Seuraava askel GW-strategiassa on myydä valmiiksi maalattuja one-pose snap-fit figuja? Ainakin kun katsoo noita AoS kokoamisohjeita (liitä A palikkaan B ja laita alustalle C) niin suunta on oikea. Toisaalta so far kaikki aloitussetit on ollut snap fittejä... mut silti...smaxx kirjoitti: Ton määrän voi varmaan jotenkin rajata yksinkertaisesti, mutta uusien yksiköiden ostaminen, kokoaminen ja maalaaminen on vähän eri asia kuin uusien boostereiden hankkiminen. X -Wingissäkin figut on valmiiksi maalattuja, eli boksi auki ja pelaamaan.
Fabahuhuista ja uutisista keskustelu
- Meganiikko
Re: Fabahuhuista ja uutisista keskustelu
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Figuprepaintteja on kokeiltu aiemminkin vaihtelevalla menestyksellä, Clixut, X-Wing, D&D, Battlefield Evolution ja AT-43 lienee näistä menestyneimmät (joskin AT-43 kuoli pois siinä vaiheessa, kun kysyntä ylitti tarjonnan liian vahvasti ja lopulta emofirmakin meni konkkaan). GW:kin tätä yritti aikanaan jollain brändillä, mutta kysyntä ei ollut kauhean suurta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Jaahas, olen nähnyt (taas) kaiken (ennen huomista). Khornen peto, jonka sisältä pursuaa kalloja. Menee yli minun kohdallani.

Mikä on terminaattoriloordin mahan kohdalla? Saanut vaikutteita plague mariineilta? Miksei ole suojattu panssarilla?

Mikä on terminaattoriloordin mahan kohdalla? Saanut vaikutteita plague mariineilta? Miksei ole suojattu panssarilla?
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Täytyyhän sitä ny absit näyttöö ja kallot kurkistamassa mahasta.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
http://lunatix.epixx.org/
http://lunatix.epixx.org/
Jaahas, Skeletor -vaikutteisia Action figureja, noi ei nyt ihan iskeny... Ainakaan toi ylempi mörkö.ivan55599 kirjoitti:Jaahas, olen nähnyt (taas) kaiken (ennen huomista). Khornen peto, jonka sisältä pursuaa kalloja. Menee yli minun kohdallani
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
- Meganiikko
Kalloja kalloista, kalloista rakennettuja monstereita jotka viskovat kalloja, ja jättävät kallojalanjälkiä ja lojuvia kalloja ympäriinsä... Kaaoslordi on syönyt liikaa kalloja kun tulee vatsasta ulos, varmaan kakkaa kallon muotoisia kakkakökäleitä joista paljastuu kalloja, samalla kun pyyhkii kallonmuotoisen peppunsa kalloon....
Onko GW'llä copyright tavaraan niin kauan kuin siinä on vähintään ugandan kansanmurhan verran kalloja päällä?
Muuten ihan hienoja Chaos Space Marines figuja. Eiku.
Onko GW'llä copyright tavaraan niin kauan kuin siinä on vähintään ugandan kansanmurhan verran kalloja päällä?
Muuten ihan hienoja Chaos Space Marines figuja. Eiku.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
Dark Angelit puuttuu.
http://www.belloflostsouls.net/2015/07/ ... uture.html
Vaikuttais ton perusteella siltä mitä Smaxx tuossa veikkaili, eli scrolleja keräillään jotta pärjäillään metassa sitten tulevaisuudessa. Tulossa myös isompi pelimoodi/laajennus joka tosin toimii ilmeisesti AoS tyylillä.
Liittyen snap fitteihin ynnämuihin, onhan se aika selvää että tää peli on tuotteena kohdistettu lähinnä aloitteleville figupelaajille, tai siihen vasta tutustuville. Sinällään siis pelin tarjontaa veteraaneille on tavallaan merkityksetöntä ihmetellä, kun koko julkaisu ei nähtävästi edes yritä sinne suuntaan mitään tarjoilla ja on pitkälti selvillä leakkien pohjalta että näin on. Edelleen toki olis jees jos laajennus toisi mahdollisuudet vähän syvällisempäänkin pelailuun isommilla armeijoilla.
