Thaumielin sekalaisia maastoja

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Pelikrypta - Ikamaa
Viesti:

Thaumielin sekalaisia maastoja

Viesti Kirjoittaja Pelikrypta - Ikamaa »

Figupelithän vaativat maastoja, eli sellaisia siis pitää askarrella. Tässäpä niitä, mitä on tullut värkkäiltyä. Osan olen värkkäillyt minä, osan lähipiiri.

Nämä ensimmäisen viestin maastot on tehty niillä värkeillä, mitä kotoa on löytynyt. Mitään ei siis ole erikseen ostettu. Materiaalivalinnat eivät aina ole olleet ne parhaimmat, mutta tavoite onkin nyt ollut saada nopeasti ja helposti ilman ylimääräistä kaupassakäyntiä pelipöytään täytettä.

Kaikki varmaan näkee heti, miten nämä on tehty, mutta kirjoitan silti lyhyesti, jos näitä sattuu joku selaamaan, joka ei maastoja ole koskaan rakentanut.

Kuvissa värit sukkailee, mutta sellaista se on.

Kuva

Kallio. Kaveri muotoili ja avovaimo maalasi. Finfoamia minkä päällä harmaa pohjamaali ja siihen vaaleammalla drybrush. Tuftit ja flokit on purkista. Taso on tehty grillitikuista, maalattu ja drybrushattu.
Mallina toimii Bushidon 32mm Tengu

Kuva

Tämän kivenlohkareen on avovaimo tehnyt paperimassasta. Basena toimii vanha CD, minkä päälle liimattu pahvilevyjä tuomaan muotoa. PVA-liimaa ja hiekkaa pohjassa. Pikkulohkareet on luonnonkiviä. Koko roska pohjamaalattu ja drybrushattu. Tuftit ja flokit purkista.
Mallina toimii Faba-bitseistä väsätty 28mm soturi.

Kuva

Paperimassasta jäi yli pari kökkeröä, niistä tuli kiviä. Basena pahvi. Pohjalla hiekkaa ja pikkukiveä. Flokit ja tuftit purkista. Näyttää kuvassa homeiselta kakkalta, livenä ei :)
Mallina toimii 32mm Bushido Ryun samurai.

Kuva

Hirst artsin (tai vastaavan) palikoista muuria. Musta pohjamaali, harmaa drybrush. Baset pahvia, siihen perus PVA alle, hiekkaan dippi. Muutama isompi kivi sommiteltu sinne tänne. Pohjaan maali, washi (olen huomannut maastoissa turhaksi) ja drybrush. Flokit ja tuftit purkista.
Mallina toimivat 40k nokkamariini sekä kultisti 28mm skaalassa.

Kuva

Vanha CD pohjana, mihin liimattu kolmessa kerroksessa ylöspäin pieneneviä pahvin paloja "kukkulamaiseksi". Keskelle reikä ja sinne kuumaliimalla ulkoa taidokkaasti katkottu ja muovattu oksa puuksi. Pohjaan PVA ja dippi hiekkaan. Pohjamaalia ja drybrushia ja flokit purkista. Tuohon on tarkoitus tehdä vielä lehvästöä puuhun, jahka jostain kekkaan jonkun hyvän reseptin. Villaa, mitä uittaa PVA-vesi-vihreä maali seoksessa ja pistää roikkumaan ja kuivumaan voisi olla, paitsi en tiedä miten järkevää koska base jo valmis. Pitääpi funtsia.
Mallina puuta päin syöksyy 32mm Bushidon Ito-klaanin soturi.

Kuva

Laatikon pohjarunkona toimii tulitikkuaski. Pienemmät laudat on tulitikkuja, isommat leikattu ohuesta viilusta. Kaikki "laudat" liimattu siis tikkuaskin päälle. Pohjamaali, wash, drybursh. Puu imi maalia kuin sieni!
Mallina mätänee 32mm Malifauxin hukkunut.

