BMOP 6
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
BMOP 6
On taas se aika vuodesta, kun maailman kovatasoisin maalauskisa alkaa.
Säännöt:
Kaikki halukkaat osallistujat ovat tervetulleita osallistumaan kun määritämme täällä Sotussa, ken on maailman kaunehin. Kisatyön kokoluokkaa ei ole määritelty erikseen vaan voit osallistua sen skaalan nappuloilla kuin haluat. Kisoissamme on nähty niin 15mm:siä kuin 54mm:siä että myös tankkejakin.
Tänäkin vuonna maalaamme yhden nappulan sijaan kokonaisen ryhmän ukkeleita. Ryhmän tulee koostua 5-15:sta nappulasta, joiden tulee sijoittua samaan peliin, samaan armeijaan/warbandiin/tiimiin/jne kuin myös samaan kokoluokkaan. Tarkoittanee, että eri pelien fikuja ei saa sekoitella keskenään (BB+FOW), eri armeijoita ei saa sekoitella keskenään (Örkki+Kaaos warru) ja ryhmän nappuloiden kokoero ei saa vaihdella rajusti (taksi+matkustajat tai Kroot Hound+Broadside). Vaikka pelin säännöt mahdollistaisivat erikokoiset nappulat yksikön sisällä, siitä huolimatta jätämme kroxigorit pois skinkkien keskeltä.
Väkijoukon paljouden ja kesäkiireiden vuoksi maalauskisa tapahtuu internetin välityksellä ja kuva on lähetettävä kilpailun järjestäjälle, minulle, deadlineen mennessä. Kuvia työstä saa ottaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta määrän ollessa runsas, omalle mielenterveydelleni sopisi kuvakollaasin photoshoppaaminen/painttailu. Mikäli et omista kameraa tai tarvittavia taitoja, Porin Miniatyyriskenen elävöittämisseura tai yksittäiset henkilöt voivat auttaa asiassa.
Sääntölisäys:
Työtänsä annettaessa pyydämme osallistujaa antamaan omat kootut selityksensä työstään. Kyseisessä työssä tulisi näkyä valmistaja, peli ja mahdolliset muokkaukset (konvaukset) mitä työstä löytyy. Seuraavat asiat auttavat kaikki tunnistamaan hienon figuurin kuin myös huomaamaan työhön käytetyn vaivan mikäli sitä on jollain tavalla muokattu. Kootut selitykset ja oma henkilökohtainen kriitikki on plussaa.
Arviointi:
Tänä vuonna olemme keränneet kasan Suomen eliittiä arvioimaan töitämme. Meillä on kunnia saada tuomaristoomme värikäs joukkio, johon mahtuu Scifi- ja Faba fan boy, mestarimaalareita, moderaattoreita, NES-retroilija, luokan paras hemoglobiini ja muutenkin hyviä ja söpöjä miehiä eri ikäluokilta. Myös absoluuttinen totuus laskeutuu keskuuteemme lopuksi ja kertoo, kuka kisan oikeasti voittaa.
Tuomaristoon suostui seuraavat henkilöt:
Runic
Jamovoima
Smaxx
Skarsnik, the Lord
Dr. Icchan
Ainoa ja oikea mielipide
Kenen tiimiin sä haluut?
Deadline 31.7.2012 Klo: 23.59.59.
Sama kuin viimekin vuonna.
1.8.2012 Klo 00.00-23.59.59 välillä laitan kuvat Sotuun omaan tiedotteeseensa ja äänestys alkakoot.
Scifi - Fantasia kategorioihin jakaminen ei alustavasti ole mahdollista, mutta se tullaan tekemään mikäli katsotaan tarpeelliseksi töiden runsauden puolesta. Tästä syystä pitäisimme kaikki oikein kovasti, jos ilmaisisi kiinnostuksesi tätä kisaa kohtaan ilmoittautumalla, niin voimme seurata etukäteen onko jaottelu mahdollista osallistujamäärän puolesta. Ainahan sitä kanssa on kivaa tietää, ketkä tulevat leikkimään kanssani.
