KOW - n0b0jen kuningas - kesäliiga

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: KOW - n0b0jen kuningas - kesäliiga

Viesti Kirjoittaja Runt »

Miten hemmetissä te oikeasti pelaatte tätä peliä? Katsoo näitä tuloksia niin vähän kyllä ihmettelen mutta toisaalta kaikkea voi sattua kun katsoo pelaajia.
Helppohan pikkuisen on kuitenkin LOSista ulos liikkua kun tässä pelissä se ei ole ihan niin hirveän laaja alue. Siihen muuten on tehtävä joku house rule. Ihan naurettavaa, että siinä edessä seisova äijä ei ole LOSissa kun sen base on niin pikkuinen
Tätä sääntö pykälää olen myös itse miettinyt että julkeanko edes käyttää tälläisiä "porsaanreikiä" hyödyksi jos paikka tulee. Mut mennään nyt tää liiga viellä tällä tavalla.
Itse näen tämän osittain myös sellaisena asiana joka kannustaa tekemään listasta armeijan (eikä kolmen horden ihmettä) ja pelaamaan sitä armeijana niin että kaikki tukee toisiaan jotenkin jolloin tuon säännön hyväksikäyttäminen pienenee huomattavasti. Ensisijaisestihan tämä on hordejen ongelma kentällä ja herojen etu (herotkaan kun ei ihan halvimpia tässä pelissä ole). Mut jonkin sortin house rulen tähän voisi porukalla pähkäillä. Toisaalta olihan FaBa:kin täynnä tälläisiä sääntöjen mahdollistamia perseylyjä, eihän siellä tarvinnut kuin liikuttaa tankin viereen modeli niin tankki posotteli vain suoraan eteenpäin (50pts modeli ohjaa täysin 300pts modelia).

Loppuun voisi sanoa että Whuhuu!!! 3 sija varmistettu, Tomi voi päästä tasoihin mutta kun V on kauempana J:stä kuin T niin sijoitus menee minun hyväkseni.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Se oli kanssa jännä veto Tomilta ja opetus samalla meille molemmille, että toisen vuorolla ei kannata paljoa mölistä omista mahdollisuuksistaan. Mie olin ihan itsevarmana tuomassa täysin ehjät Tyrantit lähikseen ampujien kanssa hyvissä mielin tietäen, että jalkaväkihorde ei pääsisi niihin käsiksi kun tuo pikkuinen on tuossa LOSin ulkopuolella ja horden edessä kivasti 1":n päässä blokkaamassa etenemistä.

Enpäs kuitenkaan ollut ottanut huomioon, että Peksut takana katsovat kivasti oikeaan suuntaan ja tilaahan niille tulisi chargelle, jos edessä oleva boksi peruuttelisi hieman. Juuri on base oikean kokoinen, että päästään horden eteen laskeutumaan ja klosikseen maagini kanssa. Tyranteilla olisi siinä sitten tullut pienoinen kiire syödä arsut pois pöydältä, jotta saadaan frontage Peksuihin.

Tosin, onneksi mulla oli Drake siinä lähettyvillä, että se olisi varmaankin sitten Peksuihin tärähtänyt oikein vihaisena. 10 haavaa sisässä se ei kuitenkaan olisi itse kestänyt ainuttakaan osumaa Nerven ollessa vain 14-16.

On se fly ällöttävä kyky. Hordekin on kankea kuin mikäkin. Edut ovat päivän selvät, mutta emmää nyt tii kuitenkaan... Large Infantryä mie mieluummin hordettaisin kuin jalkaväkeä. Saa helpommin tehtyä samanlaisia tilanteita kuin mie Ghekoillani Tomin ritariboksille. Jännää miten sitä tarttee 3 tuhnuu yksikköä, että saa tuhottua toisen alasin-yksikön. Kai nihtiboksi on alasin armeijassa?

Mutta huh huh, 6 peliä liigassa saa pelata ja kaksi niistä on voitettu ja 3:ssa tuhottu oikein urakalla toisen armeijaa. Olen todella yllättynyt miten sitä Ghekoillullakin onnistuu. Vielä kun voittaisi kaksi peliä, niin olisi tosi jees.Tasuritkin käy.

Tomi muuten, nyt kun nää olen lämmitellyt 4 peliä, niin voitkos ottaa noista kahdesta lopusta pelistä sellaisen 11-0 voiton? Mie pitäisin, jos sellaisen tempun teet. Voit nää 9-1:nkin ottaa, jos pyyntöni on liikaa pyydetty mielestäsi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Ei meillä ole liigassa 11-0 voittoa lainkaan. Sovittiin että 10 on maksimi mitä voi saada ja +1 saa jos tulee massacare mutta silloinkin 10 on maksimi määrä pisteitä pelistä.

