeijalleni. Siniset pallerot kuvaavat vihollisen joukkoja. Mustapunaiset omia joukkojani.

Kuva
Meganiikko

Huono suunnitelma, kun SH sanoo poks niin samalla wipeää aika ison osan D'stäkin. Se iso explosion on aika iso.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

warhamer116 kirjoitti:Huono suunnitelma, kun SH sanoo poks niin samalla wipeää aika ison osan D'stäkin. Se iso explosion on aika iso.
Noh huomioiden että vihun armeija näemmä yksi super heavy niin who cares :D Räjähtäköön. Ei se kaikkia vie joten voitat pelin 20-0 ;)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
shiwan

A.M€nen kirjoitti:
Siinä taisi olla yleisesti kyse invisibilityasioiden torppaamisesta. Tässä tapauksessa mun armeijalla tuon blobin torppaamisesta. Ensimmäisessa on vähän laajempi skaala kuin toisessa, ja siksi "listan" (sellaistahan ei ole tapauksessa olemassakaan) ulkopuolelta ehdottaminen on sallittavampaa. Ja jos ehdotuksesi olisi ollut vain pientä muuttamista, olisi se ollut ok. Mutta käytännössä ehdotit täysremonttia ja/tai armeijan vaihdosta.

Toiseksi, ensimmäisessa tapauksessa viesti ei ollut osoitettu minulle, enkä siihen puuttunut. Toisessa se oli osoitettu minulle ja siksi puutuin siihen.
Niin no, ei tässä ollut kumpaankaan esimerkkiin mitään listaa tarjolla. Toiseen oli yksi yksikkö. CTA ally nyt yleensä ei ole ratkaisu mihinkään kun sen järkevä depoaminenkin muodostuu useinmiten mahdottomaksi tehtäväksi.
Sinällään ihan ymmärrettävää, että asia joka ei tipahda omille nilkoille ei kiinnosta.
Logiikka on suoraviivainen, klosikset eivät. susistarassa ja blobissa on niin paljon jengiä, että useampi jannu on kiinni useammassa jannussa. Jos saisin valita, menisin juuri fistillä kiinni tankkiin, mutta jos silloin tankki on tokassa rivissä, niinkuin hyvällä pelaajalla se on, saa se omalla pile inillään mennä moneen paikkaan. Ekalla vuorolla teenkin tämän takia paljon enemmän damagea, kuten mys sen takia, että voun chargata diffarin löpi, jolloin myös heikot lyönnit tulee I1:llä, ja silloin tankki ei voi tankata. seuraavalla kierroksella AM-pelaaja on voinut asemoida nappulansa siten, että tankki tankkaa.

Minullakin on varmasti paljon opittavaa isojen painien pyörittämisestä ja mikromanageroimisesta, sillä niillä on valtava merkitys. Totuus kuitenkin on, että jos siellä ei olisi sitä armoria, ei minulla olisi mitään ongelmaa. => armourilla voi olla ja on suurta merkitystä pelissä.
Eikös piletkin mene aina lähin lähimpään-periaatteella?

On tottakai fiksumpaa ampua aseella täydellisessä paikassa kuin surkeassa paikassa. kumpikaan ei ole osoitus aseen hyvyydestä. Täydellisessä paikassa moni ase on todella kova ja surkeassa paikassa surkea. Myös D ja flamer ja gravi.
Erot tulee kuitenkin välineen monikäyttöisyydestä. Harva väline on yhtä monikäyttöinen kuin gravit ja d-pyssyt. Niillä on yksi huono kohde ja se on tyypillinen horde. Muut ovat ok tai sitä parempia. Ei tule mieleen poikkeuksia jotka olisivat tyypillisesti voittajalistoissa läsnä.
Tämä koski kaikkia niitä tapauksia, jolloin he sellaisen saavat tai ovat muuten vain 4+ coverissa. Tällaisia tapauksia on usein.
Roger. Aivan realistinen näkemys asiaan.
Muuta en ole väittänytkään. Sen takia sanoinkin melko päteviä yleistyksiä enkä absoluuttisia totuuksia. hyvin usein =/= aina.
True dat.
Tuhovoiman kasvamisen väittäisin johtuvan nousseesta fireratesta, ei niinkään laukausten terävöistymisestä. Josta scatterbiket on priimaesimerkki.
Kyllä, kovempaa tulta on enemmän. Minä en pidä tästä suuntauksesta. Tuhovoiman lisääntyminen ei näy hinnoissa mikä tekee niistä semisti panssaroiduista suhteessa joka edikassa huonompia. Ironista on se, että ne joilla ei panssaria käytännössä ollutkaan ovat vastaavasti suhteessa parempia.

