Syökö Mikki Hiiri GW:n konkkaan?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Tsilari

Syökö Mikki Hiiri GW:n konkkaan?

Viesti Kirjoittaja Tsilari »

*Antti Pääkkösen falsetissa
"Hei ystävät. Haluatteko tulla kerhooni. Täällä pelataan X-wingiä. Siis lentotaistelua Tähtiensodan maailmassa."

Sanotaan taikasana. Disney, Star Wars, Markkinajohto.
http://www.belloflostsouls.net/2015/08/ ... arket.html
Lätinä riittää. Luin tämän artikkelin Bolsista ja pisti miettimään ihan tosissaan voiko nurkan takana häämöttävä uusi Star Wars buumi oheistuotteineen olla uhka GW:n olemassaololle.

Jos X-wingistä tulee uusi "gateway" muihin figupeleihin. Siihen skeneen, jossa vihaiset vanhat parrat neuvovat katsomaan PP:n ja Manticin suuntaan. Kaatuuko Nottinghamin norsunluutorni alati nouseviin hintoihin ja laskeviin myyntilukuihin.

Kuvittelen tilanteen, jossa 12v kovat jätkät lällättää Age of Sigmarin pelaajille ja menee itse palaamaan Warmahordesia, niinku coolit isot pojat. Ne isot pojat on tottakai ensin X-wing pöydältä nämä uudet harrastajat nostaneet skeneen.
Interromancers waterboard your mind
smaxx
Valvoja

Re: Syökö Mikki Hiiri GW:n konkkaan?

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Kerrankin BOLS:in juttu jossa on jotain ideaa :) Star Wars -figupelit on hyviä, saatavilla, edullisia (GW:hen verrattuna), boksista suoraan pelattavissa. X-Wing, Armada, Imperial Assault - loistopelejä kaikki (no Armadasta on vaan kuulopuheita). Disney markkinoi, FFG puskee pelejä markkinoille, leffat täyttää kaiken ilmatilan ja GW karkottaa uskolliset asiakkaat, lopputulos voi olla tylyä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ja nyt mun päässä soi "Mikki Hiiren kerhotalon tunnari" yhdistettynä mielikuvaan lentävistä TIE-fightereistä...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Silveri kirjoitti:Ja nyt mun päässä soi "Mikki Hiiren kerhotalon tunnari" yhdistettynä mielikuvaan lentävistä TIE-fightereistä...
Äläkä unohda virallisia pelihattuja.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Kun tätä skenaariota viime lokakuussa spekuloitiin, suhtauduin ajatukseen sangen skeptisesti. (Pahoittelen, ei kirjallisia todisteita asiasta.) Silloin vielä minusta pääongelma oli, että joku Faba tavallaan onnistuu sisällyttämään itseensä kaiken tyypillisen miekka+magia -fantasian Tolkienista lähtien ja pienellä ruhjonnalla vielä historialliset aikakaudet antiikista höyryaikaan, kun taas Star Wars on vain se yksi irtonainen leffa. (No hyvä on, kolmehan niitä on tehty.) Kauanko kansa jaksaisi viihtyä niin rajallisessa universumissa? Purtilomallitkin on speksattu aika tarkkaan, joten voisi kuvitella että peli sekä maailma ns. pelataan puhki aika äkkiä. Sitten palataan taas avoimempaan scifiin ja fantasiaan, eikö?

Vaan kuinkas kävikään. AoS:n jälkeen en ole asiasta enää laisinkaan varma. Nottinghamissa hankkiudutaan parasta aikaa eroon kaikesta tolkienistisesta niin virallisen lisenssilinjaston kuin geneeristen vaikutteiden osalta. Tilalle tulee marineita. Tätä menoa GW joutuu selittämään potentiaalisille asiakkaille hiki hatussa, mikä hiton Duardim ja miksi siitä pitäisi välittää. Star Warsin tietää kaikki, kun taas AoS-maailma eriytyy kaikesta mikä oli ennestään tuttua.

Ja kyllähän Star Warsin ympärille on ehditty rakentaa aivan älyttömät määrät lisäfluffia. Siihen verrattuna esim. monet fantasiakirjasarjat tarjoavat nykyään paljon hatarammat eväät taustansa osalta. Ei se maailma ihan heti lopu. Jos niin uhkaa käydä, keksitään lisää. Kyllä galaksiin mahtuu. Eiköhän siellä ole jo pohdittu tarkkaan, montako uutta muukalaisrotua pitää lanseerata seuraavana leffaan että saadaan tarpeeksi uusia pehmoleluja ja läppäritaskuja markkinoille.

