12.2 WH40k NWG tournament PKP Lahti (12/12)
Re: 12.2 WH40k NWG tournament PKP Lahti (12/12)
Pieniä muutoksia pistekoreihin ja eldar warp spiderit rajoitettu 15 modeliin per armeija.
Pari kysymystä jäi:
"Listat tulee palauttaa 5.2 mennessä. " - minne ja missä formaatissa?
"Listat tulee palauttaa 5.2 mennessä. " - minne ja missä formaatissa?
Viimeksi muokannut Riivio, Ke 01.02.2017 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EteisenAreenalla on hyvä pienten muoviukkojen olla...
Tarkoittaako "CSM Thousand Sons" nyt nimenomaan TS formaatioita/detachmentteja, eikä TS yksiköitä? Magnus itsessään ei vielä laske pistekoriluokitusta, ellei ole TS-formaatiossa/detachmentissa?Negative kirjoitti: Ke 01.02.2017 13:21 Pieniä muutoksia pistekoreihin ja eldar warp spiderit rajoitettu 15 modeliin per armeija.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Tarkoittaako "CSM Thousand Sons" nyt nimenomaan TS formaatioita/detachmentteja, eikä TS yksiköitä? Magnus itsessään ei vielä laske pistekoriluokitusta, ellei ole TS-formaatiossa/detachmentissa?
[/quote]
Käsittää TS yksiköitä, formaatioita ja detachmentteja eli magnuksen ottaminen laskee pistekoriluokitusta.
[/quote]
Käsittää TS yksiköitä, formaatioita ja detachmentteja eli magnuksen ottaminen laskee pistekoriluokitusta.
Sitten laittakaa jätkät listoja tulemaan tämän päivän aikana
Palauteltiinko noi listat vaan ihan huvinvuoksi viikko etukäteen vai mikä juttu? Tulossa julki? Missä järkkärin oma lista?
Sexy and Inouj it.
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
Listat palautetaan etuajassa, koska haluamme tarkistaa, ettei sisällä laittomuuksia ja nähdä, mitä FW yksiköitä aikoo käyttää. Emme viime kerrallakaan julkaisseet listoja, vaikka pyysimme etukäteen.
Varmasti on sitten ainakin hyvin tarkistettu ja forge yksiköt hallussa. Hienoa omistautumista ykspäiväseen pelikauppaturnaukseen. Tarjotaanko muille mahdollisuus tarkistaa järjestäjän oma lista etukäteen vai tuleeko se ja sen mahdolliset forge yksiköt yllätyksenä sitten sunnuntaina?
Sexy and Inouj it.
- Strangelove
CAD Tau yhdellä ripsalla tai cad tyranids oli muistaakseni jaakon armeijatInouj kirjoitti: Ke 08.02.2017 17:06 Varmasti on sitten ainakin hyvin tarkistettu ja forge yksiköt hallussa. Hienoa omistautumista ykspäiväseen pelikauppaturnaukseen. Tarjotaanko muille mahdollisuus tarkistaa järjestäjän oma lista etukäteen vai tuleeko se ja sen mahdolliset forge yksiköt yllätyksenä sitten sunnuntaina?
Listat varmaankin palautetaan etukäteen jotta järjestäjä voi ne tarkistaa. Listojen laillisuus on viimekädessä pelaajan vastuulla, kuten sääntöpaketissa lukee.
Lähtökohtaisesti listoja ei paketin turnauksissa julkaista etukäteen, ellei kunkin kaupungin turnausten järjestäjä itse halua niin tehdä, johon lupa halutessaan. Jyväskylän tulevissa taitanen itse julkaista listat pari päivää ennen turnausta varmuuden vuoksi. Omasta mielestäni tosin on mukavaa, kun asioita ei metailla etukäteen vaan voitot pitää haalia paikassa ja hetkessä lonkalta tilaanteeseen sopeutuen ja stratteja soveltaen. Varmasti joku asiasta eri mieltä, mutta järjestäjä päättää loppuviimeksi itse. Reiluuden nimissähän voi järjestäjän listan julkaista tosiaan etukäteen, jos asialla on jollekulle merkitystä.
Forgeworldiin liittyen olen itse rajatun kirjapoolin kannalla (koska osa kirjoista ei ole ajantasalla joko osittain tai täysin, osa taas jopa kokonaan) mutta tähänkin on annettu valinnanvaraa järjestäjäkohtaisesti.
Lähtökohtaisesti listoja ei paketin turnauksissa julkaista etukäteen, ellei kunkin kaupungin turnausten järjestäjä itse halua niin tehdä, johon lupa halutessaan. Jyväskylän tulevissa taitanen itse julkaista listat pari päivää ennen turnausta varmuuden vuoksi. Omasta mielestäni tosin on mukavaa, kun asioita ei metailla etukäteen vaan voitot pitää haalia paikassa ja hetkessä lonkalta tilaanteeseen sopeutuen ja stratteja soveltaen. Varmasti joku asiasta eri mieltä, mutta järjestäjä päättää loppuviimeksi itse. Reiluuden nimissähän voi järjestäjän listan julkaista tosiaan etukäteen, jos asialla on jollekulle merkitystä.
