25mm vs 32mm base
Re: 25mm vs 32mm base
Ei kai se ongelma ole. Nykylaatikoissa kuitenkin taitaa tulla ne isommat jo mukana.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Ihan toimiva visuaalinen kikka. Itse käytän tuota örkeillä, eli mobien Nobit isommilla baseilla niin erottuu paremmin massan seasta, ja pyrin käyttämään muutenkin aina kessuina astetta rivipoikia isompia/koristeellisempia figuja.Suosittelen.pstj kirjoitti:Tarkoituksena on laittaa wuffearmeijasta power armoureilla varustetut kessut, veteraanit ja ic:t isommille baseille ihan vaan näyttävyyden ja erottuvuuden takia..
Huomasin myös extenderit BOLSissa, mutta en itse lähde tuohon 32mm ja extender hömppään. Ihan turhaa työtä jo maalatuille figuille. Pelailen kaikilla figuillani niiden oman aikansa baseilla - löytyy siis Terminaattoreita, Avatar, Juggernautit, Dreadnoughtit, ym useammilla eri base-koolla ja eri muotoisilla baseilla eri armeijoista. Jos joku nillittää että basessa on kulmat tai se on pari milliä liian pieni, niin vaihdan peliseuraa. Simple as that. Figut saa ja kuuluu olla aikansa näköisiä. Toi on mun mielipide. Ehkä ainoana poikkeuksena vanhan ajan lentobaset, joilla ei metalli-Gargoylet, ym tahdo pysyä pystyssä pelikentällä, on pitänyt vaihtaa isommille baseille. Ja myönnän kyllä että pyöreä base on hieman enemmän 40K:n näköinen kun neliöbaset (assisioi FaBaan), etenkin Dreadnoughteilla ja muilla sotakoneilla, mutta mutta en lähde silti vaihtamaan niitä. Mun silmissä scale creep figuissa ja baseissa on GW:ltä puhdasta kaupallista hapatusta millä yritetään kädestä vääntäen saada porukka uusimaan figunsa ajan saatossa. Itse en lähtisi jokaisen parin millin kasvun takia hötkymään.
-mv40k2
Sori että upin vanhaa ketjua, mutta GW:n sivujen mukaan uusissa Fire Warrioreissa tulee mukana 25-millin beissit. Tarkoittaako tämä sitä että vain jotkut uudet troopit ovat 32-millin beisseillä? Esim olisiko niin että power armorit ovat 32-millisillä ja jotkut hintelämmät joukot kuten Fire Warriorit 25-millisillä? Ota tästä nyt selvää.... !?!
- Meganiikko
Modellit tulee niillä beisseillä kun ne boksissa tulee, ja niitä siinä käytetään. Ei sinänsä mitenkään epäselvää.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Joo, näin se on pitkälti mennyt, että marinet ja muut vähän isommat on 32 millisillä mut pienet edelleen 25 millisillä. GW ei ole siis kokonaan vaihtanut 25:sta 32:een.Zodfrey kirjoitti:Sori että upin vanhaa ketjua, mutta GW:n sivujen mukaan uusissa Fire Warrioreissa tulee mukana 25-millin beissit. Tarkoittaako tämä sitä että vain jotkut uudet troopit ovat 32-millin beisseillä? Esim olisiko niin että power armorit ovat 32-millisillä ja jotkut hintelämmät joukot kuten Fire Warriorit 25-millisillä? Ota tästä nyt selvää.... !?!
Epäselviä asioita:wm/h116 kirjoitti:Modellit tulee niillä beisseillä kun ne boksissa tulee, ja niitä siinä käytetään. Ei sinänsä mitenkään epäselvää.
-Saanko laittaa shielded missile dronen isolle ovaalibaselle?
-Saanko laittaa Riptiden pienelle lentotikulle?
-Miten basetan Bloodletterit tai muut demonit?
-Rakensin itse oman figun, miten basetan sen?
