Ei haittaa. Käsitellään tässä niin tarvitse säätää :)
Joo LW ollaan nyt pelattu, mutta pikkulinnut ovat kertoneet syksyllä alkavasta MW kampanjasta täällä Lahdessa.Vaan:
Mitä aikakautta pelaatte? LW?
Kyllä lentokoneita näkee ja itsekkin niitä käytän, varsinkin oman venäläisen listani kanssa. Ennemmin näkisin lentokoneet uhkana kevyemmille vaunuille (Panther, PzIV, T-34, Sherman jne.) joiden takapelti ei ole 8. Isommat vaunut sentään saavat YLEENSÄ ihan hyvän armor saven koneita vastaan (pl. IL-2 Tip ja Hs129B3, kun niillä joku AT 15 tykki).Ovatko lentokoneet käytössä, sturmovik ja kanonen vogel ainakin noin paperilla aika murhaa heavy tankeille?
Meillä Lahdessa taitaa suurin osa olla saksalaisten ja länsiliittoutuneiden pelaajia pl. redbirdie ja minä joilta löytyy sekä Saksaa että NL:a (ja taisi olla jollain muullakin venäläisiä toisena armeijana).Pelaatko russkia vastaan, noin gut feeling sanoo että nopeasti liikkuva tankkimassa, jota ei saa savutettua, voi olla aika turmiollinen?
En tiedä sitten miten noita T-34 hordeja vastaan pelaaminen V4:ssa menee, kun ei niitä atm taida kellään meistä olla. Mulla vain SU-85M ja IS-2, redbirdiellä lend-lease Shermanit. En mä kyllä V3:ssakaan luottanut savustukseen T-34 lauttoja vastaan, vaan raakaan, vastakkaiseen suuntaan hiihtävään pst ammukseen, ja niiden määrän maksimointiin.
Itseasiassa RV ei iske niin pahasti nilkoille, kun ajelee Jagdtigerilla. Kunhan pitää keulan isompia tykkejä kohti ja koittaa huolehtia oman ilmatorjunnan (silloin kun sitä on ja se pääsee kentälle) paikalla olosta mahdollisia lentokoneita vastaan.Moraalisäännöt tiputtavat varmaan RV isot tankit listoista?
Lisäksi kun nyt tarkalleen noita moraalisääntöjä luin uusiksi, niin ei tarvitse sillä yhden vaunun RV joukkueella ottaa moraalitestiä kuin vain siinä tapauksessa että epäonnistuit nousemaan takaisin vaunuun ekalla yrittämällä. Jos sitten onnistuit nousemaan vaikka tokallakin yrittämällä niin sitten kaikki on taas hyvin, eikä tarvitse ottaa testiä, kun ei niitä vaunuja ole bailed outissa eikä tuhottuna.
Toki niin kauan tämä yhden vaunun unitti testaa Last Standia kuin mitä se vaunu on bailed out, mutta sen jälkeen ei enää tarvitse.