Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?
Entäs mitäs mieltä te ihmiset olette beissaamattomista armeijoista? Jos jollain on muuten täysin maalattu armeija mutta beissejä ei ole tehty niin haittaisiko se kovin paljoa? Itse olen sitä mieltä että on mukava pelata maalattua armeijaa vastaan ja vielä mukavampi maalattua ja beissattua vastaan. Beisseistä saa nimittäin ihan hienot varsin pienellä vaivalla.
-
Fire_Heart
-
Komissaari Jarrikki
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
niin mitä sitä turhaan ukoilla pelaamaan jos niitä ei ole maalattu. Huoh.Fire_heart kirjoitti:Onhan noi maalatut hauskimpia pelata ehdottomasti, mutta jos ei muka löydy aikaa maalaamaan niin alkaa jo vähä jurppii et onko tää tyyppi tosissaan esim pelaamis ajan voi käyttää maalaamiseen
Itsekin pidän maalatulla armeijalla pelaamisesta, mutta jos on valittavana pelaanko vai maalaan, niin pelaan mieluummin.
Ymmärrän kyllä että maalaus on osa harrastusta mutta kaikilla ei välttämättä ole aikaa panostaa maalaukseen varsinkaan jos vaihtoehtona on figuilla pelaaminen.
Varsinkin nykyisillä figujen hinnoilla haluan keskittyä jokaiseen figuun kerrallaan ja maalata niistä niin hienoja kuin vain pystyn enkä vain hätäisesti sutaista maalia päälle.
itse en tykkää pelata oikein maalaamattomilla, mutta kyllähän sitäkin tulee tehtyä, mutta onneksi on n 90 prosenttii 2000 pisteen skaveni armeijasta maalattuna. 
- CSM:istä on taas 5 ihmisen kokosta äijää ja rhino ja nekään ei oo valmiita,
tosin niihin aion panostaa enemmän kun skaveneihin koska niistä saakin tehtyä hienompia.
- CSM:istä on taas 5 ihmisen kokosta äijää ja rhino ja nekään ei oo valmiita,
1+1=10
Ainuat pelit jotka oon pelannut, on käyty maalamattoman Bretonnia-armeijan ja maalaamattoman Lizardmen-armeijan välillä. Ei se juuri vaikuttanut, vähän vain tuli hölmö olo...Eipä se haitannut, kun kerran "muovimattolattialla" pelattiin. Takut ei kärsinyt...
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Ilmoitan nyt sitten oman mielipiteeni asiasta. Kyllä pelailen usein maalaamattomilla figuilla. Tämä johtunee figujen kalliista hinnoista ja yhden marinenkin maalaamiseen menee aikaa lähemmäs 1h - 2h.
Haluan nimittäin olla tyytyväinen maalausjälkeeni vielä parinkin vuoden jälkeen, jotta ei tarvitsisi näitä uudestaan maalata.
Ensimmäisillä armeijoillani joita ovat mm. VC niin en oikein kehtaa enään pelata. Ja ei oikein jaksaisi maalata 60:ntä kappaletta melkein täysin identtistä luukasaa. Se voi nimittäin käydä todella turhauttavaksi.
Haluan nimittäin olla tyytyväinen maalausjälkeeni vielä parinkin vuoden jälkeen, jotta ei tarvitsisi näitä uudestaan maalata.
Ensimmäisillä armeijoillani joita ovat mm. VC niin en oikein kehtaa enään pelata. Ja ei oikein jaksaisi maalata 60:ntä kappaletta melkein täysin identtistä luukasaa. Se voi nimittäin käydä todella turhauttavaksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Minä taas kuulun siihen joukkoon, joka aloittaessaan harrastuksen osti läjittäin figuja, mutta ei kuitenkaan juuri mitään maalannut. Tai mitä maalasi, niin nekin suurkeasti. Minulla on siis hyllyssäni 5000p. High Elvesejä, joista osa pitäisi ensin pestä maaleistaan... Minulla menee siis sisu kaulaan aina kun yritän ruveta maalaamaan. Olen nyt aloittanut ensimmäisen Silver Helm rykmentin joka noudattelee oikeita värejä, mutta kun yhden ritarinkin maalaamiseen menee minun surkealla tekniikallanikin tunti tolkulla aikaa... Voi kun voisi antaa figunsa jollekin toiselle maalattaviksi.
Asiaa tuskin helpottaa myöskään se, että Necron läjä kasvaa ja maalaa nyt ne 40 Warrioria... Tosin käytän niissä niin yksinkertaista tekniikkaa ettei mitään rajaa. Musta pohjamaali ja drybruhilla metallia pintaan. Valmis figu.