Juu niinhän nämä pelit on usein ettei ihan kaikkia mahdollisia liikkeitä osaa huomioida ja sitten kun toinen tekeekin sieltä sen ylläri liikeen niin leuka loksahtaa hetkellisesti.

Mutta sitä lähdin kirjoittamaan että jos saisi vaikka paintillä piirretyn kuvan pelikentästä maastoineen ja depoineen, mielellään myös depojärjestyksen voisi kuvaan numeroida. Sen verran taktiselta vedolta tuo depo kuulosti että peli vissiin siinä voitettiin ainakin osittain.

Lentävät on kyllä ilkeitä mutta en mä niitä mahdottomana näe näissä mittakaavoissa mitä me niitä pelataan. Nyt liigassa ei ole yhtään lentävää mikä oikeasti iskisi kovaa. Mun loharit ja Tomin pegsut nyt lyö jotain mutta ei niillä vuorossa mistään rygmentistä mennä läpi, mun sankarilla ei mennä edes vuorossa troopeista läpi. Hordet taas mitä meillä on niin iskee ihan hirveästi vaikkakin ovat kankeita liikkumaan (hyvä näin).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Se on aina hassua kun saa toiselta pelattua pois myöhemmille vuoroille tiettyjä yksiköitä. Peksut olisivat päässeet apuun, jos olisivat turbobuustailleet, mutta tällä kertaa vähän rajasin niiden liikettä Kaisenoreilla. Jos yrittävät nimblen avulla turbobuustia, niin sitten kylki näkyy hiukan väärälle yksikölle. 3 vuoroa jaksettiin katsella peksujen ja spearien kanssa kaisenoreita ja ghekkoja. Loput kolme vuoroa pelistä katseltiin vain ghekkoja. Ihan hyvin tehty 240p:ltä, jos pitää 180p+170p yksiköitä tekemästä ilkeyksiä. Täähän peli olisi ollut hirvittävä, jos kaikki olisi tullut kerralla joukkojeni keskelle. Yksinään pystyin vain gang bänggäämään joukoillani mainetta ja naisia metsästävät ritarit. Jännää tavallaan, että jokaista yksikköä Tomilla kiusasi aina vähintään kaksi minun omaani.

Depo on jotakin tätä luokkaa. Ei ole mittakaavassa ja vähän on asioiden sijainti hakusessa. Mie otin ekan vuoron niin heti alkuunsa ghekot keskellä lähti keskellä olevan kukkulan taakse piiloon ja maagi meni oikealla olevan metsän taakse. Peli jakaantui kivasti kahdelle pöydän nurkkaukselle, jossa toisessa piti syödä kaikki ja toisella haavoittaa edessä olevat joukot siihen kuntoon, että myöhemmässä vaiheessa peliä suostuisivat kuolemaan.

Hieno peli, hieno peli. Saatiin Timokin innostumaan siinä sivussa KOWista. Ei siitä Joonaksesta(?) tai siitä, joka kulkee lasit päässä BB-pelaten, mutta siitä toisesta Tuomistosta.
- Sinitähti
Runt

Vähän aukes tuo depo vaikkei nyt mittasuhteet olekkaan kunnossa.
Ensimmäisenä silmään pisti maastokappaleiden määrä, aika reippaasti oli palasia ripoteltu kentälle, mikä ei ole periaatteessa ole lainkaan huono homma.
Mitään selkeää floppia en tuossa Tomin depossa ainakaan huomannut, eikä nyt mitään erityistä korjattavaakaan osunut omaan silmään.
Tuon perustelen taas sillä että unitti kuin unitti 1 vs 1 matsissa tomin pitäisi voittaa joten teoriassa ainakin pystyy depoamaan aina vastapäätä toisen unittia oman. Treputkin kun toimii eri kulmista katsottuna kuitenkin ihan hyvin, vaikkei mitään keskitettyä tulitusta saadakkaan mutta aina pitäisi olla ammuttavaa.
Ehkä (ei välttämättä) tässä matsissa kuitenkin joukkoja lähdettiin jakamaan hieman liian aikaisessa vaiheessa koko kentän leveydelle. Ratkaisevin depo molempien depotukseen oli tuo tomin spearmen unitti nro.5. Tuon depon jälkeen Anton kun ei deponnut ainoatakaan yksikkö enään kentän vasemmalle laidalle. Toisaalta en teidä olisiko depo mihinkään muuttunut vaikka bowmenit olisi depottu ensiksi, koska Antonilla oli tuossa depossa koko ajan nokitus oikeus. Helppo se on depota toinen jotenkin pihalle kun on "4" depon etulyönti asema (oletan että tomi deposi ensimmäisenä). Anton vielä kun deposi ne 4 oleellisinta unittia viimeisimpänä (ainakin omaan silmääni), vaikkakin kaisenor lancerit täytyy huomioida depotuksen aikana.

