Tervehdys!
Olen 24 -vuotias sälli Tampereelta ja tässä jonkun aikaa mietiskellyt tämän pelin aloittamista. Maailma on entuudestaan tuttu muttei tabletop peli niinkään. Eli:
Tarkoituksena olisi aloittaa peli armeijanani Ultramarinet. Aloitusbudjetiksi sanottakoon 150e. Tämän täytyy kattaa maalit, pensselit, vehkeet ja figuurit ynnä muu sälä. Mitä aloittelijan kannattaa ostaa? Kuinka pitkälle "Start collecting Space Marines" boksi riittää, ja onko tuo edes hintansa väärti aloittelijalle siihen nähden mitä pakkauksessa tulee? Onko tuolla rahasummalla edes mahdollista päästä pelipöydän äärelle?
Tampereen skene: otetaanko uusia pelaajia edes avosylin vastaan vai vierastetaanko täysin noviisien pelaajien opastusta kädestä pitäen? Kuinka "elitististä" meno yleensä on? Kuinka usein ja missä pelikaupassa pelataan? Mitä editiota pelataan? Tuohon 7th edition codexiin olen hieman perehtynyt jo, mutten syventävästi. Kuinka suurilla pisterajoilla yleensä pelataan?
Olisi hyvä jos tulisi joku vastaus jota kävisi nämä asiat ilmi sekä "osta nämä" tyylinen lista jolla alkuun pääsee. Paljon on vielä kysymyksiä mielessä mutta tässäpä ne askarruttavimmat. Älkää katsoko pahalla ja olkaa helliä! Kiitos ja anteeksi.
PS: Kunnia Keisarille!
Harrastuksen aloittaminen Ultramarineilla. Apua veteraaneilta kaivataan.
Re: Harrastuksen aloittaminen Ultramarineilla. Apua veteraaneilta kaivataan.
Klameros kirjoitti:Tervehdys!
Olen 24 -vuotias sälli Tampereelta ja tässä jonkun aikaa mietiskellyt tämän pelin aloittamista. Maailma on entuudestaan tuttu muttei tabletop peli niinkään. Eli:
Tervetuloa harrastuksen pariin!
Tarkoituksena olisi aloittaa peli armeijanani Ultramarinet. Aloitusbudjetiksi sanottakoon 150e. Tämän täytyy kattaa maalit, pensselit, vehkeet ja figuurit ynnä muu sälä. Mitä aloittelijan kannattaa ostaa? Kuinka pitkälle "Start collecting Space Marines" boksi riittää, ja onko tuo edes hintansa väärti aloittelijalle siihen nähden mitä pakkauksessa tulee? Onko tuolla rahasummalla edes mahdollista päästä pelipöydän äärelle?
Uutena jos meinaat ostaa, niin 150e pääsee pienempiä pelejä pelaan. Codex ja maalaustarvikkeet (Eli liimapurkki, pari pensseliä ja perusmaalit) maksaa sen noin 60e niin jäljellä jää 90e, eli esim. tuo start collecting box ja paketti scoutteja.
Saisit captain/ libran terminaattoripanssarissa, täyden taktisen ryhmän, scouttitiimin ja elite-paikalle sitten venerablen. Eli jotain 500p pelejä, joista on hyvä lähtä kasvattamaan armeijaa.
Tämä ei taida olla sieltä pelitehokkaimmasta päästä, yleensä jonkun kuljetusneuvon vaatii taktinen, että saa parhaimman hyödyn.
Käytettynä voi aina ostaa figuja, esim tuolta myyntipalstalta voi varmasti bongata perustyyppejä hyvään ja huokeaan hintaan.
Tampereen skene: otetaanko uusia pelaajia edes avosylin vastaan vai vierastetaanko täysin noviisien pelaajien opastusta kädestä pitäen? Kuinka "elitististä" meno yleensä on? Kuinka usein ja missä pelikaupassa pelataan? Mitä editiota pelataan? Tuohon 7th edition codexiin olen hieman perehtynyt jo, mutten syventävästi. Kuinka suurilla pisterajoilla yleensä pelataan?
