Yleinen angstinpurku GW:lle, pelistä riippumatta. Vain tänne.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Mysterous

Re: Yleinen angstinpurku GW:lle, pelistä riippumatta. Vain tänne.

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Dolmot kirjoitti:Se se vaan on sillä lailla että tässäkin firmassa sitä on paljon mälsää.
Kiitos ideasta.
Musiikki

Se se vaan on sillä lailla
että tässäki firmassa sitä on paljon mälsää
ei sitä tartte edes paljon pelaajilta kysellä
kun vaan viittii vähänkin tsiikata sääntökirjaan
kaiken maailman Warditkin ne pääsee kirjoittamaan sinne vaikka mitä
mut ei ne oo ku hemmetin moista juustoa vaan
on sitä ollu ennenki marsuja tässä pelissä
mut olispa täs erratalle töitä
ja hyvä olis saada GW:kin pois töistä
Forge Worldista ei oo niin väliä juu

Tässä pelissä on niin huono tasapaino
että power gaming on aina vieraanamme
mut eipä oo onneks fluffi ehtinyt loppumaan
on sitä tässä yks ja toinenki sentäs turnauksen voittanut
voi olla että vielä pelataan ECT:ssä
ettei sitä nyt tartte nettilistoilla tulla yrittämäänkään.
Monni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monni »

Hei olen Juha ja minulla on patouma.

Minäkin olen padonnut kiukkua GW:tä kohtaan vuosia. Oikeastaan se taisi alkaa jo silloin n.10 vuotta sitten kun viimeksi pelasin GW:n peliä. Kyse oli silloin 40k:sta ja se oli mulle kaikki kaikessa. Mulla oli parhaillaan joku kuusi erillistä armeijaa erillisissä vaiheissa, mikä osin johtui silkasta fiilistelystä mutta myös osin editioiden ja sääntökirjojen uudisteluista niiden vuosien aikana, kun GW oli nuorelle miehelle tie, totuus ja elämä. Se venkslaaminen otti päähän niin paljon että lopulta into loppui ja otin n. 4 vuotta etäisyyttä koko harrastukseen.

Mulla oli ja on edelleen armeijoita/jengejä/joukkueita/hahmoja melkein kaikkiin GW:n peleihin alkaen 90-luvun lopulta. Useimpiin systeemeihin useita vaihtoehtoisia projekteja. N. 6 vuotta sitten tapasin nykyisen vaimoni ja samoihin aikoihin aloitin harrastuksen uudestaan, mutta battlefrontin Flames of Warilla. Vaimoni on monesti ihmetellyt näitä lukuisia suljettuja ja vähemmän suljettuja laatikoita, mitkä täyttävät kaikki kaapit. Niitä ei avata, mutta ei myöskään viedä esim. Kellariin. Kellarissa kun on ne kaikki kirjat. Rogue traderista ja ekasta hammerin laitoksesta asti sääntiksiä ja armeijakirjoja, erikoispainoksia ja jopa forgeworldin ylikalliita julman kokoisia imperial armoureita. Myös kaiken maailman journaleita ja ties mitä. Mitään ei tietty voi myöskään heittää pois, tai edes myydä. Kymmenen vuotta olen ollut kuin Smaug. Aarre pölyttyy, mutta pölyttykööt. Vihaan ja rakastan.