Kuva

Tässä on moni asia pielessä, heti alusta asti. Pohja paksua ja jäykkää pahvia, mikä ei kuitenkaan arvostanut liiman ja maalin kosteutta. Sitä sai siis painoilla ja vääntämisellä aina laittaa ruotuun, silti kulmat ovat edelleen koholla. Ruskea maa on ohutta korkkia, mikä maalattu ruskeaksi, washattu ja drybrushattu. Vihreä "ruoho" on hiekkaa, mikä maalattu vihreäksi, washattu ja drybrushailtu eri sävyillä. Sorapolku on karkeampaa hiekkaa, missä pohjamaalia ja drybrushia. Kivet ovat maalattuja luonnonkiviä kaikki. Tuftit on purkista ja jäkälät ja rämmäleet metsästä. Avovaimo teki lammen. En nyt tarkkaan muista miten teki, kun värkkäilin jotain muuta samaan aikaan. Liimaa kai pohjalla kerros, sitten vesi maalattu ihan pensselillä.
Silta on papercraftia, ja päin persettä rakennettu. Vajaa kaksi ja puoli egeä TÄÄLTÄ.

Kuva

Pelikäytössä tuo lampimaisema näyttää käytännössä esimerkiksi tältä.
Malleina taistelee 32mm Bushidon Tenguja, Ryuja ja Itoja.

Kuva

Melkein 3x3' pelipöytä esimerkiksi Malifauxiin. Tässä on pohjana koronapöytä, minkä kulmapussien reiät pistin umpeen liimaamalla pahvit pohjapuolelle ja täyttämällä reiät pahvikiekoilla. Päälle PVA-liimaa ja hiekkaa. Teippasin kehykset, koska halusin ne pitää puun värisenä ja roiskin pohjamaalit spraylla. Sen jälkeen drybrushailin tuntitolkulla harmaita ja ruskeita sävyjä siihen. Minun makuuni aika tumma, ja sopisi tosi hyvin johonkin 40k sotaan väriensä puolesta, mutta tuolla nyt mennään. Ehkä olisi pohjamaaliksi pitänyt valita joku muu kuin musta, vaikkapa tumman ruskea. Mutta sillä mentiin, mitä kaapissa sattui olemaan.

Kuva

Tässä koronapöytä lavastettuna Malifauxille, kun vähän testailin miltä se näyttää. Tarkkasilmäiset huomaavat 40k 2e raunion ;)

Kuva

Tässä koronapöytä oikeassa pelikäytössä Freebooter's Fatelle.

Kuva

Ja tässä samaisella pöydällä pelataan Bushidoa. Bushidon pelialustan koko on 2x2', mikä on törkeästi rajattu aukaistulla mittanauhalla. Tarkoitus on tehdä joku "kehys" tai vastaava, millä saa siististi rajattua tuosta oikean kokoisen. Huomasin myös, että lampimaastonkappaleen reunat pitää maalata!

Mutta, siinä on eka setti ihmeteltävää. Niin, ja useissa kuvissa näkyvä pohja on 6x4 hiirimatto Deepcutilta.
Pelikryptan kotisivut www.pelikrypta.fi

Porin myymälä: Sammontie 14
Ikaalisten myymälä: Vanha Tampereentie 15-17
Dr. Icchan
Viesti:

Re: Thaumielin sekalaisia maastoja

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Kuvat ei näy. Käytä sotavasaran liitteitä tai uploadaa imguriin. Melkein kaikki muut kuvapalvelut estää hotlinkkauksen 24 tunnin kuluessa uploadista.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Mulle taas näkyy kuvat. :o Outoa.

Ja koronapöytä toimii oikeen hyvin.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Pelikrypta - Ikamaa
Viesti:

Dr. Icchan kirjoitti: To 01.06.2017 21:35 Kuvat ei näy. Käytä sotavasaran liitteitä tai uploadaa imguriin. Melkein kaikki muut kuvapalvelut estää hotlinkkauksen 24 tunnin kuluessa uploadista.
Outoa. Kaikki kuvat mitä mihinkään netissä, myös tänne figugalleriaan laitan, on aina toimineet. Minulla ja ylläolevalla näkyy, joten ongelma ei ole linkeissä.

Ja maastoihin... minulla on mielessä projekti missä rakennan kaikki Malifauxissa esiintyvät maastotyypit ja tarpeet kaikkiin skenuihin! Kauhea homma, mutta varmaan myös palkitseva.

