Mordheim kutsuu rohkeita sieluja!

Turun peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Finet

Re: Mordheim kutsuu rohkeita sieluja!

Viesti Kirjoittaja Finet »

Pelitestataan ja muutetaan upkeepejä tarpeen mukaan.
Musta perusjousien (short bow / bow / long bow) hinnat/range on aina olleet vähän hassuja. Jos valittavissa on joko short bow tai bow, miksi ostaa pari kolikkoa halvempi lyhyemmän kantaman ase?

Ehdotukseni ampuma-aseiden upkeep-hinnoiksi alla. Vertailun perusteena tekaisin perusjousille lähtöhinnat, joista arvioida muiden aseiden hintoja (blunderbuss poikkeus, vaikea hinnoitella). Hinta voisi tosiaan nousta 1gc:llä rangen, strenghtin ja armour piercingin mukaan, kuten Jari ehdotti ja aseen eka käyttökerta olisi ilmainen.
Esimerkki: long bow 6gc -> crossbow 8gc, koska sama range, mutta +1S ja AP(-1).

short bow 4gc
bow 5gc
long bow 6gc
elf bow 7gc
crossbow 8gc
throwing knives 3gc
pistol 8gc (2x pistooli = tuplahinta)
duelling pistol 8gc
Skaven Warplock Pistol 10gc
blunderbuss 10gc
handgun 9gc
long rifle 11gc

Ajatuksia?
Viimeksi muokannut Finet, Ti 01.12.2015 10:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Finet

Millä jengeillä aiotte pelata? Itse kokoan uuden porukan skaveneista, niin saan aikaa rakennella muita ukkeleita.

Lähteekö joku mukaan bitzien vaihteluun? Mua kiinnostaisi tällä hetkellä mm. Mordheimin perusmuoviukot eli Empire militia.
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Tilasin Freebooterin piraatteja ja veljeskuntalaisia, pelaisin niillä Marienburgereina. Niillä on base hieman isompi kuin 20 mm, jossain 23 mm paikkeilla. Haittaako isompi base koko? Tosin jalkojen alla on metallinen alusta, jonka koko on 22 mm.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Finet

Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Haittaako isompi base koko?
Eipä sillä taida juurikaan merkitystä olla onko base 20mm vai 25mm, neliö vai pyöreä. Kunhan on ei oo megaiso tai selkeästi liian pieni (ogre ihmisbasella tai toisinpäin). Coreheimiin sopisi tietysti paremmin pyöreät alustat muiden skirmish-pelien tyyliin, koska silloin 1" melee range olisi joka suuntaan selkeästi havaittavissa.

Itse ajattelin laittaa figut neliöbaseille samaan tapaan kuin Mordheimissa/fabassa:
- ihmiskokoiset: 20x20mm tai 25x25mm base figun koosta riippuen
- ogre 40x40mm base
- heppa/susi/tms: cavalry base 25x50mm
- sotakoira: 25x25mm base (koska samat statit suden kanssa, mutta pienempi figu)
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Mä taidan pelailla jälleen Karnevaalilla. Ois mulla kyllä maalaamattomia figuja örkeille, kääpiöille ja pienellä säädöllä myös ogreillekin, mutta oon hyvin varma, että omalla maalaustahdillani en kyllä saa niitä maaleihin kampanjan aikana. Muovinharmailla ukkeleilla kun ei innostaisi pelata.

Ammuksien hinnat vaikuttivat ihan hyvältä lähtökohdalta.
Torppola

Viesti Kirjoittaja Torppola »

Itse pidän enemmän juuri siitä figujen rakentelusta, maalaaminen on vähän sellaista pakkopullaa. miten muille sopisi aikaa pelien järjestämiseen, omalla kohdalla on helpompi sopia omat menot kun on vain joku päivä tiedossa.
Finet

Samat sanat. Olisin voinut lähettää ihan samanlaisen viestin. :)

Mulle päivällä ei ole niin väliä (ma tällä hetkellä paras). Sanokaas muutkin mitkä päivät sopii tai mitkä ei ainakaan. Musta olisi hyvä, että asiat etenisi vauhdikkaammin, sillä pelit kiinnostaa kovasti.