Pistää tämä nyt taas ajattelemaan ainakin että mikä etu depovalintojen määrällä oikeasti on pelillisiin lähtökohtiin. Huomaa sen ettei se rygmentti välttämättä aina ole parempi kuin trooppi valinta vaikka piste/tehokkuus suhde onkin parempi rygmentillä ja hordella viellä parempi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Mulla tuli tämän pelin jälkeen sellainen olo, että Kingdom of Men armeijalla pelatessa pitäisi olla Gem of Zellak ja se Master Tactician tyyppi. Siinäpäs saakin sitten jännän depovaiheen aikaiseksi.

Gemi varsinkin on tosi kova kama, mutta on sen hyötykin vähän kyseenalainen. Yleensä mua ei kiinnosta tietää kuin sen yhden yksikön paikka ja se on kuitenkin kohtuu kallis kama. Pois pisteistä ja eipähän saa jotain pitkäaikaisempaa vaikutusta yksikölle...

Tomi voisi saapua ja antaa omat mietteensä pelistä.
- Sinitähti
Runt

Gem of Zellak ja se Master Tactician tyyppi
Mä kans tätä joskus katselin mielenkiintoisena vaihtoehtona, tästä combosta saa jo ihan kivan hyödyn.
Tuo esine itsestään on vähän 50/50 valinta, toisaalta helpottaa depottamista mutta toisaalta sitten taas pelin aikaista hyötyä ei ole lainkaan. Ehkä tuossa kuitenkin on pää ideana se että toinen joutuisi depottamaan sen viimeisen yksikkönsä ensiksi ennen kuin itse joutuu depottamaan sen kyseisen countter yksikön. Toisaalta taas jos ajatellaan loppupään depotusta niin kentällä alkaa olemaan jo aika vähän tilaa mihin depottaa jäljellä olevat yksiköt, joten mikä tuon ittemin potenttiaali sitten loppupeleissä on niin voidaan olla montaa mieltä. Omasta mielestäni näen kuitenkin tuon esineen ihan pelattavana mutten kuitenkaan mistään kohtaa kovana kapistuksena ellei sitten combottele.
Runt

Pelipäivä
Huudellaan tännekkin, tulevana sunnuntana pelaillaan KoW kesäliigaa. Aloitetaan Antonin kanssa ~13.30 ja henkka liittyy seuraan viimeistään 15.00.
Tomi ei luvannut ehtiä paikanpäälle mutta yritän viellä mieheltä kysellä jos saadaan pari viimeistä peliä loppuviikoksi sovittua niin saadaan liiga alta pois. Katsotaan sitten missä vaiheessa suoritamme palkintojen jakoa (selvitetään se voittajakin nyt ensiksi).

Huutelen tänne lisää pelipäivistä kun itse tiedän jotain.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Olkoon tuona päivänä maa punainen haltiaverestä.
- Sinitähti
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Huh huh, kun oli taas päivä. Hyvissä ajoin jo eilen leivoin, että saisi tänään tuotua mukanaan muutakin kuin nälkäisiä liskoja.

Minä vs Ville

Maasto oli tänään erilaisempi kuin viime kerralla ja itse kävin molemmilla puolin katsomassa, miten onnistuukaan pelaaminen. Muutamia hassuja virheitä tuli tehtyä, mutta Villeä vastaan tuli pahempi. Mitenkäs sitä osasikaan jättää sellaisen aukon kentälle, että sieltä päässään oikein kauniisti kenenkään urputtamatta lähitaisteluetäisyydelle. Jatkossa pitää vähän paremmin kattoa, että jotain olisi vastassa estämässä moista sisään tuloa. Ei tässä pelissä mitään vieraanvaraisuutta kuitenkaan ole varaa harrastaa.

