WHGT Pistekorikompin vaikutus peliin

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
shiwan

Re: WHGT Pistekorikompin vaikutus peliin

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Oskari kirjoitti:Argumentin todistaminen on väittäjän homma.

Kysytään nyt vaikka ihan ensimmäisenä: miten mitataan "pelitasapainoa"? Mitä arvoja tämä muuttuja saa ja miksi?
Säännöillä on runsaasti turnauksia alla. Empiirisen aineiston perusteella (tämä foorumi) ei ole mitään syytä uskoa, että tyhjentävä selvitys auttaisi tässä mitään varsinkaan tilanteessa jossa vastaanottaja (sinä) on päättänyt miten asia on ennen faktojen tarkistusta (viestisi tässä ketjussa). Kokemus osoittaa selkeästi ettei sinua tässä asetelmassa kiinnosta mitä on sanottu tai näytetty toteen koska mielestäsi olen väärässä koska olen minä. Tästä löytyy lukuisia esimerkkejä tältä foorumilta eikä mikään niistä ole päättynyt hyvin.

Ehdotan tilanteen omakohtaista tarkistamista. Kun nyt ennakkoon tiedetään, ettei mikään määrä tarjoamaani näyttöä riitä sinulle niin on parempi, että menet ja tarkistat asian itse. Voit sitten havaintojesi perusteella muodostaa ihan itse mielipiteen kompin vaikutuksista. Bonuksena ei tarvitse jatkaa tätä leikkimistä joka argumenttien loppuessa menee hyvin suurella todennäköisyydellä jälleen vaiheeseen jossa vastaukset kommentointiini ovat kiteytettävissä "mutq shiwan on väärässä koska se on shiwan". Ihan rehellisesti sanottuna se ei ole minun aikani arvoista.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Ihmiset vois myös kokeilla mitä tapahtuu jos kukaan ei enää kommentoi shiwanin viestejä...
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

En mää ole missään kohtaa väittänyt, että sää shiwan olet väärässä. Olisi vaan mukava saada näyttöä. Yleensä pidetään kohteliaana, että argumentin esittäjä antaa todisteet argumenttinsa puolesta. Jos community compilla on pidetty paljon turnauksia maailmalla niin ei varmasti tuota suuria vaikeuksia linkata tänne muutamia tuloksia.

Lisäksi, "pelitasapaino" on jokaisen subjektiivinen näkemys. Ei ole olemassa mittaria, joka mittaisi "pelin tasapainoa" objektiivisesti. On vaan subjektiivisia mielipiteitä. Pelit, joissa yhden pelaajan menestys riippuu muiden valinnoista eivät voi koskaan olla "tasapainoisia". Jos koko maailma pelaa Heldrakeja, ei windridereilla tee oikeen mitään, mutta crimson hunterit alkaa olla aika OP.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

Malkuth kirjoitti:Ihmiset vois myös kokeilla mitä tapahtuu jos kukaan ei enää kommentoi shiwanin viestejä...
:D
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
shiwan

Oskari kirjoitti:En mää ole missään kohtaa väittänyt, että sää shiwan olet väärässä. Olisi vaan mukava saada näyttöä. Yleensä pidetään kohteliaana, että argumentin esittäjä antaa todisteet argumenttinsa puolesta. Jos community compilla on pidetty paljon turnauksia maailmalla niin ei varmasti tuota suuria vaikeuksia linkata tänne muutamia tuloksia.

Lisäksi, "pelitasapaino" on jokaisen subjektiivinen näkemys. Ei ole olemassa mittaria, joka mittaisi "pelin tasapainoa" objektiivisesti. On vaan subjektiivisia mielipiteitä. Pelit, joissa yhden pelaajan menestys riippuu muiden valinnoista eivät voi koskaan olla "tasapainoisia". Jos koko maailma pelaa Heldrakeja, ei windridereilla tee oikeen mitään, mutta crimson hunterit alkaa olla aika OP.
Hypoteesi: Listaan tähän nyt kymmenisen turnausta kyseisellä kompilla.
Äärimmäisen todennäköinen ennuste perustuen aiempaan toimintaasi: Et oikeasti tutustu materiaaliin muuten kuin yrittämällä etsiä edes sitä yksittäistä tapausta joka jollain tasolla tosiasiallisesti tai kuvitteellisesti tukee kantaasi.
Päätelmä: Turhaa työtä, tieto on saatavilla muutenkin kaikille.

Kyllä minä pitäisin sitä objektiivisena osoituksena paremmasta tasapainosta, että kärjessä pyörii vaikkapa kymmenisen codexia 2-4 sijaan. Jos siellä pyörii edes kuusi niin tilanne on vakiona parempi kuin missään vaiheessa kuluneen tai edellisen edikan aikana.

Eniveis, eiköhän tämä taas riitä. Tutustut aiheeseen jokatapauksessa itse jos haluat. Jos et halua on merkityksetöntä linkkailenko tähän mitään vai en koska et tutustu siihen näytön perusteella siltikään.

