IG ja Heavy weapon tiimit
IG ja Heavy weapon tiimit
Jos yksikkö on otettu heavy weapon squadina, se on 3 modelia joilla on yhteensä 3 lasgunia. Entä jos otan infantry squadille heavy weapon tiimin (2 guardsmen may form a heavy weapon team), onko se edelleen 1 modeli, mutta voi ampua 2 lasgunia ja 1 heavy weaponin? Ja jos se on 1 modeli, onko 10 kokoinen yksikköni nyt 9 kokoinen ja näinollen laiton eli minun pitää ottaa vielä 1 modeli lisää? Vai lasketaanko sitä edes ollenkaan guardsmanina joten minun pitää ottaa 2 guardsmania vielä tilalle, koska yksikkökoko määritellään 1 sergeant and 9 guardsmen ja ne 2 guardsmania jotka tekivät tiimin ovatkin nyt nimeltään Heavy Weapon Team?
-
Nicholas Leaf
Re: IG ja Heavy weapon tiimit
Heavy Weapon Team siis korvaa kaksi solttua. Ja he ainoastaan käyttävät sitä heavu weaponia, ei koskaan lasgunia. Eli 10 soltun yksikkö olisi: kersantti, 7 sotilasta ja yksi heavy weapon tiimi.
Samalla tapaahan se toimii Aeldareilla heavy weapon platformin kanssa. Kaksi guardiania hoitaa platformia, eivätkä silloin voi ampua shuriken catapulteilla.
Codexissa sanottiin myös, että yksittäinen Guardian ei voi käyttää yksikön HWP:ta, eli voisin kuvitella samalla tavalla olevan myös IG:llä.
Codexissa sanottiin myös, että yksittäinen Guardian ei voi käyttää yksikön HWP:ta, eli voisin kuvitella samalla tavalla olevan myös IG:llä.
8-edikassahan modeli saa ampua kaikki aseet mitä sillä on: "Unless otherwise stated, each model in the unit attacks with all of the ranged weapons it is armed with."Nicholas Leaf kirjoitti: Su 19.11.2017 19:30 Heavy Weapon Team siis korvaa kaksi solttua. Ja he ainoastaan käyttävät sitä heavu weaponia, ei koskaan lasgunia. Eli 10 soltun yksikkö olisi: kersantti, 7 sotilasta ja yksi heavy weapon tiimi.
HWSquadin entryssä lukee että "each model is armed with a lasgun and frag grenades". Lisäksi niiden tulee ottaa se HW.
Eli Heavy Weapon Squad saa ampua sekä heavyt sekä lasgunin. Samoin ampuminen toimii Infantry Squadissa. Ja määrä on tuo mainittu kessu + 7 + hw.
Ei pidä paikanssa, lueppa uudestaan. Riittää että yksi Guardian on 3" päässä ja se voi ampua plattarilla jos se jättää omat aseet ampumatta. Yksi guardian ei kuitenkaan voi ampua monella plattarilla (esim jos unitin koko oli 20 jossa kaksi plattaria).SirKaarlo kirjoitti: Su 19.11.2017 20:07 Samalla tapaahan se toimii Aeldareilla heavy weapon platformin kanssa. Kaksi guardiania hoitaa platformia, eivätkä silloin voi ampua shuriken catapulteilla.
40K Kaaos deemonit lista 1500pts W=3 D=1 L=0
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1
"A single guardian cannot operate multiple platforms..."janojussi kirjoitti: Ma 20.11.2017 04:36
Ei pidä paikanssa, lueppa uudestaan. Riittää että yksi Guardian on 3" päässä ja se voi ampua plattarilla jos se jättää omat aseet ampumatta. Yksi guardian ei kuitenkaan voi ampua monella plattarilla (esim jos unitin koko oli 20 jossa kaksi plattaria).
Niinpäs tuo olikin. Hyvä huomio, kiitos korjauksesta!
Matti sanoi noista, että kaikilla aseilla saa ampua, ellei toisin mainita. Eldareilla lukeekin selkeästi, että "HWP can shoot its ranged weapon only if A Guardian from its unit is within 3" and 'fires' it instead of shooting any of their own weapons." Mitenkähän IG:llä on tuo sanamuoto sorvattu?
