TV 1 kello 16:00 Junior dokumentti (TÄNÄÄN) siis mennyt jo

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
nedd

Viesti Kirjoittaja nedd »

tneva82 kirjoitti:
nedd kirjoitti:Eikös ainakin IGee yleensä puolusta? Itsellä sellainen kuva. Ja entä jos joskus on pakko hyökätä ettei häviä sitten kun vihollinen hyökkää, onko se oikeutettua?
PDF(planetary defence force) puolustaa vakituisesti. IG vastaa puolustuksen täydentämisestä ja myös hyökkäämisestä. Imperiumin työmyyrät sodissa. Millä sinä luulet imperiumin valtaavan uusia planeettoja ellei IG:llä?-) Marineita on liian vähän laajaskaalaiseen planeetan valtaukseen.
Sanoin että yleensä, se oli mielipiden, näin olen vähän käsittänyt ja käsitän edelleen, mutta tottakai ne hyökkää ku ne valtaa planeetoita, en sanonut etteikä hyökkäisi. :wink:
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

nedd kirjoitti: Sanoin että yleensä, se oli mielipiden, näin olen vähän käsittänyt ja käsitän edelleen, mutta tottakai ne hyökkää ku ne valtaa planeetoita, en sanonut etteikä hyökkäisi. :wink:
Ehkei jalka-IG. Mechanized- ja Armoured Companyt varmaankin lähinnä hyökkäävät.. Ei niillä se puolustaminen oikein suju.
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Joku tuossa mainitsi että oikeutettu syy sotaan imperiumin kannalta on se että muukalaiset hyökkäävät kimppuun. Noh aika useinhan asia on täsmälleen toisinpäin, kuten Damocleen ristiretkikin osoitti...katsotaan vain että noilla ei ole syytä elää, mäiskitään ne pois. Ja kaikkia muukalaisia opetetaan pelkäämään ja vihaamaan...noh onhan se kiva että muitakin kulttuureja tunnetaan. Mutta mutta...ihmiskuntahan se on loppujen lopuksi galaksin oikeellinen omistaja, eldarit voivat kuolla pois, heillä oli mahdollisuutensa, tyranidit ovat hirviöitä, kuten myös örkit, kaaoksen palvojat ovat sokaistuneita hölmöjä, jotka vatvovat pilalle mennyttä suhdettaan loputtomasti viinapullon ääressä ja lähtevät sitten boltterit laulamaan huutamaan sisäistä tuskaansa. Taut ovat naiiveja. Joten eipä tuolla oikeastaan parempaakaan johtorotua löydy kuin Imperiumi. Go Imperium. All praise the Emperor.

Olen sitten itse Imperiumin puolella, Daemonhunter vieläpä armeijaltani.

Ja Imperial Guardhan osallistuu paljon myös näille ristiretkille, joissa ne muodostavat pääosan maavoimista.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Musta Setä kirjoitti:Mutta mutta...ihmiskuntahan se on loppujen lopuksi galaksin oikeellinen omistaja, eldarit voivat kuolla pois, heillä oli mahdollisuutensa, tyranidit ovat hirviöitä, kuten myös örkit, kaaoksen palvojat ovat sokaistuneita hölmöjä, jotka vatvovat pilalle mennyttä suhdettaan loputtomasti viinapullon ääressä ja lähtevät sitten boltterit laulamaan huutamaan sisäistä tuskaansa. Taut ovat naiiveja. Joten eipä tuolla oikeastaan parempaakaan johtorotua löydy kuin Imperiumi. Go Imperium. All praise the Emperor.
Tätä minä juuri... Selitä miksi Tyranidit ovat hirviöitä. Ne eivät tapa lajitovereitaan sellaisista huuhaa-jutuista kuin uskonto tai polittinen kanta, ne eivät haaskaa mitään, ja ne ovat täydellisessä symbiosissa lopun lajin kanssa. Ne jopa omaavat yli-evoluution, kyvyn assimiloida muita rotuja itseensä.

