Noniin, aika taas kirjoittaa sepustuksia tämän vuoden ETC tohinoista Espanjan Salamancassa. Nyt kun reissusta on selvitty ja viikonloppuna käytiin vielä TI-mökillä kannustamassa Suomi voittoon Dotassa, niin on aikaa kirjoitella tarinoita kasaan. Kuvassa me ja Norjan joukkue pre-battle pöhinöissä.
Pitkän vampyyri putken jälkeen lähti matkaan Viidakko, eli Liskot, eli Dinosaurukset. Lähes täysin erilainen lista siis, ampumista ja psykologiaa. Flee on aika kiva sääntö tälleen kun sitä pääsee itse käyttämään! About tammikuusta asti pelasin pelkästään liskoilla ja vähän myös sitä ennenkin. Kokeilin useita lista tyyppejä, mutta lopulta päädyin seuraavaan viritykseen viime hetken treenipeleissä:
Julius Castrén, Saurian Ancients
Cuatl Lord: General, BSB, Divination, Ancient Knowledge, Jade Staff, 720
Firstborn Veteran on Raptor: Armor of Fortune, Great Weapon, 360
Firstborn Veteran on Raptor: Armor of Destiny, Great Weapon, 400
30 Saurian Warriors: FCG, 650
2x 10 Saurian Warriors: 170
2x 10 Skink Hunters: Blowpipes, 180
2x Spearbacks: 120
2x 3 Rhamphodon Riders: Shields, 265
2x Stygiosaur: Champion, 450
Total: 4500
Kirjoitin aikaisemmin pidempää analyysiä omasta listasta armeija topiciin, lainaan sen tähän jos joku ei sitä ole lukenut tai tahtoo virkistää muistiaan. Siitä voi lukea pre-game mietteet. Post-game mietteet laitettakoon kaikkien rapsojen jälkeen, ettei mitään spoileroida.
Oltiin köyhä valtio eikä meillä ollut varaa hienoihin paitoihin, niin dyykattiin parit valkoiset paidat ja vähän töherreltiin tusseilla niihin. Turns out tämä olikin vuoden hittituote ja moni kävi kehumassa meidän ghetto-paitoja. Tässä close up mun dinosaurus freehandistä. Tällä saatiin voimaa viidakkoon.banzgo kirjoitti: Ke 12.07.2017 17:43 No kai mä voin koittaa jotain kirjoittaa omastani. Ehkä itekkin tajuan jotain, vielä on vähän tajuttavaa kyllä tästä listasta.
Eli pelaan siis itse Lismo-miehillä. Lismoilta löytyy kisoista tänä vuonna 2 arkkityyppiä. Slanni + kaverit ja toinen on Liskoherot + kaverit. Itsellä tämä ensimmäinen. Lista on aika defaava, mutta löytyy tarvittaessa hyökkäyskalustoa.
Slanni/Quatl on listan keskipiste, tuo liippaa skinkeille ja on BSB. On myös pääasiallinen pisteidentuottaja taikomisella. Valkkasin itse just ennen listapalautusta Divinaation, kolmen testipelin perusteella. Kun on Pathmaster, niin saa valita juuri ne 4 loitsua mitä tarvitaan. Yleensä aina otetaan area -1 to hit ja molemmat damage loitsut. Neljännen voi sitten valita vihun mukaan, mutta sitä tuskin tulee castittyä. 3 hyvää loitsua on aika hyvä. Area -1 to hit on loistava suoja kaikkea vastaan ja uusi banishment tappaa melkeen monsterin kun monsterin. Divinaatioon tarvitaan jostain lisää rangea, joten vaihtoehtona on 2 skinkki pappia Druidismilla tai minun tapauksessani 2 Stygiosaurusta Upgradella. Otin stygiot, koska ne oli muutenkin listassa ja taikuri-upgrade on saman hintainen kun skinkki pappi. Tässä lähinnä siis valittiin loitsut. Skinkki osais hiilata, nää sällit ampuu insect swarmii ja buffaa strenaa tai tuffia. Eli yhteensä 4 varmaa missileä, näillä tehdään pisteet.
Slannin kaveriksi on monta valintaa, mutta varmat sällit on Saurus herot raptoreilla. Joko yksi tai kaksi on pakko ottaa aina mukaan. Varmaan paras modeli mitä liskokirja tarjoaa. Niiden gearissa ei ole mitää yllättävää. S7, 1+ AS ja wardi. Kovia kavereita.
Core on liskoilla aika yksipuolinen, mutta sen parasta antia on 10 sauruksen yksiköt. Todella halpa, mutta tappava stateiltaan. 3 scoraavaa yksikköö on minimi, niin otin ne kaikki coresta. Yksi isompi boxi tuli mukaan, jos tarvii painii tai jumittaa jotain paremmin. Myös magian buffit toimii tähän hyvin. +1 S/T ja -1 to hit on hyvii. Toinen optio olis ollut 5x10, sillä olis säästäny pari pistettäkin ja saanut tasan 900p coren, nyt on vähän överi.
Jungle fighter osiosta otin parit skinkit ihan tekemään jotain. Pelottelee poisonilla tai kuolee diverttaamassa. Aika solid ukkoja. Myös spearbackit pääsi mukaan 1 + 1 muodostelmassa. Ampuu ihan kivasti vähän pidemmälle kuin skinkki ja voi tapella toista höttöä vastaan Ogre stateillaan.
Loput jungle fighterit täytettiin Rampa-doneilla. Listan kyseenalaisin osa. Pelasin 3 pelii vaihtelevalla menestyksellä ja päätin ottaa messiin. Ei kestä juuri mitään, mutta vihattuja vihollisia vastaan lyö aika lujaa. Ovat nopeita, mutta frenzy ld5 estää isoimmat seikkailuoperaatiot. Näitä pitäs treenata vielä aika paljon et keksii miten niitä parhaiten hyödyntää. Toivotaan että tälläne nopee iskujoukko olis hyödyllinen. Worst case on, että ne kytistelee omissa linjoissa ja menee diverttaamaan.
Loput pisteet käytetään yleensä monstereihin, otin kaksi stygioo taikureina. Stygiot on aika kätevii multipurpose kavereita hyvällä utilityllä. Antaa kerran pelis hatredii ja oksentaa toxicii. Voivat myös mennä mähisemään pienii yksiköitä vastaan tai tulla mukaan combo chargeihin.
Se miten tällä sit pelataan on varmaan useimmissa tapauksissa kytistellään spellin rangella ja taiotaan pisteitä. Saurus herot torppaa kaikki liian innokkaat vihun etenijät. Koitetaan vältellä rehellistä lähistä mahdollisimman pitkään, mut jos on pakko niin saadaan kyllä kunniotettava vastapallo aikaan.

Näillä eväillä varmaan lähdetään kirjottamaan rapsoja peleistä. Kuten aikaisemmin mainitsin, olin huono kuvaamaan pelejä, useimmista löytyy yksi kuva. Koitan varmaan piirtää jonkun kaavakuvan niihin mitä en osannut kuvata. Stay tuned ja jos rapsoja ei kuulu, nii pitäkää ääntä niin muistan jatkaa raapustamista.