[Old] Warhammer 3 ed

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
ile

Re: Warhammer 3 ed

Viesti Kirjoittaja ile »

Reekoffart kirjoitti:Ile: (+ muut kiinnostuneet)
Oisko sulla ensi viikolla iltapäivällä aikaa tulla poroon maailailemaan ja puhumaan skeidaa/fiilistelemään?
Työssä käyvän ja samalla opiskelevan isin aika on kortilla. Toivoisin että aikaa olisi, mutta en vielä tiedä.
Reekoffart kirjoitti:Jos jollain olisi säännöt pdf:nä koneella olisi hienoa jos tiedostot saisi jakoon.
Olisi kiva saada tulostettu versio hyppysiinn.
Mulla on pdf:t. Sain ne muistaakseni Pahvivalmisteelta, joten häneltäkin voi kysellä. Jos laitat yksityisviestissä sähköpostiosoitteesi, voin lähettää.

-ile
Pahvivalmiste

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

ile kirjoitti:Mulla on pdf:t. Sain ne muistaakseni Pahvivalmisteelta, joten häneltäkin voi kysellä. Jos laitat yksityisviestissä sähköpostiosoitteesi, voin lähettää.
Mitään en oo levittäny!

Scribd on ainakin paikka, josta löytyy molemmat kirjat: https://www.scribd.com/doc/59162764/3rd ... rmies-Book

Sääntökirjaan linkki löytyy oikeasta palkista. Mainoksista pääsee eroon poistumalla sivulta ja menemällä sitten sinne uudestaan sulkematta selainta.

Rekisteröitymällä noita voi ladata, rekisteröitymättä voi lukea netistä. Jos linkki ei toimi, ainakin itselläni tuo tulee ensimmäiseksi hakutulokseksi googlesta hakusanalla "warhammer 3rd edition army book".

Edit: nyt kun asiaa tarkemmin mietin, olen saattanut vihjaista ilelle jotain...
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Symppiksen näköisiä kirjoja :) Ajatuksena kivoja tommoset vanhat edikat, ja varmasti hyvä setti sopivassa seurassa. Ei vaan jaksa nyt just opiskella enää yhtään sääntösettiä. Upea kirja joka tapauksessa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

3 edikan faba on mahtava peli. Sitä pitää pelata ajan kanssa rauhassa nautiskellen ja vaatii gm:n parhaan pelikokemuksen saavuttamiseksi. Ei kannata verrata minusta näihin uudempiin peleihin, koska käyttötapa on täysin erilainen.
smaxx
Valvoja

finmirage kirjoitti:3 edikan faba on mahtava peli. Sitä pitää pelata ajan kanssa rauhassa nautiskellen ja vaatii gm:n parhaan pelikokemuksen saavuttamiseksi. Ei kannata verrata minusta näihin uudempiin peleihin, koska käyttötapa on täysin erilainen.
GM tai Umpire on yleensäkin laadukkaan pelikokemuksen ytimessä mun mielestä. Pääsee niistä kirjoista irti, kun ei tartte arvailla niiden sanamuotojen ja sivulauseiden merkitystä, vaan tehdään niinkuin gm/umpire sanoo.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

smaxx kirjoitti:
finmirage kirjoitti:3 edikan faba on mahtava peli. Sitä pitää pelata ajan kanssa rauhassa nautiskellen ja vaatii gm:n parhaan pelikokemuksen saavuttamiseksi. Ei kannata verrata minusta näihin uudempiin peleihin, koska käyttötapa on täysin erilainen.
GM tai Umpire on yleensäkin laadukkaan pelikokemuksen ytimessä mun mielestä. Pääsee niistä kirjoista irti, kun ei tartte arvailla niiden sanamuotojen ja sivulauseiden merkitystä, vaan tehdään niinkuin gm/umpire sanoo.
Sekin. 3rd edikassa se on hyvä myös siksi, että peli on parhaimmillaan vedettynä skenaariopelinä.
smaxx
Valvoja

Jep, mielekkäät ja fluffikkaat skenaariot on aina rautaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Reekoffart

Viesti Kirjoittaja Reekoffart »

Hnngh!

Pistin meiliä Black Tree Designille. Kohta mennyt pari viikkoa tilauksesta, enkä ole saanut Shipping vahvistusta vieläkään.
Vastasivat kyllä nopeasti takaisin, että heillä ruuhkaa ja että olivat joutuneet tilaamaan osan tilaamistani figuista castaajilta.

Sormet syyhyää jo, että pääisin alottelemaan kasailua ja maalailua.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Hurrr!!