Jos jotakuta kiinnostaa rosterin sähköinen versio, niin itse olen käyttänyt täältä löytyvää Mordheim Editable Roster.pdf :ää. (expa-laatikoita tosin ei saa ruksittua)
Zymeth Salkir Dkhan

Itselläni figut tulossa, ensi viikolla saisin käsiini, joten joulukuun aikana voidaan mun puolesta aloittaa.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Pikkulinnut visersivät että täällä suunnitellaan Mordheimiä bunkkerillä. Vähäsen kutkuttaisi itseänikin pitkästä aikaa. Todella pitkästä. Pelataanko täällä nyt tuolla Coreheimillä vai millä versiolla?
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Finet

Cannonball kirjoitti:Pikkulinnut visersivät että täällä suunnitellaan Mordheimiä bunkkerillä. Vähäsen kutkuttaisi itseänikin pitkästä aikaa. Todella pitkästä. Pelataanko täällä nyt tuolla Coreheimillä vai millä versiolla?
Näin on. Hyvä, että löysit tänne. Tervetuloa mukaan!
Coreheimin säännöillä ollaan aikeissa pelata. Pari house rulea on myös suunnitteilla. Vaikka kaikki eivät ole vielä kertoneet niistä mielipiteitään, ne tod.näk. otetaan mukaan, kun ei ole mitään kitinää kuulunut.

Voin esitellä peliä teille, jotka ette ole pelanneet Coreheimia aiemmin. Sovitaan vain päivä, jolloin ilmestyä Bunkkerille. Figuja tai pelivälineitä ei tarvitse olla omasta takaa.
Zymeth Salkir Dkhan

Onnistuisiko jokin keskiviikko, tai torstai? Kyseiset päivät itselleni helpoimmat. Siinä 17.30 eteenpäin? Piraattifigut tulivat ja kasattu.
Finet

Eiköhän tuo keskiviikko klo 17.30 ole järjestettävissä.
Ja hei, jos joku toinenkin demotettava ehtii mukaan, niin pistän teidät vastakkain ja opastan sivusta. Ei tarvitse kuin hihkaista. :)
Zymeth Salkir Dkhan

Tullaan paikalle.
Finet

Onko jollain muuten kokemuksia uudehkosta Mordheim: City of the Damned -pelistä PC:lle? Steamissä on vielä hetken tarjous voimassa. Onko hintansa väärti vai odottelenko isompaa alennusta (veikkaan tosin joulu-aleihin samaa tarjousta)?

EDIT: Ostin jo. :)
Viimeksi muokannut Finet, Ke 02.12.2015 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Mullakin alkaa just 3. päivä kuukauden(!) pituinen joululoma, joten miekin ehdin sitten paljon tehokkaammin mukaan rymistelemään ja ihmettelemään. Pitäisi vaan kaivella nuo nurglistit jostain laatikoiden hämäristä esiin ja ideaalitapauksessa viimeistellä vielä muutama ukkelikin joukon jatkoksi. Viimeistely on tosin viheliäistä hommaa: aina voi maalailla "vähän" lisää battle damagea, korroosiota ja muita hifistelyjä.

En oo pelannut PC-Mordheimia, mutta oon kuullut muutamasta lähteestä valituksen tapaista. Jotain pelimekaanista ongelmaa siinä taisi olla. Tiedä sitten pitääkö paikkansa vai onko joku vaan kokenut henk.koht. vääryyttä, kun peli ei oo istunut omaan pelaamistapaan. Muakin kyllä himottaisi ko. peli, mutta odotan suosiolla isompaa alennusta.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

En nyt kerennyt tässä keskiviikkona pikan päälle, muutenkin aika kiireistä tässä ennen joulua vielä. Lueskelen tässä nuo coreheimin säännöt ja mietiskelen vähän mitä joukkiota kiinnostaisi pelata, ja katsotaan sitten mitä saan aikaiseksi ja milloin ehtisi mahdollisesti demottamaan.

Mä olen muuten tuon Bunkkerin Häkkiksen kaveri josta jo perään kuuluteltiin, että ei hätää, jos se Jouni täällä näitä lueskelee.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Finet

Cannonball kirjoitti:Mä olen muuten tuon Bunkkerin Häkkiksen kaveri josta jo perään kuuluteltiin, että ei hätää, jos se Jouni täällä näitä lueskelee.
Kyllä se näitä viestejä aika tiuhaan lueskelee ja koittaa tartuttaa omaa intoaan muihin. :)

Demotin tosiaan Mikolle keskiviikkona ja puhuin parin semikiinnostuneen kanssa. Heillä vaan sattuu olemaan Sisteri- ja örkkifiguja, joten Mordheim-warbandeistä olisi kiva saada Coreheim-yhteensopivat.
Zymeth Salkir Dkhan

Tuleeko eilisestä alkaen muille Coreheimin sääntöihin mentäessä teksti että coreheim.com has expired?
Finet

Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti:Tuleeko eilisestä alkaen muille Coreheimin sääntöihin mentäessä teksti että coreheim.com has expired?
Juu, tulee. Tallensin ite pdf:t koneelle sitä varten, jos interwebs on rikki. Laita yv:llä sun meili, niin lähetän sulle.

EDIT: Täältä löytyy Coreheimin säännöt. Laitoin kehittäjille fb-viestiä ja sain samantien linkkiä.
Zymeth Salkir Dkhan

Tallennettu linkista
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turku [Ordo Aboensis]”