Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- ArkkiError
Re: Arctopoliksen kuningas, 40k kamppista (Huom. muutos!)
Tuli mieleen, että sen verran lista muokkausta sallittavissa kuten aikaisemmassa liigassa. Unitit mitä ottaa pitää olla, mutta kokoa ja "aseistusta" voisi muunnella piste kokojen vaihdon aikana. :/ jos ihmiset nyt ymmärtää mitä haen takaa. :D
Ja nuo piste koot ovat hyvät omastakin mielestä, objektiivit yks parhain asia vaikkakin random ja inikan varastaminen on rasittavaa, varsinkin kun Delluilla pelasin ja toivoin sitä aloituksen pitämistä, kun menetin sen niin pelit yleensä kaatu siihen. Sanoisin että jotkut armeijat siitä eivät välitä, aloittaako vai ei, mutta toisille se on tärkeämpää. :/
Ja nuo piste koot ovat hyvät omastakin mielestä, objektiivit yks parhain asia vaikkakin random ja inikan varastaminen on rasittavaa, varsinkin kun Delluilla pelasin ja toivoin sitä aloituksen pitämistä, kun menetin sen niin pelit yleensä kaatu siihen. Sanoisin että jotkut armeijat siitä eivät välitä, aloittaako vai ei, mutta toisille se on tärkeämpää. :/
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ihan uteliaisuudesta, millä armeijalla et haluaisi aloittaa tätä peliä? Mie en keksi yhtään. Korkeintaan Nideillä on niin surkeat kantamat, että voisi olla ihan kivaakin, että vastustaja tulisi sen 6" lähemmäs. Mutta sitten toisaaltaan, mitenhän sen listansa on tehnyt, että onko tuolle tarvetta?ArkkiError kirjoitti:Sanoisin että jotkut armeijat siitä eivät välitä, aloittaako vai ei, mutta toisille se on tärkeämpää. :/
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Kardinaali
- Viesti:
Kysehän tuossa valinnassa ei ole pelkästään aloittajasta vaan myös pelin loppupuolta silmällä pitäen kumpi saa tasoittavan vuoron joka voi ratkaista pelin lopullisessa tuloksessa myös paljon.
Se että haluaako mennä ekana vai tokana riippuu ihan listasta ja omista mieltymyksistä, mutta mikään automaattinen "saisinpa aloituksen"-ajatus ei varmaankaan vello jokaisella pelaajalla. Barri tulee suitsuttelemaan varmaan tähän samoilla fiilareilla, ellei ole jo kyllästynyt vatvomaan näistä asioista sinun kanssasi niin kuin moni muukin.
Olen nyt pelannut viime aikoina stormboy-painotteisella örkkilistalla. Useana kertana olen toivonut vasta toisena menemistä, koska usein objectivet tai vastustajan lista on pakottanut hänet lähemmäs jolloin itselleni on avautunut aina silloin tällöin chargen mahdollisuus jo omasta ekasta vuorosta. Näin esimerkkinä. Tottakai jos siellä on taas joku gunline joka ei liiku millinsadasosaakaan on usein aika helppo ajatella sitä ekana menoa.
Reservi-vetosilla listoilla on myös usein mietittävä tarkkaan haluaako mennä ekana vai tokana ja vastustajan lista merkkaa tässä myös paljon.
+1 objectiveista. Pakan tulo peliin mukaan on paras mitä viime laitoksien muutoksissa on hetkeen nähty.
Se että haluaako mennä ekana vai tokana riippuu ihan listasta ja omista mieltymyksistä, mutta mikään automaattinen "saisinpa aloituksen"-ajatus ei varmaankaan vello jokaisella pelaajalla. Barri tulee suitsuttelemaan varmaan tähän samoilla fiilareilla, ellei ole jo kyllästynyt vatvomaan näistä asioista sinun kanssasi niin kuin moni muukin.
Olen nyt pelannut viime aikoina stormboy-painotteisella örkkilistalla. Useana kertana olen toivonut vasta toisena menemistä, koska usein objectivet tai vastustajan lista on pakottanut hänet lähemmäs jolloin itselleni on avautunut aina silloin tällöin chargen mahdollisuus jo omasta ekasta vuorosta. Näin esimerkkinä. Tottakai jos siellä on taas joku gunline joka ei liiku millinsadasosaakaan on usein aika helppo ajatella sitä ekana menoa.
Reservi-vetosilla listoilla on myös usein mietittävä tarkkaan haluaako mennä ekana vai tokana ja vastustajan lista merkkaa tässä myös paljon.