Ninjapiraatti

Viesti Kirjoittaja Ninjapiraatti »

Täällä näkyy kuvat myös.

Ja maastot on kyl hyvän näkösiä. Kivet ja kalliot on hyvin maalattu. Puun jalustaan voisi minun puolesta lisätä vähän kasvillisuutta lisää, mutta makuasioitahan nämä ovat. Lampi on ehdottomasti heikoin lenkki näistä, niinkuin itsekin asian ilmaisit. Auttaisiko tavaran lisääminen?
Pelikrypta - Ikamaa
Viesti:

Ninjapiraatti kirjoitti: Pe 02.06.2017 16:31 Lampi on ehdottomasti heikoin lenkki näistä, niinkuin itsekin asian ilmaisit. Auttaisiko tavaran lisääminen?
Lammen voisi kokonaan reunustaa tuolla kivetyksellä. Nyt ikäänkuin lopuu kesken. Tuo ruskea maa-alue on tarkoituksella tyhjä, sillä siihen saa erilaista tavaraa. Kuvissa näkyvän kallion ja muurin, puun, temppelin Bushidoon tai muun pienen rakennuksen muihin peleihin.

Miten sinusta sitä kannattaisi parannella?

Veteen olen kuitenkin tyytyväinen. Maalatuksi se näyttää minun silmääni hyvältä.

Ninjapiraatti

Viesti Kirjoittaja Ninjapiraatti »

Thaumiel_Nerub kirjoitti: Pe 02.06.2017 20:59
Ninjapiraatti kirjoitti: Pe 02.06.2017 16:31 Lampi on ehdottomasti heikoin lenkki näistä, niinkuin itsekin asian ilmaisit. Auttaisiko tavaran lisääminen?
Lammen voisi kokonaan reunustaa tuolla kivetyksellä. Nyt ikäänkuin lopuu kesken. Tuo ruskea maa-alue on tarkoituksella tyhjä, sillä siihen saa erilaista tavaraa. Kuvissa näkyvän kallion ja muurin, puun, temppelin Bushidoon tai muun pienen rakennuksen muihin peleihin.

Miten sinusta sitä kannattaisi parannella?

Veteen olen kuitenkin tyytyväinen. Maalatuksi se näyttää minun silmääni hyvältä.
Reunustaminen voisi auttaa. Maalausjälki on kyllä tosiaan hyvä vedessä. Jos tuohon lammen rantaan/vesirajaan saisi vielä lisättyä vähän kasvillisuutta? Lumpeen lehtiä tai kaislaa? Itselle jää nyt siitä hieman "lätäkkömäinen" fiilinki.

Ja aivan, jotenki näkörespetorit skippasivat tuon yhden kuvan. Nuo tyhjät alueet ajavat kyllä tuolleensa asiansa ihan hyvin.
GhaZz

Viesti Kirjoittaja GhaZz »

Siellä ne mun maalaamat Bushido ukkelit komeilee ja JuhoL maalamat freebootterit

Itseäni häiritsee eniten näissä maastonpalasissa tuo pohjalevyjen muoto ja palojen yhteenkuulumattomuus, ainoastaan noi kallionpalaset ovat samaa "sarjaa". En tiedä mikä ajatus näiden maaston palojen kanssa on, mutta lähtisin korjaamaan ensin kaikki baset kuulumaan samaan teemaan, eli tuohon korona-pöytään sopivaksi ja korjaamalla tarkoitan että tekisi suoraan vaan uudet kokonaan, vähempi vaiva. Leikkaisin ehdottomasti noiden alustan satunnaisiin muotoihin. Värien käyttö on kanssa hieman isolla vaihteella, käyttäisin yhtä pääväriä isoissa määrissä ja tämän lisänä muita värejä yksiyiskohdissa hillitysti. Esim. kaikki rakennukset vaikka punasella ja sit joku jade patsas vihreällä harmaalle kivipöydälle.

Maaston rakentamisessa on tärkeinä aina sen suunnittelu ja materiaali valinnat, helpottaa elämää ja kukkaroa
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”