[KoW] Kings of War (Mantic Games)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Ratpick

Re: Kings of War (Mantic Games)

Viesti Kirjoittaja Ratpick »

Pari uutta Abyssal Dwarf figua ilmestyi Manticin nettikauppaan. Tässä uusin lempparini:

Kuva

Oho, on sinne ilmestynyt muitakin. Esim. haltioille näitä tyyppejä:

Kuva
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Ovat kyllä lutuisia!
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Noi Treekinit vois tilata, on ne paljon parempia kun GW:n
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Miekin olen jo pitkään googlaillut, että mitä kaikkia keinoja onkaan tehdä treekinejä. Kauniita on löytynyt, mutta tekeminen vähän toivottua vaikeampaa. Onneksi on Mantic, johon luottaa.

Nyt enää vain pitää miettiä, kehtaako ostaa dryadeja vai odottaako, että Mantic pistäisi oman versionsa ilmoille 20kpl 20e hintaan?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

http://www.manticgames.com/mantic-shop/ ... aster.html

Helvetillisille kääpiöille tuli myös uusi loitsija. Eilen tilaukseen lähti casteri, tuo ISO golem ja sääntiksen Deluxe Edition.

Turussa on nyt kaksi pelaajaa. Jos innostus ei laajene täällä niin Tampere ja Helsinki eivät ole liian kaukana.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Ratpick

Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:http://www.manticgames.com/mantic-shop/ ... aster.html

Helvetillisille kääpiöille tuli myös uusi loitsija. Eilen tilaukseen lähti casteri, tuo ISO golem ja sääntiksen Deluxe Edition.

Turussa on nyt kaksi pelaajaa. Jos innostus ei laajene täällä niin Tampere ja Helsinki eivät ole liian kaukana.
Mua vähän harmittaa, että tilasin omani jo viime viikolla. No, jahka saan ekan satsin kääpiöitä koottua ja maalattua niin seuraavaksi voisin hommata tuon golemin, vähän pyssysankareita ja sääntiksen.

Toi iso golemi on niin symppis. :3
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Ratpick kirjoitti: Kuva
Awwwwww

Vähän niinkuin puuu-nallekarhuja. Söpöjä. Ei noita halua laittaa taistelukentillä haloiksi ja takkaan.

Nyt lähtee malifaux maalaukseen. Sitten vois aloittaa mantic-welffien maalailuoperaazionit...
Viimeksi muokannut Meganiikko, La 18.07.2015 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
DrowningHarvey

Viesti Kirjoittaja DrowningHarvey »

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Aluksi piti vain täydentää yleissivistystä pelin suhteen Manticin sivuja vilkuilemalla (ja testata että ovatko ne yhä tukossa Age of Sigmarin julkistamisen jäljiltä kuten huhutaan), mutta säännöt luettuani ja figuja katsasteltuani pieni läjä epäkuolleita meni tilaukseen.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

DrowningHarvey kirjoitti:Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Aluksi piti vain täydentää yleissivistystä pelin suhteen Manticin sivuja vilkuilemalla (ja testata että ovatko ne yhä tukossa Age of Sigmarin julkistamisen jäljiltä kuten huhutaan), mutta säännöt luettuani ja figuja katsasteltuani pieni läjä epäkuolleita meni tilaukseen.
Oiva valinta, sir.

Silmäilin itse ehkä örkki/gobboliittoa tai pahiskääpiä, mutta muistin hyllyssä olevan niin paljon Rackhamia, että niissä on ihan realistista potentiaalia.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Tuli törmättyä tälläiseen valmistajaan:

http://www.momminiaturas.com/

Euron kääpiö ei kuulosta lainkaan pahalta.
Zymeth Salkir Dkhan

Mitäköhän materiaalia nuo figut lienevät. Jotenkin oudon savimaisen näköisiä. Mutta ulkonäkö on monissa kohdallaan ja hinta mukavan oloinen.
DrowningHarvey

Viesti Kirjoittaja DrowningHarvey »

Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Mitäköhän materiaalia nuo figut lienevät. Jotenkin oudon savimaisen näköisiä. Mutta ulkonäkö on monissa kohdallaan ja hinta mukavan oloinen.
Sivulla mainittu resina dura kääntyy muotoon hard resin, eli hartsista valettuja. Kivan näköisiä ovat kyllä.
Ratpick

