Jäi hyvä maku, peli kesti varmaan alle kaks tuntia laskien sääntöjen katsomiset ja joukkojen asettelut. Pidin siitä, ettei voinut sanoa kuka voitti.
Tämähän on se yksi tämän pelin suolista. Minun itseni on enää KOWittelun jälkeen vaikea pelata niitä pelejä, jotka vievät +2h. Miten ikinä sellaisen pelin pelaamiseen on löytänyt aikaa? Voisihan sitä olla kyyninen ja sanoa, että Fabassa pelattiin kaksi kertaa suurempia pelejä, mutta mitä minä näen, jo tuhannen pisteen KOW-armeijallakin pääsee samaan yksikkömäärään ja 1500p:llä kenties jopa suurempaankin.
Itsenikin piti pelata tätä peliä eilen ja päätinpäs siinä sitten kokeilla viimeinkin ensimmäisenä sääntiksen avauskerralla minun turneekääpiöitäni. Def6+ on ihan kauheata oikeasti kohdata, niin minusta voisi olla siistiä joskus tulla päälle pelkästään Ironguardilla ja Earth Elementeillä. Siinä saakin sitten kaveri lyödä ihan kaikessa rauhassa. Peli kuitenkin peruuntui ja vielä on testilista korkkaamatta.
Vastustaja pelkäsi war alttarin kykyjä, joten orgaani ampui sitä, ja itse toin sen lähemmäs, niin se ylsikin vielä.
Mie itse olen huomannut käteväksi asiaksi antaa vastustajan aloittaa suuremmaksi osaksi ajasta. Suurin osa tämän pelin ampumisesta on kuitenkin 24" kantamalla, niin taktisesti depottamalla millin paitsi maksimista, toinen ei välttämättä voi ampua mitään. Jos siellä on se tykki, niin ei se osu kuitenkaan mihinkään tärkeään. Suuret ja tärkeät otuksethan laitetaan siltä coveriin, että se osuu 6+:lla eli toisin sanoin ei osu :P
Vasta kun vastustaja näyttää laittavan niitä sotakoneita, jotka kantavat (Elffien Bolttis) tai joitain heikkoja maageja/jousiyksiköitä, ja minulla on muutama Lightning Bolt, jolla käydä kutittelemassa ja laittamassa waveriin, minua alkaa kutkuttamaan ensimmäisen vuoron saaminen. Yleensä kuitenkin tahtoisin ampua ensimmäisellä vuorollani itse, niin toisella vuorolla pitäsi olla joukot kantamassa.
Onhan siellä totta se lisäkantama ampumiselle, mutta en näe sitä kovinkaan hyödyllisenä esineenä. Harvoin kesken pelin kolmannella vuorolla kantamat ovat jääneet lyhyiksi, jonka vuoksi sen esineen tärkein hyöty tulee ensimmäisellä vuorolla ainoastaan. Itse en ole vielä nähnyt montaa peliä, joissa se olisi ollut todella hyödyllinen.
Harvoin myös pelaan ampujia trooppia isompana, niin mitään niin kallista tai taikaesinettä ylipäätänsä ei tule paljoa pohdittua.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti