[KoW] Kings of War (Mantic Games)
Re: Kings of War (Mantic Games)
Nyt kun tästä pelistä tuli hieman enemmän innostua (sen verran että voisi jopa harkita vakavissaan ostavansa uudet napit pelkästään tätä peliä ajatellen), niin osaako joku kertoa löytyykö jostain jotain info settiä miten nämä eri armeijat eroavat toisistaan voimasuhteiltaan/peli tavoiltaan?
Säännöt on tullut luettua mutta niin hyvin ne eivät hanskassa kuitenkaan ole että armeijalistoja lukiessa osaisi sanoa mikä on hyvä ja mikä huono saatika sitten pelitaktiikkaa avata. Eli tästä johtuen kysymyksen esitin.
Säännöt on tullut luettua mutta niin hyvin ne eivät hanskassa kuitenkaan ole että armeijalistoja lukiessa osaisi sanoa mikä on hyvä ja mikä huono saatika sitten pelitaktiikkaa avata. Eli tästä johtuen kysymyksen esitin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- Meganiikko
Sinänsä peli on aika hyvin balanssissa. Kuitenkin kannattaa muistaa että tää peli on aika voimakkaasti blokkimähinää, ja isot tekijät on just ne rykmentit ja sen sellaiset- herot ja isot monsterit on supporttia.Runt kirjoitti: Säännöt on tullut luettua mutta niin hyvin ne eivät hanskassa kuitenkaan ole että armeijalistoja lukiessa osaisi sanoa mikä on hyvä ja mikä huono saatika sitten pelitaktiikkaa avata. Eli tästä johtuen kysymyksen esitin.
Todella iso osa taistelua perustuu flankkailuun ja rykementtien hajoiluun.
Sotakoneet on maustetta, niillä ei voi olettaa carryävänsä peliä: ne osuu useimmiten 5+'lla, ja cover vaikuttaa joten jos et ammu jotain isoa monsteria joka ei saa helposti coveria niin osut tykillä 6+'lla, ei ole luotettava vehje se. Jos niitä ottaa niin 1, max 2. Samoin sotakoneita vastaan triplataan hyökkäykset joten niitä pitää suojella tosi paljon outridereiltä.
Ampumisella pehmitetään kohteita ja yritetään pakottaa nervetestejä jo huonossa kunnossa oleviin yksikköihin- 3 trooppia archereita on parempi kuin 1 horde koska voit pakottaa 3 yksikköä nervetestaamaan 3'lla, kun taas 1 horde ampuu vaan yhtä kohdetta ja useimmiten ei edes osu.
Esim vaikka jos haluaa pelata brettityylistä listaa niin Fireforgelta voi ostaa 3 boksia serffejä (ät 2 hordea ja 2 rykementtiä) ja 3 boksia knightejä (ät 4 trooppia cavalryä, 1 rykmentti, kenraali ja 2 bsb'tä). Total hintaa tulee 180€ ja ihan pelattava armeija.
Periaatteessa sama oikeastaan pätee tässäkin pelissä kuin muissakin peleissä: Pelaa sitä faktiota joka tuntuu temaattisesti mukavimmalta: jos jokin pelityyli (esim monta MSU-ritaritrooppia ala bretit, tai jatkuva tykkimorkulasade, tai hirveä grindaus) kiinnostaa enemmän niin sano. Edellisistä esimerkeistä MSU-ritarit Kingdoms of Meniltä, tykkimorkulasade Ratmeneiltä tai kääpiöiltä, hirveä grindaus Empire of Dustilta tai Undeadeilta.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Lieköhän vielä kellään niin paljon pelejä alla, että voisi kaikista, tai edes suurimmasta osasta, sanoa mitään järkevää? Itse olen kattellut ja laskeskellut, mutta mitään faktaa minulla ei ole annettavana. Kerran pelasin täällä pelattuja Sons of Korgaaneja vastaan, mutta kääpiörintama oli vankka. Hirveä nerve niillä on kyllä, mutta ei ne paljoa saa aikaan kun edessä on 10 ironcladia hidastetöyssynä.
Mulla on kuitenkin pelikohtaista kokemusta 4:stä armeijasta.
Rune on paljon puhunut pahaa Kingdom of Menistä, mutta itselleni se ei vielä täysin aukene. Vaikka yksiköt ovatkin keskinkertaisia paikka paikoin, ne ovat erittäin halpoja ja hyvin usein sinulla tulee kentälle miesylivoima. Armeijalla on myös erittäin laaja kirjo erilaisia yksiköitä, joten pelaaminen on pelaajasta itsestään kiinni. Sieltä löytyy sotakoneita, sankareita, "kura"jalkaväkeä ja eliittiäkin. Emmää siitä yksiköiden huonoidesta niin paljon tii kun meillä kuitenkin ensnare keihäsblokki elitellä kuin myös se De5+ eliittijalkaväki. Kyllä tästäkin armeijasta loistoyksiköitä löytyy. Kenties yksi monipuolisimmista armeijoista pelissä. Beast of War on minun suosikkiyksikköni ja en koskaan lähde kentille ilman sitä.
Käävät ovat myös mukavia, joilla tykkään pelata. Itse kun turneisiin lähden tulemaan, nostan pöydälle kenties käytännössä kokonaan De6+ armeijan. Siinähän sitä sitten saa vastustaja lyödä. Panostaa voi armeijassa melkein mihin vain. Hyvin usein hämmästyn siitäkin, että minun on mahdollista nostaa aivan käsittämätön massa kentälle mikäli haluan. 130p maksava CS(2) Shieldbreackerit ovat myös kunnioitusta herättäviä otuksia enkä missään nimessä aliarvioisi berserkkerejä. Erinomainen armeija, jolla myöskin voi pelata niin monella tavalla.
Haltioilla on armeijanlaajuinen elite. Siinä on ihan riittävästi sanottu siitä armeijasta. Aattele 2+:lla osuvaa ratsuväkeä, joka iskee 16 kertaa. Mitäpä tuohon enää mitään sanoa ilman phalanxia? Heikkoja ne kyllä vähän ovat suurimmaksi osaksi, mutta kaukotaistelusta ei ole puutetta. Salama(7) saa minut vaihtamaan bokserit pelin aikana vähintään kuudesti ja myös sotakoneistapatteri on erittäin hyödyllinen. Kaikista sotakoneista kenties haltioiden röpötin on kaikista tehokkain, mutta en missään nimessä väheksyisi sitä Breathiäkään. 15 kutia elitellä ja mobiilina (sillä ei ole reloadia!) laitteena sehän voi aiheuttaakin tuhoa oikein reippaasti.
Sen minä kuitenkin haluaisin nähdä, että tulisi errata jouskareille. Se on niin väärin, että niillä on De4+.
Varangur on tällä hetkellä kenties se minun suosikkiarmeijani. Jälleen kerran yllättävän monipuolinen kokoonpano. Saa halpaa massaa, saa pelottavan kalliita yksiköitä, on hirviöitä ja mieletön kaukotaistelukin. Yllätyin positiivisesti miten kaaokseltakin saa tuhovoimaisen kaukotaistelun ja kun jopa horsemenien heittokirveet ovat pelottavia. Kyllä sieltä se yksi haava tulee aina tehtyä vähintään, jolloin saakin yrittää uudestaan sitä 6:n Routtia. Magus Conclaive on myös ihana vekotin. En ole peluuttanut, mutta taistelee mielestäni haltioiden röpötintä vastaan parhaimmasta koneesta.