Asiaa tuskin helpottaa myöskään se, että Necron läjä kasvaa ja maalaa nyt ne 40 Warrioria... Tosin käytän niissä niin yksinkertaista tekniikkaa ettei mitään rajaa. Musta pohjamaali ja drybruhilla metallia pintaan. Valmis figu.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Minä en aina jaksa maalata, osa käyttämistäni ukoista on vain pohjamaalattu :oops: ... Mutta en kyllä pelaa tyhjillä alustoilla, mielestäni se on tyhmää. Toisaalta ei kai toista voi tuomita, jos ei oikeastaan ole rahaa johonkin. Minä ainakin käytän metallisia archereita waywatchereina ja scoutteina, koska ei ole (vielä) tarpeeksi rahaa ostaa niitä figuja. Käytän myös vanhaa "wood elf mage on warhawkkiani" siten, että warhawkki on hevonen, sillä 6. edikassa ei mage saa olla warhawkin selässä. Näin minä figujani käytän, mutta pyrin kuitenkin aitouteen. Sitten, kun saan "kunnon" maageja jää vanha maagi hyllylle ja kun saan scoutteja, käytän archereita archereina. Mutta siihen asti, pyydän, kestäkää minua.
God works in mysterious ways. Accept this and you'll never have to ask "why" again.
Tämmöisiä helmikuun topikkeja sitä vain nousee
mutta vastataan nyt kuitenkin: Olen siis itsekin syyllistynyt monen monta kertaa maalaamattomilla figuilla pelaamiseen koska onhan sitä ihan mukavaa päästä kokeilemaan armeijaa aina välillä vaikkei se täysin maalattu olisikaan. Mutta olen tässä huomannut, että inspis jotenkin kummasti nousee jos esim. kuukauden päästä on turnaukset johon osallistumisen edellytyksenä on maalattu armeija. Joten tuo sääntö kunniaan kaikissa turnauksissa, niin nähdään enemmän maalattuja armeijoita!
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
-Alivaltiosihteeri
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
-Alivaltiosihteeri
Helppoahan se on täälä foorumilla parjata maalamattomilla figuilla pelaavia heppuja.
Täytyy kuitenkin muistaa että joillakin meistä on muitakin harrastuksia (ainakin toivottavasti joillakin) kuin figut, toiset pelaa jalkapalloa tai jääkiekkoa, toiset soittaa bändeissä/yksikseen, joku kolmas heppu nyplää pitsiä vapaa-ajallaan. Pyytäsin siis että ennenku aletaan tuomitsemaan maalaamattomilla figuilla pelaavia niin ajatellaan asiaa hieman nenää pidemmälle.
Itsekkin pelaan maalaamattomilla ja pelkästään sen takia että käyn töissä, yritän pitää parisuhteeni virkeänä, harrastan polkupyöräilyä, soitan kitaraa ja pyrin dokaamaan kavereiden kanssa. Ja kaiken tämän lisäksi haluan nauttia warhammerista pelinä.
-Johannes
Täytyy kuitenkin muistaa että joillakin meistä on muitakin harrastuksia (ainakin toivottavasti joillakin) kuin figut, toiset pelaa jalkapalloa tai jääkiekkoa, toiset soittaa bändeissä/yksikseen, joku kolmas heppu nyplää pitsiä vapaa-ajallaan. Pyytäsin siis että ennenku aletaan tuomitsemaan maalaamattomilla figuilla pelaavia niin ajatellaan asiaa hieman nenää pidemmälle.
Itsekkin pelaan maalaamattomilla ja pelkästään sen takia että käyn töissä, yritän pitää parisuhteeni virkeänä, harrastan polkupyöräilyä, soitan kitaraa ja pyrin dokaamaan kavereiden kanssa. Ja kaiken tämän lisäksi haluan nauttia warhammerista pelinä.
-Johannes
-
High king Godric
Joudun myöntämään että pelaan maalaamattomilla figuilla, pääasiassa siksi, että tykkään enemmään pelaamisesta kuin maalailusta. Nyt olen kuitenkin yrittänyt saada esim. slayereitani maalatuksi. Tosin kaapissa kummittelee jo varmaan vuoden palasina ollut tykki ja uunituoreet space marinet. Silti yritän esim. saada JOTAIN maalatuksi ennen kuin menen peliviikonlopuksi isoveika luo.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
Hyvä kommentti, itse pidän kiinni lähinnä siitä että maalaan figut koska Inquisitor (jota pelaan suurimmaksi osaksi) vaatii sitä mutta toisaalta siihen ei tarvitse maalata kun pari figua mutta konversoiminen vie aikaa ja ovathan figut toisaalta tosi yksityiskohtaisia.johannes kirjoitti:Helppoahan se on täälä foorumilla parjata maalamattomilla figuilla pelaavia heppuja.
-Johannes
Eipä tuolla sinänsä mitään väliä ole onko figut maalattu vai ei, mutta olen huomannut, että maalaamattomia figuja on hankalampi tunnistaa! Hyvänä esimerkkinä tähän on Chaoksen fisti aspat mitkä tuppaa olemaan aika vaarallisia. Normaalisti kun maalataan power härveleitä niihin maalataan kaikenmaailman salamoita sun muita mitkä tekee figusta helposti tunnistettavan. Maalaamattomana tämä "maastoutuu" sinne perus mokujen sekaan ja voi olla, että huomaa sen vasta sen jälkeen kun on assaultannut.
Lopuksi täytyy kyllä todet, että ei tästä ketään muuta voi syyttää kuin itseään. Pitää olla vaan paljon tarkempana kun pelaa maalaamattomia vastaan!
Lopuksi täytyy kyllä todet, että ei tästä ketään muuta voi syyttää kuin itseään. Pitää olla vaan paljon tarkempana kun pelaa maalaamattomia vastaan!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
-
maddog