Löytyi sitten seuraava projekti: http://www.ragingheroes.com/collections ... /manticore

Tuohon on saatavilla myös erillinen shedun pää, joka näyttää itse asiassa hyvin paljon vanhalta GW:n lammasulta. (Itse asiassa kun luki vähän niin kävi ilmi, että noi alunperin myi sitä lammasu nimellä kunnes tuli C&D GW:ltä.) Tuon ratsastajan jalat ja torso on erilliset osat, eli siihen voisi pultata pahiskääpiön ruumiin päälle. Tulisi vaan jännän näköinen yksilö, kun pitkät haltian jalat ja kääpiön ruumis. No, tuskin kukaan kovin tarkkaan niitä jalkoja kattoo.
Zymeth Salkir Dkhan

Kaaoskäpsäthän tuli FaBaan 5. edikassa. Ei kai tuo niin vanha figu ole? Sitäpaitsi GW ei voi laittaa Lammasuun tekijänoikeuksia. Alkuperäiset kun koristavat Persepolin portaikkoa.
Ratpick

Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Kaaoskäpsäthän tuli FaBaan 5. edikassa. Ei kai tuo niin vanha figu ole? Sitäpaitsi GW ei voi laittaa Lammasuun tekijänoikeuksia. Alkuperäiset kun koristavat Persepolin portaikkoa.
Siis tuo ei ole vanha figu, vaan uusi joka on tehty täyttämään sitä aukkoa jonka GW jätti kun ei enää tee uusia lammasu-figuja.

Ja mitä tohon tekijänoikeusjuttuun tulee, GW:n argumentti on, että heidän pelissään on lammasu niminen olento (armeijalla jota GW ei enää tue) ja tuo otus sillä vaihtopäällä näytti liikaa heidän lammasulta (joka on siis taruolento johon GW:llä ei ole, niin kuin sanoit, tekijänoikeutta), joten nyt loppu tommonen. Jos toi olisi oikeuteen viety niin varmasti olisi kääntynyt Raging Heroesin voitoksi (niin kuin toisessa vastaavassa keississä, jossa joku oikeasti meni puolustamaan oikeuksiaan GW:tä vastaan oikeuteen), mutta kun tilanne oli iso firma vastaan pieni firma jolla ei ole varaa viedä hommaa oikeuteen, niin Raging Heroes taipui heti kun eka C&D tuli.

Olen siis ihan samaa mieltä kanssasi: GW:ltä inhottava liike, etenkin kun itse eivät enää valmista lammasu-figuja (edes Forge World, joka on ottanut kaaoskääpiöt omikseen, ei valmista lammasuja) ja koko armeija on periaatteessa GW:n puolesta kuollut ja kuopattu. Onneksi tuo firma kuitenkin löysi tavan myydä edelleen samaa figua, mutta eri nimellä. Saanpahan hienon figun siinä vaiheessa kun päätän tehdä iron-casterin siipiveikon selässä.

e: Tuossa vielä se vaihtopää mikä sai GW:n asianajajat näkemään punaista: http://www.ragingheroes.com/collections ... phinx-head
Ratpick

Postaanpa tähän väliin tuplana, mutta eri aiheesta: onko kenelläkään kokemusta siitä, kuinka kauan soisi odottaa Manticin lähettämiä paketteja? Sain Manticilta viestin, että paketti oli lähtenyt jo viime viikon maanantaina, ja alkaa vähän huolestuttaa mihin mun kääpiöt on joutunut. Sen sijaan eBayn kautta tilaamani dragon ogret saapuivat jo eilen ja niistäkin tuli se dispatch ilmoitus samoihin aikoihin.