Jos on päässyt unohtumaan, niin mm tuolla on keskusteltu siitä miksi tuo tosiaankaan ei ole mitenkään yksiselitteinen ja selvä asia, ja miksi "se mikä tulee boksissa" on vain riittämätön sääntö.
viewtopic.php?f=44&t=110268
Ketjun nostaja ei myöskään ihmetellyt mikä base menee millekin vaan kommentoi sitä että trendi ei näytäkään olevan se, että kaikki 25mm ollaan korvaamassa 32mm baseilla.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Lisäksi onko laillista hommata 25mm->32mm konversiopaloja baseille ja käyttää niitä? Tekis mieli vetää kaikki marineni (noin 200 ukkoo) nuille 32mm baseille, mutta en tähän ole vielä ryhtynyt, koska urakka on helvetillinen ja epäselvää onko nämä konversiopalat jokapaikassa sallittuja. Vai pitääkö tilata GWltä 32mm baseja että on lailliset? Ja voiko armeijassa tai unitissa olla sekaisin 25mm ja 32mm marineita?
Tässä siis muutamia kysymyksiä, mihin tuo "käytä sitä mitä boksissa tulee" ei ihan riitä vastaukseksi. Henk koht noudatan linjausta, että koko armeijan power armor marinet samankokoisille baseille. Onneksi en ole vielä joutunut hommaamaan yhtään boksia uusia marinepaketteja 32mm baseilla mutta kait sekin päivä vielä jossain vaiheessa koittaa. Sit varmaan pitää ne 32mm base adapteripalikat hommata jostain.
Tässä siis muutamia kysymyksiä, mihin tuo "käytä sitä mitä boksissa tulee" ei ihan riitä vastaukseksi. Henk koht noudatan linjausta, että koko armeijan power armor marinet samankokoisille baseille. Onneksi en ole vielä joutunut hommaamaan yhtään boksia uusia marinepaketteja 32mm baseilla mutta kait sekin päivä vielä jossain vaiheessa koittaa. Sit varmaan pitää ne 32mm base adapteripalikat hommata jostain.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
-Unknown list builder-
- Meganiikko
Kuuluu luokkaan "Ei ole ongelma ellei siitä ongelmaa tee"
GW'n sivuilla on kuvat miten pitäis basettaa, ja bokseissa on kasaamisohjeet jossa näytetään ihan kuvalla että se iso beissi menee riptideen ja pikkubaset droneille.
Mariineilla on 25mm baset ollut ja niitä saa käyttää, koska gw sanoo että baseja joilla modelli tulee voi käyttää, tai sitten voi vaihtaa 32mm baseen niinkuin nykybokseissa tulee.
Ja en nyt jaksa uskoa että kukaan oikeasti lähtee figuja poistattamaan peleistä jos on 3rd party 25-32mm adapterit baseissa.
GW'n sivuilla on kuvat miten pitäis basettaa, ja bokseissa on kasaamisohjeet jossa näytetään ihan kuvalla että se iso beissi menee riptideen ja pikkubaset droneille.
Mariineilla on 25mm baset ollut ja niitä saa käyttää, koska gw sanoo että baseja joilla modelli tulee voi käyttää, tai sitten voi vaihtaa 32mm baseen niinkuin nykybokseissa tulee.
Ja en nyt jaksa uskoa että kukaan oikeasti lähtee figuja poistattamaan peleistä jos on 3rd party 25-32mm adapterit baseissa.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
Kiitoksia vastauksista. Juu eli kuten A.M€nen sanoikin ihmettelin juurikin sitä että uusissa lootissa tulee edelleen myös 25-millisiä beissejä, kun luulin että ne olisivat kaikki muuttuneet 32-millisiksi.