Aina välillä salaa kurkistelen laatikoihin. Lueskelen uusia edikoita ja takuja. Ei miellytä. Ei pysty. Nykyään miniatyyrit eivät enää edes ole miniatyyrejä. Kahvinkeitin assaultoi leivänpaahdinta. Kaikki näyttää leluilta ja pöytä on aivan liian täynnä, vaikka maastot voi laskea spitaalisen miehen yhden käden sormin. Silti kiinnostaa. Ostin jopa kerran huvikseni Valkyrien, mutta en edes koskaan avannut koko laatikkoa. Oksettaa. Pari päivää sitten innostuin kun ystävä oli maalannut Warmasteria. juma, Warmasteria! Sitä ei pelattu edes silloin, kun se oli ihan uusi peli. Minä olen pari peliä pelannut. Minulla on siihenkin pari maalattua armeijaa ja iso armeija empireä blistereissä. Lisäksi myös laajennukset jo valmiiksi maalattuihin armeijoihin, eli likimain 40 blisteriä avaamatonta warmasteria. Kävin katsomassa ebaystä mitä nykyään maksaisi, tai onko edes myytävänä niin kuollutta peliä. Helvetti mitä hintoja. Figujen heroiini. En silti myy pois. Joskus vielä itse käytän. Nisti mikä nisti.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Ja sit mua vituttaa se et miks GW:n maalit on niin kalliita. Mä rupesin maalaamaan tauluja seinämaaleilla, hyvin toimii. Onhan niillekin hinta lyöty, mut GW:n hintoihin verrattuna ei ole mitään. Lisäksi noi GW:n sävymaalit, kelatkaas, firmalla on joku 15 sinistä sävyä, kun sä saat ne kaikki jos sulla on sininen, valkonen ja musta maali. Immeistein hujjausta taas kerran, minä niin mieleni pahoitin.
Hippieaye

Viesti Kirjoittaja Hippieaye »

On ne maalit semi kalliita mutta saa niillä paljon tehtyäkin. Itse en jaksa itkeä gwn maalien hintojen takia. Ja ei, kaikkia sinisiä et saa sinisellä, mustalla ja valkoisella. Esim temple guard blue vai mikälie, miten saat sen vihreän vivahteen mustaa tai valkoista siniseen sekoittamalla? Emmää tiiä. Onhan tämä typerä harrastus. Mut silti niin kivaa.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Hippieaye kirjoitti:kaikkia sinisiä et saa sinisellä, mustalla ja valkoisella. Esim temple guard blue vai mikälie, miten saat sen vihreän vivahteen mustaa tai valkoista siniseen sekoittamalla? Emmää tiiä. Onhan tämä typerä
No sitten otetaan bileisiin mukaan vihreä purkki, tai sekoitetaan sellainen siitä sinisestä ja keltaisesta. EI tää oo niin vaikeeta. Et kuitenkaan tartte saman värin eri sävyjä komeaa riviä, perusvärit riittää.
Tsilari

Viesti Kirjoittaja Tsilari »

Mites sekoitetaan kuulto ja peitto-ominaisuudet?
Base- maaleja toisen kanssa sotkemalla ei mitään blendejä tehdä (tai ainakin on hiton vaikeeta), kun layer maalit taas erottuvat nätisti toisensa läpi.
Interromancers waterboard your mind
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Hippieaye kirjoitti:On ne maalit semi kalliita mutta saa niillä paljon tehtyäkin. Itse en jaksa itkeä gwn maalien hintojen takia. Ja ei, kaikkia sinisiä et saa sinisellä, mustalla ja valkoisella.
Perusväreillä teoriassa saa, käytännössä ei. Jos maalaa paljohkosti niin purkkeja kertyy, ihan mukavuussyistä. GW:llä on hyvä värivalikoima, ja hyvät koostumukset maaleissa, mutta purkki tai maali itsessään on sellaista että ne kuivuu tosi nopeasti. Kun muutama purkki oli kuivunut kuukaudessa niin lopetin GW:n maalien oston ja siirryin Vallejoon. Vallejon maalit ovat vähintään yhtä hyviä, mutta purkkien nimet on fiksumpia ja ne eivät kuivu. Joku väri on ollut negatiivinen yllätys ja useampi positiivinen. Ei ne täydellisiä ole, purkkien suita pitää joskus aukoa ja siivota, mutta kokonaisuus voittaa mennen tullen GW:n purkit. GW:n washeja en ole saanut vielä kokonaan korvattua, ne on mun ainoa GW spendi tällä hetkellä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

smaxx kirjoitti:GW:n washeja en ole saanut vielä kokonaan korvattua, ne on mun ainoa GW spendi tällä hetkellä.
Sama. Fantasiapelien sedät sanoivat, ettei millään muulla lafkalla ole washeja/shadeja, joissa ei ole pintajännitettä. Efektin tekevä aine tai ainakin sekoitussuhde ovat GW:n salaisuuksia. Arvostan myös myrkyttömyyttä.