Itse en kyllä sijoita peliin ennenkuin vähän on jengillä pelejä alla ja nähnyt mitä tuleman pitää, kun tässä nyt on tosiaan vielä kuukausikaupalla tavaraa tulossa. Jos sukkaa niin jäänee tutustumatta, nyt on jo 40K ja WM/H alla.
http://www.belloflostsouls.net/2015/07/ ... uture.html
Vaikuttais ton perusteella siltä mitä Smaxx tuossa veikkaili, eli scrolleja keräillään jotta pärjäillään metassa sitten tulevaisuudessa. Tulossa myös isompi pelimoodi/laajennus joka tosin toimii ilmeisesti AoS tyylillä.
Liittyen snap fitteihin ynnämuihin, onhan se aika selvää että tää peli on tuotteena kohdistettu lähinnä aloitteleville figupelaajille, tai siihen vasta tutustuville. Sinällään siis pelin tarjontaa veteraaneille on tavallaan merkityksetöntä ihmetellä, kun koko julkaisu ei nähtävästi edes yritä sinne suuntaan mitään tarjoilla ja on pitkälti selvillä leakkien pohjalta että näin on. Edelleen toki olis jees jos laajennus toisi mahdollisuudet vähän syvällisempäänkin pelailuun isommilla armeijoilla.
Itse en kyllä sijoita peliin ennenkuin vähän on jengillä pelejä alla ja nähnyt mitä tuleman pitää, kun tässä nyt on tosiaan vielä kuukausikaupalla tavaraa tulossa. Jos sukkaa niin jäänee tutustumatta, nyt on jo 40K ja WM/H alla.
Lordi on aika makee, tosin mäkin oisin toivonut koko panssaria. Nuo paljaat absit toimii vaan nurglen modeleilla ; )
Nopat ja Taktiikka Ry
http://www.nopat.fi
http://www.nopat.fi
- Lord of Carcassonne
Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. On sellainen sekava ja kakka fiilis tän uuden AOS:n suhteen. Täytyy katsoa lauantaina nuo Bretti mallien warscrollit ja sitten miettiä jatkoa. Tosiaan 8 edikkaan pelaan jatkossakin ja pidän turnauksia mutta AOS:n suhteen en tiedä. Pitää katsoa mitä jatko tuo mutta tää alku ei mua miellytä lainkaan. Katsotaan mitä GW tekee asian suhteen jotta voi mielenkiinnon tuoda takas warhammerin suhteen. 40k on valloittanut mun sydänmeni toistaiseksi.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
-
Mithrandir
Tottakai kalloja pitää mahassa olla, calcium tekee hyvää luustolle.
Itse luin että vanhoille yksiköille ei ole mitään Warscrolleja tulossa, vaan GW:ltä ovat ehdottaneet jotta vanhoja yksiköitä voi käyttää jonkin aikaa uusien proxyina. GW:n virallisissa pelipaikoissa sitten tulee kiellot näiden käyttämiseen kun uudet, korvaavat AoSin figut julkaistaan.
Itse luin että vanhoille yksiköille ei ole mitään Warscrolleja tulossa, vaan GW:ltä ovat ehdottaneet jotta vanhoja yksiköitä voi käyttää jonkin aikaa uusien proxyina. GW:n virallisissa pelipaikoissa sitten tulee kiellot näiden käyttämiseen kun uudet, korvaavat AoSin figut julkaistaan.
-
Purging Flame
Vähän kyllä huvittaa tuo kalloja tursuva mörkö :D
Enough is enough.
Enough is enough.
X-wingissäkään ei vain "deploy as many models as you wish, you run out of models or you run out of deployment space".smaxx kirjoitti:Ton määrän voi varmaan jotenkin rajata yksinkertaisesti, mutta uusien yksiköiden ostaminen, kokoaminen ja maalaaminen on vähän eri asia kuin uusien boostereiden hankkiminen. X -Wingissäkin figut on valmiiksi maalattuja, eli boksi auki ja pelaamaan. Warhammer Invasion -korttipeliä tuli pelattua aika paljon, ja sekin peli oli loppuvaiheessa ihan eri peli kuin alotussetillä, mukaan tuli paljon uusia sääntöjä, ja aika mielenkiintoisia mahdollisuuksia pelata peliä. Toimiiko tommonen figupelissä - paha sanoa, kiinnostaako olla tollasessa mallissa mukana - enpä tiedä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
In the last several years, Fantasy has accounted for about 15% of GW's total sales volume worldwide. End Times didn't change that.
