No, yleensä muutokset ovat melko pienia vaikka niiden vaikutukset ovat monesti suuria. Esimerkkinä nyt vaikka Tau, vaikka ei kärkiarmeija juuri nyt olekaan. Vanhan codexin ongelma (itselle) oli marker lightit ja nekin vain siksi, että niillä sai pinottua bonareita. Jos ne bonarit olisi saanut kerran per ampuva ryhmä ja vain yhden bonarin listasta niin ei minulla olisi ollut ongelmaa kirjan kanssa. Kuitenkin 2+ osuvat ignores cover laukaukset massoina ovat aika hanurista, minun mielestäni. Muuta vikaahan kirjassa ei varsinaisesti ole jos sitä ei lähde vertaamaan johonkin toiseen yksikkö per yksikkö tasolla.Oskari kirjoitti: Voit olla ihan oikeessa siinä, että detujen rajaaminen ei riitä, choisejen rajaaminen ei välttämättä myöskään riitä. Armeijakohtaiset kompit on projektina vaan niin järjetön, että mulla ei ole siihen resursseja, se tarvitsisi useiden ihmisten yhteistyötä ja vuosien testausta. Faban armeijakohtaiset kompit oli enemmän tai vähemmän fail, 40K on monimutkaisuudessaan ihan eri luokkaa kuin faba, joten komppien tekeminen tulee olemaan ihan tuskasen vaikeaa. Onnea yritykseen sille, joka tähän ryhtyy. Mää hyppään laivasta pois jos joku muo tämmöseen touhuun pyytää mukaan.
Mulle riittäis jo se, että spämmilistat ja deathstarit saataisiin kuriin. Ei siksi etteikö deathstarien poistamiseen olisi keinoja, vaan siksi että ne on rasittavia.
Vastaavasti vain 1 IC per squad ja sekin vain jos samasta codexista tuntuu paperilla pieneltä kunnes muistetaan, että leijonan osa staroista pyörii eri codexien ryhmien ja johtajien yhdistelmillä. Asia voidaan viedä niinkin pitkälle, että sallitaan ICn liittyminen vain trooppiyksikköön.
Poistamalla scoraamisen ajoneuvoilta (paitsi walkereilta), super heavyiltä (myös walkereilta) ja gargantuaneilta muuttaa myös aika ratkaisevasti asioita. Juttua voisi jatkaa antamalla obsecin ainoastaan CAD infantry troopeille.
Voidaan pistää scoraaminen vastustajan vuoron loppuun.
Voidaan olla käyttämättä kill point tehtäviä tai pienentää niiden vaikutusta vaikka samalle tasolle kuin sivutehtävien tai jopa tie breakeriksi.
Voidaan pakottaa monocodexit. Ei haluta näin tehdä, voidaan rajata scoraaminen vain siihen detuun/keräilykaavioon josta warlord tulee.
Voidaan kieltää supplementit.
Jos ei halua mennä suoraan yksikkö-/codexikohtaiseen tuunaamiseen niin voi tehdä sääntömuutoksia jotka kuitenkin osuvat suoraan sinne ongelmiin. Kyllä, teettää töitä, mutta se on se turnausjärjestäjän risti. Jokainen komppi kuitenkin avaa oman matopurkkinsa jonka kauheuksia sitten joutuu arvailemaan jos ei ehdi testata. Minä tekisin näitä ihan mielelläni, mutta suoraan sanottuna en tiedä kaikkea kaikesta pelin kontekstissa enkä jaksa opetellakaan.