Ja Kaaos... Mitä jos kaaos on kaiken alku ja juuri, kaiken perusolomuoto? Jospa se onkin täydellisyyttä? Ei ongelmia, ei estoja, ei mitään rajoja. Rajatonta voimaa, puhdasta kaaosta...

Jos se muuten oli sarkasmia, se ylläoleva, niin älä välitä tästä.

Ja niin, voisiko joku muuten alkaa vastata kysymyksiini? Kivaa esittää näitä "what if..."-juttuja, kun ei kukaan vastaa.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Paha mennä sanoon mitään oikeeta kantaa kun koko homma riippuu siitä kenen silmistä asiaa katotaan.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Aacheron
Viesti:

Mitens olisi omista silmistäsi, Asmodeus?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Asmodeus

Toisaalta kunpuhutaan mielikuvitus maailmasta eikö pitäisi katsoa sen mielikuvitus maailman eri osapuolten silmistä?
Esim. Chaos näkee luultavimmin Chaoksen hyvänä Khornen miehet pitävät itseään kunniallisina sotureina ja tappavat muut vain yksinkertaisesta syystä, että ne ovat heikompia eivätkä täten ansaitse elää!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Aacheron
Viesti:

Se on vain sitä että tiedämme melkein kaikkien osapuolten eri näkemykset. Nyt kysyin teiltä ihan vilpitöntä näkökulmaanne asiaan. Mikä on 'oikein', mikä 'väärin' Warhammer 40.000:n maailmassa? Ja ei, ei pidä ottaa huomioon mitään "goottisuus"-faktoreita tai mitään, kertokaapa oma näkemyksenne kuin puhuisitte tästä meidän maailmastamme...

Ja niin, toisten näkemyksistä saa keskustella, mutta niitä ei saa kiistää.

Voin vaikka aloittaa. Itse näen täydellisyyden tavoittelua 'hyvänä', koska miksi olla vapaaehtoisesti heikko? Elämän tarkoitus on minusta elää, ja elääkseen on oltava voimakas - koska kaikki eivät elä rauhallisessa harmoniassa, joten mennään pienimmän nimittäjän mukaan. Rotupuhtaus on jokseekin tärkeäätä (me hallitsemme, ja vain me), ellei mutaatio/deviantti anna jonkinlaista etulyöntiasemaa (vrt. Tyrkyjen assimilaatio). Täten esim Imperiumi on minusta kalkkeutunut ja ylikonservatiivi, koska se ei siedä minkäänlaisia mutaatioita. Tietysti, useimmat mutaatiot ovat vain haitallisia, mutta tämä ylikierroksilla hyssääminen että "mutaatio = paha" on sitä itsensä sokaisemista totuudelta.

Ja niin, minusta tämä ketju on sitten aika ON-topic (Sotuun yleisesti, ei ehkä ketjun alkup. aiheeseen...), koska käsittelemmehän sentään Warhammer-maailman etiikkaa, sekä sitä kuka on oikeassa, kuka väärässä. Noh, ehkä pieni split ja/tai siirto tekisi terää...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Oikein on tehdä niin kuin itse parhaaksi optioksi näkee... Mitään yleispätevää oikeaa ei ole, mutta suosittu oikea kyllä varmasti löytyy... Mutta minusta on nimenomaan oikein murskata rujot muukalaisrodut ja hirveät mutantit. Muukalaiset vievät elintilaa ja mutantit ovat rumia. Eldarit ovat sietämättömiä, Örkit tyhmiä ja niin edelleen. Ja miksi Imperiumi ei kävisi sitten näitä vastaan sotaan?

