Oskari kirjoitti:suurin osa forgen säännöistä on ainakin mulle täysin tuntemattomia.
Suosittelen joskus tutustumaan.
Omakohtaisesti Forgen säännöistä on tiedossa iso osa, lähes kaikki, ja totean edelleen että suurin osa pahimmista suunnitteluvirheistä ei tule tytäryhtiön studiolta, päinvastoin. Meinasin kirjoittaa tähän isommankin tekstin mutta käsitelty aihe ( ja tämän aiheen vierestä ) joten olkoon. Shiwanin pointin mä kyllä ymmärsin. Supremacy on tarkoitettu selvästi isompiin peleihin, mutta jos sen menee turneessa sallimaan niin kyllä sen joku tavallisen kokoiseenkin matsiin tuo, because reasons. Tästä 40k apocalypse -suuntauksesta mä en itse pidä lähtökohtaisesti - jos superheavyja ei olisi tullut peliin koskaan, niin ei mua olisi ainakaan harmittanut, vaikka tää nyt menee näinkin.
Tästä päästään konkreettisesti siihen että tuoltahan puuttuu 40K Approved -leimakin. Onko se nyt jokatapauksessa muutenkin normi 'kytkoosta tämänmyötä kielletty, vai oliko jossain Forgen dokkarissa kirjailtu niin että jos leimat puuttuvat niin oletus on 40K legal? Häilyvä muistikuva moisesta mutta en ole varma enkä uudelta saitilta enää löytänyt. Toisaalta mitäs virkaa 40K Approved -leimalla sitten olisi, jos ei sitä edes tarvita asiaa osoittamaan.
Oskari kirjoitti:Luulen että suurin osa pelaajista kaipaa jotain raameja siihen millaista turnaus 40k on.
Omalla kohdalla pitää ainakin paikkansa, ja pidän raameista. Haastetaan tekemään jotain eritavalla, löytämään keinot tiettyjen rajojen sisällä, miettimään uusia lähestymistapoja, armeijoita ja taktiikoita.
Kokonaan komppaamaton all-out 40k on mun mielestä aika kuraa. Pelisuunnitteluakin voi tarkastella objektiivisesti, tärkeä taito varsinkin pelisuunnittelijan ammatissa. Ja jos näin tekee raa'an, komppaamattoman 'kytkoon kohdalla niin, noh.