Voisin minä muistakin armeijoista puhua jotain, mutta aikalailla se tärkein asia meinittavaksi on se, että jokainen armeija tässä pelissä on monipuolinen. Ei tämä ole mitään Fabaa, jossa on vain se yksi lista, jolla kaikki pelaa. Jokaisella armeijalla voi pelata niin miten tykkää ampumatta itseään jalkaan yhtään sen kummemmin. Esteettisyys ja teema on se tärkein asia, johon kannattaa kiinnittää huomiota. Kaikilla on kiva pelata ja kaikkia vastaan on kiva pelata. Mitään Bretonniaa, Welffejä tai Sisters of Battleja tässä pelissä ei ole. Minkään olemassaoloa ei unohdeta kesken leikin ja mikään ei ainakaan omasta mielestäni tarvitsi muutosta. Paitti haltia-arsujen De.
Minulle itselleni tässä pelissä ei ole yhtään armeijaa, jolla en tahtoisi pelata. Peliä pelaamalla tällä hetkellä suosikkini on ehdottomasti Varangur, mutta kirjaa katsomalla katseeni kääntyy Forces of Natureen, Legion of Dustiin ja Leagues of Rhodiaan. Ei niiden ihmisten takia vaan puolituisten. Mie niin tulen ostamana 15mm nappuloita ja sitten full halfling-armeija maalaukseen ja pelattavaksi.
Salama ja Breath tulee päälle olin minä avoimella tai puskassa. Ei tartte kuin langan ohuen LOSin ja siinä sitä waveroidaan kun nervet yleensä ovat 8/10. Onneksi sentään ne sotakoneet ovat niin ihanan halpoja, niin ei ole suuri menetys, mutta inhottaa silti.
Mulla on kuitenkin pelikohtaista kokemusta 4:stä armeijasta.
Rune on paljon puhunut pahaa Kingdom of Menistä, mutta itselleni se ei vielä täysin aukene. Vaikka yksiköt ovatkin keskinkertaisia paikka paikoin, ne ovat erittäin halpoja ja hyvin usein sinulla tulee kentälle miesylivoima. Armeijalla on myös erittäin laaja kirjo erilaisia yksiköitä, joten pelaaminen on pelaajasta itsestään kiinni. Sieltä löytyy sotakoneita, sankareita, "kura"jalkaväkeä ja eliittiäkin. Emmää siitä yksiköiden huonoidesta niin paljon tii kun meillä kuitenkin ensnare keihäsblokki elitellä kuin myös se De5+ eliittijalkaväki. Kyllä tästäkin armeijasta loistoyksiköitä löytyy. Kenties yksi monipuolisimmista armeijoista pelissä. Beast of War on minun suosikkiyksikköni ja en koskaan lähde kentille ilman sitä.
Käävät ovat myös mukavia, joilla tykkään pelata. Itse kun turneisiin lähden tulemaan, nostan pöydälle kenties käytännössä kokonaan De6+ armeijan. Siinähän sitä sitten saa vastustaja lyödä. Panostaa voi armeijassa melkein mihin vain. Hyvin usein hämmästyn siitäkin, että minun on mahdollista nostaa aivan käsittämätön massa kentälle mikäli haluan. 130p maksava CS(2) Shieldbreackerit ovat myös kunnioitusta herättäviä otuksia enkä missään nimessä aliarvioisi berserkkerejä. Erinomainen armeija, jolla myöskin voi pelata niin monella tavalla.
Haltioilla on armeijanlaajuinen elite. Siinä on ihan riittävästi sanottu siitä armeijasta. Aattele 2+:lla osuvaa ratsuväkeä, joka iskee 16 kertaa. Mitäpä tuohon enää mitään sanoa ilman phalanxia? Heikkoja ne kyllä vähän ovat suurimmaksi osaksi, mutta kaukotaistelusta ei ole puutetta. Salama(7) saa minut vaihtamaan bokserit pelin aikana vähintään kuudesti ja myös sotakoneistapatteri on erittäin hyödyllinen. Kaikista sotakoneista kenties haltioiden röpötin on kaikista tehokkain, mutta en missään nimessä väheksyisi sitä Breathiäkään. 15 kutia elitellä ja mobiilina (sillä ei ole reloadia!) laitteena sehän voi aiheuttaakin tuhoa oikein reippaasti.
