Mista ostatte tuotteenne?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
PiispaHenrik
Viesti:

Re: Mista ostatte tuotteenne?

Viesti Kirjoittaja PiispaHenrik »

Nykyään lähinnä tulee hankittua käytettynä, oikeastaan koska vanhat figut ja kaikenlainen kustomointi kiinnostaa. Sen satunnaisen uuden laatikon osien tarpeessa tai tarvikkeet hankin useimmiten jostain PK-seudun lukuisista vaihtoehdoista.

Komppaan sitä mitä ketjussa on jo jonkin verran tullutkin esille. Helsinki lähialueineen vaikuttaa olevan kohtuullisen hyvässä hoidossa. Itse aiemmin Hämeenlinnassa asuneena ei vaihtoehtoja juuri ollut - tilaa netistä tai matkusta. Varmaan on niin, että pienemmillä paikkakunnilla tarvittaisiin lelu/tms-myymälän oheen todella aktiivista harrastetoimintaa (pelitila tai ainakin aktiivisia porukoita) jotta kannattaisi pitää laajempaa valikoimaa.
"Autuaita ovat puupäät, sillä tulvan hetkellä he kelluvat."
Morandi

Viesti Kirjoittaja Morandi »

Hämeenlinnassa oli aikanaan eräs levykauppa, josta tuli hankittua ensimmäiset figut pari vuosikymmentä sitten. Keskustan lelushoppi otti sittemmin valikoimiinsa pari hyllyllistä warhammereita ja 40k:ta, mutta hekin ovat luopuneet niistä jo aikaa sitten. En muista myikö pelihuone Enter GW:n figuja kanssa ennen kuin lopetti toimintansa.

Itse olen tähän asti hankkinut suurimman osan figuistani käytettyinä täältä sotavasaran kautta. Nyt olen tosin ostanut toisen armeijani kokonaan uutena Poromagialta. Aikomuksena olisi tehdä miehen työ ja maalata se kokonaan itse, paikallisen harrastajayhdistyksen maaleilla toki. Joitakin erikoisvärejä ja liimaa olen kyllä ostanut askartelukaupasta.
hayland

Viesti Kirjoittaja hayland »

Morandi kirjoitti:Hämeenlinnassa oli aikanaan eräs levykauppa, josta tuli hankittua ensimmäiset figut pari vuosikymmentä sitten. Keskustan lelushoppi otti sittemmin valikoimiinsa pari hyllyllistä warhammereita ja 40k:ta, mutta hekin ovat luopuneet niistä jo aikaa sitten. En muista myikö pelihuone Enter GW:n figuja kanssa ennen kuin lopetti toimintansa.
Enterillä oli hetken aikaa GW:n tuotteita myynnissä, mutta lopettivat niiden myynnin jo ennen kuin lopettivat toimintansa. Syyksi kertoivat GW:n tehneen touhun mahdottomaksi pienelle liikkeelle.

Hämeenlinnassa asuvana tosiaan tulee hankinnat tehtyä 95 prosenttisesti netin kautta (sekä suomalaiset että brittifirmat). Loput sitten lähinnä turnausten yhteydessä Puolenkuun peleiltä, Poromagialta ja Sotakoneelta. En kyllä tiedä harrastajamääriä tällä alueella, että riittäisikö paikallinen ostovoima pitämään toiminnan kannattavana.
Morandi

Viesti Kirjoittaja Morandi »

hayland kirjoitti:En kyllä tiedä harrastajamääriä tällä alueella, että riittäisikö paikallinen ostovoima pitämään toiminnan kannattavana.
Tuskinpa riittäisi. Meillä Lipevässä (Linnan pelaava väki) on reilu kourallinen aktiivisia figuilijoita ja Todellisuuspakolaiset ry:llä on kuulemma vielä pienempi harrastajakunta. Tietoa molempien toiminnasta löytyy Facebookista.
Bergioyn

Viesti Kirjoittaja Bergioyn »

Järjestyksessä yleisimmästä satunnaisimpaan:

1) Käytettynä (FB-ryhmät, ebay, sotavasara)
2) Helsingin Fantsu
3) OMG Myyrmäessä

Itse Helsingin GW:ssä olen muuton jälkeen käynyt vain kerran. Sinne ei oikein tule mentyä kun fantsu on kätevämmässä kohtaa ja omaa suuremman valikoiman (tarkoittaen tässä sitä että myyvät muutakin kuin GW:n tuotteita).
DrMann

Viesti Kirjoittaja DrMann »

- GW:n verkkokauppa
- Poromagia (myymälä/verkkokauppa)
- GW:n Helsingin myymälä
- Fantasiapelit (Helsingin myymälä)

Yritän suosia em. myymälöistä ostamista, mutta aina ei anna aikataulut periksi keskustassa käymiseen ja/tai haluamaani tuotetta ei ollut hyllyssä -> nettikauppaan. Volyymi jotain 50-300 e /kk, inspiraation ja käytettävissä olevan vapaa-ajan mukaan vaihdellen.

Satunnaisesti (40k-turnauskäyntien yhteydessä) jotakin Puolenkuun peleistä (Lahti & Kouvola). Lisäksi sotavasara.netin myyntipalstalta on tullut ostettua paljonkin.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Fantasiapelien verkkokauppa, Puolenkuunpelien verkkokauppa ja Porvoon Pelikauppa. Kahdesta edellämainitusta tulisi varmaan ostettua ihan myymälästä, mutta etäisyyksistä johtuen jää lähinnä verkkokaupan käyttöön. Pelikauppa on noista lähin ja sieltä ostan ihan myymälästä. Heillä ei taida edes olla verkkokauppaa.
Modern cars - they all look like electric shavers.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Figut ostan internetistä.
- käytetty tavara suoraan toisilta kuluttajilta (Sotavasara, jotkut ulkomaiden harrastesivustot, eBay, Huuto.net...)
- firmojen nettisivustot: ennen kaikkea pikkufirmojen ja yksityisten
- Kickstarterit

Saatavuuden suhteen nettihaut ja nettifoorumit ovat pääasiallinen infon lähde. En seuraa blogeja, seuraan keskusteluja. Sähköpostiin tulee parin firman mainoksia, mutta nykyään deletoin ne lukematta. Mainonta vain ärsyttää.

Maalit ostan paikan päältä Helsingin Fantasiapeleistä ja Poromagiasta sekä Vantaan OMG:stä. Fantasiapeleistä olen ostanut myös harvakseltaan figuja, mutta lähinnä netin alefiguja käynyt noutamassa. Liimat ostan marketista tai askartelupuodeista. Maastot ja materiaalit samaten, ellen keräile raksojen laitamilta ja metsästä.

Lopuksi, mulla on pitkä muisti:
1) Jos tiedän jonkun hyvän skulptaajan, saatan kiinnostua hänen uusista skuplteistaan. Olen esim. Perryn veljesten fani.
2) Jos halusin jotain lapsena, saatan etsiskellä sitä nyt aikuisena, kun on palkkapussi. Niinpä vanhoja tuotteita (metalli & resiinimaastot) uudelleen julkaisevat tahot osuvat ajoittain tutkaani. Esimerkkeinä Foundryn ex-Citadel ja Scotia Grendel.

Käytännössä jos joku firma haluaa mulle jotain myydä, tapoja on pari:
- jonkun ihmisen täytyy ensin netissä kertoa ja näyttää, mikä on ollut hänelle ostamisen arvoista.
- palkkaa hyvän skulptaajan tekemään jotain, jonka skulptaaja tekee tunnetusti tosi hyvin.
- ottaa klassikkomuotteja takaisin käyttöön.

Uuden kivijalkapuodin perustaminen yli puolen tunnin matkan päähän ei millään tavalla lisäisi mun osteluani. Tuskin edes alle puolessa tunnissa saavutettava liike lisäisi. OMG ja Poromagia eivät ole lisänneet.