Losing that tiny piece of the population is acceptable if they gain access to the other 85%.
It's a gamble, yes. They're going to lose at lot of their current Fantasy players. They know that. But if you lose one customer in order to gain six, you're making more money than you were before.
And... Fantasy was a heavy, lurching relic of the 1980s that hadn't seen any significant evolution for longer than many of its players have been alive. The entire design framework of the game, the entire thought process that created it, has been obsolete for fifteen years. It's no surprise that it was losing customers to younger companies with more modern products.
Look at AoS in the context of its competitors IN 2015, and it begins to make sense.
It's light and agile; easy to learn and quick to play. it scales DOWN very well and is playable with only a handful of models. The basic rules are free, and the unit-specific rules are included with the models.
From a design philosophy standpoint, it has more in common with Warmachine, Infinity, Malifaux and X-Wing than it has with Fantasy or 40K.
And ultimately, that's a good thing. GW has needed a MODERN game, one designed in the 21st century with 21st century philosophy and aesthetics (wait'll you see the new artwork. Reminds me of M:tG in a good way), for years now.
You may hate that. Most extant Fantasy players may. But frankly, there are so few of us left that what we think doesn't matter, and like it or not, scrapping Fantasy to replace it with a game designed within the lifetimes of its players is the most correct decision GW could make.
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
No ei tietenkään ole, ei missään tolkullisessa pelissä ole :) X-Wing:in pelaaminen 100 pinnan fleeteillä on tiukkaa päätöksen tekoa fleetin rakennuksessa. Siinä joutuu tekemään tiukkoja valintoja, eliittialuksen hinnalla saa kaksi pientä ja ketterää. Se on oikeasti hyvä systeemi. Tosin en ole uusimpia aluksia jaksanut hankkia, kun noita pelejä nyt vaan on enemmän kuin ehtii pelaamaan :)tneva82 kirjoitti:X-wingissäkään ei vain "deploy as many models as you wish, you run out of models or you run out of deployment space".
Nopat ja Taktiikka Ry
No mutta onhan nuo figut kaikkine kalloineenkin vielö kuitenkin aika monta kertaa paremman näköisiä (myös laadullisesti), kuin Privateer pressin esitykset. Tosin en ole selvästikään paras auktoriteetti sanomaan, kun ne ovat selvästi hyvin suosittuja ja olen itse vain maalannut yhden PP ukon.
PP:n kaman laatu vaihtelee aika paljon. Etenkin vanhoissa skulpteissa on kyllä aika järisyttäviä esityksiä välillä. :D Mut hitto, että noi uudet tyypit näyttää ihan (Chaos) Space Marineilta. Varmasti aivan tarkoituksella, mutta silti. Stormcast brotherhoodeja, joilla on omat teemavärit ja raskaat haarniskat? Mun 5. editiosta alkanut FaBa-historia itkee tuskaa.