Ja olen kiinnostunut väittelemään asiasta, tosin on harvinaista että muutan mieltäni mistään muuten kuin omasta aloitteestani...
zqmfgb
Asmodeus

Aacheron kirjoitti:Täten esim Imperiumi on minusta kalkkeutunut ja ylikonservatiivi, koska se ei siedä minkäänlaisia mutaatioita. Tietysti, useimmat mutaatiot ovat vain haitallisia, mutta tämä ylikierroksilla hyssääminen että "mutaatio = paha" on sitä itsensä sokaisemista totuudelta.
Ei se nyt ihan noin suoraviivasta loppujen lopuksi ole. Kaikki psyykkerit on mutantteja mukaanlukien navigaattorit ja etc. Myös monilla Space Marine chaptereilla esiintyy jonkin asteista mutaatiota eikä niitä silti tuhota.
Jos hyvää haluaa lähteä etsimään 40K universumista niin Tau saa minun ääneni. Tosin minun yleinen mielipiteeni on ollut, että koko 40K:ssa ei edes ole hyvää osapuolta!
StaG

Viesti Kirjoittaja StaG »

Asmodeus kirjoitti:Myös monilla Space Marine chaptereilla esiintyy jonkin asteista mutaatiota eikä niitä silti tuhota.
Olen muistaakseni useammin esim. White Dwarfista lukenut noita 40k tarinoita etc. ja niissä on usein inquisitorien mielipiteitä... Jos inquisitio saisi päättää.. ei spacemarineita olisi nykyistä määrää, sillä on enemmän Täysin järjettömiä Inquisitoreita, kuin niitä, jotka tajuavat , että vaikka mariini-lahkon jokaisella jäsenellä onkin vähintään yksi liikavarvas ,on näistä silti imperiumille hyötyä....
Pomminsa pudottaa
sodan lintu rautainen
kylvää kylmää kuolemaa
yllä maan viattomien
psy-coma

Viesti Kirjoittaja psy-coma »

mielestäni 40k:oon maailmassa ei ole niin hyvää ja pahaa...
kaikki haluavat vain ajaa loppujen lopuksi omaa etuaan, jopa tau "se mikä on hyväksi meille, on hyväksi muille" periaatteellaan...
necronit tai oikeastaan c'tangit tekevät poikkeuksen, koska he haluavat tuhota kaiken elämän maailmankaikkeudesta...
jonkinlaista ryhmittäytymistä silti on pakko olla ja mielestäni se on "järjestys" ja "Epä-järjestys"...
eli siis esim. eldarit haluaisivat varmasti jossain määrin lopettaa sodan, je he haluavat varmasti järjestyksen, sinne missä ovat...

että semmosta. tuo on vain minun mielipide tottakai sitä saa kommentoida
mutta, yleensähän se on niin että, "opinions are like assholes, everyone has one, but nobody are interested the other asshole than it's own"
"Do not seek death, it will find you"
Vietu

Viesti Kirjoittaja Vietu »

Siis oikeasti...Chaos Space Marinet ovat vain palvomassa New Age uskontoa ja tulisi taata kaikille uskonnonvapaus...ja mitäs siitä jos pojilla alkaa mutaatiot ja sarvet kasvaa...annetaanhan nykyään satanistienkin riehua joten miksei keisari voisi olla suvaitsevaisempi? :/
Blood for Khorne! ;)
neo

Viesti Kirjoittaja neo »

Mun mielestä meidän maailmassa on "ollu" vain ja ainoastaan yks hyvä ihminen: Jeesus. (en oo sit mikään jeesustelija, koska pidän raamattua vain 2000 vuotta vanhana taru taivasten herrastana) Jeesus siks et se ei tehny mitään pahaa... yksinkertaista. Nyt jos yrittää löytää samaa 40koosta niin vaikeeta on. Mut luulisin et lähimmäks pääsee se yksinhuoltaja nainen joka tekee töitä kakstoista tuntia päivässä, menee nukkumaan ja herää aamulla onnellisena.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Aacheron kirjoitti: Voin vaikka aloittaa. Itse näen täydellisyyden tavoittelua 'hyvänä', koska miksi olla vapaaehtoisesti heikko? Elämän tarkoitus on minusta elää, ja elääkseen on oltava voimakas - koska kaikki eivät elä rauhallisessa harmoniassa,
Vapaaehtoisesti heikko voi olla vaikkapa siitä syystä, ettei siihen tarvitse pyrkiä mitenkään, ja täten on jo saavuttanut päämääränsä. Täydellisyyden saavuttaminen kestää jonkin aikaa (1-15 min, riippuen lämmitysmetodista).