Ei siellä ole mitään lisää asiasta. HW team on single model jolla 2 haavaa ja kaksi asetta.
Kaksi haavaa kuvastaa kahta jantteria tai yhtä tosi kovaa tyyppiä joka on poteroitunut hyvin, ja kerkee ampua sekä lasguninsa sekä HW:n. Perustelen tämän itselleni näin, koska tulen varmaan tekemään pari HW teamia pelkällä Heavyllä ja Lasgunilla, molemmat tosin wysiwygisti modelilla messissä.
Onko tästä tietoa onko tullut sanomista jos AM HW basella on vain yksi tyyppi heavyn ja lasgunin kanssa?
Itse olen aina elänyt siinä olettamuksessa, ettei ketään kiinnosta nuo perusaseet, jotka kaikilla on pakosti. Näinollen esim. omilla HW ukoilla ei ole edes niitä lasguneja. 33% omista HW-tiimeistä sisältää vaan yhden modelin. En usko että ketään tämä liiemmin haittaa.
Alkuperäiset kysymys vielä: infantrysquadilla on siis HW-tiimissä 2 lasgunia?
Alkuperäiset kysymys vielä: infantrysquadilla on siis HW-tiimissä 2 lasgunia?
Tuskin on ongelma kenellekään. Basen oikea koko ja sopivan näköinen ase riittävät varmasti (vaikka esim. ilman miehistöä pelkällä pienellä automatisoidulla telaplatformillakin vrt. Anvil Industries). Kaartilla ei edes ole mitään yksiköitä, joihin noita voisi sekoittaa. Toki tiukan WYSIWYG:in mukaan aseet pitäisi modeleille laittaa, joten olisihan se varmempaa ja kohteliaampaa.Matti Niemelä kirjoitti: Ma 20.11.2017 09:41 Onko tästä tietoa onko tullut sanomista jos AM HW basella on vain yksi tyyppi heavyn ja lasgunin kanssa?
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Nykyäänhän perus lasgunillakin voi ampua 4 kertaa per tyyppi, kunhan on rapid fire rangella ja komentaja huutaa korvaan, niin kyllä se voi ihan hyvin kiinnostaakinookkeri kirjoitti: Ma 20.11.2017 10:45 Itse olen aina elänyt siinä olettamuksessa, ettei ketään kiinnosta nuo perusaseet, jotka kaikilla on pakosti
Ne ampuu olipa ne figulla vai ei. Mut nykyaan ainu wysiwyg saannollisesti on turnausten saannoissaLaiaar kirjoitti: Ma 20.11.2017 15:58Nykyäänhän perus lasgunillakin voi ampua 4 kertaa per tyyppi, kunhan on rapid fire rangella ja komentaja huutaa korvaan, niin kyllä se voi ihan hyvin kiinnostaakinookkeri kirjoitti: Ma 20.11.2017 10:45 Itse olen aina elänyt siinä olettamuksessa, ettei ketään kiinnosta nuo perusaseet, jotka kaikilla on pakosti
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Oh, aivan. Juu sillä onko se figulla vai ei tuskin on monelle väliä. Minä ymmärsin jotenkin että hän ois pelannut ilman että käyttää kyseisiä aseita sitten
Heh, ei nyt sentään :DLaiaar kirjoitti: Ma 20.11.2017 16:23 Oh, aivan. Juu sillä onko se figulla vai ei tuskin on monelle väliä. Minä ymmärsin jotenkin että hän ois pelannut ilman että käyttää kyseisiä aseita sitten
En itse ole koskaan modellannut frag tai krak kranaattejakaan mariineille eikä kukaan ole koskaan nostanut älämölöä aiheesta. Ei miun taullakaan aikoinaan ollut plasmakranuja firewarruilla yms.
FAQ päivitetty tämän osalta, eli Infantry Squadin Heavy Weapons Teamissa on Heavy plus yksi lasgun:
Page 93 – Infantry Squad, Unit Composition
and Wargear
Add the following bullet point:
‘• A Heavy Weapons Team is armed with a lasgun and frag grenades.’
https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... m_en-1.pdf
Page 93 – Infantry Squad, Unit Composition
and Wargear
Add the following bullet point:
‘• A Heavy Weapons Team is armed with a lasgun and frag grenades.’
https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... m_en-1.pdf