9ed 2.5k Empire

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Qwertyuiop

9ed 2.5k Empire

Viesti Kirjoittaja Qwertyuiop »

Marshall + Imperial prince + Imperial dragon + Talisman of greater shielding = 455 pts
Archwizard + Protection scroll = 185 pts
Captain w/ Horse + BsB w/ War banner + Plate armor + Hardened shield + Lucky charm + Hero's Sword = 140 pts

15 Electoral cavalry w/ Champion + Veteran standard bearer w/ Gleaming icon = 295 pts
12 Electoral cavalry + Standard bearer = 226 pts
2x10 Electoral cavalry = 360 pts
20 Handgunners = 150 pts

20 Flagellants = 180 pts
2 Volley gun = 250 pts
1 Cannon = 100 pts

Steam tank 230 pts

= 2571 pts

Tämmönen idea, 71pts liikaa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, La 06.08.2016 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Late M

Re: 9ed 2.5k Empire

Viesti Kirjoittaja Late M »

Ritaripainotteinen Empire on mulle vieras juttu, mutta suhtaudun ajatukseen positiivisesti. Jos sulla on pelikokemusta tällaisesta listasta olisi kiva kuulla ajatuksia.

Toi Talisman ei vissiin suojaa prinssiä kun on hirviöratsu? Kiva nähdä että joku pelaa loharia Empirellä. Griffonkin kyllä riittänee moniin tarpeisiin, mutta onhan toi nyt ihan kova.

BSB kuolee lähiksessä aika helposti ilman wardia. Hero's swordista hyviä kokemuksia.

Mitä lorea kelasit käyttää velholla? Tuli voisi olla näppärä, siinä on hyvät mahdollisuudet grillata vastustajan härnäysyksiköitä. Velho tosin handgunnereista käsin pääsee aika huonosti vaikuttamaan muuhun armeijaan kun ovat varmaankin paikallaan jossain selustassa. Esimerkiksi 10 jousimiestä voisi olla kiva seurue velholle niin pääsee lähemmäs linjoja. Toisaalta heavensin komeetta on tosi näppärä loitsu jos haluaa houkutella vastustajaa lähemmäs omia linjoja. Muutama komeettamarkkeri sinne keskelle rintamaa niin johan alkavat lähestyä helblasterien kantamaa.

Sulla on listassa 47 ritaria (oletettavasti great weaponeilla?), jotka oot jakanut neljään ryhmään. Mä itse uskon 5 lance ritarin voimaan (siitäkin huolimatta, etten itse ole vielä kyseistä yksikköä rakentanut), koska niillä voi huoletta suojata sivustaa kaikelta ikävältä. Tilastollisesti 2+ ritareita kuolee tuplamäärä 1+ ritareihin verrattuna kun niitä ampuu/taikoo/lyö S4 iskuilla. Isolla yksiköllä tämä ei niin haittaa, mutta viiden ritarin tapauksessa on aika iso ero kuoleeko 1 vai 2.

Viidellä ritarilla voi hyvin rynnäköidä vastustajan skirmareita tai kevyttä ratsuväkeä vastaan vaikka niiden tarkoitus olisi vain saada sun yksiköt väärään suuntaan. Kymmenellä ritarilla sellanen vaan harmittaa. Eli ihan ekaksi jakaisin toisen 10 ritarin poppoon puoliksi ja laittaisin niille kilvet käteen tappioiden välttämiseksi. Toinen 5 ritarin ryhmä sivustaa suojaamaan ja toinen tarvittaessa vaikka sotakoneiden luokse kykkimään ettei mikään salakavala nopea yksikkö iske niiden kimppuun.

Koska listasi on nopea ja eteenpäinsuuntautuva, on kaksi 24" kantaman blasteria pieni riski. Vastustajalla ei varsinaisesti ole mitään syytä lähteä niiden kantamalle jos aiot itse mennä kovaa päin. Ja silloin et pääse pehmittämään vastustajaa tykistöllä vaan tulet itse pehmitetyksi.

