Lauta- ja roolipelitoimijoiden järjestätyneisyys kysely
Lauta- ja roolipelitoimijoiden järjestätyneisyys kysely
Hei!
Tervetuloa ottamaan osaa valtakunnalliseen Lauta- ja roolipelitoiminnan kyselyyn. Tämä on osana minun Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelun tutkimuksellista opinnäytetyötä: Lauta- ja roolipelaajatoimijoiden järjestäytyneisyys ja tarpeet. Tilaajana toimii Helsingin kaupungin Nuorisoasiainkeskuksen Pelitalo. Kyselyn tuloksilla olisi tarkoitus käynnistää hanke Suomen lauta- ja roolipelitoiminnan hyväksi.
Kysely on webropol-kysely eli sen löytyy linkin takaa: https://www.webropolsurveys.com/S/9171171D14DD2A8A.par
Ohjeita löytyy myös itse kyselyn etusivulla.
HUOM! Tämä sama kyselylinkki on avoinna Roolipelaajien Suomi ja Suomi Larp – Larppaamisen ilosta facebook-ryhmissä sekä sotavasara.net keskustelu foorumilla mm. Tätä linkkiä ja tietoisuutta kyselystä saa levittää toki muihin tämän alan yhteisöihin tai minulle saa vinkata niistä kyselyn ohjeiden mukaan.
Kysely on alustavasti avoinna 23.9. asti. Ylläpidolle varmaan sopii, että säännöllisen epäsäännölliseen käyn nostamassa tätä.
Tervetuloa ottamaan osaa valtakunnalliseen Lauta- ja roolipelitoiminnan kyselyyn. Tämä on osana minun Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelun tutkimuksellista opinnäytetyötä: Lauta- ja roolipelaajatoimijoiden järjestäytyneisyys ja tarpeet. Tilaajana toimii Helsingin kaupungin Nuorisoasiainkeskuksen Pelitalo. Kyselyn tuloksilla olisi tarkoitus käynnistää hanke Suomen lauta- ja roolipelitoiminnan hyväksi.
Kysely on webropol-kysely eli sen löytyy linkin takaa: https://www.webropolsurveys.com/S/9171171D14DD2A8A.par
Ohjeita löytyy myös itse kyselyn etusivulla.
HUOM! Tämä sama kyselylinkki on avoinna Roolipelaajien Suomi ja Suomi Larp – Larppaamisen ilosta facebook-ryhmissä sekä sotavasara.net keskustelu foorumilla mm. Tätä linkkiä ja tietoisuutta kyselystä saa levittää toki muihin tämän alan yhteisöihin tai minulle saa vinkata niistä kyselyn ohjeiden mukaan.
Kysely on alustavasti avoinna 23.9. asti. Ylläpidolle varmaan sopii, että säännöllisen epäsäännölliseen käyn nostamassa tätä.
"Quit your life eldar!"
Re: Lauta- ja roolipelitoimijoiden järjestätyneisyys kysely
Lautapeliseura ry:n foorumi voisi olla ihan hyvä paikka mainostaa myös...
http://www.lautapeliseura.fi/foorumi/
http://www.lautapeliseura.fi/foorumi/
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
Löytyy nyt sieltä myös
"Quit your life eldar!"
-
Mazikainen
Noin rakentavan kritiikin hengessä suosittelen jatkossa pistämään vähän enemmän paukkuja tuollaisten tutkimusten suunnitteluun ja toteutukseen. Kyselystä paistaa läpi kiireellä tekeminen ja monet kysymyksistä jättävät vastaajan raapimaan päätään että mitähän tässäkin ajetaan takaa. Näitä opiskelijatyönä tehtyjä kyselyitä putkahtelee viestiryhmiin tasaisin väliajoin ja säännönmukaisesti olen huomannut että niissä kysytään vähän mitä mieleen juolahtaa ilman takana vaikuttavaa tutkimuskysymystä.
Ah, sori. Unohdin sen "rakentava" osan. Cosplay voi olla kyselyssäsi ensisijainen harraste mutta ei toissijainen. "Ajan puute" kannattaisi mainita harrastuksen esteoptioissa koska se on se este A1 perheellisille ja/tai työssäkäyville harrastajille. Yhdyssanavirheet pois kyselystä.
Ah, sori. Unohdin sen "rakentava" osan. Cosplay voi olla kyselyssäsi ensisijainen harraste mutta ei toissijainen. "Ajan puute" kannattaisi mainita harrastuksen esteoptioissa koska se on se este A1 perheellisille ja/tai työssäkäyville harrastajille. Yhdyssanavirheet pois kyselystä.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.