-ile
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Tippa saippuaa kadottaa pintajännitteen.
Hippieaye

smaxx kirjoitti:
Hippieaye kirjoitti:On ne maalit semi kalliita mutta saa niillä paljon tehtyäkin. Itse en jaksa itkeä gwn maalien hintojen takia. Ja ei, kaikkia sinisiä et saa sinisellä, mustalla ja valkoisella.
Perusväreillä teoriassa saa, käytännössä ei. Jos maalaa paljohkosti niin purkkeja kertyy, ihan mukavuussyistä. GW:llä on hyvä värivalikoima, ja hyvät koostumukset maaleissa, mutta purkki tai maali itsessään on sellaista että ne kuivuu tosi nopeasti. Kun muutama purkki oli kuivunut kuukaudessa niin lopetin GW:n maalien oston ja siirryin Vallejoon. Vallejon maalit ovat vähintään yhtä hyviä, mutta purkkien nimet on fiksumpia ja ne eivät kuivu. Joku väri on ollut negatiivinen yllätys ja useampi positiivinen. Ei ne täydellisiä ole, purkkien suita pitää joskus aukoa ja siivota, mutta kokonaisuus voittaa mennen tullen GW:n purkit. GW:n washeja en ole saanut vielä kokonaan korvattua, ne on mun ainoa GW spendi tällä hetkellä.
Itsellä on kuivunut kaiken kaikkiaan kaksi maalia gwltä, toinen kuukaudessa koska olin huonosti sulkenut, ja toinen 4,5kk käyttämättömyyden jälkeen, sain silti tikulla sekoittamalla puolet seivattua. Eli en koe ongelmaksi maalien kuivumista. Mulla osa maaleista on reilu 4v vanhoja, ja toimii edelleen hyvin.
rebiler

Viesti Kirjoittaja rebiler »

Vallejon maalit on toisinaan ok, mutta jotkut maalit on täysin käyttökelvotonta paskaa. Esim vihreät, siniset ja keltaset on ollu täyttä kuraa. Useissa maaleissa olen havainnut myös peittävyyden olevan parempi gw:n vastaavissa väreissä. Sen takia olen itse suosinut gw:tä. Ja tosiaan myös värivalikoima on gw:llä parempi.

Tippapullokin on ihan jees vallejolla, mut ei sekään ongelmaton ole. Ongelmia on ollu ainakin maalin tursuamisessa korkin ja suukappaleen väliin. Ilman päästessä purkkiin välillä maali tursuaa itsestään ulos ja sekin on ärsyttävää.
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Dr. Icchan kirjoitti:Tippa saippuaa kadottaa pintajännitteen.
Teoriassa joo. Mutta käytännössä on kiva, kun joku muu osaa oikean sekoitussuhteen. Susituotteen saa palauttaa kauppaan.
rebiler kirjoitti:Vallejon maalit on toisinaan ok, mutta jotkut maalit on täysin käyttökelvotonta paskaa. Esim vihreät, siniset ja keltaset on ollu täyttä kuraa.
Yhden keltaisen osalta allekirjoitan. Vihreät on kyllä mulla toimineet jopa paremmin kuin GW:n. Koska olen aina sekoittelemassa maaleja, en ole koskaan huomannut jonkun tietyn sävyn puuttumista minkään firman tuotesarjasta.