Sen minä kuitenkin haluaisin nähdä, että tulisi errata jouskareille. Se on niin väärin, että niillä on De4+.
Varangur on tällä hetkellä kenties se minun suosikkiarmeijani. Jälleen kerran yllättävän monipuolinen kokoonpano. Saa halpaa massaa, saa pelottavan kalliita yksiköitä, on hirviöitä ja mieletön kaukotaistelukin. Yllätyin positiivisesti miten kaaokseltakin saa tuhovoimaisen kaukotaistelun ja kun jopa horsemenien heittokirveet ovat pelottavia. Kyllä sieltä se yksi haava tulee aina tehtyä vähintään, jolloin saakin yrittää uudestaan sitä 6:n Routtia. Magus Conclaive on myös ihana vekotin. En ole peluuttanut, mutta taistelee mielestäni haltioiden röpötintä vastaan parhaimmasta koneesta.
Voisin minä muistakin armeijoista puhua jotain, mutta aikalailla se tärkein asia meinittavaksi on se, että jokainen armeija tässä pelissä on monipuolinen. Ei tämä ole mitään Fabaa, jossa on vain se yksi lista, jolla kaikki pelaa. Jokaisella armeijalla voi pelata niin miten tykkää ampumatta itseään jalkaan yhtään sen kummemmin. Esteettisyys ja teema on se tärkein asia, johon kannattaa kiinnittää huomiota. Kaikilla on kiva pelata ja kaikkia vastaan on kiva pelata. Mitään Bretonniaa, Welffejä tai Sisters of Battleja tässä pelissä ei ole. Minkään olemassaoloa ei unohdeta kesken leikin ja mikään ei ainakaan omasta mielestäni tarvitsi muutosta. Paitti haltia-arsujen De.
Minulle itselleni tässä pelissä ei ole yhtään armeijaa, jolla en tahtoisi pelata. Peliä pelaamalla tällä hetkellä suosikkini on ehdottomasti Varangur, mutta kirjaa katsomalla katseeni kääntyy Forces of Natureen, Legion of Dustiin ja Leagues of Rhodiaan. Ei niiden ihmisten takia vaan puolituisten. Mie niin tulen ostamana 15mm nappuloita ja sitten full halfling-armeija maalaukseen ja pelattavaksi.
Enemmän minä itse pelkään salamaa ja breathia. Pienet yksiköt ainakin itse ammun aina ensimmäisenä kuuseen ja niillä on joskus parempaakin tekemistä kuin hakea se sotakone. Ainakin itse pelaajana tykkään todella paljon jostain Varangurin Tundra Wolffin kaltaisesta halvasta ja nopeasta yksiköstä, jolla voi oikein asettelulla rajoittaa vastustajan liikettä. 18" charge ja 20Att kylkeen sattuu vaikka olisikin Me4+ De5+ stattirivi edessä.Samoin sotakoneita vastaan triplataan hyökkäykset joten niitä pitää suojella tosi paljon outridereiltä.
Salama ja Breath tulee päälle olin minä avoimella tai puskassa. Ei tartte kuin langan ohuen LOSin ja siinä sitä waveroidaan kun nervet yleensä ovat 8/10. Onneksi sentään ne sotakoneet ovat niin ihanan halpoja, niin ei ole suuri menetys, mutta inhottaa silti.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
-
Zymeth Salkir Dkhan
Itse taas pidän paljon KoM:ista. Yleensä minulla on miesylivoima, kykenen pelaamaan joko leveällä rintamalla, tai kahden rintaman strategialla onnistuvat. Eniten tykkään monipuolisuudesta, kaikenlaisia yksiköitä löytyy ja ainoa mikä puuttuu on large Infantryt -ja cavalryt. Lisäksi 160 pikemaniä kentällä on silmää hivelevä näky. :)
Herot ovat ihmisillä muiden vastaavia heikompia, joten niitä tulee käytettyä Bane-Chanttaajina ja Inspaajina.
