Äännestys:
Itse kisaajien äänet eivät vaikuta kisan lopulliseen tulokseen, mutta on toivottavaa, että myös he tulevat ihastelemaan ja ennen kaikkea kommentoimaan muiden kanssakilpailijoiden töitä. Itse arvostelun hoitaa tuomaristo, joka koostuu Sotun eliitistä, jonka valitsi tuntematon taho.
Äännestystapana olemme Porin alueella käyttäneet systeemiä, jossa työ saa pisteitä sen mukaan, kuinka parempana sitä pidetään verrattuna muihin töihin. Kisassa on mukana 5 työtä, jonka vuoksi kaunein työ saa 5p, toiseksi kaunein 4p jne kunnes vähiten kaunein saa 1p. Tällä tavoin varmistetaan, että kaikilla on kivaa ja tasatuloksia ei välttämättä saada yhtä paljon. Työn tekijä pitää palautteesta, joten olisi suotavaa tarinoida myös vähän työstä.
Äänestykseen en anna deadlinea, mutta tuntekoot jokainen omatunnon tuskan pitkittyvästä viivyttelystä. Kiirettä ei ole, koska Skarsnik on puollustamassa Suomen kunniaa ETC:ssä tämän viikon, niin saa märehtiä muutaman yön yli mielipidettään.
Tuomaristoon suostui seuraavat henkilöt:
Runic
Jamovoima
Smaxx
Skarsnik, the Lord
Dr. Icchan
Ainoa ja oikea mielipide
Kenet sä huolit tiimiisi?
1. Boreas

Ylhtäältä, yksittäinen, sivusta
2. Sergeant
Miksi maalasin juuri nämä kääpiöt? Tykkään maalailla persoonallisia figuureita ja mielenkiintoni ei riitä maalata tusinoittain samanlaisia tai tyylisiä figuureita eli armeijoita. Mordheim oli ensimmäinen figuuripeli jota kokeilin muutamia vuosia sitten ja joukkion kehittyminen tai lopullisesti menettäminen kiehtoi eniten. Nyt oli siis kääpiöiden vuoro seikkailla tänä vuonna Mordheimissa.
Työni koostuu 8 metallisesta kääpiöstä, joista kaikki ovat alkuperäisiä GW:n Dwarf Treasure Hunter figuureita + yksi Hired sword figuuri Mordheimiin. Figuureita ei ole muokattu mitenkään vaan ne ovat koottu niille kuuluvista osista. Kääpiöjoukko oli mahdollista aseistaa oman mielen mukaan. Valitettavasti kokoelmassani ei ole vielä alkuperäistä peikon surmaa, joten tein joukkoon Mordheimin palkkamiekka kääpiöstä ryhmään uuden sankarin.
Kaikki figuurit ovat tehty pelaamista varten. Olen kuitenkin maalannut kaikki figuurit yksitellen parhaani mukaan pyrkien kehittämään omaa maalaustaitoani. Itselle uusia juttuja tuli kokeiltua hiukan säestämistä aatelisen viitassa sekä tulen hehkua soihdussa. Figuurit ovat hiukan yksityiskohdattomampia kuin uudemmat figuurit, joten niiden maalaus on tuonut myös oman haasteensa sitä kautta.
Peikonsurma on uusin maalattu figuuri, johon panostin ehkä eniten. Olen yrittänyt saada jo kyseistä figuuria yli vuoden itselleni, kunnes joku sen myi minulle vain muutama viikko sitten. Mielestäni tämä peikonsurma figuuri on myös parhaiten onnistunut. Olen kyllä tyytyväinen tähän kääpiöporukaan. Vielä kun saisi jostain loput puuttuvat Mordheim figuurit tähänkin warbandiin.
Parannusta pitäisi yrittää saada vielä omaan maalaukseen värien sävyerojen sulauttamiseen paremmin toisiinsa.
Koko ryhmä Mordheimin raunioissa. Kuvassa olevassa ryhmässä on Kolme sankaria, kolme klaanilaista ja kaksi nuorta kääpiö seikkailijaa.
Lisää kuvia
3. Autumnwizard
Wh40k, Space Marines Salamanders, Sternguard 5 miehen yksikkö. 2 meltaa, 3 multi-meltaa ja kessulle konvertoitu power fist. Basetus ja maalauksen taso on sitä pöytäpelitasoa joka tulee koko armeija olemaan. Myöhemmin näihin tulee lisää konvausta mutta nyt osallistuttiin tähän puolivalmiina kun hieman tökittiin. :)

Takaa, yksittäinen
4. syrja

Takaa, lähikuva, yksittäinen
5. El Capitan
Suhteellisen tuoretta tuotantoa, jopa tänä vuonna maalattuja. Olisin toivonut saavani Hordesin Trollbloodin kisaan mukaan, koska maalauksellisesti panostin niihin enemmän, mutta varaverkkoon olisi turvauduttua liiman puutteen vuoksi. DA:ni on kuitenkin kauniisti omasta mielestäni maalattu kun muistelen kuinka nopeasti halusin ne saada valmiiksi. Kuvaan valitsin tähtikaartin, joita pidän onnistuneimpina. Tahdoin kokeilla keltaisen maalaamista tämän armeijan kohdalla ja ainakin toistaiseksi en pidä maalista yhtään. Kirkkaat värit ovat toistaiseksi kryptoniittia vieläkin.

Scoutit, veteraanit, ylisotajumala ja pikkuiset
RIP (keskeyttäneet)
Barricade
Manatarms
Jeijo
Runt
harkkari