Saat viimeisen sanan jos olet sen tarpeessa.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

shiwan kirjoitti:Kyllä minä pitäisin sitä objektiivisena osoituksena paremmasta tasapainosta, että kärjessä pyörii vaikkapa kymmenisen codexia 2-4 sijaan. Jos siellä pyörii edes kuusi niin tilanne on vakiona parempi kuin missään vaiheessa kuluneen tai edellisen edikan aikana.
Eikös tässä turnauksessa mitä tämä ketju käsittelee ollut kuusi eri Codexia edustettuina top kympissä? En toki tiedä mitä kärjellä tässä kohtaa (objektiivisesti, totta kai) tarkoitat.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Rigor morkkis

Viesti Kirjoittaja Rigor morkkis »

Malkuth kirjoitti:Ihmiset vois myös kokeilla mitä tapahtuu jos kukaan ei enää kommentoi shiwanin viestejä...
Muilla forumeilla modet hoitaa tehokkaasti tällaiset ongelmat. Harmi, ettei täällä.
hayland

Viesti Kirjoittaja hayland »

Runic kirjoitti:Aiheeseen liittyen, nyt kun tulokset on koriturnauksesta julki niin millaisia ajatuksia herättää?

Eldareita oli mukana vain 3 (varmaankin suurin osa halusi kokeilla vaihtoehtoja, kun nyt kerrankin oli mahdollisuus) joten kovaa faktaa vaikutuksesta on vaikea lyödä tiskiin. Yhdet Eldarit selvisivät kuitenkin aika korkealle. Sororiitat on selvästi tykänneet paketista, kun niitä on muutamakin noin korkealla tuloksissa. Taut näyttäisivät sijoittuneen yhtä hyvin (vai jopa hieman paremmin?) kuin yleensä. War Convot lähtevät keskivaiheilta ylöspäin, samantuntuisesti kuin tasapisteilläkin ovat ylensä näkyneet tekevän.

Mukavaa olisi kuulla jonkun paikallaolleen kokemukset ja mielipiteet (muut vaikuttajat kuten skenut jne.)

CSM ei vienykkään turneeta, enskerralla sit 2900 pistettä. Vaan eipä se mitään, voipahan pelata tasapisteilläkin hyvällä omallatunnolla sitä ainutta oikeasti kilpailullista build -arkkityyppiä.
Pelasin Cabalia turnauksessa, ja hyvinhän sillä pystyi pelaamaan. Omalla kohdalla turmioksi osoittautui Culexus, jota vastaan en osannut aluksi pelata ollenkaan ja Esan Siskot hoiti homman 20-0. Jouduin matsaamaan myös toista Culexusta vastaan (2/3 hemmon sisältävää armeijaa osui mua vastaan), ja mielestäni pelasin kyseisen kaverin osalta pelin paremmin, mutta 14 taikalevelillä en saanut yhtään invistä, endurancea tai forewarningia, niin kestokyky Tauta vastaan oli aika heikoilla ja toinen 20-0 takkiin. Culexus sai kuitenkin ohjattua Cabalin alkuliikkeet niin, että pääsin puppetmasterin taikomaan Surgeen vasta pelin loppupuolella, niin ei tullut apuja sieltäkään. Joitakin armeijoita vastaan tietyt taiat ovat äärimmäisen tärkeitä, jos haluaa selviä loppuun saakka.
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

Haluaisko jotkut Cabalia pelanneet postailla listoja, kiinnostaisi vertailla noihin mitä on itse pyöritellyt ja muutamaan mitä muille sivuille postattu. Pistemäärät toki eri, mutta kuitenkin. Vai olikos nää jo jossain nähtävillä?
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

Kaikki GTssä pelatut listat löytyy ainakin War Headin blogista http://www.gowarhead.com/2016/05/gt-week-reminders.html

Lisäksi matsien tulokset http://www.gowarhead.com/2016/05/wrhd-h ... -live.html josta voi vertailla miten mikäkin pärjäs millekin.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Et sää tollain shiwan ketään vakuuta. Ihme asenne sulla. Mää olen ihan valmis tutustumaan CC:llä järkättyjen turneiden tuloksiin. Jos tiedät missä näitä tuloksia on, miksi et linkittäisi? Vie sun aikaa pari minuuttia. Mutta älä rupee mun puolesta päättämään mitä mieltä mää jostain olen. Mää olen valmis muuttamaan mielipiteeni, jos mun mielipiteelle ei löydy tarpeeksi tukea.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
shiwan