Herot ovat ihmisillä muiden vastaavia heikompia, joten niitä tulee käytettyä Bane-Chanttaajina ja Inspaajina.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Liekö niille mättöheroille edes tilaa armeijassa kun pitää saada mahtumaan bsb, maagi ja sotakoneet? Omissa listoissani ei ainakaan koskaan millekkään ylimääräiselle ole tilaa.
Ihan sama siis, jos se kapteeni on heittopussi. Sitäkin se oikeastaan on vääriä kohteita vastaan. Omasta mielestäni Healin (ja inspiksen) kanssa se on riittävän hyvä tuki ja hepan antaman nopeuden vuoksi, tämä kaveri puikkelehtii rivien välistä toisen vuoron chargella ampujayksikköön. Tietty se voi myös uhitella vastustajan sankareita. 4-5Att riittää ihan hyvin sen 10/12 Nerven murtamaan. Ehkä jopa vuorossakin.
Ihan sama siis, jos se kapteeni on heittopussi. Sitäkin se oikeastaan on vääriä kohteita vastaan. Omasta mielestäni Healin (ja inspiksen) kanssa se on riittävän hyvä tuki ja hepan antaman nopeuden vuoksi, tämä kaveri puikkelehtii rivien välistä toisen vuoron chargella ampujayksikköön. Tietty se voi myös uhitella vastustajan sankareita. 4-5Att riittää ihan hyvin sen 10/12 Nerven murtamaan. Ehkä jopa vuorossakin.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Meganiikko
individuaalit cav-herot on kyllä ihan hyviä assassiineja. Ainoa mikä niissä on ongelmama on se että ne on Ht 2'sia elikkävastapuolen noita_akat heittelee niitä salamilla ja meetvurstilla.
-
Zymeth Salkir Dkhan
Kaivelin vanhoja Confrontationin Alchemist of Dirzin figuja esiin ja leikittelin millaista listaa saisi tehtyä. Päädyin tämmöiseen epäkuolleiden listaan, sillä shamblaaminen ei näillä pojilla käy, eläviä kun ovat. Mutta muuten epäkuolleista sai kaikkein kuvaamimman (oma mielipide) genetiikkaloitsijoiden listan.
Ghouls, Horde 150 (en tiedä vielä mitä käytän.)
Ghouls, Horde 150
Soul Reaver, Regiment 260 (Keratis warriors)
Soul Reaver, Regiment 260
Werewolves, Regiment 160 (Nemesis Clone)
Werewolves, Regiment 160
Revenant King on Undead Wyrm, Hero(mon) 235 (Dirz Wyrm)
- Winged Wyrm Upgrade
Revenant King on Undead Wyrm, Hero(mon) 235
- Winged Wyrm Upgrade
Lich King, Hero(inf.) 225 (Kassalis Vanin)
- Bane Chant (3)
- Lightning Bolt (5)
- Heal (6) Replace Surge (12)
- Blessing of the Gods
Lykanis, Hero (lrg. Inf.) 165 (Nefarius Clone)
- Blade of Beastslayer
Lopputulos, KoW:in listat kyllä taipuvat monenmoiseen junailuun. Hauskaa sinänsä.
Ghouls, Horde 150 (en tiedä vielä mitä käytän.)
Ghouls, Horde 150
Soul Reaver, Regiment 260 (Keratis warriors)
Soul Reaver, Regiment 260
Werewolves, Regiment 160 (Nemesis Clone)
Werewolves, Regiment 160
Revenant King on Undead Wyrm, Hero(mon) 235 (Dirz Wyrm)
- Winged Wyrm Upgrade
Revenant King on Undead Wyrm, Hero(mon) 235
- Winged Wyrm Upgrade
Lich King, Hero(inf.) 225 (Kassalis Vanin)
- Bane Chant (3)
- Lightning Bolt (5)
- Heal (6) Replace Surge (12)
- Blessing of the Gods
Lykanis, Hero (lrg. Inf.) 165 (Nefarius Clone)
- Blade of Beastslayer
Lopputulos, KoW:in listat kyllä taipuvat monenmoiseen junailuun. Hauskaa sinänsä.