En tamperelainen ole, mutta otaksun, että samanlaisia tyyppejä kuin muuallakin. Eli varmasti ottavat uuden harrastajan hyvin vastaan. Tampereella ainakin puolenkuunpelit on, missä olen pelipöydän bongannut. Kai siellä fantasiapelitkin pitäisi olla? Tuolla peliporukat osiossa oli tamperelaisten oma porukka myös, sieltä saa varmasti huutelemalla jonkun kivan sedän ehottelemaan tapaamista. Yleensä pelataan uusinta, eli 7 edikkaa. Sopimalla varmasti saa sellaisen pelin kuin haluaa.
Olisi hyvä jos tulisi joku vastaus jota kävisi nämä asiat ilmi sekä "osta nämä" tyylinen lista jolla alkuun pääsee. Paljon on vielä kysymyksiä mielessä mutta tässäpä ne askarruttavimmat. Älkää katsoko pahalla ja olkaa helliä! Kiitos ja anteeksi.
Ensimmäiseksi ostaisin codexin ja kävisin kattomassa vierestä jonkun pelin. Sitte voit miettiä minkälaista armeijaa haluat alkaa rakentamaan. Ultramariinit taipuu aika moneen tyyliin. Sitten kun tiedät mikä iskee itseesi, niin voit kysellä enemmän.
PS: Kunnia Keisarille!
Cast down the false emperor!
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Kiitos vastauksesta!Heretic kirjoitti:Vastaus
Tuon codexin olen saanut käsiini joten noitten scouttien lisäksi jotain ajovehkeitä vielä siis? Olisiko ottaa hyvä tähtäimeksi esimerkiksi 1000pts armeija ensialkuun tuon 500 sijaan? Pienemmällä pelillä varmasti opettelu sujuu helpommin. Jonkun verran olen katsonut videoitakin netistä joten helpompi omaksua uutta, varsinkin jos joku selventää vieressä. Tästäpä se lähtee!
Rohkeasti vain vastaamaan, pienetkin asiat helpottaa!
EDIT: Ainiin unohdin tuossa mainita että kaiken hyvän lisäksi kaveriltani saan yhden Tactical Marine squadin todella edullisesti eli sekin tulisi vielä käyttöön.
Itse olen huomannut että sotavasaran myyntipalsta on huomattavan hyvä kauppapaikka. Jos ostaa käytettynä säästää paljon ja monesti on myynnissä sellaisia jotka ovat vain pohjamaalattuja jos sitäkään. Start Collecting antaa alennusta, kulkuneuvot joudut ostamaan.
Esim MiikaW:llä on myynnissä muoveissa oleva drop pod 19 euroon tällä hetkellä jos ei ole vielä mennyt.
Edit: GW:n maalausoppaat youtubessa ovat olleet mielestäni hyviä.
Esim MiikaW:llä on myynnissä muoveissa oleva drop pod 19 euroon tällä hetkellä jos ei ole vielä mennyt.
Edit: GW:n maalausoppaat youtubessa ovat olleet mielestäni hyviä.
Jos saat jo tactikal squadin, niin alussa se voi varmaan riittää. Hommaat drop podin tai rhinon esim niille. Jos et halua toista taktista/drediä niin startteriboxin varmaan voi skipata. Jos taas haluat taktisia enempi, niin toinen rhinoon ja toinen podiin. Rhinoon menevän combat squaditat ja jätät heavy weaponin istumaan omaan päähän kun special ase kaasuttaa eteenpäin.
Oman captainin/libran voit myös tehdä perus taktisen osista, kyselet kavereilta nättejä osia siihen. Säästää paljon siinä.
Oman captainin/libran voit myös tehdä perus taktisen osista, kyselet kavereilta nättejä osia siihen. Säästää paljon siinä.
Ville Oulusta.