Ilmoittautua voi tähän aiheeseen. Ette täytä mun yv-boksia ihan vielä...
Ilmoittautuneet: 9/X
El Capitan
Sergeant
Syrja
Barricade
Manatarms
Jeijo
Runt
Boreas
Sergeant
Säännöt:
Kaikki halukkaat osallistujat ovat tervetulleita osallistumaan kun määritämme täällä Sotussa, ken on maailman kaunehin. Kisatyön kokoluokkaa ei ole määritelty erikseen vaan voit osallistua sen skaalan nappuloilla kuin haluat. Kisoissamme on nähty niin 15mm:siä kuin 54mm:siä että myös tankkejakin.
Tänäkin vuonna maalaamme yhden nappulan sijaan kokonaisen ryhmän ukkeleita. Ryhmän tulee koostua 5-15:sta nappulasta, joiden tulee sijoittua samaan peliin, samaan armeijaan/warbandiin/tiimiin/jne kuin myös samaan kokoluokkaan. Tarkoittanee, että eri pelien fikuja ei saa sekoitella keskenään (BB+FOW), eri armeijoita ei saa sekoitella keskenään (Örkki+Kaaos warru) ja ryhmän nappuloiden kokoero ei saa vaihdella rajusti (taksi+matkustajat tai Kroot Hound+Broadside). Vaikka pelin säännöt mahdollistaisivat erikokoiset nappulat yksikön sisällä, siitä huolimatta jätämme kroxigorit pois skinkkien keskeltä.
Väkijoukon paljouden ja kesäkiireiden vuoksi maalauskisa tapahtuu internetin välityksellä ja kuva on lähetettävä kilpailun järjestäjälle, minulle, deadlineen mennessä. Kuvia työstä saa ottaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta määrän ollessa runsas, omalle mielenterveydelleni sopisi kuvakollaasin photoshoppaaminen/painttailu. Mikäli et omista kameraa tai tarvittavia taitoja, Porin Miniatyyriskenen elävöittämisseura tai yksittäiset henkilöt voivat auttaa asiassa.
Sääntölisäys:
Työtänsä annettaessa pyydämme osallistujaa antamaan omat kootut selityksensä työstään. Kyseisessä työssä tulisi näkyä valmistaja, peli ja mahdolliset muokkaukset (konvaukset) mitä työstä löytyy. Seuraavat asiat auttavat kaikki tunnistamaan hienon figuurin kuin myös huomaamaan työhön käytetyn vaivan mikäli sitä on jollain tavalla muokattu. Kootut selitykset ja oma henkilökohtainen kriitikki on plussaa.
Arviointi:
Tänä vuonna olemme keränneet kasan Suomen eliittiä arvioimaan töitämme. Meillä on kunnia saada tuomaristoomme värikäs joukkio, johon mahtuu Scifi- ja Faba fan boy, mestarimaalareita, moderaattoreita, NES-retroilija, luokan paras hemoglobiini ja muutenkin hyviä ja söpöjä miehiä eri ikäluokilta. Myös absoluuttinen totuus laskeutuu keskuuteemme lopuksi ja kertoo, kuka kisan oikeasti voittaa.
Tuomaristoon suostui seuraavat henkilöt:
Runic
Jamovoima
Smaxx
Skarsnik, the Lord
Dr. Icchan
Ainoa ja oikea mielipide
Kenen tiimiin sä haluut?
Deadline 31.7.2012 Klo: 23.59.59.
Sama kuin viimekin vuonna.