Tämä on ehkä se Kings of Warin tärkein ja selkein viehätys.Lopputulos, KoW:in listat kyllä taipuvat monenmoiseen junailuun. Hauskaa sinänsä.
Hyvältä näyttää! Saako armeijasta kuvia jossain välissä? Jos vanhat figut ovat maaleissa, ei siinä ole suurempaa puuhaa kuin multibasejen rakentaminen.
Allekirjoittanut on pelannut lähinnä pelkästään shamblaavaa armeijaa, mutta uskon tuohon poppooseen kyllä.
Jos kittaat Lichen noin täyteen, voisi sitä saman tien harkita pelaavansa Morg... Mhorgothia. Tai, mikä se Silmarillion-rip-off olikaan. Sillä on kaikki mitä kasvava lapsi tarvitsee, ja enemmän.
Ghouleista voisit yhden horden harkita rikkovasti regimentiin ja kahteen troopiin. M6 mönkijät vihollisen tärkeämpien boksien tiellä ovat hyviä, ja depo-droppaus on tärkeä asia. Tietysti, mistä pisteet...
- Meganiikko
Koodi: Valitse kaikki
Ratkin 2000p
Swarm-Crier 45
Swarm-Crier 45
Heal +3 30
Warlock 90
Heal +3 15
Recast +1 10
Warriors 1 Regiment 90
Warriors 2 Regiment 90
Warriors 3 Regiment 90
Warriors 4 Regiment 90
Warriors 5 Regiment 90
Warriors 6 Regiment 90
Warriors 7 Regiment 90
Warriors 8 Regiment 90
Warriors 9 Regiment 90
Warriors 10 Regiment 90
Warriors 11 Regiment 90
Long Gunners 95
Weapon Team 1 60
Piercing +1 20
Weapon Team 2 60
Piercing +1 20
Weapon Team 3 60
Piercing +1 20
Weapon Team 4 60
Piercing +1 20
Shredder 1 90
Shredder 2 90
Shredder 3 90
Shredder 4 90
Rupesinpahan miettimään kunnon hordemaista tykkijunaa. Ts mitens sitten kun tulee karvaa tuutin täydeltä.
Mitenkähän noitten kanssa menee?
Lisään kuitenkin sen verran, että Elite säännöllä ei saa plussaa osumiseen vaan re-rollataan ykköset.El Capitan kirjoitti:Haltioilla on armeijanlaajuinen elite. Siinä on ihan riittävästi sanottu siitä armeijasta. Aattele 2+:lla osuvaa ratsuväkeä, joka iskee 16 kertaa.
-
Zymeth Salkir Dkhan
Osuva sanavalinta, sillä rottaa tulee aikaspaljon niskaan. Suurin vihollinen lienee deployment. Miten saat nuo lautettua etteivät ole toistensa tiellä?116 kirjoitti:
Rupesinpahan miettimään kunnon hordemaista tykkijunaa. Ts mitens sitten kun tulee karvaa tuutin täydeltä.
Mitenkähän noitten kanssa menee?
- Meganiikko
Suklaajunassa.Zymeth Salkir Dkhan kirjoitti: Osuva sanavalinta, sillä rottaa tulee aikaspaljon niskaan. Suurin vihollinen lienee deployment. Miten saat nuo lautettua etteivät ole toistensa tiellä?
Tykit gapeissa etulinjassa.
- Meganiikko
sen saa itemillä.anwil kirjoitti:Lisään kuitenkin sen verran, että Elite säännöllä ei saa plussaa osumiseen vaan re-rollataan ykköset.El Capitan kirjoitti:Haltioilla on armeijanlaajuinen elite. Siinä on ihan riittävästi sanottu siitä armeijasta. Aattele 2+:lla osuvaa ratsuväkeä, joka iskee 16 kertaa.