En kiellä, mutta fiksut pelaajat varmaan ajattelee tän sitten vain riskinhallintana ja miettii että jättääkö oikeesti sen yksikön tulilinjalle ja riskeeraa sen mahdollisen seizen. Se mahdollisuus on kuitenkin siellä vaikka se onkin usein vain se 1/6:sta. (Tämäkin ahdistus katoaa kokonaan jos pyrkii muutenkin meneen aina tokana, btw, taas yksi "syy". :D). Nykyedikassa on niin paljon fastia ja relentlessiä ja ties mitä joka mahdollistaa sen losiblockkin/coverin takaa tulon tarvittaessa vasta oman vuoron alettuakin. Paskoille pelaajillehan toi seizaaminen varmaan se ongelma on. Jos sen vaan hyväksyy ja ajattelee osana peliä niin draama katoaa. It's all very Zen.Barricade kirjoitti: Steal Initiative on bull shittiä, sitä ei varmasti kukaan kiellä. Jos delluja tms alfaajia pelais fiksusti niin ei se sitte niin kamalasti masentaisi, mutta ihmiset ei ikinä usko että vastustaja heittää kutosen ja muistaa ikuisuuden jos se kutonen pyörähtää. Uskomattoman paska sääntö, varsinki jos pelaajat ei osaa pelata.
+1 objectiveista. Pakan tulo peliin mukaan on paras mitä viime laitoksien muutoksissa on hetkeen nähty.
Eldar, Deldar, kaikki podiarmeijat, cronit, demonit, nidit tulee ekana mieleen.El Capitan kirjoitti:Ihan uteliaisuudesta, millä armeijalla et haluaisi aloittaa tätä peliä?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ihan totta, mutta tuosta tasoittavasta vuorosta on hyötyä vain, jos sinne asti ollaan hengissä.Kardinaali kirjoitti:Kysehän tuossa valinnassa ei ole pelkästään aloittajasta vaan myös pelin loppupuolta silmällä pitäen kumpi saa tasoittavan vuoron joka voi ratkaista pelin lopullisessa tuloksessa myös paljon.
Kovin moni liigapeli meni sellaiseksi, että tasoittavan kolmosvuoron alettua alettiin haaveilemaan satunnaisista irtopisteistä ennen wipeä. Mie itse en mm. yhdessäkään liigan pelissä häviäjän roolissa voinut yhtään mitään viimeisillä vuoroilla tai muutenkaan ihan jo vaikka viidennellä. Korttien noston jälkeen olisi voinut antaa vuoron mennä ja mikään ei olisi muuttunut. Varmasti monella tämän suuren hyödyn saaneella oli samankaltaisia pelejä.
Vai kuinka moni kokee pelin olleen itselle vielä täysin auki vaikkapa Jarkkoja vastaan kolmannen vuoronsa aikana? Riippumatta oliko se sitten vuoro 3a tai 3b.
- Sinitähti
- Sinitähti
Mut Jarkot onkin Jarkkoja. Ne on ihan omalukunsa. Ei niihin voi yleistää :D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
- ArkkiError
Mulla meni syrjan kanssa aika tasaisesti yks loppupuolen peli. :P turpiin tuli, mutta peli oli hyvä ja tasainen.
Steal on ilkeä kuten sanoin, mutta tuo mahdollisuuden kumminkin saada aloitusta. :P Esim. syrjaa vastaan tuo 1500p peli, jos olisin saanut aloituksen, olisin voinut ehkä jopa saada paremmat pisteet ja tuhottua parit tankit ennen kuin ne söi meikäläisen. :/
Steal on ilkeä kuten sanoin, mutta tuo mahdollisuuden kumminkin saada aloitusta. :P Esim. syrjaa vastaan tuo 1500p peli, jos olisin saanut aloituksen, olisin voinut ehkä jopa saada paremmat pisteet ja tuhottua parit tankit ennen kuin ne söi meikäläisen. :/
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
No... Niin. Mä oon pahoillani jos pelikokemukset oliki sitte kökköjä vaikka et sitä silloin tunnustanutkaa. Olisit kysyny vaan niin mä mielelläni sparraan ja neuvon jos osaan. En mä liigaa mitenkään tosissani pelannu, mutta sen verran keskityin kuitenki etten loukkaa vastustajiani perseilyllä.Vai kuinka moni kokee pelin olleen itselle vielä täysin auki vaikkapa Jarkkoja vastaan kolmannen vuoronsa aikana? Riippumatta oliko se sitten vuoro 3a tai 3b.
Mutta niinku Lassi ja Antti jo sanoi niin monissa tilanteissa on kova mennä tokana. Itse pela(i)sin (d)eldareita hyvin reaktiivisesti - koska ne pystyy siihen. Objektiiveihin pääsee helpommin käsiksi ja kakkosena pakottaa vastustajan luomaan painopisteen, johon voi sitten itse viritellä vastatoimet. Oli aika jännä huomata että kaaoksella tykkäsin päästä aloittamaan ei ole relentlessiä tai podeja tai dredejä tai mitään muutakaan järkevää alfa-iskijöitä niin pöytää piti saada heti haltuun (varmaan sama syy ku Necroneilla?).
