hyvät vai pahat

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Ei ole olemassa objektiivista hyvyyttä tai hyvää asiaa (ei warhammerissa, eikä maailmassa). On olemassa subjektiivista hyvyyttä (warhammerissa, ja maailmassa). Koska tietoisuus on olemassa sen jatkuvuuden tahdon takia, voidaan (lähes aina, sekä warhammerissa että maailmassa) olettaa, että tietoisuudet (kaikki olennot) pyrkivät joko lisäämään kaltaistensa tietoisuuksien olemassaoloa (joko pitämällä itsensä/läheisensä tietoisina tai lisäämällä kaltaistensa tietoisuuksien määrää suorasti tai välillisesti, esim. lisääntymällä).

Siispä, hyviä ovat tarkkailijan mielestä ne, jotka edistävät hänen tai hänen kaltaisiaan tuottamaan kykenevien tietoisuuksien olemassaoloa ja selviytymistä.

Tarkkailijoita olemme me. Mitä nuo pienet muovin- ja metallinpalaset ovat tehneet meidän hyväksemme? Muista en tiedä, mutta minun henkeäni ne eivät ole pelastaneet. Ne eivät ole myöskään vaikuttaneet (ainakaan positiivisesti) lisääntymismahdollisuuksiini. Lisääntymismahdollisuuksien parantaminen ja elossapysyminen ovat luonnon kannalta ainoita terveen yksilön tavoitteita.

Koska minä pelleilen näiden pikku-ukkojen kanssa kaiket päivät, voimme päätellä, että olen sairas/epäkunnossa, ja luonnonvalinnan vuoksi tuhoudun ajan myötä, enkä tuota evoluution määritelmän perusteella lisää kaltaisiani.

Meniköhän off topic?
Phoenix_fx

Viesti Kirjoittaja Phoenix_fx »

Amazing Slug kirjoitti:
Koska minä pelleilen näiden pikku-ukkojen kanssa kaiket päivät, voimme päätellä, että olen sairas/epäkunnossa, ja luonnonvalinnan vuoksi tuhoudun ajan myötä, enkä tuota evoluution määritelmän perusteella lisää kaltaisiani.
Päätellen siitä mitä kirjoiti, eiköhän se ole maailman kannalta parempi niin :wink:

Ei vaan, ihan mielenkiintoista tekstiä, mitä nyt tuntui vaan olevan hiukan lainattua ajatelmaa ja määrittelemättömiä termejä (tuosta on hyvä jatkaa määrittelemällä tietoisuutta hieman tarkemmin ja sitä mikä on tietoisuuden jatkuvuuden tahto ja sen ilmeneminen. Mutta, jossain muualla sitten...)

Ja sitten alkuperäiseen aiheeseen joka on jo vähän tässä kuollut: SKAVEN elikkä pahis
Who? Me? No, it was that other guy...
Mister X

Viesti Kirjoittaja Mister X »

Vuoden 2003 katalöökissa oli armeijat selvästi jaettu hyviin ja pahoihin.
Vai onko sattumaa, että armeijat etenevät tässä järjestyksessä:

Empire Dwarfs Bretonnia HE Lizardmen WE

DE Orcs and Goblins VC Skaven Hordes of Chaos

Jotkin armeijat puuttuvat mutta niittenkin paikat voi päätellä.
Voitit ehkä pisteissä, mutta moraalinen voitto on mun!
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Pelaan welffeillä, joten hyvillä.
raastin raastaa ja ryystää
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Pelitän kaaoksella, dark elfeillä ja joskus rotilla.
Elikäs läpi paha oon!
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Ville1990

Viesti Kirjoittaja Ville1990 »

dark elfs rules! eli pahoilla.
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Örkit ruuls!!!
Niiden laiffin KOLME päätarkkoitusta (mitä he eivät tiedä.)

1.Sortaa goboja, jotta pysyvät ruodussa
2.HÄVITTÄÄ kaikki puunhalaajasukkahousuhippihaltiat
3.Voittaa tasitelu... (Omia vastaan tietysti...)

Eli
I'm bad, MY horde is STUPID
Nomen Est Omen
Piiras

Viesti Kirjoittaja Piiras »

Kyllä mun mielestä osa Örkeistä on ainakin korruptoituneita kaaokselle (Se Grimgor juttu tjms.).
Eli osaksi pahoja :/
Tähän jotain nasevaa
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Niin, perustelkaa joku miksi nuo tomb kingsit on pahoja? Ehkä nuo vampire countsit on pahoja koska Nagash tuhosi khemrin armeijan silloin kun he vielä elivät... Niin että selityksiä.
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Koska niillä on tomb scorpion. Se on liian perverssi ja rikkoo kaikkia hyviä tapoja ja Suomen lakia.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Voitte vaikka selailla armeijakirjojanne ja katsoa sieltä armeijan historiaa josko sieltä löytyisi jotain moraalitonta...
Eli jos vaikka joku armeija on joskus tehnyt jotain päätöntä ja typerää ja ilkeää jollekkin toiselle armeijalle niin kai se sitten on paha. Moraalisesti paha.
Kaipa pahan voi perustella niin että sillä on ns. käänteinen moraali.
MINUN filosofiaa... :)
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

onko periaatteessa korruptoituneempaa rotua kuin greenskinit? siis periaatteessa. Pistetään tosto noin vaan yksi heimo maahan koska ne voitti gobon heiton kylä kamppailun.... :D
Nomen Est Omen
Jyrzzä

Viesti Kirjoittaja Jyrzzä »

undeaddei,kaaoksii,örkkei ja gobboi eli pahaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”