Aloin juuri 40k harrastuksen ja muutaman pelin jo pelaillut ja hakusessa olisi suht yleispätevä lista. Idea olisi harashaa podi tacticaleilla ja hakea kevyitä kohteita pois samalla kun muut yrittää rikkoa toisen sivustan ja saada etu kentän hallinnassaa ja sumputtaa vihollisia vindiä varten. Pelit ovat menneet hyvin, mutta silti olen epävarma listastani ja haluaisin palautetta korjauksia varten.
Librarian 65
Tactical squad 130
Flamer
Razorback
Tactical squad 110
Flamer
Drop pod
Terminator squad 175
Vindicator. 120
Devastator squad 150
4x lascannon
Total 750pts
Lisänä 1k peliin :
Tactical squad 130
Flamer
Razorback
Dreadnought. 100 (mahdollisesti suojaamaan devoja/vindiä)
Ja heavy flamer termareille 10
Total 990pts
Space marines 750 + laajennus 1k
Space marines 750 + laajennus 1k
Rakastan mun ernuja, karkuun juoksevia kääpiöitä -.-
Re: Space marines 750 + laajennus 1k
Onko millaisia listoja yleensä vastassa? Lisäksi et ole maininnut mitä chapter tacticsia käytät? Nämä tiedot helpottavat huomattavasti mahdollisten listanrakennusneuvojen antamisessa.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
-Unknown list builder-
Kokeillut fistejä ja salamantereita. Ei voi oikeen sanoa mitä erityisesti vastassa koska löytyy vähän kaikista armeijoista kaikenlaisiin listoihin. Tuolla listalla pelannut tauta ja deldareita vastaan (taulla jtk suitteja sekä jtk pikku mänkkei + iso lentokone ja delluilla oli jtk pikkulentureita ja iso laivan näköne joissa kaikissa ukot sisällä). devastaattorit, termarit ja vindi mennyt melkei kaikesta läpi muiden joukkojen häröillessä.
- Meganiikko
ML2 on melkein aina hyvä ottaa libralle, samoin kuin auspex. ML2 auttaa psyykkisten voimien castimisessa ylimääräisellä nopalla ja spellillä, voi valita vaikka psychic shriekin ja presciencen ja joko shriekkailla tavaraa hajalle (mm. isot monsterit, kuten suitit) ja/tai antaa rerolleja lascannoneille.
Auspex taas on hyvä 5p uppi mikä antaa bonareita vindicaattorin ampumiseen kun kuitenkin ruojat jotka tykin alle joutuu yrittävät hakea coveria, ja -1 cover modifier on aika hyvä. Varsinkin dark eldareita vastaan kun ruojat jinkkailee jatkuvasti.
Tactical squadit on aina vähän meh ryhmiä: ne on käytännössä ryhmä joka on niin kestävä että se maksaa liikaa, mutta silti ottaa liikaa vahinkoa kaikesta. Oletko harkinnut scoutteja tilalle? Vapauttas pisteitä (60p ryhmä, 5 sniper rifleä) vaikka Ml2 libraan ja auspexiin sekä muihin uppeihin?
Termikset on mielenkiintoinen valinta. Itse en ehkä ottaisi, ainakaan ilman "assault" tyyppiä ja drop podia jotta saisi depon vuorolla 1 vastustajan linjojen keskelle, ja ei niin paljon että on sumpussa vastustajan lätyille. Thunder Hammer/SS combot kanssa lisää ryhmän kestävyyttä tosi paljon kun 2+ ja 3++, sekä S8 Ap2.
Auspex taas on hyvä 5p uppi mikä antaa bonareita vindicaattorin ampumiseen kun kuitenkin ruojat jotka tykin alle joutuu yrittävät hakea coveria, ja -1 cover modifier on aika hyvä. Varsinkin dark eldareita vastaan kun ruojat jinkkailee jatkuvasti.
Tactical squadit on aina vähän meh ryhmiä: ne on käytännössä ryhmä joka on niin kestävä että se maksaa liikaa, mutta silti ottaa liikaa vahinkoa kaikesta. Oletko harkinnut scoutteja tilalle? Vapauttas pisteitä (60p ryhmä, 5 sniper rifleä) vaikka Ml2 libraan ja auspexiin sekä muihin uppeihin?
Termikset on mielenkiintoinen valinta. Itse en ehkä ottaisi, ainakaan ilman "assault" tyyppiä ja drop podia jotta saisi depon vuorolla 1 vastustajan linjojen keskelle, ja ei niin paljon että on sumpussa vastustajan lätyille. Thunder Hammer/SS combot kanssa lisää ryhmän kestävyyttä tosi paljon kun 2+ ja 3++, sekä S8 Ap2.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Juu elikkäs tacticalit scoutteihin ja termikset tilalle podiin. Tosin figujen puutteen takia joudun pelaamaan normi termareita ja vapautuneilla pisteillä voinkin ostaa sen auspexin. Ja kiitosia podi termis viestista en tiennyt että nekin sai sinne (pelannut 40k vasta viikon).
Anteeksi jos vastaava viesti tuli useampaan kertaan, mutta netti pätkäs ja kadotti alkuperäisen lähetys vaiheessa.
Anteeksi jos vastaava viesti tuli useampaan kertaan, mutta netti pätkäs ja kadotti alkuperäisen lähetys vaiheessa.