1.8.2012 Klo 00.00-23.59.59 välillä laitan kuvat Sotuun omaan tiedotteeseensa ja äänestys alkakoot.
Scifi - Fantasia kategorioihin jakaminen ei alustavasti ole mahdollista, mutta se tullaan tekemään mikäli katsotaan tarpeelliseksi töiden runsauden puolesta. Tästä syystä pitäisimme kaikki oikein kovasti, jos ilmaisisi kiinnostuksesi tätä kisaa kohtaan ilmoittautumalla, niin voimme seurata etukäteen onko jaottelu mahdollista osallistujamäärän puolesta. Ainahan sitä kanssa on kivaa tietää, ketkä tulevat leikkimään kanssani.
Ilmoittautua voi tähän aiheeseen. Ette täytä mun yv-boksia ihan vielä...
Ilmoittautuneet: 9/X
El Capitan
Sergeant
Syrja
Barricade
Manatarms
Jeijo
Runt
Boreas
Sergeant
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Re: BMOP 6
Voisin osallistua. Mahdollisesti Mordheim tai Necromunda warbandillä.
O: Necromundaa, Mordheimia LotR:ia. Laita YV.
Blogini pienoismalleista FB
Pienoismallimarketti kaikki vallejon maalit täältä
Mordheim kirjasto
Mordheim kirjasto
Juu, eiköhän sitä jotain tuu kehitettyy kans. Onko tuo kuudes tuomari oikea henkilö ja se ketä kaikki epäilee sen olevan?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Katsotaan mikä siitä kuudennesta loppujen lopuksi tulee.
Jos se tappaa uudemman kerran melkein kerta laakista mun 15 kaaos warrua Red fury + Quick blood + Ogre Blade Wampilla, niin en päästä leikkimään meiän kaa.
Jos se tappaa uudemman kerran melkein kerta laakista mun 15 kaaos warrua Red fury + Quick blood + Ogre Blade Wampilla, niin en päästä leikkimään meiän kaa.
- Sinitähti
- Sinitähti
Onko se Half Breed vai sun muijasi?El Capitan kirjoitti:Katsotaan mikä siitä kuudennesta loppujen lopuksi tulee.
EDIT: Ainiin, mutta veljelläsi on kai jotkut bannit päällä tms
Kalat meni kotio...
Kannatan hyvää ideaa huonolla osallistumisella ;) Jos sais vaikka Harlequin Troupen valmiiksi..
Make love, not peace.
Jaaha josko mä nyt tänä vuonna osallistuisin niin Anton ja mä päästään taas kilpaileen huonoimmasta työstä :D
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Se on niin hyväksi havaittu päivä ollut, kun kaikki työt on tulleet ajoissa tuon jälkeen. Muistan jonkun vuoden kun odotettiin kiltisti viikon verran eräältä kaverilta, kai. Jotain siihen päin kuitenkin. Ei rikota kun se ei ole rikki.
Hauska huomio kuitenkin. Mennyt ohi multa jo parisen vuotta. Taneli, Ville ja Mika saisi tulla nostamaan post-counttiaan tänne. En kehtaa huhupuheilla laittaa vielä osallistumista. Tehän osalistutte njeh?
Hauska huomio kuitenkin. Mennyt ohi multa jo parisen vuotta. Taneli, Ville ja Mika saisi tulla nostamaan post-counttiaan tänne. En kehtaa huhupuheilla laittaa vielä osallistumista. Tehän osalistutte njeh?
- Sinitähti
- Sinitähti
Jaa osallistutaan mihin? Itseltä jää kyllä väliin jos on joku capun piknik rahoitus.
Mutta kyllä mä tänäkin vuonna jonkun kuvan tulen räpsäisemään uudemmasta figusta tai sitten hieman vanhemmasta, nähtäväksi jää kuinka tuoretta tuotosta päästään tölläilemään.
Mutta kyllä mä tänäkin vuonna jonkun kuvan tulen räpsäisemään uudemmasta figusta tai sitten hieman vanhemmasta, nähtäväksi jää kuinka tuoretta tuotosta päästään tölläilemään.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Vois työntää lusikkansa tännekin niin saadan se jumbo-sija täytettyä XD Jos Bangeleita sais vaikka väännettyä.