En vieläkään oikein usko, että mitkään SW-johdannaiset pystyisivät syrjäyttämään näitä teräspitoisempia miekkailupelejä, koska lohhareilla ja ritareilla on aina faninsa. En minäkään noin vain gobboja TIE fightereihin vaihda. Siitä huolimatta SW:n penetraatioasteella ja Disneyn resursseilla tavara kyllä saadaan vyörytettyä markkinoille niin että GW:n kokoinen pulju voi vain katsoa ja viheltää. Huomattava siivu markkinakakkua saattaa siirtyä toiselle lautaselle. Elämme kiintoisia aikoja.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Dolmot kirjoitti:kun taas Star Wars on vain se yksi irtonainen leffa. (No hyvä on, kolmehan niitä on tehty.)
Nyt on kyllä pakko päteä, kun kerrankin pääsee oikaisemaan Dolmotia: Star Wars -leffoja on itse asiassa tehty kuusi! Hämmentävästi osat 4-6 vaan tehtiin ensin joskus 60-luvulla tjsp. Ne on itse asiassa ihan charmantteja rainoja, vaikka tietty vähän vanhahtavia, kun ei silloin ollut vielä tietokoneita, niin kaikki alukset ja avaruus ja muut on nukkeja. Kannattaa kyllä katsastaa, vaikka ei ne nyt tietty niin vanhoina yhtä hyviä ole kuin tämä "oikea" trilogia.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

No kehveli. Eikö niitä voisi jälkiehostaa jotenkin?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Lol. Ruokkiikohan toveri Hammerheart trollia vai trollaako itse.. Internet on hyvin jännä, aina ei osaa sanoa kun sivusta seurailee :D

Ja jos puhutaan SW-trilogiasta, niin kyllähän silloin puhutaan 70-80-luvulla tehdyistä kolmesta taideteoksesta. Vuoden '83 jälkeen on aiheesta ilmestynyt vain lasten animaatioita.

Yours truly,
B
Make love, not peace.
smaxx
Valvoja

Barricade kirjoitti:Lol. Ruokkiikohan toveri Hammerheart trollia vai trollaako itse.. Internet on hyvin jännä, aina ei osaa sanoa kun sivusta seurailee :D

Ja jos puhutaan SW-trilogiasta, niin kyllähän silloin puhutaan 70-80-luvulla tehdyistä kolmesta taideteoksesta. Vuoden '83 jälkeen on aiheesta ilmestynyt vain lasten animaatioita.
Kyllä sedät trollailee :) Ne oli nääs 12v sillon kun se orikinaali trilogia ilmesty, ja nyt ne on hassuja ja seniilejä...

Mä olen varmaan ainoa joka uskaltaa sanoa, että Episodi I oli ihan OK leffa. Se oli sopivasti hönö lasten leffa, ihan niinkuin ne alkuperäisetkin. Episodit II ja III on sitten ihan kakkaa, ja se johtuu tönköstä yrityksestä tehdä jotain vakavaa niistä leffoista. Mutta siis paremmuusjärjestys noin absoluuttisesti menee näin :

Imperiumin Vastaisku (vastaansanojat on väärässä)
Jedin Paluu ( Joo Ewokit on vähän hönöjä, mutta on se silti NIIN paljon verevämpi kuin New Hope)
Tähtien Sota
Episodi I
Episodi III
Episodi II
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Niin mä vähä uskalsin toivoaki :) Jos 12-vuotiaita ovat olleet, niin sittehän mä kadehdin, itellä ei ollu mahdollisuuksia v 83 mennä teatteriin!

Samaa mieltä, että E1 on uusista paras. Olkoonki että lähinnä Darth Maulin lopputappelun koreografian takia.
Make love, not peace.
Krank

Viesti Kirjoittaja Krank »

Pikkulapsi lelukaupassa hinkumassa Star Wars tuotteita kysyy isältään. "Isi, kuka on Han Solo?"

:O

Sillä hetkellä sukupolvien välinen kuilu manifestoituu tajuntaan melko vahvasti...

Asiaan. Eikös FFG kuitenkin maksa GW:lle lisenssimaksuja IP:n käytöstä?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mysterous kirjoitti: Äläkä unohda virallisia pelihattuja.
http://gearmedia.ign.com/gear/image/art ... 832962.jpg

Mää maksan sun mikkihiirihattusi ja korotan Star Wars -teemaisilla lippiksillä.

