shiwan kirjoitti:
Jännä tuplastandardi sinulla tässä asiassa. Muistatko yhtään kertaa jolloin olisit lähtenyt nimittelemään ketään muuta täällä siitä, että hän neuvoo jollekin toiselle ongelman ratkaisuksi välineitä annetun listan ulkopuolelta? Edellinen tsäänssi tälle oli ehdotus culexuksesta kaaokselle tässä ketjuss. :D
Siinä taisi olla yleisesti kyse invisibilityasioiden torppaamisesta. Tässä tapauksessa mun armeijalla tuon blobin torppaamisesta. Ensimmäisessa on vähän laajempi skaala kuin toisessa, ja siksi "listan" (sellaistahan ei ole tapauksessa olemassakaan) ulkopuolelta ehdottaminen on sallittavampaa. Ja jos ehdotuksesi olisi ollut vain pientä muuttamista, olisi se ollut ok. Mutta käytännössä ehdotit täysremonttia ja/tai armeijan vaihdosta.
Toiseksi, ensimmäisessa tapauksessa viesti ei ollut osoitettu minulle, enkä siihen puuttunut. Toisessa se oli osoitettu minulle ja siksi puutuin siihen.
shiwan kirjoitti:
Jos et halua ratkaista ongelmaa välineillä jotka eivät jo ole listassasi niin sinun täytyy keksiä tapa ratkaista se niillä mitä siinä on. Kertomasi perusteella et ole sitä vielä keksinyt. En tiedä listaasi, mutta luottaen kokemuspohjasi voimaan, tuskin keksisin minäkään.
En halua, koska se vähentäisi listani tehoa selaisissa tilanteissa, mihin se on suunniteltu. Olisi kiva jos sellainen ratkaisu löytyisi, mutta tuskin mitään ilmiselvää ilmaantuu. Tästä päästään siihen, että se yksi 2+ armori siellä vastustajan blobissa on kova counteri mun kovalle listalle.
Jopa niin kova, että se kääntää huonon matsin hyväksi. Tekee mun listasta huonomman, koska se ei pysty kunnolla vastaamaan tuollaisiin tilanteisiin. => armourilla voi olla ja on suurta merkitystä pelissä.
shiwan kirjoitti:
Sitten vaan yrität hoitaa asian niin, että se 2+ tulee viimeistään toisella kierroksella lähimpänä olevan fistisi kimppuun. Ne osumat kuitenkin menee ensin sinne base contactiin ja vasta sitten seuraaviin lähimpiin. Korjaa toki jos olen väärässä.
Suht. suoraviivaista logiikkaa, säännöt kun eivät tässä kohdassa edellytä monimutkaisempaa. Sinun mielestäsi tämä on aivopieru. No, ihan miten vaan. Säännöt kuitenkin toimivat noin.
Logiikka on suoraviivainen, klosikset eivät. susistarassa ja blobissa on niin paljon jengiä, että useampi jannu on kiinni useammassa jannussa. Jos saisin valita, menisin juuri fistillä kiinni tankkiin, mutta jos silloin tankki on tokassa rivissä, niinkuin hyvällä pelaajalla se on, saa se omalla pile inillään mennä moneen paikkaan. Ekalla vuorolla teenkin tämän takia paljon enemmän damagea, kuten mys sen takia, että voun chargata diffarin löpi, jolloin myös heikot lyönnit tulee I1:llä, ja silloin tankki ei voi tankata. seuraavalla kierroksella AM-pelaaja on voinut asemoida nappulansa siten, että tankki tankkaa.
Minullakin on varmasti paljon opittavaa isojen painien pyörittämisestä ja mikromanageroimisesta, sillä niillä on valtava merkitys. Totuus kuitenkin on, että jos siellä ei olisi sitä armoria, ei minulla olisi mitään ongelmaa. => armourilla voi olla ja on suurta merkitystä pelissä.
shiwan kirjoitti:
Kumpikin on itse asiassa oikeassa. Se nyt vaan on typerää ampua sitä conscriptia sillä d-pyssyllä ja fiksua sen sijaan suunnata tuli sinne super heavyyn, yleensä. Tähänkin voi olla poikkeus.