Ostin viime viikolla lootan Tactical Marineja paikallisesta pelikaupasta ja suoraan sanottuna vitutti kun huomasin että siellä tuli mukana 25-milliset beissit. Viikkoa aiemmin olin juuri ostanut boksin devastaattoreita jotka tuli 32-millisillä. No, ensi kerralla pitää muistaa tarkistaa etukäteen etteivät yritä myydä mulle boksia joka on seisonut hyllyssä vuoden. :-)
Itse en aio uudelleen basettaa noin 150+ power armoria, enkä varsinkaan örkkejä tahi Astra Militarumia, mutta ajattelin kyllä DA:n kessut, HQ:t ja characterit siirtää 32-millisille.
Ostin viime viikolla lootan Tactical Marineja paikallisesta pelikaupasta ja suoraan sanottuna vitutti kun huomasin että siellä tuli mukana 25-milliset beissit. Viikkoa aiemmin olin juuri ostanut boksin devastaattoreita jotka tuli 32-millisillä. No, ensi kerralla pitää muistaa tarkistaa etukäteen etteivät yritä myydä mulle boksia joka on seisonut hyllyssä vuoden. :-)
Itse en aio uudelleen basettaa noin 150+ power armoria, enkä varsinkaan örkkejä tahi Astra Militarumia, mutta ajattelin kyllä DA:n kessut, HQ:t ja characterit siirtää 32-millisille.
Tämä on jo todella parempi basetusohje kuin se että laita se mikä boksissa tulee. Tämä ohje poistaa monta ongelmaa, niin keksittyjä (case riptide & drone) kuin oikeitakin (case demonit tai vanhat figut).wm/h116 kirjoitti: GW'n sivuilla on kuvat miten pitäis basettaa.
Se, että väittää boksin base figulle -säännön olevan aukoton ja toimiva tai yksinkertainen, on vain fuulaa.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Ajattelin itse ihan samaa, eli kessut ja HQ jampat jaksan ehkä konversiorenkailla basettaa vähän isommin, koska sillä on mielestäni positiiviinen pelillinen merkitys että unitin johtaja erottuu joukosta selkeästi (myös basen avulla).Zodfrey kirjoitti:...mutta ajattelin kyllä DA:n kessut, HQ:t ja characterit siirtää 32-millisille.
Örkkien kanssa olen harrastanut jo vuosia kasvavaa basekokoa, eli Grotit pienillä Gorkamorka/20mm baseilla, perusörkit 25mm, Nobit 30mm tai 32mm, Bossit 40mm. Tavallaan siis sitä että hierarkiassa tai fyysisesti (woundit) isompi örkki, niin basen koko kasvaa. Vastustajistakin on kiva kun Nobit erottuu massasta selkeästi ilman että tarvii kysyä kuka on unitin charru. Toimii etenkin vanhoissa RT/2.ed ajan armeijoissa missä kaikki modelit suunnilleen saman kokoisia. Uudemmilla modeleilla kessut, ym charrut on yleensä helpompi erottaa joukosta visuaalisesti.
-mv40k2
Viimeksi muokannut mv40k2, Pe 23.10.2015 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä idea tuo Nobien laitto 32-millisille, taidan itsekin tehdä tuon. Kaikki bossit (Warboss, Big Mek, Grotsnik) olenkin jo laittanut 40-millisille.
Ei kyllä tekis pahaa vaikka Lootille tai Burnillekaan, kun ovat kuitenkin niin ulottuvia figuja.
Itse asiassa kun tarkemmin ajattelee, niin Boyzzit pysyisivät pystyssä paremmin 32-millisillä, nyt joutuu aina liimailemaan rikkoja sun muita pohjaa, jotka aika ajoin irtoilevat.
Ei kyllä tekis pahaa vaikka Lootille tai Burnillekaan, kun ovat kuitenkin niin ulottuvia figuja.
Itse asiassa kun tarkemmin ajattelee, niin Boyzzit pysyisivät pystyssä paremmin 32-millisillä, nyt joutuu aina liimailemaan rikkoja sun muita pohjaa, jotka aika ajoin irtoilevat.