Lisäksi
Lisäksi
Vaikka tää onkin vain jonkun yksittäisen tyypin (?) kommentti, niin naurattaa kyllä aika paljon. Kaikilla edellisillä on aika vahva panostus siihen, että pelit olisivat sääntöjensä puolesta riittävän tiukkoja ja tasapainoisia turnauspelaamiseen ilman korjauksia ja ainakin Warmachinen ja Infinityn osalta henkilökunta myös vastailee aktiivisesti kysymyksiin ja korjaa epäselvyyksiä, joita monimutkaisessa pelissä auttamatta tulee. Pelkkä "kortteihin" siirtyminen ei nyt vielä ihan riitä. Sinällään uskon, että jos halua olisi ollut, niin vanhan rungon päälle olisi voinut vielä ihan hyvin rakentaa toimivan pelisysteemin, se vain selvästi ei ollut enää taloudellisesti kannattavaa. Noh, onneksi ei ole rahapulaa. Vanhoista High Elveseistä taitaa tällä hetkellä saada vielä paljon vähemmän kuin aiemmin...From a design philosophy standpoint, it has more in common with Warmachine, Infinity, Malifaux and X-Wing than it has with Fantasy or 40K.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Plus että säännöt on jo täynnä epäloogisuuksia. Mm. viittaus sääntöön mille ei sitten ole mitään tarkennusta miten se liike tehdään ja mitä tapahtuu jos ei onnistu :DChade kirjoitti:Vaikka tää onkin vain jonkun yksittäisen tyypin (?) kommentti, niin naurattaa kyllä aika paljon. Kaikilla edellisillä on aika vahva panostus siihen, että pelit olisivat sääntöjensä puolesta riittävän tiukkoja ja tasapainoisia turnauspelaamiseen ilman korjauksia ja ainakin Warmachinen ja Infinityn osalta henkilökunta myös vastailee aktiivisesti kysymyksiin ja korjaa epäselvyyksiä, joita monimutkaisessa pelissä auttamatta tulee.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Manticin läpät on aiheuttaneet hilpeyttä. Ei voisi parempaan ajankohtaan sattua kakkosedikan julkaisu... :)
-
Mazikainen
tämä keskustelu käy semmoista ahtaammaksi ja ahtaammaksi käyvää ympyrää ja vaikuttaa sen verran hauskalta että pitää osallistua.
Äiti aikanaan sanoi että sinähän otat vaikka piikin persiiseen jos ilmaiseksi saat. Vaikka "vanha parta" olenkin niin pitäähän tuota testata kerran se ei mitään maksa ja tarjoaa mahdollisuuden tuulettaa vanhoja figuja. En ole ihan varma kattaako "warscroll kaikille olemassaoleville figuille" minun dogs of wareja mutta jospa ainakin epäkuolleille säännöt löytyy. Jos AoS on hyvää herskaa niin yksi ilmainen kertahan riittää. Todennäköisesti se koukku tuossa tulee olemaan juuri se, että vaikka vanhoilla figuilla pystyy pelaamaan niin ne tulevat olemaan uusiin julkaisuihin verrattuna paskaa ihan niinko ravening hordesissa aikanaan. Dogs of Warilla ja Chaos Dwarfeilla pysyi mukana aikansa mutta ei niillä turnauksia voitettu. Sinällään tuolla ei minulle väliä ole.
Äiti aikanaan sanoi että sinähän otat vaikka piikin persiiseen jos ilmaiseksi saat. Vaikka "vanha parta" olenkin niin pitäähän tuota testata kerran se ei mitään maksa ja tarjoaa mahdollisuuden tuulettaa vanhoja figuja. En ole ihan varma kattaako "warscroll kaikille olemassaoleville figuille" minun dogs of wareja mutta jospa ainakin epäkuolleille säännöt löytyy. Jos AoS on hyvää herskaa niin yksi ilmainen kertahan riittää. Todennäköisesti se koukku tuossa tulee olemaan juuri se, että vaikka vanhoilla figuilla pystyy pelaamaan niin ne tulevat olemaan uusiin julkaisuihin verrattuna paskaa ihan niinko ravening hordesissa aikanaan. Dogs of Warilla ja Chaos Dwarfeilla pysyi mukana aikansa mutta ei niillä turnauksia voitettu. Sinällään tuolla ei minulle väliä ole.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
Sitä olen kanssa miettinyt, että mites tuo Total War: Warhammer nyt toimii, kun esikuva räjähti? Pitääkö pelin grafiikkamallit pistää kokonaan uusiksi ja kampanja kirjoittaa ja ääninäytellä uudelleen? Vai mennäänkö vanhalla kuvastolla ja hymistellään kun ihmiset kyselevät figupelistä? Kumpikaan ei vaikuta houkuttelevalta vaihtoehdolta, tosin ehkä pelifirma on saanut aiheesta tietoa jo hyvissä ajoin, GWn salailupoilittkan tuntien ei voi tosin olla varma.