Forgeworldiin liittyen olen itse rajatun kirjapoolin kannalla (koska osa kirjoista ei ole ajantasalla joko osittain tai täysin, osa taas jopa kokonaan) mutta tähänkin on annettu valinnanvaraa järjestäjäkohtaisesti.
Listojen etukäteen palauttaminen on hyvä käytäntö. Listojen etukäteen tarkistaminen on hyvä käytäntö. Se että haluaako antaa jengille mahdollisuuden speksaa ekan kiekan matsia etukäteen on tietty makuasia.
Se että 12 pelaajan, yksipäiväseen turnaukseen pitää palauttaa listat viikko etukäteen, tuntuu hieman oudolta, jos niitä ei julkasta etukäteen. Tähän yhdistettynä se, että henkilö jolle nämä palauttettiin pelaa itse turnauksessa ja kisaa (aikaisempien havaintojeni pohjalta) venuen tarjoamista palkinnoista, haiskahtaa kotiinpäin vetämiseltä. Tähän toisi tosiaan läpinäkyvyyttä esim. se että julkaisisi oman listansa ennen lista deadlineä.
Ei tehdä hyvistä käytännöistä huonoja.
Se että 12 pelaajan, yksipäiväseen turnaukseen pitää palauttaa listat viikko etukäteen, tuntuu hieman oudolta, jos niitä ei julkasta etukäteen. Tähän yhdistettynä se, että henkilö jolle nämä palauttettiin pelaa itse turnauksessa ja kisaa (aikaisempien havaintojeni pohjalta) venuen tarjoamista palkinnoista, haiskahtaa kotiinpäin vetämiseltä. Tähän toisi tosiaan läpinäkyvyyttä esim. se että julkaisisi oman listansa ennen lista deadlineä.
Ei tehdä hyvistä käytännöistä huonoja.
Sexy and Inouj it.
Kun järjestäjä julkaisee listan ennen muita, ei jää sijaa niille pienimmillekään epäilyille list tailoringista. Hyvä käytäntö, ja sitä tarpeellisempi, mitä kovempaa turnausjärjestäjä meinaa pelata turnauksessaan.Runic kirjoitti: To 09.02.2017 14:02 Listat varmaankin palautetaan etukäteen jotta järjestäjä voi ne tarkistaa. Listojen laillisuus on viimekädessä pelaajan vastuulla, kuten sääntöpaketissa lukee.
Listojen julkaisu etukäteen on siitä hyvä, että kun huomaa listapaketissa itselle oudon listan, voi perehtyä ko. listan sääntöihin etukäteen. Tämä säästää aikaa sitten pelipöydän äärestä ja mahdollistaa esim. asiaankuuluvien FAQ:ien tarkistamisen. Nyky-nelkkarin julkaisutahdilla ja monimutkaisuudella on aivan turha odottaa, että kaikki osaisivat ulkoa kaikki pelin säännöt. Kun periaatesyistä pidetään listat pimennossa, peleissä pelataan todenäköisesti vähemmän vuoroja ja niissä saadaan enemmän ilmaisia pisteitä sääntöknopeilla.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Juuri näin. Ei tartte kuunnella epäilyjä tai tuntea kiusausta twiikata iikkupiikkusen johonki tiettyyn suuntaan.Squirreli kirjoitti: To 09.02.2017 14:40 Kun järjestäjä julkaisee listan ennen muita, ei jää sijaa niille pienimmillekään epäilyille list tailoringista. Hyvä käytäntö, ja sitä tarpeellisempi, mitä kovempaa turnausjärjestäjä meinaa pelata turnauksessaan.
Sexy and Inouj it.
Paikkansapitävää, ja sitähän tuossa tuumailinkin. Kun siirrytään teoreettisesta vakuumista realismiin ja käytäntöön, veikkaisin ettei asiaa ole ajateltu tältä kantilta lainkaan, eikä kyseessä ole täysipäiväisesti töissä olevan henkilön yritys nähdä vaivaa turnauksen järjestämiseen jotta voisi huijata itselleen summan X lahjakortin. Hupaisa ajatus jos ei muuta. Enkä myöskään usko että on ongelmaa julkaista oma lista, mutta Nega päättää. Itselläni ei muuta kommentoitavaa tähän liittyen.Inouj kirjoitti: To 09.02.2017 14:35 Tähän toisi tosiaan läpinäkyvyyttä esim. se että julkaisisi oman listansa ennen lista deadlineä.
@Squirreli: Erityisesti vika pointti paikkansapitävä ja hyvin artikuloitu.
