En ole. Kukaan meistä ei vain jaksa tapella asiasta pelipöydässä. Tässä on aika moneen otteeseen pyydetty jotakuta osoittamaan seiskan säännöstä kohta joka menee sanamuodollisesti ristiin 1 per phase linjauksen kanssa. Kukaan ei ole näin tehnyt, toistaiseksi.A.M€nen kirjoitti: -Tiedät, että olet yksin tuon tulkintasi kanssa. Onnea ristiretkellesi.
Vähän samalla tavalla kuin kimble on samankaltainen peli kuin 40k, koska molemmissa on noppa käytössä. :DTurnaus-40k perustuu todella vahvasti, lähes 100%, GW:n sääntöihin. Muutamaa kohtaa silloin tällöin rajoitetaan ja joskus jopa muutetaan.
Korjaan. Asetit minulle kaksi vaihtoehtoa. Joko lähtisin manipulaatiosi kelkkaan ja antaisin sinulle auktoriteettiaseman sen määrittelemisessä mikä on oikein ja mikä on väärin, tai jos en lähde niin hyväksyn tosiasiana sen, että närkästyt koska en sitä autoriteettiasemaa sinulle anna jonka takia sitten päätät pitää käsitystäni idioottimaisena vaikka sinulla ei ole minkään sortin matemaattisen tarkkaa tarkastelua kestävää määritelmää sanalle "löyhä" jonka perusteella voisit käsitystäni sitten idioottimaisena pitää.Sulla oli nyt valittavana 2 vaihtoehtoa: Joko myönnät olevasi väärässä tai sitten myönnät, että sulla on idioottimainen käsitys siitä mitä löyhästi johonkin perustuminen tarkoittaa. Valitsit jälkimmäisen. Itse olisin valinnut ensimmäisen, koska olen mielummin väärässä kuin idiootti, mutta ymmärrän kyllä jos ei ylpeys anna periksi.
Sinua nyt vaan nyppii kun en taaskaan ole sitä mieltä, että voisit sanella minulle mitä saan ja en saa ajatella. Ei ole ensimmäinen eikä varmaan jää viimeiseksikään kerraksi. Se, että en allekirjoita mielivaltaista määritelmääsi, jota et siis edes antanut tarkasteltavaksi jotta olisin voinut asiasta jonkin mielipiteen muodostaa, ei tee minusta yhtään sen enempää idioottia kuin sinusta.
Noudatetaan sääntöjä eikä aseteta rajoituksia joita säännöissä ei ole. Jonkin yksittäisen erikoissäännön tuunaaminen ei suoranaisesti tee nelkytkoosta housekytkoota mitenkään erityisesti, joten jos nyt vaikka invisibility nerfataan niin so not. Kuitenkin kun puolet armeijoiden rakennusmalleista kielletään, yksiköitä aletaan rajaamaan pois koska "mä en haluu opetella uutta" ja säännöt "tarkennetaan" epäjohdonmukaisiksi niin ei enää puhuta vahvasti alkuperäiseen perustumisesta. Jotkut säännöt ovat samannimisiä kuin viralliset, mutta toimivat eri tavalla, osa säännöistä on poistettu kokonaan kelkasta jne.Kuinka paljon virallisista linjauksista saa poiketa, että voidaan puhua samasta pelistä? onko olemassa jotain harmaata aluetta 100%:n ja löyhän samankaltaisuuden välillä? missä se on? Tämän tärkeän kysymyksen yritit taas sivuuttaa.
Onko shakkipeli, jossa mustat aloittaa shakkia? vai onko se fanipeli joka perustuu vain löyhästi viralliseen linjaan?
Huomaatko miten pyydät minulta tarkkaa määritelmää asialle jonka määritelmää ei ole nähtävästi olemassakaan, jonka määrittelemättömyyden omasta päästäsi "paikattuasi" päätit pitää näkemystäni sanan merkityksestä idioottimaisena ja sen seurauksena minua idioottina. Olisiko nyt parempi kuitenkin, että täyttäisit itse oman vaateesi ja antaisit tänne sen tarkan luvun jolla jokin asia saa poiketa toisesta johon se perustuu ennen kuin se muuttuu vahvasti siihen perustuvasta löyhästi siihen perustuvaksi?
Muutos shakkipelin aloitusvuoron väriin vastaa suoraan sitä, että kytkoossa heitettäisiin aloitusvuoron valintaa arvottaessa noppaa isomman numeron tavoittelun sijaan pienemmän numeron tavoittelun mukaisesti. Pelin kulku ei muutu siitä miksikään eikä näin ollen tekisi shakista fanipainosta tai hammerista homeria.