N&T Escalation League

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
Nysse

Re: N&T Escalation League

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Jooh my bad, aivopieru. Jotenkin Sturmi horden yhdisti alitajunnassa parempaan kansaan
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
Sappi

Viesti Kirjoittaja Sappi »

Niin pitikö tätä varten sitoutua erikseen maalaamaan joku uusi kokonaisuus? En ole varma, jaksanko/ehdinkö/haluanko lähteä nyt vielä yhtä uutta kokoonpanoa rakentelemaan. Maalausjono on aika pahan näköinen jo nyt.

Voisin vaikka olla aina jokeripelaajana jollain jo maalatulla porukalla varustautuneena siltä varalta, että tulee pariton määrä pelaajia. Jos tulee ilmankin parillinen määrä, niin siirtokuvia ja lakkauksia on melkein aina rästissä..
Vatkaaja

Viesti Kirjoittaja Vatkaaja »

Tuskin sitä kukaan tarkastaa maalasitko ne varmasti vasta eilen ja osa kuivui vielä matkalla kerhohuoneelle. Ainakin itse käytän tätä tekosyynä saada vihdoinkin kasaan haluamani lista ja käytän törkeästi hyväkseni jo valmiiksi hankittuja ja maalattuja figuja. Toki joudun ostamaan ja maalaamaan lisääkin.
Sappi

Viesti Kirjoittaja Sappi »

Ei varmaan tarkastakaan, mutta että onko se hengen vastaista.

No, voisin ensisijaisesti ulkoiluttaa saksalaista vaunukomppaniaa. Niitä on ajamattomina moneen lähtöön.
Nysse

Mulla ainakin on n. 850pt jo valmiita figuja ja loput maalaan sitten tätä varten. Eli ihan tyhjästä ei täälläkään lähdetä :)
Nopat & Taktiikka Ry

Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Olisin tulossa saksalaisella jalkaväellä, tosin maalaus vielä järkyttävästi kesken kun lähdin ensin tankkien kimppuun.

Ehtiminen kaikkiin pelikertoihin tosin näyttää jokseenkin haasteelliselta.
Viimeksi muokannut Late M, Ti 25.08.2015 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vonrichthofen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen »

Eh, aika ja lompakko ei riitä täysin uuden luomiseen ja ennestään on liikaakin. Jos tämä on req, joudun poistumaan jonosta.
Nopat & Taktiikka Ry

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Lund-

Viesti Kirjoittaja Lund- »

Mukana ja kokoonpanolla SS mekanisoitu komppania
JussiV

Viesti Kirjoittaja JussiV »

Mä olen sitä mieltä että ihmeempiä sääntöjä tai rajoituksia ei kannata asettaa kun kyseessä ei ole mikään kilpailu. Itse ajattelin pysytellä samassa listassa ja maalailla tinaa hyllystä pois, mutta ei haittaa vaikka muut aloittaisi yhdellä listalla ja vaihtaa sitten toiseen (esim jalkaväestä tankkilistaan). Mitä enemmän osallistujia niin sitä vaihtelevampia pelejä saadaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

JussiV kirjoitti:Mä olen sitä mieltä että ihmeempiä sääntöjä tai rajoituksia ei kannata asettaa kun kyseessä ei ole mikään kilpailu. Itse ajattelin pysytellä samassa listassa ja maalailla tinaa hyllystä pois, mutta ei haittaa vaikka muut aloittaisi yhdellä listalla ja vaihtaa sitten toiseen (esim jalkaväestä tankkilistaan). Mitä enemmän osallistujia niin sitä vaihtelevampia pelejä saadaan.
Olen samaa mieltä. Ei tässä sillain sääntöjä tarvitse olla ollenkaan, eikä niitä oikeastaan olekaan. Tarkoitushan pääasiassa on aiheuttaa ryhmäpaineella nakkulat maalatuiksi ja sitä kuuluisaa innostusta peliin. Leaguekin on hieman huono sanavalinta, kun tuskin tässä mitään pisteitä lasketaan. Toisaalta voisi ehkä laskea voitot blue on red tilanteessa, niin voi loppupuolella suunnitella jonkin jännän megabattlen tms sen perusteella.
Mitä hengen vastaisuuteen tulee, niin ainoa joka sitä valvoo on kyseinen pelaaja itse. Itse en näe esimerkiksi listan vaihtoa mitenkään vääränä tekona, jollei sen avulla välttele maalausta.
Northen