Olen tästä nyt eri mieltä. Edellisetkin eldarit nimenomaan röpötteli paljon, samoin TAU, samoin Dark Eldarit, samoin Kaarti, samoin Nidit.
Oikeastaan uusista ilmiöistä Gravit on ainoat jotka tulee mieleen uutena terävänä tulielementtinä. Ja niissäkin on yksi niitä parantava ominaisuus tietysti kova tulinopeus. Gravikin olisi aika paljon kesympi jos se ampuisi 1-2 laukausta, vaikka pistehintaakin otettaisiin suhteessa pois.
Niin, joo, ehkä olin ilmaisin itseäni huonosti. Sikäli kun minä ymmärrän niin uusia aseita ei varsinaisesti tule paljon lisää, mutta niiden ja vanhojen määrä listoissa näyttää kasvavan. Käytännössä siis laukaukset lisääntyvät mutta eivät varsinaisesti parane, totta. Sitten on toki näitä yhdistelmäpyssyjä joita näkee marsuformationeissakin jo useampia ja eldareillakin taisi olla jotain force multipliereitä niissä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ap4 on vielä ihan hyvä, se kun poistaa useimmilta yksiköiltä suojaukset.
Meganiikko

shiwan kirjoitti: Eikös piletkin mene aina lähin lähimpään-periaatteella?
Kyllä, mutta lisämausteena jos etäisyys figuun a ja figuun b on yhtä pitkä, niin pile innaava saa valita kumpaan suuntaaan menee. Se tankki halutaan siihen kuraan kiinni, niin se laitetaan sillä lailla että joko a) se pääsee ekalla pile inillä b2b tai b) pääsee vastustajan ekojen I>1 iskujen jälkeen pile innaamaan "kuolleiden" läpi b2b kuran kanssa. Sitten taas tankki tankkaa koska kaikki modellit (tankki ja sen kura-retinue) on initiative stepillä jolla vastustajan iskut tulee yhtä lähellä (b2b) niin tankkaava saa allokoida haavoja haluamallaan tavalla iniative stepillä tuleviin haavoihin.

Pahin tilanne on jos jotenkin tankki menee huonosti pile inillä vastustajan ap2-heppua vastaan, ja sen ap2 hepun lähellä on sen oma retinue sekä retinue iskee eri initiative stepillä jolloin sen ap2 hepun iskut pitää allokoida lähimpään modelliin joka on se tankki. Tankille jää silloin vain look out siri + mitä invuja tai vastaavaa sillä on.

Toinen paha tilanne on jos tankkeja on vaan yksi blobissa ja blobbiin on assaultoinut monta yksikköä joilla eri initiative tai eri puolilla blobbia: Vastustaja haluaa chargettaa ne pari eri inikalla iskevää heppua sen tankin kanssa lähikseen niin että muilla inikoilla iskevät EIVÄT ole b2b sen tankin kanssa. Woundit kun pitää allokoida lähimpiin modelleihin, niin koska tankki ei ole B2B niin niitä conscriptejä pitää kuolla iso kasa b2b ennen kuin alkaa allokointi tankkiin. Sitten conscriptit tulee omalla inikkavaiheellaan taas b2b niin homma pyörähtää taas uudestaan ja niin kauan kuin kukaan iskevistä ei ole b2b tankin kanssa.

Selitin ehkä hankalasti. Piirränkö kuvan?
shiwan

Woundit kuitenkin allokoidaan lähimpään, eikö. Se fisti todennäköisesti homman mennessä putkeen on vain sen tankin kanssa halaamassa melko nopeasti. Sitä tässä ihmettelin, notta miten sitä tilannetta ei saavuteta sääntöjen puitteissa. En ymmärrä vieläkään asiaan liittyvää ongelmaa, mutta eipä tuo haittaa.
Meganiikko

shiwan kirjoitti:Woundit kuitenkin allokoidaan lähimpään, eikö. Se fisti todennäköisesti homman mennessä putkeen on vain sen tankin kanssa halaamassa melko nopeasti. Sitä tässä ihmettelin, notta miten sitä tilannetta ei saavuteta sääntöjen puitteissa. En ymmärrä vieläkään asiaan liittyvää ongelmaa, mutta eipä tuo haittaa.
Ongelmahan tulee siinä, että jos sen tankin vieressä on conscripti niin homma kusee silmään kun vastapuoli voi allokoida woundit siihen conscriptiin kunnes se kuolee (4++ rerolli normalisti) ja se fisti normaalisti ei iske niin monesti. Sitten loppuallokaatiot viskaa muualle look out sirillä.

Ja vaikka ei olisikaan, niin look out sirittaa 2+'lla woundeja fistiltä jonnekkin muualle.

Tavallisesti tosin se vastapuoli pitää tankkiaan 2. rivissä, jolloin se tuo consolidatella I3 stepillä conscriptit silleen, että fistin ja tankin välissä on mahd. paljon figuja ja sitten I1 consolidatella tuo oman tankkinsa sitten niin että se on vastustajan kuran kanssa closiksessa.