Episode III:sta en ole itse nähnyt, kun sieluni vuosi niin pahasti verta Episode II:n jälkeen.

Star Warsissa kieltämättä on brändi ihan omaa luokkaansa verrattuna GW:seen ja prepaintit vedonnevat mukuloihin myös. Tosin maalaamis+kokoamisaspekti on vielä semmoinen, jossa 40k voi säilyttää henkensä, elleivät sitäkin sitten kuoppaa (johon en nyt oikeasti usko, siihen virheeseen GW:llä ei ole varaa, ellei vastoin kaikkia oletuksia AoS:ta tulekin massiivinen menestys)
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
smaxx
Valvoja

Krank kirjoitti:Pikkulapsi lelukaupassa hinkumassa Star Wars tuotteita kysyy isältään. "Isi, kuka on Han Solo?"

:O

Sillä hetkellä sukupolvien välinen kuilu manifestoituu tajuntaan melko vahvasti...

Asiaan. Eikös FFG kuitenkin maksa GW:lle lisenssimaksuja IP:n käytöstä?
Dude ! Mun nuorin piti just esitelmän mulle Luke Skywalkerin jälkikasvusta, ja osaa nimetä kaikki Jedit Episodeista I - III. Se on lukenut niitä SW spinoff kirjoja noin tsiljoonan ja tietää varmaan Han Solon sukupuunkin aina Sigmariin asti... Star Wars kamaa on vaan niin paljon että ipanat todellakin tuntee ne paljon paremmin kuin vaikkapa Suomen historian.
Nopat ja Taktiikka Ry
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Jaa hetkinen? Taasko uusi ketju aiheesta "Tuote/valmistaja/ym X laittaa GW'n konkkaan?"

Better grab muh pupcurn und comfy chair.

Sitten heittääkseen vettä kiukaalle, GW'n päätuote on tainnut aika pitkään olla jo Spes Murins sateenkaaren väreissä ja mauissa. Veikkaan että kyllä FFG'n ja SW'n menekki vaikuttaa AoSiin jotenkin, mutta eipä AoS olekkaan GW'n päätuote. Enemmänkin iso kokeilu jonka mainostukseen(?) painostetaan, teemalla "myykö mariinit 40k'n ulkopuolella?".

GW ei myöskään ole tainnut pahemmin mainostaa muuten kuin viidakkorummuilla (no valehtelin, bongasin mie joskus paikallisen huoltsikan lehtihyllystä white dwarffin). Silti ihan bisneksessä ovat. Korkeintaan FFG pelaa pikkasen 40k'n pussiin kun/jos ne lapset/teinit jotka on pelaillu avaruuslaivoja™ ja sitten avaruusjedejä™ haluaa jotain "vakavampaa" ja grimdarkkia koska teiniangsti, niin ehkä ne löytää 40k'n ja grimdark mariinit?
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
mentor888

Viesti Kirjoittaja mentor888 »

AgeofSignar116 kirjoitti: Sitten heittääkseen vettä kiukaalle, GW'n päätuote on tainnut aika pitkään olla jo Spes Murins sateenkaaren väreissä ja mauissa. Veikkaan että kyllä FFG'n ja SW'n menekki vaikuttaa AoSiin jotenkin, mutta eipä AoS olekkaan GW'n päätuote. Enemmänkin iso kokeilu jonka mainostukseen(?) painostetaan, teemalla "myykö mariinit 40k'n ulkopuolella?".
Joo, kiuas kuumaks!

Näin se on ja on tainnut aina olla, siis avaruusmerijalkaväki on se päätuote, ja onhan siellä muitakin rotuja tapettavaksi. Tuosta AoS kuviosta saattaa tulla jälleen yksi aloitettu ja lopetettu linja, kunhan nyt rahastetaan markkina ensin. Ja onko muuten oikeasti väliä, miten GW:n käy, onko jollain osakkeita?

En tunne sitä X-wingiä kovinkaan hyvin, mutta uskon sen olevan hauska peli, Niin on Catan ja Carcassonekin, mutta ei kai nyt kukaan oikea figupelaaja halua valmiiksimaalattuja nappeja? Eihän sellaisilla edes osaa pelata!
Nopat ja taktiikka Fellow
Nopat ja Taktiikka ry
http://www.nopat.fi
http://mentor888.blogspot.fi
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

AgeofSignar116 kirjoitti:Jaa hetkinen? Taasko uusi ketju aiheesta "Tuote/valmistaja/ym X laittaa GW'n konkkaan?"