Juuri näinkin. Koska ei kuitenkaan listaansa tee muiden listojen perusteella, niin etukäteen sen julkaseminen ei "maksa mitään" ja säästyy paljolta. Parituksessa hyvän matsin napsahtaessa kohdalle selvii paljon vähemmällä vittuilulla, puhumattakaan siitä että sattuisi sinne palkintosijoille selviämään.Runic kirjoitti: To 09.02.2017 14:49Paikkansapitävää, ja sitähän tuossa tuumailinkin. Kun siirrytään teoreettisesta vakuumista realismiin ja käytäntöön, veikkaisin ettei asiaa ole ajateltu tältä kantilta lainkaan, eikä kyseessä ole täysipäiväisesti töissä olevan henkilön yritys nähdä vaivaa turnauksen järjestämiseen jotta voisi huijata itselleen summan X lahjakortin. Hupaisa ajatus jos ei muuta. Enkä myöskään usko että on ongelmaa julkaista oma lista, mutta Nega päättää. Itselläni ei muuta kommentoitavaa tähän liittyen.Inouj kirjoitti: To 09.02.2017 14:35 Tähän toisi tosiaan läpinäkyvyyttä esim. se että julkaisisi oman listansa ennen lista deadlineä.
Kaikki figuihin liittyvä on hupaisaa. Vakavaa, mutta hupaisaa.
Sexy and Inouj it.
Jännästi viime Lahden NWG turnauksessa oli sama periaate, eikä kukaan haloota nostanut. Päätettiin kuitenkin, että tehdään tästä lähtien niin, että järkkärit eivät voita mitään palkintoja. Mukaan lukien myös tämä turnaus.
Tässä mun lista:
Combined Arms Detachment (Tyranids: Codex (2014) v2006) (645pts)
HQ (480pts)
Hive Tyrant (240pts)
Electroshock Grubs, Twin-linked Devourer with Brainleech Worms, Twin-linked Devourer with Brainleech Worms, Wings
Hive Tyrant (240pts)
Electroshock Grubs, Twin-linked Devourer with Brainleech Worms, Twin-linked Devourer with Brainleech Worms, Wings
Elites (135pts)
Malanthrope Brood (85pts)
Malanthrope
Zoanthrope Brood (50pts)
Zoanthrope
Troops (30pts)
Mucolid Spore Cluster (15pts)
Mucolid Spore
Mucolid Spore
Formation Detachment (Tyranids: Codex (2014) v2006) (855pts)
Formation (855pts)
Skyblight Swarm (855pts)
Gargoyle Brood
10x Gargoyle
Gargoyle Brood
10x Gargoyle
Gargoyle Brood
10x Gargoyle
Harpy
Twin-linked Heavy Venomcannon
Harpy
Hive Crone
Drool Cannon
Hive Tyrant
Tässä mun lista:
Combined Arms Detachment (Tyranids: Codex (2014) v2006) (645pts)
HQ (480pts)
Hive Tyrant (240pts)
Hive Tyrant (240pts)
Elites (135pts)
Malanthrope Brood (85pts)
Malanthrope
Zoanthrope Brood (50pts)
Zoanthrope
Troops (30pts)
Mucolid Spore
Mucolid Spore
Formation Detachment (Tyranids: Codex (2014) v2006) (855pts)
Formation (855pts)
Skyblight Swarm (855pts)
Gargoyle Brood
10x Gargoyle
Gargoyle Brood
10x Gargoyle
Gargoyle Brood
10x Gargoyle
Harpy
Harpy
Hive Crone
Drool Cannon
Hive Tyrant
Hyvä PR yritys, jäbä tailoroi ihan selvästi. Starat on tailoroitu sillä että oot suurimmaks osaks ilmassa, jolloin stara ei voi tehdä sulle oikein mitään. Taukin on tailoroitu kun ei niillä koskaan joka ikisessä suitissa anti-aria ole, ja hirvee läjä lentäviä juttuja. Gladius taas ei ammu taivaalle ja sulla on niin monta unittia että pystyt kontestoimaan kortteja täyttä obsec armeijaa vastaan koko päivän.
Ihme kettu oot kyllä, mutta ainakin sulta jää nyt lahjakortti saamatta tolla tailoroidulla listalla. Siitäs saat. NWG licence revoked.
Edit: Tailoroit sit mun Smashfuckerinkin vielä, miten mä voin lyödä Powerfistillä taivaalle, häh?
Ihme kettu oot kyllä, mutta ainakin sulta jää nyt lahjakortti saamatta tolla tailoroidulla listalla. Siitäs saat. NWG licence revoked.
Edit: Tailoroit sit mun Smashfuckerinkin vielä, miten mä voin lyödä Powerfistillä taivaalle, häh?
Viimeksi muokannut Draike, To 09.02.2017 16:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kai ny kaikki itkupillit oli omas suljetussa turnauksessaan samana viikonloppuna.Negative kirjoitti: To 09.02.2017 15:49 Jännästi viime Lahden NWG turnauksessa oli sama periaate, eikä kukaan haloota nostanut. Päätettiin kuitenkin, että tehdään tästä lähtien niin, että järkkärit eivät voita mitään palkintoja. Mukaan lukien myös tämä turnaus.
Sexy and Inouj it.
Ajelen Helsingistä su aamuna turnauspaikalle. Pistä whatsappia 0503671771, jos halajat kyytiä Lahteen ja takaisin.