Pääkaupunkiseudun Eden

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Myyra

Re: Pääkaupunkiseudun Eden

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Morze kirjoitti:Toimisko klo 4?
Toimii mulle. Nähdäänkö silloin? Oliko sulla jotain omia nappeja joita halusit käyttää? Mulla on maalattuna lainattavaks lähinnä kiltaa, jotain arcanisteja ja jotain neverbornia. (Tosin olen sillä tavalla röyhkeä kaveri, että uskallan kyllä mennä poroon maalaamattomillakin figuilla, jos sille on hyvä syy.)
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Myyra kirjoitti:
Toimii mulle. Nähdäänkö silloin? Oliko sulla jotain omia nappeja joita halusit käyttää? Mulla on maalattuna lainattavaks lähinnä kiltaa, jotain arcanisteja ja jotain neverbornia. (Tosin olen sillä tavalla röyhkeä kaveri, että uskallan kyllä mennä poroon maalaamattomillakin figuilla, jos sille on hyvä syy.)
Go Myyrä!
Something something Dangerzone!
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Myyra kirjoitti:
Ok. Otan omaa kiltaa sen verran kun löytyy.
tronin

Viesti Kirjoittaja tronin »

Mistä tilaatte eden figunne, minun yleisimmin käyttämistäni nettikaupoista ei tälläistä harvinaisuutta löytynyt ollenkaan tai löytyi korkeintaan vain muutama irtofigu.
War doesn't determine who's right, only who's left.
-Jep, berserkereillä on tapana vähän innostua. -Veripallo
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

tronin kirjoitti:Mistä tilaatte eden figunne, minun yleisimmin käyttämistäni nettikaupoista ei tälläistä harvinaisuutta löytynyt ollenkaan tai löytyi korkeintaan vain muutama irtofigu.
Moro, eden the game, mikähän osoite nyt oli. Google ainakin neuvoo. Mutta siis itse olen tilannut ihan valmistajalta, battlefieldberlinistä. Wayland ja firestorm ei taida enää myydä? Olen kuullut et saksalaisista nettikaupoista voi tulla väärän kielen korttei, mutta ainakin battlefield berlinistä tuli sekä enkku et ranska. Aika moni on ilmeisesti tilannu ihan tabanilta suoraan. Yleensä toiminu hyvin ja jopa korjannut virheensä jos tilaukseen on tullut kämmiä. Esim väärä figu. Omalla kohdalla antoivat pitää vanhan ja lähettivät hyvityksenä oikean.
Fiend_

Ihan suoraan tabanilta on tullut tilailtua.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Täältä voi tilailla:
http://www.eden-the-game.com/?lang=EN

Taban omisti aiemmin Edenin, mutta erosivat (sulassa sovussa) erilleen. Tabanilla on yhä Edeniä tarjolla, mutta ainakaan uusimpia julkaisuja ei näkynyt:
http://www.taban-miniatures.com/shop2/index.php

Nykyjulkaisuissa noilla on enkku- ja ranskakortit molemmat mukana, mutta vanhoissa oli erikseen blisterit enkulle, ranskalle ja saksalle. Battlefield Berlinistä tilatessa saattanee siis tulla saksa-kortteja vanhempien nappien mukana.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Testattu kolmen pelaajan pelimuoto.

Systeemi on noheva. Ryhmittely tapahtuu laittamalla vuoron perään päällikkö laudalle tiettyä matkaa kauemmaksi keskustasta ja muista. Tämän jälkeen tietylle säteelle pomosta loppujengi. Kolmella sadan pisteen listalla normaalimittainen kenttä tulee mukavan täyden tuntuiseksi. Säännöissä ei ollut juuri epäselvää. Parissa kohdassa olimme epävarmoja, mutta tukeutumalla lujasti perussääntöihin selvisimme eespäin.

Tehtäviä valitaan erityisestä moninpelipakasta kolme yhteistä. Nostimme 1) keskustan hallinnan pääluvulla vuoron lopussa, 2) kalleimmat tapot vuorossa ja 3) neljännesten hallinnan pistehinnoilla vuoron lopussa. Näillä eväillä peli tapahtui suunnilleen keskellä karttaa, mutta kyydistä ei tippunut hillumalla ensin vähän laidempana. Mikko pelasi beastit aggressiivisimmin keskelle ja joutui Tonyn bamakojen ja allekirjoittaneen ISC:n väliin, varsinkin kun Tony oli pelannut minun ja itsensä välille säteilyvyöhykkeen, eikä siitä minun huvittanut mennä. Mikon ukkelit kuolivat viimeisellä vuorolla sukupuuttoon, Tony vei varovaisimpana, ja jäin itse hännänhuipuksi, kun ajelin roninilla teurastajaan kiinni enkä päässyt irti. Pitäisi kysyä säännöt tarkkaan...

Peli oli yllättävän intensiivinen ja jännittävä. Peliaika myös kohosi melko pitkäksi normaaliin nähden, olisiko 2h vierähtänyt. Viihdettä tuli siis koko rahalla, joskin pienenä ja kevyenä pelimuotoa ei kannattane mainostaa. Pienempiä listoja voinee kokeilla, esim. 75-80pst.

Tavallinen kolmen pelaajan pelin dynamiikka nosti päätään, eli pitää erityisen paljon varoa pelinsä aukaisemista tai tulee puukko kumpaankin selkään. Piirre kuvataan perinteisesti viaksi, sehän on 4 pelaajan peleissä jo lievempi, mutta paatuneena kaksinpelaajana minun pitää kokeilla totuttautua vielä ennen tuomitsemista.
Viimeksi muokannut Lassek, Ke 12.08.2015 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hammerheart

Kiitos raportista - pitänee kyllä jossain vaiheessa testata tuota kolmen pelaajan settiä. Luuletko, että tuo pari tuntia on hyvä odotusarvo jatkossakin vai nopeutuvaisivatko (nyt taitaa olla jotain pielessä tuossa sanassa?) pelit kokemuksen karttuessa? Siis nimenomaan tuosta kolmen pelaajan dynamiikasta?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Lassek

nopeutuvaisivatko* -> nopeutuisivatko :)

Tuskin pelit juurikaan nopeutuvat. Kaikki pelasivat tutuilla listoilla eikä sääntöjä paljon katsottu muutenkaan. Ei tullut analyysiparalyysitilanteita.
Hammerheart

Lassek kirjoitti:nopeutuvaisivatko* -> nopeutuisivatko :)
No niin! Kiitos, näyttää paljon paremmalta!
Tuskin pelit juurikaan nopeutuvat. Kaikki pelasivat tutuilla listoilla eikä sääntöjä paljon katsottu muutenkaan. Ei tullut analyysiparalyysitilanteita.
OK. Ei silti, noinkin tuo tuntuu vievän suunnilleen Malifaux/40k-pelin verran aikaa eli täysin siedettävissä lukemissa mennään.
Fiend_

Ajateltiin HH'n kanssa heräillä Eden rintamalla ja ottaa ensi viikolla pitkästä aikaa erää Porossa. Josko saisi jo jotain muuta pöydälle kuin ne Horden sankarit jotka on edelleen maalaamatta. :D
Hammerheart

No niin, conissa jo vähän lupailin, että järkkäisin jonkinlaista kampanjaa/liigaa syksyllä. Tässä hieman ajatelmia, joita saa kommentoida.

Mietin neljää kuukauden mittaista kierrosta, eli syys-joulukuu olisi alustava aikataulutus. Voitaisiin ehkä aloittaa jo elokuun lopulla, kun joulukuun loppu on kuitenkin vähän kiirusta, eli käytännössä varmaan joka kuun viimeinen viikko alkaisi uusi kierros. Laitan tarkat päivämäärät toki sitten itse liigaketjuun.

Joka kierros olisi jokaisella pelaajalla kaksi matsia, mutta tavoitteena olisi, että saataisiin järkättyä Eden-pelipäiviä, eli matsit voisi saada molemmat purkkiin samana päivänä. Ja siis jos ei onnaa jollain kierroksella jotakuta vastaan, niin säädetään - tavoitteena ei ole aiheuttaa stressiä kuitenkaan.

Taustatarinasta ajattelin jotain pientä fluffin tynkää koettaa kynäillä, että saadaan hieman kontekstia. Perusajatus olisi pitkä matka länteen, jossa sotilaskompleksin generaattorit ovat viimein sammuneet, turvajärjestelmät kytkeytyneet pois päältä, ovien lukot auenneet ja mahtava aarre odottelee vain ottajaansa. Eri ryhmittymät ovat sis käytännössä kilpajuoksussa. Kompleksi kuitenkin sijaitsee erittäin vaarallisen vyöhykkeen keskellä ja tätä simuloidaksemme kierrosten edetessä otetaan säätä ja NPF:iä mukaan sotkemaan kuvioita.

Lisäksi ajattelin salaisia tehtäviä kaikille osallistujille, jotka olisivat semmoisia hieman haastavampia juttuja, joita voi yrittää tehdä koko kampanjan ajan ja joista saa jonkin pienen bonuksen, jos onnistuu. Ei mitään tasapainoa rikkovaa, mutta jotain pientä hassuttelua, joka sopii jengin teemaan.

Kampanjan pisteytyksessä ajattelin suosia ulkopelillisiä juttuja siten, että saadaan promottua Edeniä. Eli pisteytys voisi olla jotain tällaista (ensin pisteet, jotka saa suorituksesta ja sitten maksimipisteet, jotka voi kerätä kierroksessa):
  • Voittaa pelin 8, max 16
  • Tasuroi pelin 4, max 8
  • Häviää pelin 2, max 4
  • Maalaa uuden Eden-figun 2, max 4
  • Laittaa Sotuun kuvan Eden-figusta (ei tarvitse olla kampanjan aikana sudittu) 1, max 4
  • Kirjoittaa taisteluraportin Sotuun 3, max 6
  • Liittää taisteluraporttiin kuvia 2, max 4
  • Demottaa peliä jollekulle 5, max 10
Tuleeko muuta mieleen?

Palkinnoiksi kehittelen jotain, mutta ei kannata odottaa mitään päätä räjäyttävää. Jos kehitän useita, saa voittaja yhden ja arvon loput.

Miltä kuulostaa kokonaisuutena?
Fiend_

Kuulostaa loistavalta ja mukana ollaan! Tuo tarina idea on mahtava.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Jaahas että tälläistä, pelien yhteydessä tästä mainitsitkin.

Hyvä idea ja hyvät tavoitteet sekä fluffilisuus plussaa. Tykkään! Kuinkas ajattelit ns. Tehtävät per kierros? Eli pelinjohtajana vedät ne kaikille ns. jatkumona ja hieman liittyen edelliseen? Vai hieman abstraktimpana että pääset itse myösmielekkäästi pelaamaan? Vai vedätkä ns. fluffi vedon että ICS:t on erikois asemassa ja puolustavat sotilastukikohtaa?

Kuinkas ryhmittymien valinta? Kiinteä koko liigan/kampanjan? Entäs johtaja / ryhmä pooli? Eden kun on noiden jengien osalta sikäli kinkkinen, että poolia on melko hankala toteuttaa ilman että toimivat kokoon panot kärsisivät. Toki riittävän isolla se voisi onnistua.

Sitten siihen ogmelmaan, eli meikäläisen tuntien mukana, mutta tippumisen riski liian suuri. Otatko riskin? Jos otat niin mut voi laskea mukaan Convoy, Joker tai riippuen mitä sulta löytyy siihen mun Resistance ideaan :)
Lassek

Hyvältä setilta näyttää. Fluffille pystypeukkua ja skenaarioille ja salatehtäville! En maailmasta tiedä oikeastaan mitään, mutta jos pohjustus on tarpeeksi vahva, voinen kirjoitella itsekin jotain.

Mitä tulee joukkoreserveihin ym. olen vakaasti sitä mieltä, että ei niitä jaksa räknätä terve ihminen, etenkin kun monilla figuvalikoima on rajallinen. Johtajat ja muutkin eivät vain koskaan oikeasti kuole ja ehtivät moneen paikkaan, mikä oikeastaan pelkästään luo epiikkaa. Kun pisteytyskin on aika rento ja pelikin on mikä on, niin huoltokysymys ei minusta kuulu asiaan.
Fiend_

Toi puolustus aspekti kuulosti muuten tosi hyvältä! Tässä voisi olla hauska vähän myös sellainen hyvät vs pahat aspekti. Esim jonkinlainen liittoutuma ja sitten sille liittoutumalle jokin grand scheme tms josta saisi sitten vaikka sillä puolella olleet hieman vaikuttaa peliin. Ei suuresti mutta vähän. Voisi olla hauskaa. Ei pelattaisi sitten niin "yksin" siitä voitosta.