Sit on 2+ osuvia ja 1'set rerollaavia Crushing Strength +2 cavalryä joka tekee sen 10-15 haavaa melkein mihin tahansa chargessa. Joo, se ei kestä edes kevyttä poskensilitystä ja maksaa aivan 'ullina rahea eli pistehitä, mutta se on silti juttu.
Toki itemeillä saa vaikka ja mitä, mutta ainakin mulla oli epäilys että postaaja tarkoitti jotain muuta.116 kirjoitti: sen saa itemillä.
Sit on 2+ osuvia ja 1'set rerollaavia Crushing Strength +2 cavalryä joka tekee sen 10-15 haavaa melkein mihin tahansa chargessa. Joo, se ei kestä edes kevyttä poskensilitystä ja maksaa aivan 'ullina rahea eli pistehitä, mutta se on silti juttu.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
3+ osuminen 1:t re-rollaamalla on köyhän miehen 2+. Olisinhan minä voinut tuota vähän selventää, mutta tuli töherrettyä noin nyt.
Jänniä listoja kyllä. Jotenkin hauskaa, että ei tarvitse nähdä vaivaa tai ampua jalkaan erilaisen listan tekemiseen pyrittäessä.
Jänniä listoja kyllä. Jotenkin hauskaa, että ei tarvitse nähdä vaivaa tai ampua jalkaan erilaisen listan tekemiseen pyrittäessä.
- Sinitähti
- Sinitähti
Pelataan lauantaina Malminkartanossa Nopat & Taktiikassa aamu kympistä alkaen Kings of Waria, 1850 pinnan pelikoossa. Tere tulemast pelaamaan. Piti olla turnausta, muttei sitten oikein jaksettu, joten pelaillaan ihan muuten vaan. Saa tulla pelailemaan, jäsenille ilmaista.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
- Hammerheart
Päästä ja vartalosta joutuu maksamaan?smaxx kirjoitti:Saa tulla pelailemaan, jäsenille ilmaista.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Joo.Hammerheart kirjoitti:Päästä ja vartalosta joutuu maksamaan?smaxx kirjoitti:Saa tulla pelailemaan, jäsenille ilmaista.
Nopat ja Taktiikka Ry
Osaako porukka neuvoa jotain sivustoa josta löytyisi esim turnaus listoja eri armeijoille? Erityisesti kiinnostaisi Elf, Dwarfs ja Basilea.
Tarkoituksena hakea hieman erillaista näkökulmaa listojen tekoon. Foorumeita mitä tähän asti olen kahlannut läpi niin tuntuu että kääpiöt etenkin on listoineen todella yksinkertaisia ja monelta puuttuu monipuolisuus täysin.
Tarkoituksena hakea hieman erillaista näkökulmaa listojen tekoon. Foorumeita mitä tähän asti olen kahlannut läpi niin tuntuu että kääpiöt etenkin on listoineen todella yksinkertaisia ja monelta puuttuu monipuolisuus täysin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Yksi liiga ja sievoinen kasa pelejä sen ulkopuolella on tullut pelattua, mutta en väitä että kaikli techit olisivat vielä auenneet. Mutta yritetään. =)Runt kirjoitti:Osaako porukka neuvoa jotain sivustoa josta löytyisi esim turnaus listoja eri armeijoille? Erityisesti kiinnostaisi Elf, Dwarfs ja Basilea.
Haltioilla olen itse pyöritellyt useampaa erillaista kokonaisuutta ja todennut itselleni ampumiseen, jumittaviin tervakuoppayksiköihin ja täsmätappajiin perustuvan listan omalle pelityylilleni sopivimmaksi. Voittoprosenttikin on ollut ihan jees - about viidestätoista joensuulaisia vastaan pelatusta pelistä olen kai hävinnyt neljä, jos se nyt mitään sanoo.
Ampumista olen pelannut 1-2 rykmentin ja kahden troopin verran vähintään. Joskus olen antanut rykmenttiampujille taikanuolet, mutta sekään ei ole pakollista. Lähtökohtaisesti ampumispuoli on rakentunut archereista, mutta merivartijoitakin voi heittää hyvin sekaan. 5+ osuminen ei lopulta ole järkyttävää kuraa kun muistaa eliten ja 12 nuolta, sekä kyky toimia myös lähiksessä antavat joustavuutta käyttöön.
