FOW pelipäivät Helsingissä

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
popo

Re: FOW pelipäivät Helsingissä

Viesti Kirjoittaja popo »

Viideksi, tai luultavasti hieman sen jälkeen olisi tarkoitus ilmestyä...
Nysse

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Pelit jatkuu viimeisen eskalaatiopäivän muodossa. Paikalla viideltä.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
JussiV

Viesti Kirjoittaja JussiV »

Tulossa myös viideksi
Nopat ja Taktiikka Ry
Sappi

Viesti Kirjoittaja Sappi »

Tulossa viideksi.

Ehdotan muuten tähän väliin, että kevään kausi alkaisi tammikuun 4. päivä, ja siitä sitten 2 viikon välein eteenpäin. Otan tämän nyt hyvissä ajoin siksi, että joudun säätämään työvuorot jo nyt. Jos on vankkoja vastalauseita aloituspäivästä, niin ehdin vaikuttaa vielä vuoroihin. Ei silläkään, että tämä nyt juuri näiden mun työvuorojen ympärillä pyörisi, mutta voisi lyödä lukkoon puolin tai toisin jo tässä vaiheessa, jos mahdollista..
Nysse

Sappi kirjoitti:Tulossa viideksi.

Ehdotan muuten tähän väliin, että kevään kausi alkaisi tammikuun 4. päivä, ja siitä sitten 2 viikon välein eteenpäin. Otan tämän nyt hyvissä ajoin siksi, että joudun säätämään työvuorot jo nyt. Jos on vankkoja vastalauseita aloituspäivästä, niin ehdin vaikuttaa vielä vuoroihin. Ei silläkään, että tämä nyt juuri näiden mun työvuorojen ympärillä pyörisi, mutta voisi lyödä lukkoon puolin tai toisin jo tässä vaiheessa, jos mahdollista..
Mulla käy hyvin startti tuolloin. Hyvä vaan saada aikaisin jo kalenteriin.
Nopat & Taktiikka Ry

popo

Viesti Kirjoittaja popo »

5ksi, tulos
Northen

Viesti Kirjoittaja Northen »

Jos ei nyt ihan viideltä niin ennen kuutta viimeistään.
Toivo on vain ensimmäinen askel tiellä keittiöön
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Tulossa mutta myöhässä (n klo 1730) kun jätin tankit maalauspöydälle ja piti palata kotiin..
Nysse

Ensi viikolla pelipäivät jatkuu normaalimmassa rytmissä. Itse voisin ruveta vähän testailemaan Mid War listoja. Kiinnostaisiko jotakuta muuta 1650 pisteen MW?
Nopat & Taktiikka Ry

Barfunkel

Viesti Kirjoittaja Barfunkel »

Nysse kirjoitti:Ensi viikolla pelipäivät jatkuu normaalimmassa rytmissä. Itse voisin ruveta vähän testailemaan Mid War listoja. Kiinnostaisiko jotakuta muuta 1650 pisteen MW?
Kiinnostaa, mutta mennee pari kuukautta että saan ukot maaleihin. Olen siis uusi pelaaja (tai siis pelin ja figut olen omistanut jo vuoden, mutta maalausprojekti on ollut jäissä, erinäisistä syistä), enkä ole koskaan edes käynyt N&T-kerholla.

Figuja löytyy 1500 pistettä saksalaisia sekä 1500 pistettä jenkkejä, molemmat North Africa-kirjasta. Lähikuukausina hommaan sekä lisäjoukkoja noille molemmille (nostaen pistemäärän n. 2000:een), että myös North Africa-kirjasta britit ja italiaiset laskuvarjojoukot.

Olen muutenkin tämän kanssa vähän yksinäinen susi, on ollut vaikeuksia löytää maalausmotivaatiota. Kunhan saan joukot edes jotenkuten kasaan, niin suunnitelmissani on kyllä värvätä kaveripiiristä uusia pelaajia. Tämän onnistumisprosentista en osaa sanoa vielä kyllä mitään.
Nysse

Eipä noista maalaamattomista ole tupattu nipottamaan varsinkaan näissä vähemmän yleisissä aikakausissa. Itsekin vedän pari joukkuetta ilman maaleja noiden kanssa kun projekti yhä työn alla. Eli mukaan vaan kokeilemaan.
Nopat & Taktiikka Ry

Barfunkel

Nysse kirjoitti:Eipä noista maalaamattomista ole tupattu nipottamaan varsinkaan näissä vähemmän yleisissä aikakausissa. Itsekin vedän pari joukkuetta ilman maaleja noiden kanssa kun projekti yhä työn alla. Eli mukaan vaan kokeilemaan.
Juu, pitää tulla tässä lähiaikoina! Maalaan nyt kuitenkin joka tapauksessa ainakin nuo keskeneräiset pois alta ja on joulukiireitä sun muuta, joten voisin ajoittaa vierailuni vaikka tammikuulle.