Viesti Kirjoittaja Northen »

Mukaan Suomi jalkaväellä. Jos nyt saisi tämänkin projektin valmiiksi pelien innoittamana.
Toivo on vain ensimmäinen askel tiellä keittiöön
Vonrichthofen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen »

JussiV kirjoitti:Mä olen sitä mieltä että ihmeempiä sääntöjä tai rajoituksia ei kannata asettaa kun kyseessä ei ole mikään kilpailu. Itse ajattelin pysytellä samassa listassa ja maalailla tinaa hyllystä pois, mutta ei haittaa vaikka muut aloittaisi yhdellä listalla ja vaihtaa sitten toiseen (esim jalkaväestä tankkilistaan). Mitä enemmän osallistujia niin sitä vaihtelevampia pelejä saadaan.
Ihan hyvä pointti tuossa. Saadaan myös erinäköiset pelit jatkossa. Ja kun ei ole kilpailu, voi tulla myöhemminkin mukaan. The more the merrier.
Jahka pöly laskeutuu, voin tuoda Saksaa tai Jenkki, jotta Red vs blue tasoittuu. Tosin Saksa on jo vahvasti mukana.
Nopat & Taktiikka Ry

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Nysse

Osallistujalistaa päivitetty.
popo kirjoitti: Olen samaa mieltä. Ei tässä sillain sääntöjä tarvitse olla ollenkaan, eikä niitä oikeastaan olekaan. Tarkoitushan pääasiassa on aiheuttaa ryhmäpaineella nakkulat maalatuiksi ja sitä kuuluisaa innostusta peliin. Leaguekin on hieman huono sanavalinta, kun tuskin tässä mitään pisteitä lasketaan. Toisaalta voisi ehkä laskea voitot blue on red tilanteessa, niin voi loppupuolella suunnitella jonkin jännän megabattlen tms sen perusteella.
Mitä hengen vastaisuuteen tulee, niin ainoa joka sitä valvoo on kyseinen pelaaja itse. Itse en näe esimerkiksi listan vaihtoa mitenkään vääränä tekona, jollei sen avulla välttele maalausta.
Otetaanko siis vain täysin vapaa listanmuodostus käyttöön? Maalatut figut on se päätarkoitus kuitenkin joten aika sama mitä vastaan tuodaan :)

Joku mega-battle ois kyllä hauska lopuksi. Tai sitten samanaikaisesti linkitettyjä taisteluita joissa toisten pöytien tulokset voivat vaikuttaa omaan pöytään esimerkiksi tukijoukkoina sivustasta jne.
Nopat & Taktiikka Ry

Vatkaaja

Nysse kirjoitti: Joku mega-battle ois kyllä hauska lopuksi.

JOO TAHTOO!
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

4-6 pelaajaa per peli olisi aika kuul. Mahtaako maanantain aikana ehtiä pelaamaan vai otetaanko parit lisäpäivät mukaan ihan tätä varten?
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Nysse

Ottaa jonkun viikonloppupäivän tähän megabattleen sitten lopuksi sen mukaan mikä kaikille sopii. Useampi arki-ilta on vähän hankala jo ihan aikataulullisesti ja sen lisäksi kerholla on kuitenkin muutakin toimintaa ja pöytien ja figujen jättäminen mestoille on vähän nihkeetä.

Alustavasti marras- joulukuun vaihteessa siis iso peli missä kaikki mukana.
Nopat & Taktiikka Ry

Nysse

Vähän maalaushiittiä kun nyt pääsi omaa proggista aloittelemaan. 5 Stuarttia ja 2 M20 panssariautoa aloitettu ja saatettu siihen vaiheeseen että ootellaan dekaalitilauksen saapumista. Kynäruiskulla kevyt värimodulaatio pintaan, ja detskut väreihin. Kuvan jälkeen on vielä maalattu kaikki naamioverkot, komentajat jne. Jahka dekaalit saapuu niin pääsee viimeistelemään chippailuilla, öljyvalumilla, mudalla jne.

Kevyt startti ennenku pitää alkaa noita Armored Rifle Platooneja vääntämään. 15 ständiä + 5 telavehjettä per joukkue tuottaa sitten vähäsen enemmän maalattavaa.