Perusbokseiksi lähinnä suojelemaan ampujia tai juoksemaan objektiiveille on valikoitunut rykmentti palatsikaatia ja toinen hunttereita. Näistä palatsikaarti ei kaipaa enää de+ kanssa kalliita taikaesineitä, mutta esim rohkeusjuomalla näistä saa helpon ja varman boksin joka lyö semilujaa ja alhaisesta de:tään huolimatta kestää. Huntterit tahtovat 25 hyökkäyksensä kanssa elite-itemin. Näiden tilalalla voisi pelata ratsuväkeä - nopeus on tässäkin haltioiden valttia ja pelityylistä riippuen ritareiden pelaaminen voikin olla se parempi vaihtoehto. Itse olen kuitenkin kokenut että omassa listassani jalkaväki riittää toimimaan näissä hommissa. Listan ei ole tarkoituskaam juosta naamalle heti, vaan ottaa irti ampumisesta kaikki ja tarjota ensin viholliselle tervakuoppia jotka joko toimivat alasimena vihollisten vasaroille, tai pääsevät itse uhkaamaan vihollisen linjoja. Koko tonttuarmeijalla on kuitenkin m6, joten jalkaväkipainotteinenkin armeija liikkuu keskimäärin nopeammin kuin vihollinen.
Tervakuopat taas muodostuvat entistä, forest shamblereista ja/tai naturen isosta vesielementaalista. Jos enttiä pelaa, se haluaa regen. Pääasia on, että nämä ylsiköt omaavat korkean breakin, korkea de:n ja/tai shamblaavat. Näiden takana on tarkoitus juoksuttaa joko halpaa lipunkantajaa healilla tai druidia - jotakuta joka isnpiroi. Idea on, että verrattain kovaa lyövät, mutta ennen kaikkea vaikeasti korkattavat yksiköt saadaan kentällä tärkeisiin paikkoihin, joista vihollinen ei voi vain ignoroida niitä, vaan joutuu keskittämään niihin tulta. Morsojen pitäisi kyetä kestämään se hetki, että jalkaväkiyksiköt pääsevät tekemään näiden kanssa yhteischargeja ja ampujat saavat aikaa pippuroida vihollista.
Sankareista tärkeimpänä pelaan lähes aina regeneroivaa lohikäärmettä. Kokonaan jalkaväestä koostuva armeija tarvitsee kovan ja kestävän lenturin uhkaamaan vihollisen selustaa ja toisaalta suojelemaan omia linjoja vastustajan lentureilta. Tonttujen käärme regeneraatiolla kestää keskimäärin kaiken edestä päin ja lyö kovempaa kuin moni muu pelin lentävä mörkö. Hintaa toki on myös taitojen edestä. Jos rege on mennyt entille ja kääryleeseen ei ole varaa, olen joskus peluuttanut sen tilalla draakkiherraa morsonkolausmiekalla.
Muina sankareina olen pelannut velhoa healilla, tulipallolla joka (jälleen koska elite) on tontuilla varsin kova ja inspiraatioesineellä. Haltiat ovat kalliita ja tärkeää olisi, että jokainen sankari inspiroi. Neljä sankaria 2k pelissä on se about oikea määrä. Kaksi viimeistä slottia olen käyttänyt lipunkantajalle healilla, sekä entille, tai jos olen pelannut natura allyna, druidille.
Tässä omia ajatuksiani. Toivottavasti tarjosi ainakin perspektiiviä. Internet osaa kertoa että maailmalla haltiaritarit, bolttikset ja entit ovat lohikäärmeen lisäksi kovasti pelattuja yksiköitä. Boltterit kannattaakin ottaa sisään jos kokee vähääkään niitä kaipaavansa, luotettavia ja kovia sotakoneita kun ovat.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.