Onko sulla muuten Afrikka-aiheisia joukkoja vai jotain muuta midwaria? Ei niin että sillä nyt hupipelailun kannalta mitään merkitystä olisi, varsinkaan maalaamattomilla figuilla.
Sappi

Viesti Kirjoittaja Sappi »

Tulossa. Midis onnistuu myös, vaikka romanialaisilla vuoristojääkäreillä.
Vatkaaja

Viesti Kirjoittaja Vatkaaja »

Tulossa ollaan.
Nysse

Nappasin nyt pelkät MW kamat mukaan kun ei kaikki mahdu laukkuun.
Barfunkel kirjoitti:
Nysse kirjoitti:Onko sulla muuten Afrikka-aiheisia joukkoja vai jotain muuta midwaria? Ei niin että sillä nyt hupipelailun kannalta mitään merkitystä olisi, varsinkaan maalaamattomilla figuilla.
Ei ole varsinaisesti teemoitettu afrikkaan maalauksella yms. Laajennettu vain LW jenkkejä aikaisempaan vaiheeseen ja väritys ja beissaus seurailee niitä. Afrikka kirjasta enivei kun ei niitä muuallakaan ole.
Nopat & Taktiikka Ry

Barfunkel

Minkälainen ikähaarukka tuolla N&T-kerholla muuten on? Itse en enää ole siitä nuorimmasta päästä, keski-ikäkin jo kolkuttelee ovella.

FoW:ssa tämä nyt ei varmaan niin haittaa, kun peli (tai aihepiiri oikeastaan) on yleensä ehkä enemmän aikuiseen makuun. Tosin, kyllä mullla omanikäisessä kaveripiirissä moni Warhammereitakin pelaa.
Vonrichthofen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen »

Keski-ikäisiä piisaa nopissa, ja pelaavat myös kevyempiä pelejä, toisin kuin yleisesti oletetaan. En ole ainakaan itse havainnut nk. Grognard-otetta juurikaan, kukin taaplaa tyylillään ja peli on peliä.

Itse 42, Fowia pääasiassa, mutta 28mm modernit ja Zombiet työn alla, Fowia pelaa jokunen nuorempikin, pääjoukko varmaan siinä 30-40 akselilla.

Missä pelissä keski-ikä haittaa?
Nopat & Taktiikka Ry

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Barfunkel

Vonrichthofen kirjoitti:

Ei se itse pelaamista tietenkään haittaa, mutta toki sitä mielellään pelaisi porukassa johon on helppo samaistua. Jos porukan keski-ikä olisi nyt vaikka alle 20, niin näin 38-vuotiaana voisi tuntua vähän oudolta.

Maalaamista ja askartelua tosin keski-ikä saattaa haitata, kun näkö huononee ja käsi ei ole enää yhtä vakaa kuin nuorempana.
Vonrichthofen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen »

Barfunkel kirjoitti:
Vonrichthofen kirjoitti:

Ei se itse pelaamista tietenkään haittaa, mutta toki sitä mielellään pelaisi porukassa johon on helppo samaistua. Jos porukan keski-ikä olisi nyt vaikka alle 20, niin näin 38-vuotiaana voisi tuntua vähän oudolta.

Maalaamista ja askartelua tosin keski-ikä saattaa haitata, kun näkö huononee ja käsi ei ole enää yhtä vakaa kuin nuorempana.
Näön huonontuessa huono maalausjälki ei näy niin hyvin, luonto auttaa pelaajaa. ;)
Nopat & Taktiikka Ry

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Nysse

Flames of Warin parissa taitaa vakionaamojen iät pyöriä aika pitkälti 25-45 välillä. Keski-ikä taittuu jonnekin 30 korkeammalle puolelle. Itse 27 iällä sieltä nuorimmasta päästä.

Eipä nyt mitään kovaa faktaa noppakerhon keski-iästä, mutta jossain 30 paikkeilla taitaa kuitenkin olla. Pelisysteemeittäin toki vähän vaihtelua. Historiallisissa keskimäärin korkeampi.
Nopat & Taktiikka Ry

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”