-ile
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Ei me taideta olla Ile edes kohderyhmää : ollaan (fyysisesti) yli 12 vuotiaita, eikä uusi kiiltävä Awesome muovi välttämättä inspiroi... Nyt tein pitkästä aikaa ison panostuksen GW:n kamaa , ostin OMG:stä sekä Generals handbookin, neljä washia että pari drybrush sutia... OMG:stä ihan pelkästään koska Zuher on huippujätkä, muuten olisin tilannu netistä tai odotellu että tulee isolle kirkolle asiaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

eBaystä on viimeiset uudet GW ostokset tarttuneet matkaan. Suurimman osan GW figuistani olen läpi koko 15 vuotisen harrastamisen kyllä ostanut käytettynä.

Jos joku pontiaalisesti minulle myyntiä lisäisi, niin se olisi varmaan kivijalkakauppa aktiivisilla pelitiloilla. Semmoisesta varmaan tarttuisi heräteostoksena jotain joskus matkaankin. Tällä paikkakunnalla ei tosin ole pelikauppoja nähty ihan muutamaan vuoteen taas, joten nettiostaminen on melkolailla ainoa vaihtoehtokin. Ainakin pienemmät kustannukset postitse, kuin matkustaa lähimpään kivijalkakauppaan. Ja jos netistä tilaa, niin sitten ostan toki sieltä, mistä halvimmalla saa.

Toinen realistinen keino lisätä myyntiä minulle olisi varmaan markettiketjut: Jos paikallisesta Prismasta saisi Hammereita, niin saattaisi kai sille hyllylle joskus eksyä kauppareissulla. White Dwarffeja tuolta aina joskus tarttuikin käteen, kun vielä aktiivisemmin GW:n pelejä pelailin.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Olen Pk seudulta ja viimeisen vuoden aikana olen tehnyt muutamat ostokseni Fantasiapeleistä sekä OMG pelikaupasta myyrmannista (josta ostin Age of Sigmar aloitusboksin ja jotain washeja).
smaxx kirjoitti:Ei me taideta olla Ile edes kohderyhmää : ollaan (fyysisesti) yli 12 vuotiaita, eikä uusi kiiltävä Awesome muovi välttämättä inspiroi... Nyt tein pitkästä aikaa ison panostuksen GW:n kamaa , ostin OMG:stä sekä Generals handbookin, neljä washia että pari drybrush sutia... OMG:stä ihan pelkästään koska Zuher on huippujätkä, muuten olisin tilannu netistä tai odotellu että tulee isolle kirkolle asiaa.
Komppaan Smaxxia tässä, että me emme ole ehkä otollista kohderyhmää jos tarkoitus on laajentaa markkinaa. Minulla esim on about 25 vuotta harrastusta takana ja muistaakseni 8-10 armeijaa teidän peleihin eli ostokset on yleensä aika satunnaisia ja pieniä. Tuo Age of Sigmar oli poikkeus useaan vuoteen, kun ajattelin pojan kanssa pelata.

Jos teiltä on tulossa niitä lapsille tarkoitettuja yksinkertaisia ja edukkaita snapfit paketteja 40koohon tai age of sigmariin, niin itse pyrkisin ehkä tunkemaan niitä markettien leluosastoille. Ostin jossain kohdassa semmoisen space marine aloitussetin, jossa 3 marinea pensseli ja maalit ja toimi meidän 5 vuotiaalle tosi hyvin. Niitä ja vastaavia Age of Sigmar paketteja voisi ihan hyvin olla Sittarin leluosastolla myynnissä.

Uskoisin, että tuolta marketeista semmoiset parin kympin pakkaukset päätyisivät helposti esim synttärilahjoiksi ja sitä kautta uutta verta asiakkaiksi. En ole varmaan ainut, jota v*t*ttaa ostaa aina niitä s**t*nan leegoja ja sitten astuilet niihin himassa. Muksut on muutenkin semmoisia, että ne innostuu kimpassa jostain ja sitten kaikilla pitää olla samoja juttuja. Meillä päin se on tällä hetkellä transformerit, johon on pakko todeta, että nykyajan nuoriso on kyllä tajuttoman fiksua porukkaa --> Robotti - auto - robotti - auto = COOL
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”