Ite kaivelin vanhat kirjat esille ja tongin figu lootiakin. En vain osannut sijoittaa aikajanalle kohtaa, mitä vanhemmat ukot ovat OldHammeria. 10v, 20v vai 30v?

Aika hurjia hintoja oli demoneille RoC:StD kirjassa. Satoja pisteitä kourallisesta demoneita. Niiden pilkkomisen ei pitäisi olla vaikeaa jos ottaa laudalle ämpärillisen muita ukkoja. Toisaalta ne osaa lentää, taikoa ja vaikka mitä...
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Ite joudun käyttämään uusimpia malleja 3rd editionissa. Ilelle kiitos sääntiksestä.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Niblebitzer kirjoitti: Ite kaivelin vanhat kirjat esille ja tongin figu lootiakin. En vain osannut sijoittaa aikajanalle kohtaa, mitä vanhemmat ukot ovat OldHammeria. 10v, 20v vai 30v?
Oldhammerille löytyy monta erilaista määritelmää, joidenkin mielestä sitä on vain vuosien 1979 - 1992 figut, toisten mielestä kaikki paitsi tuorein laitos. Itse pidän eniten määritelmästä "Jos se on mielestäsi Oldhammeria, niin sitten se on Oldhammeria".
"Born to RUNE"
oldschooler

Viesti Kirjoittaja oldschooler »

Ohoi.
Varovasti Tarjoan tähän erittäin kiinnostavaa ketjuun...
Toivottavasti ei ole pahasti myyntisääntöjen rikkomista.
Kelasin vaan ettei huku normi myyntiosastolle. Kun en usko että muut kuin "te" ole niin kauhean kiinnostuneita...
Anyway....
Löysin kellarista aika harvinaistakin fantsu-sälää.
Rahapulassa täytyy varmaan yrittää myydä osa. Vaikka sattuu.
Olisiko kukaan kiinnostunut esim. Dwarf Bugman rangers paketista. High Elf chariotista, machines of destruction (Goblins) seteistä.
Ovat 3rd-edition tai vanhempia. Alkuperäisissä pakkauksissa.
Maksavat maltaita evil-bayssa.
Minulta saisi ainakin postimaksut pienemmiksi kuin meren takaa...

Enkä nyt ihan kokonaan rahan perässä pelkästään ole.
Kiinnostaa Suomi-oldhammer meininki. Vaikka lopetinkin fantsun pelaamisen tuohon kolmos edikkaan.
Jos kiinnostusta on, ottakaa yhteyttä.

Oldie.
"Rogue Trader,
it's not a game, it's attitude"
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Reekoffart kirjoitti:Hnngh!

Pistin meiliä Black Tree Designille. Kohta mennyt pari viikkoa tilauksesta, enkä ole saanut Shipping vahvistusta vieläkään.
Vastasivat kyllä nopeasti takaisin, että heillä ruuhkaa ja että olivat joutuneet tilaamaan osan tilaamistani figuista castaajilta.

Sormet syyhyää jo, että pääisin alottelemaan kasailua ja maalailua.
Varaudu viikkojen, jopa kuukausien odotukseen. Jouluruuhkan jono oli 3kk mittainen. Varoitin sua tästä ketjun alussa... ;)

Laava kirjoitti:Oldhammerille löytyy monta erilaista määritelmää, joidenkin mielestä sitä on vain vuosien 1979 - 1992 figut, toisten mielestä kaikki paitsi tuorein laitos. Itse pidän eniten määritelmästä "Jos se on mielestäsi Oldhammeria, niin sitten se on Oldhammeria".
Mun mielestäni Oldhammer kiteytyy siihen, että se on kaukana turnauspelaamisesta ja katse käy ensin figuissa. Siis jos sulla on siisti figu, se tuodaan kentälle. Jos sulla on siisti skenu mielessä, se pelataan, vaikka se olisi kuinka epäreilu ja tasapainoton. Siinä voidaan sitten sopia sääntöjäkin. Koska ollaan herrasmiehiä ja arvostetaan figua ja ihmistä. Kysymys ei siis ole ensi sijassa edikasta, vaan asenteesta.

Itellä ei ole maaleissa mitään kokonaista 3. edikan osastoa, ja yksittäisiä ukkojakin vähän. Oma klassinen Empireni on 4.-6. edikkaa ja lähinnä muovia. Pelaan vain maalatuilla ukoilla.

Ite voin Oldhammer-miitissä pelata mitä tahansa edikkaa Kolmosesta Ysiin. Ajattelin niin, että kokoan Kolmosedikan 1500 pisteen jengin, ja katson varmuuden vuoksi, minkä hintainen jengi olisi tuoreemmilla edikoilla. Otan ehkä muutaman varaukon. Sitten voin joustaa.