Hyvin paljon mikromanagerointia molemmin puolin ja blobin pelaajan pitää olla tietoinen siitä miten ja millä initiative stepeillä vastustaja iskee että tankkaaminen toimii. Optimitilanteessa vastapuolella on blobbi joka viskoo haavat rerollattavaan 2+, rerollattavaan 3++/4++ ja 4+ FNP. Jos asettelun kusee niin on vaan 4++ rerolli ja 4+ FNP. Jos psyykkiset voimat kusee (harvinaista että kusee kaikki) niin vaan 4++ rerolli tai 5+ rerolli ja 4+ fnp.

Käytännössä TL:DR jos saa sen fistin b2b tankin kanssa niin tankki ei saa automaattisesti allokoitua fistohaavoja, mutta tankkaa normi-initiativehaavat (koska b2b fistin muitten fistin ryhmäläisten kanssa most likely). Sitten viskoo fistin tekemät haavat conscripteille 2+'lla ja savettaa loput joko 3+'n rerolli invulla tai 3+ (2+ jos viskoo hyvin) Feel No Painilla. Iso ongelma on kanssa jos ei ole muita I1 iskeviä kuin tankki niin vastapuoli saa raivattua tankin ympäriltä pile in-polun jota pitkin tulla B2B sillä fistaushepullaan.

Tästä esimerkkinä nyt lista mitä olen plärännyt vähän aikaa jossa on primary detu Space marineita (clan rauukan), jossa chapter master bikellä, gorgon's chainilla ja thunder hammerilla sekä lightning clawilla joka on liitetty Astra Militarumin ally-conscriptiblobbiin jossa 3 priestiä, 3 primarista ja 2 librarian liberus conclavesta. Kolmas libu on AM allyn varusmiesblobissa.

Chapter master tankkailee hittejä ja lyö takas, ja bikebase tekee ison inikkapoolin koppailusta helppoa ja tarvittaessa saa takas 25mm figun kokoiseksi jos laittaa basen eteenpäin. Sitten vastustaja joutuu viskomaan woundeja näkymätöntä blobbia vastaan jossa melkein aina koppailee rerolli 2+/3++ ja 3/2+* fnp eternal warrior IWND T5 4W runkkari, ja vastaan tulee se max 100 rerollattavaa S3 iskua, 6+1 S8 Ap2 Concussive iskua tai 6+1 iskua S4 Ap3 I5'llä ja 9 S4 Ap2 Instant death iskua ja 6 S6 Ap4 instant death iskua.

Olen miettinyt että viskaa lightning clawin johonkin muuhun koska priesti antaa jo shredin, mutta I5'n consolidate antaa kivasti liikuteltavuusoptioita kun voi valita pile innaako I1 vai I5. Ei mikään voittamaton pallo ja olen kussut jo tuon kanssa enemmän kuin yhden pelin vaan oman taitamattomuuden takia tai on tullut pahoja blobbicounttereita (Brass scorpion tuli vastaan proksynä ja se moppas tuon blobin pois 2 vuorossa Black macepinssin kanssa)

*jos saa hyvän warlord traitin niin 2+ fnp, 30% tsänssi koska battle-forged CAD
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

warhamer116 kirjoitti:Hyvin paljon mikromanagerointia molemmin puolin
Ja toinen syy(pl epäloogisten tulosten ohella) miksi emme pidä 40k:n allocation systeemistä vaan olemme skrapanneet sen systeemiin joka johtaa a) realistisempaan tulokseen(ei mitään tankkia imemässä kaikki bolter kudit mutta lascannonit osuu) b) no more micro management. Olemme kenraaleja jotka miettivät big picturea. Ei Pattonkaan käskenyt jokaista tankkia millilleen missä seisoa...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
A.M€nen

shiwan kirjoitti:Woundit kuitenkin allokoidaan lähimpään, eikö. Se fisti todennäköisesti homman mennessä putkeen on vain sen tankin kanssa halaamassa melko nopeasti. Sitä tässä ihmettelin, notta miten sitä tilannetta ei saavuteta sääntöjen puitteissa. En ymmärrä vieläkään asiaan liittyvää ongelmaa, mutta eipä tuo haittaa.
Niitä fistejä on siellä ryhmässä 7 + 2 axea. Vaikka yksi olisikin kiinni tankissa, on ne muut kiinni kurassa, jolloin osumat varisee sinne.
(lista on luettavissa listapuolen ETC-ketjussa jos kiinnostaa)

Ja jos en väärin muista (voin muistaa), pilessä ei ole pakko mennä lähimpään. Pitää vain koittaa päästä kiinni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”