Kuva
Nopat & Taktiikka Ry

Vatkaaja

Kuvia ette saa mutta oma edistyminen on että 6 vaunua on nyt maalattu ja täten koko armeijan runko eli 10 vaunua on kasassa. Sodan ratkaiseva superase tulee vaihtoehtovalmistajalta Waugh Gamesilta vasta lokakuun puolella (toivottavasti) ja recce kenties joskus (kiitos taas Puolenkuun Pelit).

Lopuilla pitäiskin miettiä ottaako:

Ilmatorjuntaa vai lentsikan itte?
Lisää vaunuja?
Pioneerit on aina kivoja?
Savu tietenkin vai ihan kunnonkin tykistöä?
Halkomahooli

Viesti Kirjoittaja Halkomahooli »

Vatkaaja kirjoitti:Kuvia ette saa mutta oma edistyminen on että 6 vaunua on nyt maalattu ja täten koko armeijan runko eli 10 vaunua on kasassa. Sodan ratkaiseva superase tulee vaihtoehtovalmistajalta Waugh Gamesilta vasta lokakuun puolella (toivottavasti) ja recce kenties joskus (kiitos taas Puolenkuun Pelit).

Lopuilla pitäiskin miettiä ottaako:

Ilmatorjuntaa vai lentsikan itte?
Lisää vaunuja?
Ei ole Puokin vika, että toimittaminen on hidasta, kun ei Battlefrontilta itseltään tuotteita saa, koska heillä itsellään on monesti kovinkin monella tuotteella low stock koska näitä tehdään x ajan sykleissä. Itse tilasin tuossa vajaa kuukausi sitten 3* Marder II:sta Puokin kautta enkä odota saavani niitä ennen joulua... tosin ne onkin ajoitettu ensi vuoden ETC:tä ajatellen jos sinne pääsis lähtemään ;o
An Eternity Of War And Carnage
Nysse

Vatkaaja kirjoitti:Ilmatorjuntaa vai lentsikan itte?
Lisää vaunuja?
IT tuo lisää laattoja pöydälle. Lentsikka on muutenkin vähän oikukas ja ei tosiaan pysty pitämään mitään aluetta pöydästä kuitenkaan hallussa.
Savut vaan 3:lla neblalla sakujen vaunuille. Ei kuitenkaan ole pisteissä liittoutuneiden tykistön veroista :)
Halkomahooli kirjoitti:Ei ole Puokin vika, että toimittaminen on hidasta, kun ei Battlefrontilta itseltään tuotteita saa, koska heillä itsellään on monesti kovinkin monella tuotteella low stock koska näitä tehdään x ajan sykleissä. Itse tilasin tuossa vajaa kuukausi sitten 3* Marder II:sta Puokin kautta enkä odota saavani niitä ennen joulua... tosin ne onkin ajoitettu ensi vuoden ETC:tä ajatellen jos sinne pääsis lähtemään ;o
Kaljan äärellä BF:n työntekijältä kuultu huhu kertoo että ongelma osittain firman kassavirrassa. Pari heikosti mennyttä yrityskauppaa (Dust tactics jne.) vähän johtanut siihen että saapuneilla tilauksilla maksetaan aiempien tilauksien kaman tuotantoa. Tähän sitten vielä päälle vähän turhan iso tuotevalikoima mikä nostaa varastonarvot aika hyytäviksi. Pääasiallisesti vissiin ongelma ohi, mutta kai ne vaikutukset yhä tuntuu. Kirsikkana kakun päällä vielä se fakta että tuotannonohjaus on aivan kädetöntä. Valtaosaa tuotteista kuitenkin käsityönä tehtyä ja tuotannonohjaus esim. varasto-ohjautuvasti pitäisi olla aika iisiä kun ei tarvitse funtsia ees muiden alihankkijoiden lead timeja jne.

Mutta joo Low Stock kamaa turha odottaa ihan liian kiireellä. Aikanaan mun 105mm tykkien tilauksessa meni 8kk ja nyt viime syksyn EW diilistä vikat saapu helmikuussa. Nettiä vaan selaamaan jos jostain löytyis joku jolla ois kamaa varastossa :)
Nopat & Taktiikka Ry

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”