Keskustelufoorumien tulevaisuus

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Silveri

Re: Keskustelufoorumien tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kun sotu on ainoa figufoorumi, jossa enää kirjoittelen, niin katson sen kuitenkin pitävän edelleen olevan merkittävä paikka figuyhteisölle. Itse ehkä katson sen olevan ehkä hieman eläväisempi nykyään kuin esim. vuosi sitten, vaikkakin voin olla väärässä, kun en niinkään seuraa GW-puolta.

Facessa on tosiaan hyvä sopia peleistä ja käytännön asioista, kun taas sotu sopii enemmän geneerisempään ja hitaampiluontoiseen keskusteluun. Itse pidän blogia lähinnä siitä syystä, että haluan kirjoittaa rapsani englanniksi ja esim. Pike & Shotte -fb-ryhmään blogipostin jakaminen on tehty kohtuullisen helpoksi. En kuitenkaan tiedä mitään muuta paikkaa kuin sotavasara Suomessa, joka yhtä hyvin kokoaisi kaikki skenen harrastajat saman katon alle.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Silveri kirjoitti:Kun sotu on ainoa figufoorumi, jossa enää kirjoittelen, niin katson sen kuitenkin pitävän edelleen olevan merkittävä paikka figuyhteisölle. Itse ehkä katson sen olevan ehkä hieman eläväisempi nykyään kuin esim. vuosi sitten, vaikkakin voin olla väärässä, kun en niinkään seuraa GW-puolta.

Facessa on tosiaan hyvä sopia peleistä ja käytännön asioista, kun taas sotu sopii enemmän geneerisempään ja hitaampiluontoiseen keskusteluun. Itse pidän blogia lähinnä siitä syystä, että haluan kirjoittaa rapsani englanniksi ja esim. Pike & Shotte -fb-ryhmään blogipostin jakaminen on tehty kohtuullisen helpoksi. En kuitenkaan tiedä mitään muuta paikkaa kuin sotavasara Suomessa, joka yhtä hyvin kokoaisi kaikki skenen harrastajat saman katon alle.
Et viittis lisätä sitä lukijat pulikkaa tuonne blogiis, niin voisin lisätä sut omat blogit listalle? En saa lisättyä muuten, kun en käytä tuota google plussaa. Varmaan moni muukin haluis seurata. Hyvää settiä!
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Ruukkukasvi kirjoitti: Tuubi on taatusti ainakin osasyyllinen. Nyyppänä taisteluraportit olivat suuri syy siihen että figufoorumeille tuli suunnattua. Nykyään niitä laitetaan yhä useammin videoraportteina YouTubeen.

Henkilökohtaisesti pidän edelleen enemmän kirjoitetuista raporteista. Monet laittavat ne videoraporttinsa jakoon ilman minkäänlaista editointia. On paljon kätevämpi lukea kirjoitettu tiivistelmä kuin katsoa parin tunnin video pelistä kaikkine säätämisineen ja taustahälyineen. Tosin täytyy sanoa että ne ammattitaidolla tehdyt pelivideot voivatkin sitten parhaimmillaan olla todella upeaa katsottavaa.
En itse katso juuri koskaan taisteluraportteja youtubesta juuri näistä mainituista syistä. Hyvänkin raportin katsominen kestää yksinkertaisesti liian kauan ja jos raportin tekijä esittää jonkun tärkeän pointin niin paljon kätevämpi se on lukea ja ajatuksella sisäistää kirjoitetusta tekstistä.
Ja harva videoraportti on oikeasti hyvä. Huonosti kirjoitetun raportin voi sentään nopeasti vilaista läpi, huonosti tehtyä videoraporttia ei viitsi edes alkaa katsomaan.

Ainiin ja youtuben kommenttisysteemi. Ehkä huonoin ikinä, jopa huonompi kuin ne mainitut yahoon ryhmät. Sitä ei yksinkertaisesti voi käyttää mihinkään järkevään keskusteluun.
Silveri

finmirage kirjoitti:Et viittis lisätä sitä lukijat pulikkaa tuonne blogiis, niin voisin lisätä sut omat blogit listalle? En saa lisättyä muuten, kun en käytä tuota google plussaa. Varmaan moni muukin haluis seurata. Hyvää settiä!
Kiitoksia. En ole niin himobloggaaja, että välttämättä löytäisin juuri sitä oikeata pulikkaa, mutta nyt ainakin blogi osaa spammata päivityksistä sähköpostiin. Ehkä sekin on jotain.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Silveri kirjoitti:
finmirage kirjoitti:Et viittis lisätä sitä lukijat pulikkaa tuonne blogiis, niin voisin lisätä sut omat blogit listalle? En saa lisättyä muuten, kun en käytä tuota google plussaa. Varmaan moni muukin haluis seurata. Hyvää settiä!
Kiitoksia. En ole niin himobloggaaja, että välttämättä löytäisin juuri sitä oikeata pulikkaa, mutta nyt ainakin blogi osaa spammata päivityksistä sähköpostiin. Ehkä sekin on jotain.
Blääh ei toi auta, kun viestit hukkuu kaikkeen muuhun spämmiin. Tarkoitan tuota lukijat pulikkaa. Katoppa vaikka täältä mun oman blogin sivupalkista (toi josson noi ruhtinaalliset kaks dudea)

http://finmirage.blogspot.fi

Edit siis toi joka on ylimpänä ja jossa, lukee followers

Ja hei kirjoitappa nyt pian jotain uutta siistiä tuonne, for my pleasure :)
Silveri

Nyt lisätty. Piti vain hakea vähän aikaa siitä suomenkielisestä versiosta. Pitäisi kuitenkin nyt pyöriä.

Pitäisi vaan pelata/paskarrella jotain ensin. Tosin sain noi mun hakkapeliitat maalattua, joten ehkä niistä pari hassua kuvaa voisi ottaa ja kirjoittaa jonkun taustan, kunhan saan ensin beissit tehtyä.
NacMacFeegle

Viesti Kirjoittaja NacMacFeegle »

Tässä vähän figunystyröitä kutkuttaa pidemmän tauon jälkeen ja haluaisin puuhailla jotain, mielellään mainiossa sotavasarassa. Jotenkin tuntuu että sen verran tässä ollaan tälle foorumille velkaa. Paikka vaikuttaa vieraalta mutta jos sitä vaan alkaisi postaamaan jotain maalaus- ja maastoartikkeleita, ehkä tämä tästä vielä... Muutaman vuoden tauon jälkeen tämä tuntuu ihan hienolta paikalta vieläkin, joskin vähän hiljaisenpuoleiselta. Voisin mieluusti järjestää maalauskilpailuja ja ehkä jotain pelimiittejäkin, varsinkin jos joku vinkkaa aiheen joka kiinnostaisi. Tai hommata jonkun uuden pelin ja kirjoitella jotain tales of N gamers/painters tyylistä uutiskirjettä. En vielä tiedä.
Se kuollut ei oo, mi voi iäti maalata, aikojen myötä voi kuolokin laata.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”