Kovasti kuitenkin se Ville oli koko päivän ajan rukoillut Mekkaa päin. Sen verta kattelin muutamat heitot ja sen jälkeen yksikin haava sisään sai meikäläisen jo tarttumaan valmiiksi yksiköstä kiinni poisnostamisen aikeissa. Kovasti itsekin yritin samaa, mutta niin moneen yksikköön saatiin tehtyä 5-8 haavaa, mutta se 13-rout raja on yllättävän vaikea saavuttaa. Joukkojen loputtua muutamaan, ihan pahaa teki katsoa, että noin paljon olisi pisteitä tarjolla, mutta ei oikein mitään millä tehdä edes se viimeinen puuttuva haava. Joko oli waverissa tai poissa LOSista, että piti jotain kovempaa satuttaa.

Gem of Zellakkikin on vähän hassusti kirjoitettu. Jos se toimii vain ensimmäisen depovalinnan aikana, on se muuten aika tuhnu. Jos se puolestaan toimii koko depotuksen ajan, niin herttinen sentään. Ville depotti ensimmäisen arsu trooppinsa, niin minä olen jo koko armeijani änkenyt pöydälle. Huh huh, mikä kama.

Pieni aukko depossa + vastustajan nerveheitot aina 10:n paikkeilla = Yritäppä siinä sitten pelata. 10-0, onx joku yllättynyt? Koska emmää itse ainakaan ollut kovinkaan... Yhden pisteen olisi pitänyt saada, sen verta pahaa jälkeä sain aikaan sinne tänne, että edes yksi onnistunut nerve olisi saanut tulla.

Minä vs Henkka

Mitä tapahtuu kun menet haastamaan riitaa gun linelle De3+:lla? Siinä sattuu Juhaa leukaan, sen minä kyllä sanon. Sain onneksi aloittaa ja paljon oli ilkeitä suunnitelmia. Enpäs osannutkaan arvata, että sotakoneella on De5+, niin eihän siihen saanut sitten haavoja millään. Mulla oli suunnitelmana ensiksi ne poistaa, että saa tilaa edetä.

Tilaa ei kuitenkaan siinä sitten saatu vaikka Henkka teki parhaansa sen tarjoamiseksi. Kaveri pysyi paikoillaan ja jätti väliin minulle hyvinkin tilaa täyttää sitä joukoillani. Vai tulee tästä tälläinen peli tällä kertaa. Henkka on selvästi oppinut jonkun master pläänin. Jopas jotakin, huh huh. Miten mää tämän voitan?

Riskillä, sillä tämä voitetaan. Drake vaan kantamalle, mutta coverin kautta. Avoimelta en ota yhtään luotia, se on varma. Brockitkin saisi tulla sieltä omalta depoltaan perkele. Syökää mun skinkit, mää tulen päälle sitten kroxeilla. Paskanmarjat se kuitenkaan mitään hae vaan mie menin itse sitten sinne toiselle puolelle skinkeilläni. Nössö.

Taktiikkaakin vaihdoin ja aloin ampumaan rangereita. Seuraavalla vuorolla saadaan liekkiä sotakoneisiin, niin kokeillaan nyt jotain muuta tuhota ja oli kyllä hyvä päätös se. Breath16 sattuu De4+:aan ja skinkitkin saavat paljon paremmin irtohaavoja. Komodonin Piercing2 + vicious oli myös murhaa ja yllättäen alkoi väkeä poistumaankin. Käheetä.

Sitten se tapahtui. Coverissa oleva Drake otti viime vuorolla 2 haavaa. Ei mitään vaaraa millekkään routille. Nyt se ottaakin yhtäkkiä 4 haavaa. Miten ihmeessä mies heittää noita kutosia noin paljon? Routtasi kanssa. Eiköhän tää ollut sitten tässä. Skinkitkin kuoli. Voi pylly. Noh, kroxit tulee sitten moikkaamaan.

Siitä se alamäki alkoi. Toiset skinkit meni vähän vahingossa liekkikanuunan kantamalle, hupsista. Kroxit meni vaweriin ja väkeä tuntui olevan yksinkertaisesti liikaa. Brockit on saatava kuuseen ja koko loppuarmeija, skinkkiboksi, komodon ja maagi meni kroxien avuksi ja 9:n routtia kokeiltiin. Onnistuneesti onneksi. Huh huh, saatiin pois. Nyt vaan pitää kestää elite rangerien kylkicharge, niin kroxit saa tehdä tuhmia tekoja taas...

Hirveä sota, jossa molemmat onnistui yhdessä +10 routissa. Molemmat sai väkeä alas ja jännäksi meni kun katsottiin naamatusten toisia ja ammuttiin toinen toisiamme. Tasuri on hyvä päätös sellaisesta pelistä ja ihan oikeaan osoitteeseen meni vielä pisteiden tuoma etukin. Mie tuhosin Henkalta 70p enemmän ja vähän jäin kaiholla katsomaan, että Hermeksellä oli jotain 5 sisässä ja kallein ranger boksi oli 6 sisässä. Vähän vielä ihmetekoja, niin jumantsuika.

Skinkit melkein voitti gun linen. Tähän on hyvä päättää liiga minun osaltani. 2 häviötä juusto eliittille, tasurit gun linelle ja nihtiarmeija voitettiin kahdesti. Hyvä minä.
- Sinitähti
Runt

Koottuja selityksiä pitäisi laittaa nyt pöytään vaikka eipä kaiketi tässä mitään minun tarvitse selitellä, sen verran suvereenit suoritukset olivat tälle päivälle.
Päivä alkoi "iloisella" yllärillä kun kasasin figuja pelikuntoon niin huomasin listassani extra troopit archereita mitä en muistanut edes, kallis yksikkö esineineen ja todella helppo poistaa pöydältä (tuo pelko oli olemassa kun pisteitä ei hallunnut helpolla antaa).

Minä VS Anton
Elves VS Liskot

Ennakkoon peli pitäisi olla suhteellisen helppo 7-3 peli vähintään, enemmänkin lopputolos olisi siitä kiinni mitä anton ehtii/saa tuhottua minulta. Muutama pelittava möllykkä löytyi Antonin listasta joita piti varoa (Fire Drage, Gomodon, Kroxigorit sekä Skinkki boxit jotka lyö 20att).

Anton sai vapaat kädet maastojen asettelussa ja minä annoin hyväksyntäni maastolle, vaikkakaan maasto ei mielestäni imarrellut laisinkaan omaa armeijan kokoonpanoa. Itse olisin toivonyt pöydälle selkeämpää ampumaväylää, koska tiesin armeijani olevan tulivoimaisempi etenkin pidemmällä kantamalla. Pöydänpuoliskot valittiin sovussu, joskaan puolella ei juuri merkitystä ollut sen verran tasainen maasto oli. Depotuksessa ittemin saattelemana anton depotti 8 kun minä 1 unitin, siltikään depo ei ollut itsestään selvä koska antonin lista nyt oli laaja ja tasapaksu.

Nopalla voitin aloituksen itselleni ja päräytin kolme "kovaa" keskustasta sisään charge rangeille, hieman kylkeä kyttäämään. Ammunnassa pienellä munkilla poistin kroxigor boxin alkuun, sekä toiselta laidalta kentään kaisenor lancerti lähtivät myös laulukuoroon. Sitten oli antonin tasoittavan aika, kylki charget muuttuivat etu arceiksi ja muutama irto laukaus sieltä täältä sinne tänne.

Kakkosvuorolla sitten ammuskeltiin lisää parin bolttiksen ja silver breezien kanssa, olisiko maagi lähtenyt roottiin tällä kierroksella hieman onnekkaalla 11 nerve heitolla. Kolmikko puolestaan kävi chargeamassa muutamat yksiköt pöydältä pois (Kaisenor & Skinkki 20att). Tässä vaiheessa teisin jo että voitan pelin suvereenisti, koska antonin yksikkö määrä oli romahtanut eikä kylki chargeja enään ollut mahdollisuutta saada kovilla uniteilla.
Antonin mahdollisuudet kulminoituivat fire dragen chargeen dragon ridereihin sekä skinkki 20att charge ritareihin, tällä kertaa kumpikaan charge ei tuottanut tulosta.

Kolmos kierroksella veinkin sitten fire dragen pöydältä pois sekä ratsut hakivat toisen skinkki 20att porukan. Tätä myöden peli olikin pelattu, loppuvuorojen kysymys oli enään mitä jää kentälle itselleni.

Niin siinä sitten kävi kuin kävikin että massacareksi tämä meni ja vielläpä ilman tappioita 10-0 + 1exrta, vaikka extraa ei tuohon nyt sitten laskettukkaan.
Ei siis sen suurempia yllätyksiä ellei lasketa tuota etten itse menettänyt mitään.

Minä VS Henkka
Elves VS Dwarfs

Lähtökohdat ennen peliä: 10 pisteen etumatka sarjataulukossa ja Tomi tulisi viellä molempia vastaan, ei tarvitsisi hakea edes voittoa tästä vaan jopa pieni tappio riittäisi. Ennakkoon armeijalistoja kun katseli niin peli tulisi olemaan todella vaikea ellei jopa mahdoton voittaa, irtopisteitä olisi kyllä otettavissa mutta kuinka paljon 1-2? Ajatuksen tasolla pelin voisi kulminoittaa tilanteeseen että' vien joukkoni charge rangelle niin otan vastaan 69 laukausta piercingien kera, sitten katsotaan montako yksikköä minulla on pöydällä kun/jos saan charge mahdollisuuden.

Hyväksyimme Antonin laatiman maaston puoluettoomana ja puolikoja heitettäessä henkka voitti, nappasi kuin nappasikin sen puolen minkä itse olisin halunnut (ei juurikaan silti merkitystä). Depotus meni jälleen kerran niin että henkka depoaa 8 kun minä 1 eli käytännössä yhdellä depolla saan henkan depottamaan koko armeijansa (ei mitään merkitystä kun toinen pelaa gunline armeijaa). Vaan kuinkas sitten kävikään, kävi niin ettei viime pelin virheistä ollut osattu onkia virheitä. Beltcheri meni jälleen kerran laitaan mistä se ei kanna mihinkään ja minne minun ei tarvitse mennä, Brokc riderit puolestaan jäi keskelle kenttää minne sain luotua hyvät ampumalinjat 2 kohtaa depoani, lisäksi ne olisi helppo sumputtaa jos ne halauvat lähteä liikkeelle.
Aloitusheittoa hieman jännättiin kun vastassa gunline 10"vanguardilla niin ei mielellään haluaisi antaa sitä extra ampumavuoroa kun yhdessäkin ampumavuorossa tuppaa olemaan liikaa ruutia minun kolmikolleni. Noppaa heitettiin ja kas kummaa minä sain aloittaa.

1.Kierros
Hieman joutui miettimään tässä kohtaa mitä pitää tehdät tai kannattaa tehdä ja eihän se nyt ihan nappiin mennyt jos päästää organ gunin kantamalle olemalla itse kuitenkin ulkona charge rangelta (kuka oikeasti pelaa näin huonosti). Mitään kauheaa kiirettä en siis pitänyt etenimisessä koska boltterini 48" kantamalla hallitsisi pitkän matkan ampumista, vaikkakin vastapuoli ampuisi seuraavalla vuorolla huomattavasti enemmän ja kovelmpaa. Ampumavuorossa tuurilla ja taidolla bolttereilla ja isolla archeri boxilla tehtiin 8-10 haavaa brok rider boxiin, tätä kun en halunnut siellä closiksessa kohdata.
Sitten Henkan yllättävä 1.vuoro. Brok riderit eteenpäin keskeltä kenttää (charge rangelle archereihin, mutta jättää pakitus mahdollisuuden minulle). Ranger boxi lähtee todella rohkeasti keskeltä kenttää etenemään että pääsee ampumaan ritareitani, ritareihin 1 haava sisään. Toinen ranger boxi haluaa ampua minun sankaria (joka on taaempana kuin dragon riderit) ja tulee myös eteenpäin. Organ gun ampuu dragon ridereita. Tuloksena silver breezers 4 haavaa, Ratsut 1 , Hero 2, Dragon riderit 4?

2.Kierros
Hmm... Nyt näytti paremmalta kuin hyvältä tehdä ratkaisevat liikkeet, kiitos henkan joka itse toi charge rangelle 2 ranger boxia. Hero chargeaa kallion yli kylkeen keskellä kenttää olevie rangereita tehden lähes kaksi kourallista haavoja, tuloksena kuintenkin vain waevering. Dragon raiderit puolestaan toisen rangerboxin (herneas) keulaan ja 8 haavaa sisään sekä ROOT! Facingin kääntämällä charge linja organ guniin/Herneas sankariin. Iso archer boxi pakittaa ulos brokkien charge rangelta ja perään viellä vähän nuolta toisen boltterin avustamana ja brokeissa 14 haavaa sisällä. Harmi sinällä sillä roottaus jää yhden vajaaksi tässä kohtaa. Toinen boltteri ampuu beltherin pois (otetaan irtopisteitä sieltä mistä niitä helpoiten saa). Silver Breezit kipittävät piiloon talon taaksen koska yhtään haavaa eivät enään olisi kestäneet ottaa nerven ollessa 7/9. Arher troopit ampuivat yhden irtohaavan metsässä oleviin rangereihin.
Henkan 2vuoro. Brokc riderit tekevät suunnan muutoksen ja yrittävät pelastaa nahkansa piiloutumalla osittain talon taakse. Organ gunit ja Herneas ampuvat heroa sekä dragon ridereita. Hero ottaa pahasti siipeensä reikää mutta pysyy kuin pysyykin toiminta kykyisenä. Rangerit puolestaan ampuvat trooppi archereita sen verran ettei ne toista ampumavuoroa kestä enään.

3.kierros
Sitten keräämään romuja kentältä. Herneaksen väistetty organ gunin edestä sen sijaan että olisi blokannut chargeni dragon riderit isivät kiinni. Myös Herolla onnekkaasti line of sigh toiseen organiin ja eikun chargeen. Waveringissä olevat rangerit kun kääntyivät kohti heroa niin antoivat nyt kyljen minun ratsumiehilleni (kylki tai keula, molemmat kelpaavat). Kolmikko haki chargeillaan kaikki kohteensa pois. Hepat kääntyivät kohti metsässä olevaa rangers boxia jossa 2 haavaa sisällä. Lenturit puolestaan kääntyivät Herneassia katsomaan. Molemmat archerit ja toinen boltteri jatkoivat brokkien tulittamista ja nerve saatiin lukemiin -/5, tässä kohtaa enään noppa ei heitä pelastanut ja kenttä alkoi olla tyhjä. Tulos siis selvillä nyt vain viellä Rangerit ja Herneas niin se olisi siinä vieläpä ilman menetyksiä.
Henkan 3. Herneas liikkuu dragon ridereiden näkökentästä pois ja ampuu sankariani joka on jo siipi täynnä reikiä. No ammun jälkeen ei sitten ollut siipiäkään ja Root! Rangerit puolestaan kääntyvät ampumaan ratsastajiani sensijaan että olisivat ampuneet helpot pisteet arhcer troopeista.

Loppu peli: Ratsut hakevat rangerit ja Dragon riderit eivät jää pisteitä säästelemään vaan riskillä lähtevät Herneas hunteria hakemaan mutta menehtyvät tehtävää suorittaessaan. Lisävuoro ei tullut ja peli päättyi. Mikäli lisävuoro olisi tullut ratsuni olisivat saaneet Chargen Herneassiin.

Lopputulos 8-2 minun hyväkseni (9-1 jos Herneasta en olisi halunnut yrittää poistaa).

-------------------------------------------------------------------
Ennen viimeistä peliäni on kasassa 42pts sekä liigan voitto taskussa joskaan ei karkkia/suklaata ole nähty (pulla maistuu silti, kiitoksia näistä).
Tomia vastaan pelaan mielelläni vaikka lopputuloksella ei ole merkittystä kummallekkaan.
Runt

Pelipäivä
Huudellaan taas julkisesti nyt kun kaikki ovat varmistaneet taas tulonsa. Perjantaina pelaillaan taas KoW:tä klo:14.00 alkaen, ohjelmassa kesäliigan kaksi viimeistä peliä. Huhujen mukaan myös jonkin sortin suklaapatukkaa on jaossa.
Runt

Kesäliiga saatiin pelatuksi loppuun tänään, rentoa nopan heittoa nähtiin molemmissa peleissä kun hampaat irvessä ei tarvinnut enään kenenkään pisteitä peleistä hakea. Tomikin sen voiton sieltä vihdoin ja viimein sitten nappasi! Sen enempää pelejä kuitenkaan avaamatta (ehkä myöhemmin jonkun oman raportin laita) niin laitetaan pöytään nähtäväksi lopulliset tulokset.

Ville 48 (10-1, 10-0, 5-5, 10-0, 8-2, 5-5)
Henkka 30 (5-5, 10-0, 5-5, 5-5, 2-8, 3-7)
Anton 27 (5-5, 1-10, 6-4, 10-0, 5-5, 0-10)
Tomi 16 (4-6, 0-10, 0-10, 0-10, 5-5, 7-3)

En nyt tarkkaan välttämättä kaikkien pelien tuloksia muistanut mutta hatusta nuo vedin parhaani mukaan, lähellä totuutta kuitenkin.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jooh, tänään oli tosi kivaa. Paljon kaikkea jännää tapahtui. Mie mm. itse sain viimeinkin korotustenttini tuloksen. Nyt on algebra 5:n ja nyt kehtaa kyllä olla tukiopettajanakin ensi vuonna kun on puhdas 5:n linja matikasta. Ei tarvi koko kurssia käydä uudestaan. Heti huomaan laskuvirheen Villen muistissa ja Tomilla on yhteensä 17p:ttä.