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
Mitenkäs kuvat halutaan; Sähköpostilla? Vai käykö nettilinkki kuviin?
Itsellä alkaa olla 7 figuuria maaleissa...
Itsellä alkaa olla 7 figuuria maaleissa...
O: Necromundaa, Mordheimia LotR:ia. Laita YV.
Mordheim kirjasto
Mordheim kirjasto
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Jäikö se sieltä kirjoittamatta? Vai niin. Pist mulle yv:nä deadlineen mennessä tai vähän sen jälkeen. Emmää kuitenkaan niitä kuvia ole laittamassa tänne yön aikana, niin voi ihan hyvin vähän myöhässä saapua kisailemaan.
- Sinitähti
- Sinitähti
Mites voiko osallistua jollain formaatiolla? Tai että esim yksikön mukana on charru?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ryhmässä saa olla ihan mitä tahansa nappuloita niin kauan kuin ne ovat saman kokoisia. Niiden pitää olla myös samasta armeijasta, mutta emme rajoita muuten valittavia yksilöitä. Space Marine ryhmässä saa olla lippumies, hyppyreppu, tactinen, libra ja vaikka scouttikin, jos osallituja niin toivoo.
Kova jätkä kuitenkin tekisi Deathwing ryhmän, jossa on Belial, Assault Cannon ja pari Sigmarinea.
Kova jätkä kuitenkin tekisi Deathwing ryhmän, jossa on Belial, Assault Cannon ja pari Sigmarinea.
- Sinitähti
- Sinitähti
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Perjantaihin asti aikaa antaa kisatyö. Yksi saapunut tähän mennessä ja kansan kestosuosikki ollut jo useamman viikon.
Itsellä on vielä yksi ukko maalattavana ja kaikki basettamatta. Alkaa jänskättää.
Itsellä on vielä yksi ukko maalattavana ja kaikki basettamatta. Alkaa jänskättää.
- Sinitähti
- Sinitähti
No niin sain otettuu kuvia. Viel tarvis joku pv saada ne koneelle. Todennäköisesti kuvat on taas jotain todella erikoisia
Jätkät on taas kauheen ajoissa liikenteessä. Itsellä on sudit olleet hyvin levollisissa tunnelmissa viellä, eli tikkuakaan ristiin en ole tämän asian suhteen saanut. Pitää varmaan hieman oikaista ja ottaa tuosta suht "tuore" tuotos ja basetella loppuun ja vetää lakat pintaan. Osallistuminen kun on itselle se pointti tässä kisassa ei niinkään se menestys. Eli perus mariinia pukkaa mitä todennäköisemmin jollain aikaa tältä suunnalta.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Mää aloin tekeen eilen pohjatyötä ja toivon, että saan kisatyön ajoissa. On mulla sitten toi toinenkin vaihtoehto. Taso on kanssa tuota pelipöytämeininkiä. Ei näin montaa figua jaksa lähteä ihan loputtomasti kyllä hieromaan.
EDIT: en tosin tiedä, saako Ogre Blood bowl tiimillä osallistua, kun on ogreja ja snotlingeja(goblineita).
EDIT: en tosin tiedä, saako Ogre Blood bowl tiimillä osallistua, kun on ogreja ja snotlingeja(goblineita).
Kalat meni kotio...
Ne ukot piti vissiin olla samankokoisia?
Mut Antton oletko nyt maisemissa vai jossain Tiibetissä mietiskelemässä? Mulla alko koneet, latauspaikat ja kaikki vittuileen. Et ehtisitkö ottaa kuvia ja sit lyödä ne julki? Voisin tuoda esim huomenna kaupalle?
Mut Antton oletko nyt maisemissa vai jossain Tiibetissä mietiskelemässä? Mulla alko koneet, latauspaikat ja kaikki vittuileen. Et ehtisitkö ottaa kuvia ja sit lyödä ne julki? Voisin tuoda esim huomenna kaupalle?