Kaikkia sääntöjä en ehdi kertaamaan. Siksi rajoitan jengiäni sellaiseksi, että se ei käytä kuin muutamaa erikoissääntöä. Yritän kerrata ne niin, ettei mun takiani jouduta umpikujiin. :)

-ile
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Kiva kuulla, ettei OldHammeria ole sidottu johonkin kiinteään aikakauteen.

Tarvitsee katsoa miten wanhat örkit saataisiin pelikuntoon. Sen jälkeen voisi katsoa muita rotuja, tai maalailla huvikseen joitain ikäluokkaan sopivaa.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Monille Oldhammer tarkoittanee sitä aikaa, jolloin itse ensimmäistä kertaa tutustui peliin tai vaihtoehtoisesti aikaa ennen sitä. Omalla kohdallani tämä siis tarkoittaa käytännössä vihreitä alustoja ja kirkkaita/punaisia figuja.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
vonkortez

Viesti Kirjoittaja vonkortez »

Gilaelin kirjoitti:No nyt on luotu Oldhammer Finland Facebook-ryhmä! Kyseisen sosiaalisen median käyttäjät liittykää rohkeasti mukaan. Voisi myös tuonne ilmoitella jahka jonkinlaista tapaamispäivää saadaan sovittua.

Ropecon voisi olla sopiva paikka tavata kolpakon ääressä ja dräftäillä tulevia. Luulen että jos Ropeconin tapaamista mainostaisi jotenkin vähän laajemmalti, paikalle saattaisi eksyä hommasta kiinnostuneita varsin matalalla aloituskynnyksellä - sen verran usea figupelaaja joka tapauksessa on matkaamassa kyseiseen coniin.

Itse pelejä voisi kai järjestää useammankin session, ainakin etelä-suomalaisten toimesta. Ymmärtääkseni useampi keskustelija kuitenkin asustaa Helsingin välillisessä tai välittömässä läheisyydessä. Mitä suurempiin mittelöihin tulee, elo- ja syyskuu olisivat itselleni juurikin sopivimmat, poislukien 3.-4.9. jolloin Tampereen Tracon vetää puoleensa. Muutoin on vapaata. Mitä nopeammin toki aikatauluja saadaan lukkoon, sitä parempi. =)

Giledit// Niin ja toki jos joku jaksaa ja haluaa, niin kai Ropeconissa yöaikaan ehtisi pelata jollain jämäpöydällä yhden pienimuotoisen pelinkin. Jos näin, voisin raijata kasaritonttuni mukaan.
Mä voisin varmaan lähteä juniorin kanssa käymään Ropeconissa ja ottaa omat kasaritonttuni mukaan. Mutta se on sitten käytännössä sunnuntaina päivällä ja melko lyhyesti (max. 3h peliä tjsp).
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Vader kirjoitti:Monille Oldhammer tarkoittanee sitä aikaa, jolloin itse ensimmäistä kertaa tutustui peliin tai vaihtoehtoisesti aikaa ennen sitä. Omalla kohdallani tämä siis tarkoittaa käytännössä vihreitä alustoja ja kirkkaita/punaisia figuja.
Tuo olisi itselle siis viitosedikka mitä tykkäisin kyllä yhä pelata jos olisi armeija mutta faba figut myin aikoja sitten. 40k puolella tosin olen vaihtanut kakkosedikkaan mikä on edikkaa aloitustani aikaisempi.

Harmillisesti(omalta osaltani) pääosa faban oldhammerista tuntuu keskittyvän kolmosedikkaan mutta ehkä joskus tuohon voisi hankkia armeijan. Nykyedikat ei kyl missään GW pelissä enää kiinnosta.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Fantasy Battlen vitosella itsekin aloitin ja sitä on tullut pelattua aina silloin tällöin viimeisen 1,5 vuoden aikana. On se vaan hauskaa herrasmieshengessä, ja siihen useimmat maalausprojektini tällä hetkellä keskittyvät.
"Born to RUNE"
p4ska

Viesti Kirjoittaja p4ska »

Tervehdys,
Itse olen juuri kokoamassa Norse-armeijaa ( 3ed). Onko kellään yksittäisiä figuja, joista voisitte luopua ja jotka sopisivat mun projektiin?

http://imgur.com/bVlOugp
dexium

Viesti Kirjoittaja dexium »

Olet varmaan jo täältä katsellut? http://www.wargamesfoundry.com/

Tuolla on Perryn veljesten vanhoja figuja jotka saattas sopia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”