Maalien ohennus
Maalien ohennus
Miten ohennatte malaalinne? Suoraan purkkiin, paletille, jollain mulla tavalla?
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Mä yleensä purkkiin oon ne ohentanu noin kerman paksuiseks, jos lisää tarvii ohentaa niin sit paletilla tai korkissa (citadelin purkkien). Ja ihan vedellä ohentelen, tilanteesta riippuen saatan käyttää extenderiä/ retarderia mut sillon on käytössä paletti tai korkki.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
-
baretul
Jos on puhdasta vettä lisään GW:n purkkeihin sitä pari tippaa kun avaan ne. Paletilla sekoittelen erilaisia mediumeja (geeli mediumia, extenderiä, flow inproveria, you name it... :-)) ja vettä. Usein vielä kastan pensselin kerran vedessä (tai suussani, yäääh) ja pyyhkäisen turhat pois ennen figuun siirtymistä.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
- minisaarnaaja
Mulla on valikoima eri kokoisia muovipurkkeja, joihin ne maalit yleensä sekoitan. Tällöin lisään sekoituksiin vettä ja jotain retarderia tms. Mikäli käytän jotain sellaista sävyä mitä ei tarvitse sekoittaa, kostutan ensin siveltimen kunnolla, otan maalia ja käytän pensseliä vielä märässä talouspaperissa (eräänlainen wetpalet) ennen maalausta jotta saan ylimääräiset maalit siitä pois. Silloin tällölin tulee purkkeihin lisättyä vettä tai tippa retarderia, mutta vain jos ne näyttävät olevan kuivumaan päin.
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Itse käytän esim figun pohjamaalinpäällysmaalauksessa (mustan sprayn päälle koko figun peittävä sivelty ohut musta) lennossaohennusta, eli pensseli pidetään kokoajan märkänä (eli vierailee ahkeraan vesikipossa), ja sitte sitä maalia otetaan siihen kärkeen normaalisti. Toimii hyvin tommosessa, mutta huomasin että jos esim rhinoa kun yritin maalata regal bluella, niin tuosta jää helposti suuria sävyvaihteluja. Tai erilainen siitä tuli kun maalasin toisen rhinon ihan eka ohentamalla koko maalin ylimääräseen maalipurkinkanteen.