Mistä se kaikki alkoi?
Mistä se kaikki alkoi?
Olisi kiva kuulla mistä porukoiden kiinnostus figuihin alkoi ja miksi? Entäpä mikä oli ensimmäinen figu ostoksesi?
"Se on sitten mahoton tuo kepakko!!!"
Joskus pikkupoikana roolipelien tiimoilta tuli käytyä Tampereen fantsussa ja jostain syystä osteltua figuja (ei mitään hajua mikä oli ensimmäinen). Paljon myöhemmin kavereiden innostamana aloittelin FB:n, Chaos Warrior Regiment ensimmäisenä. Halpa ja nopea armeija koota (sittemmin on kummasti kallistunut ja hidastunut armeijan keräily).
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Re: Mistä se kaikki alkoi?
Pelattiin RuneQuestia ja muita roolipelejä. Fantsun hyllyillä oli kivoja tinaukkoja, ja ostin paketillisen. Kaveri hankki joskus myöhemmin Epicin, joka ei kuitenkaan saanut suuresti tuulta siipiensä alle. Samoin kävi vähän myöhemmin ostamalleni Blood Bowlille, kaverit eivät innostuneet hankkimaan omia figuja. Figut kumminkin maalasin, FB:n muovifiguja tuli osteltua sitten jonkun verran elävöittämään ropeja. Laatikko kerrallaan ostelin eri rotuja ja maalasin, sitten uusi laatikko ja niin pois päin. Ropeilun pikkuhiljaa hiipuessa myös figuinnostus väheni, joskaan ei loppunut. LotRin aloituslaatikon ostin julkaisupäivänä ja olin myyty. Kaveritkin tykkäs jonkun verran, mutta suurempi innostus tuli vasta kun WH40K löysi tiensä sydämmiimme puolitoista vuotta sitten. LotR jäänyt vähän vähemmälle, hyllynkoristeiksi lähinnä.Gorebelly kirjoitti:Olisi kiva kuulla mistä porukoiden kiinnostus figuihin alkoi ja miksi?
Kaiken kaikkiaan olen harrastuksen pariin tullut maalauksen kautta, ja pidänkin itseäni parempana maalaajan kuin pelaajana, ja kun katselee tuotoksiani, niin kukaan ei voi pitää minua kovin hyvänä pelaajana.
Ensimmäinen figuostokseni oli Ral Parthan "Lunar Troopers"-blisteri, kolme sotilasta 35mk. Ensimmäinen GW-ostos oli Dwarfs-laatikko, jossa kymmenen identtistä kääpiötä kirveen ja kilven kera.Entäpä mikä oli ensimmäinen figu ostoksesi?
Isobroidi aivopesi tyhmän pikkuveljensä ostamaan nykyisellä 200e:llä figuja ja siitä se lähti. Broidikin sitten harrastuksen meni lopettamaan, mutta onneksi pelikavereita löytynyt. Kiitokset veljelle 
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Hmm en enää itse muista mistä ostin ekat figuni mutta jostain kaupasta kävin kööppää 40k:oon alotuspaketin jossa oli marineita ja darkeldareita. Sen jälkeen alkoi mennä hieman into kun ei pelikavereita löytynyt ja osaa säännöistä en saannut selvää. Joten 1-2 vuotta meni että yht äkkiä rupesin keräämään fabaa ja into on säilynyt jopa 2.5vuotta
Kaveri oli kuulemma ala-asteen aikoihin saanut postissa jonkun Warhammer aiheisen mainoslehtisen. Siis taisi olla ihan Fantasiapeleistä.. Nyt kun myöhemmin ajattelee niin onko Fantasiapelit koskaan edes jaellut tuollaisia erilissiä mainoslehtisiä tms? No samapa tuo, kaveri sitten oli ostanut muutamat Tyranidit ja "pelasimme" kaverin "reiluilla" säännöillä. Minulla oli "figuina" muovisia sotilaita
Oli siellä muutamia ovelia sääntöjä tyyliin: "Nidit hyppäävät tämän verran ja liikkuvat 5x enemmän, kuin sotilaasi". Ja eihän ne minun sotilaatkaan tainneet minnekään osua, kun nidit olivat jo hth:ssa. Sääntökirjoista ei oltu kuultukaan.
Ensimmäiset figuni ostin sitten myöhemmin tuolta samaiselta kaverilta. Taisi siinä olla useampi kymmenen muovisia Tactical Marineita..
Oli siellä muutamia ovelia sääntöjä tyyliin: "Nidit hyppäävät tämän verran ja liikkuvat 5x enemmän, kuin sotilaasi". Ja eihän ne minun sotilaatkaan tainneet minnekään osua, kun nidit olivat jo hth:ssa. Sääntökirjoista ei oltu kuultukaan.
Ensimmäiset figuni ostin sitten myöhemmin tuolta samaiselta kaverilta. Taisi siinä olla useampi kymmenen muovisia Tactical Marineita..
Minä kuulin tai oikeastaan näin mun kaverin isoveljellä näitä fikuja.sittemmin bkaveri osti niitä sditte osti toinen ja kolmas ja neljäs joten siitä se sitten lähti.olin kyllä vähän aikaa sitä mieltä et humpuukkiahan tuo on siis erittäin kallis harrastus mut sitten tilattiin pikkuveljen kans yhtäaikaa.ensimmäinen ostos oli kymmenen skinkin boxi ja kahdeksan sauruksen boxi. 
Ostetaan uusia temple guardeja, ushabteja,grail knightejä, tomb guardeja,questing knightejä,skull catapult.
Pistä yv:tä jos kiinnostaa.
Pistä yv:tä jos kiinnostaa.
Ah,näin kaverella sellaisia kioja pikku ukkoja.Hämmästelin niiden hintaa ja sitten otin ensimmäisen pelini kaverini pikku veljien figulla(kaaosta mariineja ja örkkejä,ei ihan sääntäjen mukainen peli)kaverini vasta sulatosta hienoja necroneita vastaan;sitten muutaman kuukauden kuluttua ostin itselleni Dark Eldareita;kun yhdistetään tähän vielä että ensimmäinen pelini Necroneita vastaan oli voitto,siinä oli jo addiktion ainekset...
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Isoveljellä on Space Wolveseja ja minä tietenkin ihastuin niihin. Katselin hänen codexejaan ja löysin itselleni armeijan -> Eldarit. Isoveljeni siis opasti minut figujen tielle. Ensimmäinen ostokseni oli semmoinen Eldar Guardian boksi missä tuli 8 perusäijää jotka ovat kaikki samassa asennossa.
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
-
hypsilurus
Puoltoistavuotta sitten kaverit alkoo kerää jotain 40k, mutta koska olen erilainen aloin keräämään LotRia. Ensimmäiset ostokset oli broidin kanssa puoliks FotR alotuslaatikko ja maalaussetti (LotR)
Ja nyt on tullu noita faban kääiöitä keräiltyy ja sitten on alaknu innostus tohon 40kiloseen, mutta ei vaan oo rahaa siihen...
Ja nyt on tullu noita faban kääiöitä keräiltyy ja sitten on alaknu innostus tohon 40kiloseen, mutta ei vaan oo rahaa siihen...
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
- Teonanacatl
-
TranssiApina