Mazikainen kirjoitti:Noin rakentavan kritiikin hengessä suosittelen jatkossa pistämään vähän enemmän paukkuja tuollaisten tutkimusten suunnitteluun ja toteutukseen. Kyselystä paistaa läpi kiireellä tekeminen ja monet kysymyksistä jättävät vastaajan raapimaan päätään että mitähän tässäkin ajetaan takaa. Näitä opiskelijatyönä tehtyjä kyselyitä putkahtelee viestiryhmiin tasaisin väliajoin ja säännönmukaisesti olen huomannut että niissä kysytään vähän mitä mieleen juolahtaa ilman takana vaikuttavaa tutkimuskysymystä.
Hei ja kiitän rakentavasta sekä asiallisesta palautteesta. Voin vakuuttaa, että on tämä käynyt oikolukuja läpi yliopistopuolelta myös mutta ei nyt vaan onnistunut täysin. Tunnustan myös oman harjaantumattomuuteni tällaisissa töissä.
Aikaa ja laadullista tutkimusta on käytetty tätä kyselyä luodessa ja kysymykset voivat vaikuttaa simppeliltä kokonaisuudelta. Pääsyy sen yksinkertaisuuteen on kuitenkin se, ettei tämänkaltaista kyselyä olla tehty, tai sitten sellainen ei etsinnöistä huolimatta tullut ilmi. Kyseessä on siis pohjakartoitus toiminnasta täällä alalla. (Jonka ehkä olisi voinut pukea sanoiksi esittelyssä tunnustettakoon).
Toivottavasti kuitenkin vastasit kyselyyn :)
"Quit your life eldar!"
Lähetin myös vastaavan tyyppisen kritiikkiviestin YV:llä, vastasin kuitenkin myös itse kyselyyn.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tärkeintä on, että kyselyn vastausten arvot ja virhemarginaalit kontrolloidaan, ennen kuin tulkintoja tehdään.
Vapaavastauskenttien määrä on kunnioitettava, sillä vaikeasti tilastoitavaa luettavaa saattaa tulla paljonkin. Toisaalta lisää kysymyksiä ja vaihtoehtoja olisi varmasti ollut fiksumpi valinta, jos halutaan kartoittaa asioita yhdenmukaisesti.
Kyllähän tästä jotain dataa saadaan näkyviin. Näen tässä kyselyssä potentiaalia harrastajien määrän ja aktiivisuuden kartoittamisessa. Olisi mielenkiintoista nähdä vertailu aiempiin vastaaviin kartoituksiin verrattuna: http://roolipelaajakysely.blogspot.fi/. Tietenkin kyselyn olisi voinut rakentaa aiempien kyselyiden kanssa yhdenmukaiseksi, jotta vertailu olisi helpompaa. Eikös tällaisten harjoitustöiden alkuvaiheeseen kuulu aiemman tutkimuksen kartoittaminen?
-ile
Vapaavastauskenttien määrä on kunnioitettava, sillä vaikeasti tilastoitavaa luettavaa saattaa tulla paljonkin. Toisaalta lisää kysymyksiä ja vaihtoehtoja olisi varmasti ollut fiksumpi valinta, jos halutaan kartoittaa asioita yhdenmukaisesti.
Kyllähän tästä jotain dataa saadaan näkyviin. Näen tässä kyselyssä potentiaalia harrastajien määrän ja aktiivisuuden kartoittamisessa. Olisi mielenkiintoista nähdä vertailu aiempiin vastaaviin kartoituksiin verrattuna: http://roolipelaajakysely.blogspot.fi/. Tietenkin kyselyn olisi voinut rakentaa aiempien kyselyiden kanssa yhdenmukaiseksi, jotta vertailu olisi helpompaa. Eikös tällaisten harjoitustöiden alkuvaiheeseen kuulu aiemman tutkimuksen kartoittaminen?
-ile
Kiitän jälleen kommenteista ja myös kiinnostuksesta työtä kohtaan :)
"Quit your life eldar!"
Nosto
Ja kyselyä pidetään auki vielä 30.9. asti eli saatte viikon lisää aikaa ihmetellä :) Kyselyyn toivottaisiin erityisesti nuoria vastaajia lisää
Ja kyselyä pidetään auki vielä 30.9. asti eli saatte viikon lisää aikaa ihmetellä :) Kyselyyn toivottaisiin erityisesti nuoria vastaajia lisää
"Quit your life eldar!"
Saako udella, mikä on vastaajien keski-ikä ollut?
Interromancers waterboard your mind
Hys, älä vinouta tuloksia vielä tässä vaiheessa. :PTsilari89 kirjoitti:Saako udella, mikä on vastaajien keski-ikä ollut?
Olisi sinänsä kyllä jälkikäteen mukava nähdä tuo jakauma, kun tulokset on kerätty.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!