Better grab muh pupcurn und comfy chair.
^^Aika pitkälti oma mielipiteeni.

Itsekin vähän epäilen että X-wing syö GW:n pois. En sen takia että kuvittelen GW:n olevan muuta kuin nappikauppaa Disneyn hyvää tahtia etenevän maailmanvalloituksen edessä, vaan koska ovat eri markkinoilla.

X-wing ja Armada jne overlappaa jonkin verran 40k:n ja AoS:n kanssa koska ovat molemmat figupelejä, mutta muuten kohdemarkkinat ovat aika erilaisia, pelit ovat liian erilaisia sekä suunnittelulta, estetiikaltaan että toteutukseltaan. X-wing ei myy sen takia että se on todella hyvä peli vaan koska se on Star Wars. Ei kukaan 40k:ta aloita tai pelaa sen takia että siinä on todella hyvä säännöt, eikä noita star wars pelejäkään.

Säännöt ovat figupeleissä loppujen lopuksi aika sivutekijä harrastusta aloittaessa ja siinä pysyttäessä.

Maailma, lore ja setting on se mikä ihmisiä tuo ja pitää harrastuksessa, kuten Horus Heresy ja 30k voi kompata.

Ei monopolikaan ole catania pois syönyt tai toisin päin vain koska molemmat ovat lautapelejä, kuluttajat ovat liian erilaisia mieltymyksineen.
Bep.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Mä ainakin haluisin luopua maalauksesta tai hyvän vaihtoehdon maalaamiselle. Ei kiinnosta pennin vertaa, pelaaminen ja sosiaalinen fiilistely itselle ne tärkeimmät. Säännötkin itselle sieltä tärkeimmästä päästä.

Mutta joo, samalla tavalla tuo sw varmaan syö pikkuhiljaa GW:ltä pelaajia mitä PP, Infinity, yms.

Episodet oli aika heikkoja, vaikka sisälsivät ihan hienojakin kohtauksia. Se Jar Jar Binks mikälie nyt vaan pistää miettimään elämän mielekkyyttä. Stawan tuleva leffa voi tosiaankin olla aika iso boosti. Itse toivon että jätettäis suosiolla se kokoperheen- hömppä pois, mutta se taas rajais kohderyhmää aikalailla.
Soi viulu
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

AgeofSignar116 kirjoitti:niin ehkä ne löytää 40k'n ja grimdark mariinit?
Tai sitten humoristiset viheroliot. Okei, eivät ole enää niin humoristisia kuin silloin joskus... *huoh*
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Morhgoz kirjoitti: Tai sitten humoristiset viheroliot. Okei, eivät ole enää niin humoristisia kuin silloin joskus... *huoh*
"Oi! Wassur problum?"
"Boss, i's sad, no-un luvs da orks. All is droolin' over da big shiny blue boyz" *pieni örkkikyynel tipahtaa*
"Aa de's okay boy. We's fer da cool boyz an' not fer da ka-su-al boyz. 'Ere, cheer up, gut ur tooof!"
*napsauttaa örkkietuhampaan poikki ja juoksee kirmaillen sieniniityille toisen boyzin jahdatesse leikkimielisesti veren valuessa alaleuasta*
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Dolmot kirjoitti:En vieläkään oikein usko, että mitkään SW-johdannaiset pystyisivät syrjäyttämään näitä teräspitoisempia miekkailupelejä, koska lohhareilla ja ritareilla on aina faninsa. En minäkään noin vain gobboja TIE fightereihin vaihda. Siitä huolimatta SW:n penetraatioasteella ja Disneyn resursseilla tavara kyllä saadaan vyörytettyä markkinoille niin että GW:n kokoinen pulju voi vain katsoa ja viheltää. Huomattava siivu markkinakakkua saattaa siirtyä toiselle lautaselle. Elämme kiintoisia aikoja.
Paitsi että a) scifi myy ainakin tällä hetkellä paremmin kuin faba noin yleisesti(pl throne of king) b) lisäksi gw käytännössä nrhasi oman fantasiaosastonsa ja elää nyt pääosin space marineiden tuotoilla. GW:lle sattuu paljon pahemmin iso kilpailija scifi puolella kuin fantasy puolella.

TS. x-wingin ei tarvitse syrjäyttää fantasiapelejä kokonaan tehdäkseen pahaa hallaa gw:lle. GW ei juurikaan kilpaile enää fantasiapuolella.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”