Voi olla hankala saada aikaan mutta toisi enemmän sitä yhdessä hauskaa pelaamista kuin yksittäin voiton tavoittelua. Voisi myös mahdollisesti järjestää jonkinlaisia joukko mähinöitä nelinpelin muodossa tms sitten loppu taisteluna.

Oonko ihan hakoteillä? :D

Bamakaa voisin laittaa kasaan tähän. Tuntuu, että niistä saisi hyvää settiä ja saisin pelata jotain muuta kuin Hordea.

Faktiot joista voin valita on: Hord (en mielellään), ISC (jos tarvitaan puolustajia), Bamakaa, Jokerit. Sen mukaan siis jos ei haluta pelata samoja.
Hammerheart

Hyvää huttua! Vastailen omia ajatuksiani sinne sun tänne.

Ensinnäkin, johtajista ja ryhmäpooleista sun muista nappeihin liittyvistä rajoitteista - ajattelin, että moisia ei tarvita, paitsi ryhmittymän voisi pitää samana koko kampanjan ajan (on se sitten Stigma tai Faktio). Tästä tuli kuitenkin ajatukseksi, että voisi tarjota pistettä, aina kun pelaa uudella kokoonpanolla (eli semmoisella, mitä ei ole aiemmin liigassa käyttänyt) - olisiko ajatusta?

ISC puolustamassa ei välttämättä olisi kehnompi idea, mutta mulla oli jo vähän muhimassa jotain hassua kampanjan loppuun. Voisi hieman katsoa, että millainen kokoonpano olisi tulossa ja miettiä miten homma hoidetaan - jos saadaan riittävästi ISC:tä tai jotain sopivaa kaveria sille, niin voisihan tuohon kehitellä jotain tiimijuttua myös.

Toinen vaihtoehto sitten olisi, että jos saadaan pelaajia riittävä määrä (8 lienee minimi tälle), niin voisi muodostaa parit, jotka ovat sitten samassa veneessä keskenään tarinallisesti. Siinä olisi sekin etu, että voisi vastustajien valinnassa parittaa pareja (höhö) vastakkain, jolloin pelien sopimiseen tulisi vielä lisää joustovaraa. Ja mahdollistaisi myös jonkinlaisen taktikoinnin. Eli siis "tällä kierroksella Pari A pelaa Paria B ja C vastaan - saatte sopia matsit miten haluatte siten, että jokaiselle pelaajalle tulee kaksi peliä".

Ja ei kannata stressata, jos peli ei aikataulujen puitteissa jollain rundilla onnistu. Voin joko itse toimia villinä korttina (eli siten, että pelaan oikeaa jengiäni ja sitten jotain, joka varavastustaa tarvittaessa) tai sitten sumplitaan jotenkin jostain joku muu vastustajaksi.
varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia »

Mä oon kyllä erittäin mielelläni mukana! Todennäköisesti Matriarkka tulee muodostamaan ainakin faktioni rungon. Katotaan, jos mukaan saisi myös Ropeconista mukaan lähteneitä Danten enkeleitä.

Hienoja ideoita muutenkin kampanjan fluffillisesta ja muusta elävöittämisestä! Tykkäsin tästä hyvikset/pahikset asetelmasta - tai ehkä pikemminkin pitäisi miettiä, että keillä voisi olla yhteisiä intressejä, koska Convoy taitaa olla ainoa faktio, jonka filosofia löytää jotain yhtymäkohtia nykyisestä yliopistohumanismista. Täten kuitenkin avautuisi, etenkin parit mukaan ottamalla, mahdollisuus koalitio-, pari- ja henkilökohtaisiin (hassuttelu-)tavotteisiin :)

Jos tulee jonkinlainen loppuvastus tai -leveli/ eeppinen päätöstaistelu vielä - niin aina vain parempi :)
Fiend_

Totta. Hyvät vs pahat oli esimerkki kun en keksinyt miten sen muotoilla. :D mutta joo yhteiset intressit on parempi tapa ilmaista asia.

Innolla kyllä odotan tätä! Alan heti kun Guildball on valmis niin työstämään crewiä tätä varten. Joka ei ole Horde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”