Elämää tuskin saadaan itsetarkoitukselliseksi toiminnaksi millään päättelyllä. Jonkinlainen "tarkoitus" elämään löydetään luonnosta. Olemme täällä, koska miljoonat ennen meitä ovat lisääntyneet, tuottaneet jälkeläisiä. Nämä jälkeläiset ovat muistuttaneet jonkin verran tuottajiaan, joten on todennäköistä, että nämä jälkeläisetkin lisääntyvät. Mutta mitään pakkoa tähän ei ole, tarkoituksesta on siis vaikea puhua.

Täydellisyyden tavoittelu tulee luonnollisena kaikille olioille, koska se on yleinen tapa lisääntyä (ihmisen tapauksessa: voima ja sen tuoma turva viehättää vastakkaista sukupuolta. Ainakin teoriassa). Oman elämän tarkoitukseksi voi siten asettaa tämän, jos viitsii.

Minä en viitsi tehdä mitään. Kyllähän minäkin koen, että minun tulisi voittaa jokainen ja olla kaikkivoipa. Mutta en koe sitä kovin voimakkaasti. Tällainen näpertely sen sijaan tuottaa jonkinlaista tyytyväisyyden tunnetta. Siispä tyydyn tähän häiriöön, joka on vetänyt minut syrjään lisääntymiskierteestä.

Eli: Tehkää mitä teette, mutta älkää häiritkö minua.

Hmm. Tätä ajattelutapaa on vaikea yhdistää mihinkään 40K maailman rotuun. Tämä on kyllä monien ajattelutapaa vastaan.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

neo kirjoitti:Mun mielestä meidän maailmassa on "ollu" vain ja ainoastaan yks hyvä ihminen: Jeesus. (en oo sit mikään jeesustelija, koska pidän raamattua vain 2000 vuotta vanhana taru taivasten herrastana) Jeesus siks et se ei tehny mitään pahaa... yksinkertaista. Nyt jos yrittää löytää samaa 40koosta niin vaikeeta on. Mut luulisin et lähimmäks pääsee se yksinhuoltaja nainen joka tekee töitä kakstoista tuntia päivässä, menee nukkumaan ja herää aamulla onnellisena.
If I may use the expression: XD
Servant

Viesti Kirjoittaja Servant »

Mielestäni tuo Imperium laajentuminen ja planeettojen valtaus on aika lailla idealtaan samaa kuin Taulla; Kun nämä "unohdetut" saadan Imperiumin puolelle ne ovat löytäneet paremman elämän tjsp. Ja taullahan se on hieman, mutta keinot siihen ovat vain nätimpiä :j

Mulle elämä on sitä että asettaa itselleen tavoitteita ja niihin pääsyä, [ei tietysti kokonaan] mutta kun sitä alkaa tarkemmin miettiä siinä pakosti aiheuttaa "pahaa" muillekin, olivat tavoitteet sitten millaisi
--> tahdon opiskelemaan hyvään kouluun, minut hyväksytään, mutta jotain toista ei, jos minua ei olisi ollut toinen olisi päässyt. aika köppänen esimerkki mutta kuitenkin.
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Mun mielestä tää GW:n idea planeetan valtauksesta on romahtamaisillaan. Otetaanpa Damocles Guld Crusade. Miten odotat valtaavasi sellaiset 100 planeettaa alle miljoonalla mielellä. Siis planeetat ovat valtavia. Ei voi valloittaa yhtä planeettaa jollain viiden miehen iskujoukolla.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
swiftwind

Viesti Kirjoittaja swiftwind »

Ehkä ne vallattuaan sen jättää nukkehallituksen, ja vihjasee että magna-melta torpedosta tulee jos ei osata käyttäytyä.
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Hmmm, onkin jäänyt aihe vähän unholaan, ja Aacheronille, kyllä, se oli sitä itseään. Eli sarkasmia. Ehkä mytös vähän ironiaa muista roduista. Selittämätöntä filosofointia universumin olemassaolosta, ja päämäristä.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”