Hammerheart kirjoitti:
shiwan kirjoitti:Kyllä minä pitäisin sitä objektiivisena osoituksena paremmasta tasapainosta, että kärjessä pyörii vaikkapa kymmenisen codexia 2-4 sijaan. Jos siellä pyörii edes kuusi niin tilanne on vakiona parempi kuin missään vaiheessa kuluneen tai edellisen edikan aikana.
Eikös tässä turnauksessa mitä tämä ketju käsittelee ollut kuusi eri Codexia edustettuina top kympissä? En toki tiedä mitä kärjellä tässä kohtaa (objektiivisesti, totta kai) tarkoitat.
Juu, saattoi hyvin olla, en ole laskenut. Käyn tätä keskustelua edelleen sillä tiedolla mikä oli ajantasaista lauantaina...eli siis kauhea avautuminen kun CSM saattoi saada vähän paremman lähtökohdan (parhaasta sijoituksesta päätellen ei saanut) ja pistekoreista koska "epistä" johon sitten tarjosin community compia vaihtoehdoksi. Jos siellä nyt oli se kuusi codexia top kympissä niin korjaan väitettäni sen verran, että tulos on kuudella codexilla silti parempi kuin viimeisen kahden edikan muissa tasapisteillä käydyissä turnauksissa.
shiwan

hayland kirjoitti:
Runic kirjoitti:Aiheeseen liittyen, nyt kun tulokset on koriturnauksesta julki niin millaisia ajatuksia herättää?

Eldareita oli mukana vain 3 (varmaankin suurin osa halusi kokeilla vaihtoehtoja, kun nyt kerrankin oli mahdollisuus) joten kovaa faktaa vaikutuksesta on vaikea lyödä tiskiin. Yhdet Eldarit selvisivät kuitenkin aika korkealle. Sororiitat on selvästi tykänneet paketista, kun niitä on muutamakin noin korkealla tuloksissa. Taut näyttäisivät sijoittuneen yhtä hyvin (vai jopa hieman paremmin?) kuin yleensä. War Convot lähtevät keskivaiheilta ylöspäin, samantuntuisesti kuin tasapisteilläkin ovat ylensä näkyneet tekevän.

Mukavaa olisi kuulla jonkun paikallaolleen kokemukset ja mielipiteet (muut vaikuttajat kuten skenut jne.)

CSM ei vienykkään turneeta, enskerralla sit 2900 pistettä. Vaan eipä se mitään, voipahan pelata tasapisteilläkin hyvällä omallatunnolla sitä ainutta oikeasti kilpailullista build -arkkityyppiä.
Pelasin Cabalia turnauksessa, ja hyvinhän sillä pystyi pelaamaan. Omalla kohdalla turmioksi osoittautui Culexus, jota vastaan en osannut aluksi pelata ollenkaan ja Esan Siskot hoiti homman 20-0. Jouduin matsaamaan myös toista Culexusta vastaan (2/3 hemmon sisältävää armeijaa osui mua vastaan), ja mielestäni pelasin kyseisen kaverin osalta pelin paremmin, mutta 14 taikalevelillä en saanut yhtään invistä, endurancea tai forewarningia, niin kestokyky Tauta vastaan oli aika heikoilla ja toinen 20-0 takkiin. Culexus sai kuitenkin ohjattua Cabalin alkuliikkeet niin, että pääsin puppetmasterin taikomaan Surgeen vasta pelin loppupuolella, niin ei tullut apuja sieltäkään. Joitakin armeijoita vastaan tietyt taiat ovat äärimmäisen tärkeitä, jos haluaa selviä loppuun saakka.
Jatkossa sitten vaan allyt banniin niin taas ollaan vähän tasaisemmalla maaperällä.
hayland

Viesti Kirjoittaja hayland »

shiwan kirjoitti:
hayland kirjoitti:

Jatkossa sitten vaan allyt banniin niin taas ollaan vähän tasaisemmalla maaperällä.
Hyötyä olisi myös siitä, että tuntee vastustajan yksiköt (oli sitten allyja tai ei). Itse en ole jaksanut etukäteen opetella muita kirjoja, niin varsinkin turnauksissa tulee pieniä yllätyksiä välillä.

Mutta niistä opitaan ja jatkossa pelataan paremmin. Uskoisin pelaavani saman pelin Esaa vastaan huomattavasti paremmin, jos revanssi otettaisiin, vaikka rehellisyyden nimissä sen verran kovasta pelimiehestä onkin kyse, että tappiohan siitä uudelleenkin tulisi. Velipoika antoi turpaan kanssa, mutta taullekin on mahdollista pärjätä jos taiat natsaa (sen jo reenipelit osoitti). Jos ei natsaa, voi ainakin meikäläisen pelitaidolla nostella figut takaisin laukkuun.

Edit: olin siis toki pelannut Culexusta vastaan aiemminkin, mutten tuntenut sen kaikkia sääntöjä ja olin ymmärtänyt osan väärin (mm. absorbed warp charge)

Edit2: Tulipahan tässä mieleen vielä sellainen, että Shroud of Deceit ei ole hyödyllinen läheskään kaikissa peleissä. GT:ssä pääsin käyttämään ko. taikaa vasta viimeisessä pelissä Taukkeja vastaan. Demicompanyssa kaikki oli vaunuissa sisällä, samoin sistereillä (gravimopoihin en päässyt käsiksi) ja cabalijengeissä ei ampujia ollutkaan. Reenipeleissä tuli todettua, ettei myöskään örkeillä välttämättä ole perils-riskin arvoista ampuvaa ryhmää. Tämä nyt lähinnä sivuhuomiona, erilaisia listoja on vaikka kuinka paljon, eikä tässä turnauksessa osunut sopivia kohteita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”