Kaiken kaikkiaan tuotteet ovat niin samanlaisia, että pullon ominaisuudet ja hinta ratkaisevat mulla enemmän kuin itse maali. (Paitsi jo mainitut washit/shadet.) Kun kilpailijan maalit maksavat n. puolet GW:n maaleista/millilitra, GW ei saa mun rahoja.
rebiler kirjoitti:Tippapullokin on ihan jees vallejolla, mut ei sekään ongelmaton ole. Ongelmia on ollu ainakin maalin tursuamisessa korkin ja suukappaleen väliin. Ilman päästessä purkkiin välillä maali tursuaa itsestään ulos ja sekin on ärsyttävää.
Tätä ilmenee kyllä. Silti tippapullo kierrekorkilla tuntuu toimivammalta kuin GW:n napsukansiversio. Kun hinta on, mitä on, maalin hukkaan tursuaminen ei järin paljon harmita.

Säilyvyyden kannalta parhaita ovat olleet eri firmojen lasipullot kierrekorkilla. Maali tai juoksetusaine eivät näytä kuivuvan millään, ja mahtuu tikulla sekoittamaan.

-ile
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Kuis toi näkyy arkitaloudessa tai valmiiden figujen ulkonäössä ku maalien kans on noin tiukkaa?
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

marke kirjoitti:Kuis toi näkyy arkitaloudessa tai valmiiden figujen ulkonäössä ku maalien kans on noin tiukkaa?
Ah, klassinen "jos et heitä rahaa GW:lle, se tarkoittaa, että olet köyhä" -argumentti.
smaxx
Valvoja

Kuivumisen jälkeen pännii niiden GW:n maalipurkkien nimet. Ne ei edes yritä olla mitään järkeviä maalin nimiä, vaan on jotain IPR suojattavissa olevia nönnönnöö nimiä, mitkä ei kerro tyypillisesti asiaan vihkiytymättömälle yhtään mitään. Edelliset Citadel värien nimet sentään oli vuosisatojen kuluessa painunu kalloon ja osittain ihan hyviä nimiä. Nää uudet nimet on huonoja.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Hippieaye

"On se Pertsa ihan hyvä tyyppi, mutta sen nimi on niin tyhmä, etten viiti sen kaa tekemisissä olla."
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Morze kirjoitti:
marke kirjoitti:Kuis toi näkyy arkitaloudessa tai valmiiden figujen ulkonäössä ku maalien kans on noin tiukkaa?
Ah, klassinen "jos et heitä rahaa GW:lle, se tarkoittaa, että olet köyhä" -argumentti.
Jep, näinhän se on. Just tota tarkotin.
smaxx
Valvoja

marke kirjoitti:
Morze kirjoitti:
Mä olen kuullut, että jotku ohentaa GW:n maaleja vedellä, siis kuin köyhä voi olla ? Kai siihen olisi GW:n oma Aestartes Oehennin jos sitä olis tarkotus ohentaa ??
Nopat ja Taktiikka Ry
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

smaxx kirjoitti: Mä olen kuullut, että jotku ohentaa GW:n maaleja vedellä, siis kuin köyhä voi olla ? Kai siihen olisi GW:n oma Aestartes Oehennin jos sitä olis tarkotus ohentaa ??
Itse olen käyttänyt GW'n lisenssoimaa Osakkeenhaltijan Kyynel-mikstuuria.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Tsilari

Viesti Kirjoittaja Tsilari »

smaxx kirjoitti:
marke kirjoitti:
Morze kirjoitti:
Mä olen kuullut, että jotku ohentaa GW:n maaleja vedellä, siis kuin köyhä voi olla ? Kai siihen olisi GW:n oma Aestartes Oehennin jos sitä olis tarkotus ohentaa ??
Sitä sanotaan Lahmian mediumiksi. Ja GW:n hovimaalari suuri ja mahtava, Duncan Rhodes painottaa jatkuvasti vedellä lotraamisen tärkeyttä.
Interromancers waterboard your mind
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”