Lupasin jo mun uutta figuharrastusta huvittuneena vierestä seuranneelle paremmalle puoliskolle, että en tilaa uusia figuja ennen kuin edelliset on koottu ja maalattu, mutta syyhyttäisi vähän jo hommata esim. tuo manticore jo tässä vaiheessa. On sen verta hieno figu, etenkin ton vaihtopään kera.
Zymeth Salkir Dkhan

Ei ole epänormaalia että paketti kestää Briteistä yli viikon. Useimmiten eri firmoilta on kestänyt lähtöilmoituksesta saapumiseen 10-12 päivää.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Ratpick kirjoitti:Lupasin jo mun uutta figuharrastusta huvittuneena vierestä seuranneelle paremmalle puoliskolle, että en tilaa uusia figuja ennen kuin edelliset on koottu ja maalattu, mutta syyhyttäisi vähän jo hommata esim. tuo manticore jo tässä vaiheessa. On sen verta hieno figu, etenkin ton vaihtopään kera.
Suosittelen pitämään ton linjan (ensin maaleihin, sitten vasta uutta), ei ala kerääntymään nurkkiin harmaata muovia ja kiiltävää metallia :) Mä olen sen ottanut omaksi uskonnokseni, josta en tingi kuin korkeintaan pimeän aikaan, silloin Al Figullah näe mun touhuja... On käyny joskus niin, että kun on ostanut kun on halvalla saanut jotain, niin sitten kun olisi aikaa ne koota ja maalata, haluaakin jo tehdä jotain ihan muuta. Eikä ne edulliset tai muuten vaan must hankinnat sitten koskaan valmistu.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Ratpick

Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Ei ole epänormaalia että paketti kestää Briteistä yli viikon. Useimmiten eri firmoilta on kestänyt lähtöilmoituksesta saapumiseen 10-12 päivää.
Ok, hyvä tietää. Eka kerta pitkään aikaan kun mitään tilaan Brittein saarilta, niin vähän ihmetytti miten pitkään sillä paketilla saattaa kestää. :)
smaxx kirjoitti:Suosittelen pitämään ton linjan (ensin maaleihin, sitten vasta uutta), ei ala kerääntymään nurkkiin harmaata muovia ja kiiltävää metallia :) Mä olen sen ottanut omaksi uskonnokseni, josta en tingi kuin korkeintaan pimeän aikaan, silloin Al Figullah näe mun touhuja... On käyny joskus niin, että kun on ostanut kun on halvalla saanut jotain, niin sitten kun olisi aikaa ne koota ja maalata, haluaakin jo tehdä jotain ihan muuta. Eikä ne edulliset tai muuten vaan must hankinnat sitten koskaan valmistu.
Joo, kannattaa varmaan pitää tää linja. On se kivempaa kuitenkin pelata maalatulla armeijalla ja tuleepahan vähän säännösteltyä rahankin käyttöä, kun ei tuu kerralla ostettua miljoonittain ukkoja odottamaan maalausta. Ja jos ottaa sen linjan, ettei saa ostaa uusia kivoja ukkoja ennen kun edelliset on maalattu tulee ainakin motivaatiota maalata niitä. :)

Mitä tulee tohon lammasukonversioon, päätin olla ottamatta liikaa stressiä oikeanlaisen ratsastajakääpiön löytämisestä, koska pahimmassakin tapauksessa voin vaan sanoa, että se on niin fiksu kaveri, että se osaa loitsia ihan itse. Sain jo kuitenkin toisaalla aika hyviä neuvoja siihen miten vois väsätä hyvän kääpiövelhon ratsastamaan sen päälle, ja asiaa helpottaa vielä se, että ilmeisesti noissa immortal guard seteissä on vähän ylimääräisiä päitä. Jää enää etsittäväksi hyvä kääpiön torso ja sopivat jalat (joku suositteli gobbo wolf riderin jalkoja, vois kysellä kavereilta jotka on joskus pelannut Warhameilla oisko niillä ylimääräisiä jalkoja joita heittää meitsille).
Zymeth Salkir Dkhan

Kääpiöfiguissa on monissa hassuja kokojuttuja. Esim. tuo Drazhoat(meniköhän se forgen lentohärällä paineleva spessu oikein) on melkoisen kokoinen, jos sen laittaisi seisomaan niin se olisi kaaoswarrua pidempi veikkonen. Tosi kääpiö.

Eli jalkojen sirous enemmänkin kuin koko on se juttu joka sopivuutta säätelee kehoihin nähden.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”