Pistolierit on tosi kivoja ja sopis tähän listaan sekä teemansa että pelitehonsa puolesta. Huntsmanit on yleensä 50 pisteen arvoinen kiusantekoyksikkö.

Isoin ongelma tässä listassa on varsin rajallinen lähitaistelupotentiaali. Isot ritarit on kestävähköjä, mutta kun 16 iskusta keskimäärin 8 osuu, alkaa olla vähän kusiset paikat. Jos sulla on vastassa mikä tahansa steadfast-yksikkö, alkaa tuskallisen pitkä myllytys, joka todennäköisesti johtaa ritarien vähenemiseen ja sun häviämiseen.

Tässä nyt vaan ihan nopea laskutoimitus hilpariblokkia vastaan. Hilparit siksi, että pelaan itse niitä ja ovat 250 pisteen hintaisina vieläpä 15 ritaria edullisemmat.

15 ritaria vs. 40 halberdieria

1. kierros
Halberdierit (40): 15 osuu, 10 haavoittaa, 3,33 kuollutta ritaria
Hevoset: 4 osuu, 2 tappaa
Ritarit (12): 12 lyö, 6 osuu, 5 tappaa
Ritarit: charge, lippu, 7 tappoa = 8
Halberdierit: 3 tappoa, 2 riviä, lippu = 6, steadfast

2. kierros
Halberdierit (33): 15 osuu, 10 haavoittaa, 3,33 kuollutta ritaria
Ritarit (9): 4,5 osuu, 4 tappaa
Ritarit: lippu, 6 tappoa = 7
Hilparit: 3 tappoa, 2 riviä, lippu = 6, steadfast

3. kierros
Halberdierit (27): 13,5 osuu, 9 haavottaa, 3 kuollutta ritaria
Ritarit (6): 3 osuu, 3 tappaa
Ritarit: lippu, 5 tappoa = 6
Hilparit: 3 tappoa, lippu, rivi = 5, steadfast

4. kierros
Halberdierit (22): 11 osuu, 7 haavoittaa, 2,4 kuollutta ritaria
Hevoset: 2,5 osuu, 1 tappaa
Ritarit (3): 2 osuu, 2 tappaa
Ritarit: lippu, 3 tappoa = 4
Hilparit: lippu, rivi, 2 tappoa = 4, steadfast

Pointtina se, että jalkaväkeä vastaan et pärjää rynnäköimällä täysiä päin, vaan sun pitää saada rivit pois ja kunnolla voimaa sivustaan. Se ei onnistu, jos vastustajan chaffi pääsee mellastamaan vapaana. Koska ritarit ei ole stubborn, jo parilla pisteellä häviäminen voi olla tosi huono juttu. Jo 20 ukkelin ryhmät on niin isoja, että 10 ritarin taival saattaa tyssätä niihin vähänkin huonolla noppatuurilla. Se yksi S5 hyökkäys / ritari on vaan tosi vähän.

Lista on varmasti tyylikäs kentällä, mutta kaipaa lisää kovia lyöjiä. Lohari palvelee tässä tarkoituksessa, mutta esim. 4 demigryphiä voisi auttaa tilannetta. Alttari ja papin vihapuheet estäisivät iskujen valumista hukkaan ja 5++ boundilla 6" sisään voisi säästää merkittävästi ritareiden henkiä.
Qwertyuiop

Lyö mielummin flagelantseja niillä hilpaerilla. Kato ny niitä, eikö tee mieli lyyä

Tottakai suojaa, keisari tarvii sitä

Tää lista kykkii, eise tuu päi, ritarit on vastapalloo jos joku tulee lähelle, ei saa tulla

Lohari on siks että keisari sais erektion, noita pappeja riittää mut vanhentuneen keisarin erektioita ei

4 Duplicatea on maksimi coressa

lancet on last season, paksuus ei pituus, näistä järven neitokin kostuu uuestaa

-

Kai sais lisää ampumista ku ottas papin ja niitä reitereitä, tarkotta sitä että reisille ei valu...