Semmosta
Make love, not peace.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Elä usko niitä painajaisia, joissa väittäisin, ettenkö teidän molempien kanssa mielelläni pelaisi. Miehän juuri tuossa sivu takaperin tokaisin, että teitä vastaan sai ne parhaimmat pelit vaikka takkiin tulikin kahdesti. Tomi on hauska heppu kanssa iloisen asenteensa vuoksi, mutta tämän 40k:n puolella hän on masentava kohdattavaksi AV14:sta ja lenturi-Cronien vuoksi.Barricade kirjoitti:No... Niin. Mä oon pahoillani jos pelikokemukset oliki sitte kökköjä vaikka et sitä silloin tunnustanutkaa.Vai kuinka moni kokee pelin olleen itselle vielä täysin auki vaikkapa Jarkkoja vastaan kolmannen vuoronsa aikana? Riippumatta oliko se sitten vuoro 3a tai 3b.
Teitä Jarkkoja on hyvä vain käyttää esimerkkinä kun listat saattavat olla räätälöityjä, mutta ennen kaikkea sitä peliosaamista löytyy. Mitä mie katselin pelejä, niin teidän aloituksenne oli aina äreitä ja pitkälle ei vastustajat pötkineet pistesaldoillaan. Miten voisivatkaan sellaisen tuhon keskellä?
Monissa muissakin peleissä toisten pelaajien toimesta muistan nähneeni pelin lopputuloksen olleen selkeä ilman suuren moisia nopanheittotaitoja siinä keskivaiheilla. Tätä mie yritän toilottaa, että se viimeisen vuoron tasoittava ei paljoa lohduta kun sen merkitys tämän liigan pelien perusteella on tyyliin lopputuloksen suhteen jotain 40-5:sta tappion kasvattaminen 40-7:aan. Tähän maagiseen ja taktisesti tärkeään tasoittavaan nähden mie näen paljon otollisemmaksi sen, että saan pelata joukoillani yhden vuoron enemmän kuin vastustaja.
En tähän hätään muista ulkoa, mutta sellaiset ainoat oikeesti tasaiset pelit oli Taneli vs Ville ja Taneli vs Minä. Silloin teki jotain sillä viimeisellä vuorollaan, mutta omasta pelistäni voisin sanoa sen verran, että jokaisesta pisteestä on Tanelia kiittäminen. Minä tykkäsin kovasti kun hän ei ymmärrä tappaa minulta niitä, jotka pystyvät häneltä jotain tappaamaan, niin jäi jotain seuraavallekin vuorolle.
Syrja ei napannut minulta meidän pelissämme aloitusta ja voitti silti. Sano sitä säkäksi tai taidoksi. En siihen ota kantaa. Mutta mitäs jos mie omistaisin niitä podi-graveja ja muuta sellaista kivaa, niin voisin väittää, että ei yhtä huoletta siellä toisella puolella istuta.
Voidaan joskus pelata Lassin ja Antin kanssa niin, että mie saan aloituksen jokainen kerta. Pidetään tyhmää ja mistään mitään tietävää kädestä kiinni kun näytätte miten objektiiveja suoritetaan pienissäkin pistekoissa ja samalla toivon mukaan saan ymmärrystä millainen mahti viimeisellä tasoittavalla vuorolla onkaan. Kyllä minua saa opettaa niin kauan kuin minulla on lupa esittää kysymyksiä siinä sivussa.
- Sinitähti
- Sinitähti
- AutumnWizard
Kiitoksia, kiitoksia. :) Pelivirheistä oppii ja ensi kerralla pelaan paremmin.El Capitan kirjoitti:En tähän hätään muista ulkoa, mutta sellaiset ainoat oikeesti tasaiset pelit oli Taneli vs Ville ja Taneli vs Minä. Silloin teki jotain sillä viimeisellä vuorollaan, mutta omasta pelistäni voisin sanoa sen verran, että jokaisesta pisteestä on Tanelia kiittäminen. Minä tykkäsin kovasti kun hän ei ymmärrä tappaa minulta niitä, jotka pystyvät häneltä jotain tappaamaan, niin jäi jotain seuraavallekin vuorolle.
Mielenkiinnolla odotan uutta kamppista. Sain armeijani hyvään järjestykseen tämän vanhan aikana. Uuden aikana siihen voisi laittaa vielä loppusilaukset. Etenkin nuo pienen pisteen pelit kiinnostavat. Tuntuu että silloin on enemmän vääntöä ja omilla päätöksillä paljon isompi merkitys.