Ehdottomasti siis omalla tavallaan Tomi on tämän liigan voittaja, koska hän teki sellaisen suorituksen tällä viimeisellä kierroksella. Moninkertaisti omat pisteensä missä sie Ville suoriuduit huonommin kokonaisten 2p:n verran. Henkka teki pohjanoteerauksen ja keräsi itselleen jopa 50% vähemmän pisteitä kuin ensimmäisellä hirveästä gun linestään huolimatta. Mie sain hurjat 1p enemmän kuin ensimmäisellä vuorolla, joka kertoo tasaisen tappavasta tehokkuudesta pienellä verenmaun, suklaisella sivumaulla, lisäämisellä. Tomi puolestaan yli nelinkertaisti oman suorituksensa!

Just luin Facebuukista mielipide artikkelin koulukuraattorilta, että stipendi tarvitsisi kipeästi muutosta jakomenetelmiinsä. Oppilas, joka korottaa keskiarvonsa 5:sta 6.8 ja vähentää poissaolonsa 300h paikkailta Wayne Cretzkiin ansaitsee sponsoroinnin pariin kesäbisseen biitsillä eikä se vuodesta toiseen oleva 10:n oppilas. Twixit voi laittaa postiin kohti Raumaa.

Onnea Tomi! Oot meidän kaikkien idoli!
- Sinitähti
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Kiitokset kaikille hyvistä peleistä =) Täytyy sanoa et itse en pitänyt omaa listaani niin kovana kun ville ja anttoni ;) paremmat listat voitti mun =)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Tässä liigassa kyllä nähtiin todella hyvin, miten tärkeä se inspiring onkaan. Minun ja Villen välinen peli olisi ollut vähän erinäköinen, jos ne +10 nerveheitot olisi joutunt re-rollimaan. Henkkakin varmaan olisi jättänyt minun Drakenikin pöydälle, jos sellainen olisi listastani vain löytynyt tehden pelistä erinäköisen. On kyllä viimeinen kerta ainakin omalla kohdallani kun en kirjoita listaani jotain regimenttiä ja käytä automaattisesti slottia vähintään maagiin inspiring talismaanilla tai sitten bsb:hen. Ei se lisämonsteri ole sen sivuuttamisen arvoinen.

Ville, mulla photobucket temppuilee. Se sanoo, että kuva, jonka otin on yli 500mb ja ei suostu uploadaamaan sitä. Mää en saa tänne liitettyä kuvaa iloisesta voittajasta. Voitko ystävällisesti imgata palkintopokaalistasi kuvan kaikkien nähtäväksi. Kuka ties, josko vaikka Jarkko innostuisi tulemaan mukaan leikkiin kun näkee mitä on saatavilla.

Mun seuraava lista on jo valmis. Tarttee enää vain fikut ostaa, niin voidaan aloittaa seuraava liiga:
Werewolves 160p
+ Soul Reaver Cavarly 195p
+ Soul Reaver Cavarly 195p
+ Vampire Lord 260p
Mounted, Blessing of the Gods

Werewolves 160p
+ Vampire Lord 260p
Mounted, Chant of Hate

Total: 1230p
- Sinitähti
Runt

Onks tää hyvä? Ei vissiin koolla pilattu ole.
Kuva

Nyt alkaa Antoninkin lista näyttämään listalta, "noi cavalryt varmaan kannattaa laittaa yhteen kun ei tuo De 6+ niin kova kuitenkaan ole..." Seuraavaa liigaa en itse ole sen suuremmin viellä miettinyt listan osalta, ihmisetkin voisi olla toki yksi vaihtoehto.
Jotain tarkennuksia nyt voitais tuohon LoS sääntöön ainakin tehdä. Siis hyvinhän se nytkin meni mutta voitais vetää yhtenäinen linha miten se pelataan jokaisessa pelissä. Sitten tota hero blokkausta vois kans hieman funtsia, vaikkakaan itse en näe tätä ongelmana. Ei ainakaan tule noita hordeja spämmittyä kun tietää ettei sen pysäyttämiseen tarvita kuin 50.pts maksava nappula jota et vain saa näkökenttään.

Mutta vedetään nyt henkeä hetki ennen seuraavaa settiä ja spekuloidaan tämän liigan tapahtumat läpi, niissä vierähtää kuitenkin tovi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”