Reitereistä tykkään repeater handgunila, aiemmin mainituista syistä. Eihän niillä melkeen jaksa kädet kannatella niitä lekoja, hui

Demigryphit on ollu out siitä lähtien ku nuorin niistä kiekas ku neiti

Ja älä viitti hei, tai ajan tankillä päi. Full steam ahead

-

Emmä tätä pelaa, mietin huviksee vaa

Mistä tiputtasit 71pts jos armeijan runko täytyisi pitää samana ja jotain täytyisi karsia ?
Late M

No jos et tällä aio pelata niin jätä vaan se 71 pistettä liikaa koska ei kai sillä niin väliä ole..
Qwertyuiop

Totta muuten!

Marshall + Imperial prince + Imperial dragon + Talisman of greater shielding = 455 pts
Archwizard + Protection scroll = 185 pts
Captain w/ Horse + BsB w/ War banner + Plate armor + Hardened shield + Lucky charm + Hero's Sword = 140 pts

15 Electoral cavalry w/ Champion + Veteran standard bearer w/ Gleaming icon = 295 pts
12 Electoral cavalry + Champion = 226 pts
2x10 Electoral cavalry = 360 pts
10 Militia + Bow = 60 pts

3x5 Reiters + Repeater handgun = 270 pts
2 Volley gun = 250 pts
1 Cannon = 100 pts

Steam tank = 230 pts

= 2571 pts

Entä vaikuttaako tää paremmalta ?
Late M

9th Age on siitä kiva, että monella yksilöllä on kiva pelata. Sen takia monenlaiset listat voi toimia - pelaajasta riippuen. Siksi tuntuu vähän pöhköltä kommentoida listoja, jos sun ei koskaan ole tarkoitus pelata niillä..
Qwertyuiop

No mä oon muutenkin pöhkö, tykkään miettiä näitä, kommentoi vaa

Oommä pelannu joskus kuitenkin, ei oo ees ukkoja enää. Saattasin pelata jos olis ukkoi, joskus kävin kyl ottaa pataa jollai pahvilapuil / tyhjil beisseil / "Tää on nyt toi" figuureilla ku halusin testaa jotai tiettyä armeijaa, turnauksessa vieläpä. Se olis kyl periaattees voinu toimia mut tein sen väärin, selvis sitten käytännössä. Joku jolle listan olis etukäteen näyttäny olis varmaan voinu suoraan siitä kertoa ja olis voinu olla parempi vääntö.

Eipä oo myöskään mitään peliseuraa, ordo aboensisiin vois mennä, mut ei oo tosiaan niitä ukkoja. Toi finet saattas suostua pelaa mun pahvilappui vastaa jos jaksasin pakertaa, se tykkäs joskus aina piiskata mun uudet mestariteokset.

Figuurin kokoamista ja maalaamista inhoan :o Maali haisee liimas kädet, pikkutarkkaa pakerrusta niin et hajoo siihen. Jotku tykkää. Käytettynä tuli figut aina ostettua just tostakin syystä, että saa halvemmalla ja joku muu nähny ton vaivan.

Aina välillä pitää olla joku peli jonka mekaniikkaa pyörittelee, vähän ku jotku täyttää ristikoita.

Armeijalistojen rakentamien on mun mielestä myös ollu aina paras osuus kaikkia tämmösiä pelejä

Tietokoneella esim steel panthers on tästä esimerkki, varsinkin jos on vastustaja jonka kanssa on pitkä pelihistoria ni miettii sitä minkälaisen armeijan se ehkä ostaa, kuumottelee chatissa / jutuilla ja pyrkii counteroimaan sen oletetun listan jo etukäteen. Toki mielenkiintosta myös itse pelissä nähä miten eskaloituu ja mimmosen listan vastustaja on valinnu, warhammerissa se on heti etukäteen jo tiedossa.

Joskus oli niinki vammasta et sai tyydytystä siitä et toisella on esim suuret määrät ilmapuolustusta ja itellä oo yhtäkään lentsikaa. Sit tuli kaikki säännöt ja "täytyy kertoo etukätee" jutut. Vähän ku tässäki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”