On tottakai fiksumpaa ampua aseella täydellisessä paikassa kuin surkeassa paikassa. kumpikaan ei ole osoitus aseen hyvyydestä. Täydellisessä paikassa moni ase on todella kova ja surkeassa paikassa surkea. Myös D ja flamer ja gravi.
shiwan kirjoitti:
Joo, tulkitsin "...melkeinpä todennäköisempi varsinkin jos lasketaan mukaan 4+ invu joka tekee efektiivisesti samaa..." tarkoittavan sitä, että sinun mukaasi niillä on se 4+ invu. Koskiko tämä vain sitä yhtä tapausta?
Tämä koski kaikkia niitä tapauksia, jolloin he sellaisen saavat tai ovat muuten vain 4+ coverissa. Tällaisia tapauksia on usein.
shiwan kirjoitti:
Mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se yleistys kestää 100% tapauksista.
Muuta en ole väittänytkään. Sen takia sanoinkin melko päteviä yleistyksiä enkä absoluuttisia totuuksia. hyvin usein =/= aina.
shiwan kirjoitti:
Mitä olen perustellut "koska ETC"? Miten tämä liittyy scatterbikeihin?
Tarjosit sitä codexien määrän rajoitusta perusteluksi tuolla aiemmin.
sanoin että se on yksi hyvä syy, miksi me ei oleteta, eikä voida olettaa, kaikkien pelaavan scatterspammia. en perustellut sillä mitään ja sen poistuminen ei muuttaisi mitään. Muutenkin codex-rajoituksen vertaaminen ETC:n ulkopuolelle on absurdia, koska muualla ei lähtökohtaisesti pelata tiimeissä.
Yhtä lailla sinne ETC:hen saa tehtyä scatterspammin kuin ETC:n ulkopuolella. halutessaan. Mikään ei kuitenkaan osoita että kaikki näin tekisi, eikä kukaan niin oletakaan. Ellei sitten joku tuomionpäivän profeetta.
Joten: muistutus huomioitu ja kuitattu tarpeettomana.
shiwan kirjoitti:
Sounds legit. Olennaista tässä nyt ei kuitenkaan ole ne scatterbiket. Olennaista oli aseiden tuhovoimaisuuden kasvaminen mikä on helppo havaita ainakin edellisen parin edikan ajalta (vieläkään en ole jaksanut paneutua vitoseen enkä muista edellisiä tarkasti) joissa armorin noraavien välineiden määrä ja saatavuus on parantunut huomattavasti,
Tuhovoiman kasvamisen väittäisin johtuvan nousseesta fireratesta, ei niinkään laukausten terävöistymisestä. Josta scatterbiket on priimaesimerkki.
shiwan kirjoitti:korostetusti seiskassa jossa viimeistään allyjen kautta kaikki on kaikille saatavilla.
Paitsi ilmeisesti culexus #piikki
shiwan kirjoitti:Se tehon nousu on parhaiten nähtävillä aseiden saatavuuden ja sitäkin myötä määrän kasvuna nimen omaan armorin noraavien aseiden puolesta. Scatter biket ovat jopa eldarien keskuudessa poikkeus sääntöön jossa määrällä korvataan laatua.
Olen tästä nyt eri mieltä. Edellisetkin eldarit nimenomaan röpötteli paljon, samoin TAU, samoin Dark Eldarit, samoin Kaarti, samoin Nidit.
Oikeastaan uusista ilmiöistä Gravit on ainoat jotka tulee mieleen uutena terävänä tulielementtinä. Ja niissäkin on yksi niitä parantava ominaisuus tietysti kova tulinopeus. Gravikin olisi aika paljon kesympi jos se ampuisi 1-2 laukausta, vaikka pistehintaakin otettaisiin suhteessa pois.