Fantasiaa halki ajan ja rakkauden

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Aarresaari

Re: Fantasiaa halki ajan ja rakkauden

Viesti Kirjoittaja Aarresaari »

Viittä Hämähäkki-Heikkiä ja neljää jalkaörkkiä vaille valmis joukkio Hämeenlinnaan.

Nimetön.png
Nimetön.png (593.4 KiB) Katsottu 2103 kertaa

(edit:) Ei ihan niinkään. Yksikön varsinaiselta lipunkantajalta puuttuu vielä paperilippu.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Noi sun örkit näyttää just siltä miltä pitääkin! Laadukasta maalausta, mutta ennen kaikkea onnistunut kokonaisuus värivalinnoiden ja basejen puolesta. Tosi hyvää työtä!
Loriel

Viesti Kirjoittaja Loriel »

Aarresaari kirjoitti: Ke 14.03.2018 15:34 Ehkä sillä ei ole niin kauheasti väliä onko ne studiokuvia vai ruokapöytä ja kamerapuhelin, kunhan napit saa maalia ja tulis jottain näkemystäkin. Pää edellä yrittään.
No ei todellakaan ole väliä :D

täytyy kyl sanoa että on hyvän näköstä maalijälkeä ja olis kyl aikaharmi jos joukko ei pääse kentälle taisteleen
High Elves Elokuusta 2010
Tomb Kings Syyskuusta 2013

Lorielin aikakirjat
Aarresaari

Lateksimajava kirjoitti: Pe 25.05.2018 13:05 Noi sun örkit näyttää just siltä miltä pitääkin! Laadukasta maalausta, mutta ennen kaikkea onnistunut kokonaisuus värivalinnoiden ja basejen puolesta. Tosi hyvää työtä!
Kiitti! Nappien maalaaminen yksitellen on kyllä kaksiteräinen miekka. Toisaalta se on hidasta ja vaarallista motivaatiolle, mutta toisaalta tekkee joka ukosta väkisinkin yksilön. Varsinkin noille kloonatun posen muoviörkeille on välttämätöntä saada uniikit sävyt ihoon tai kokonaisuudesta tullee hyvin, no, ei-örkkimäinen. On mulla tuolla kyllä seassa kourallinen metallifiguja ja pari filleriäkin, mutta eipä ne sinne sulautuis jos koko muu porukka ois univormuissa.

Loriel kirjoitti: Pe 25.05.2018 13:09
Aarresaari kirjoitti: Ke 14.03.2018 15:34 Ehkä sillä ei ole niin kauheasti väliä onko ne studiokuvia vai ruokapöytä ja kamerapuhelin, kunhan napit saa maalia ja tulis jottain näkemystäkin. Pää edellä yrittään.
No ei todellakaan ole väliä :D

täytyy kyl sanoa että on hyvän näköstä maalijälkeä ja olis kyl aikaharmi jos joukko ei pääse kentälle taisteleen
Arkistointitarkoitukseen ois tietty kiva saada hyviä kuvia hyvällä kameralla, mutta on tää ollu näin aika tuhannesti motivoivampaa. :)

Kyllä noi taistelemaan vielä pääsee! Nimi löytyy jo tapahtuman listasta, joten ei ole kuin siveltimenheilutuksesta kiinni. Pittäis kans väsätä movement trayt.
Kajaste

Viesti Kirjoittaja Kajaste »

Jaa minusta yksitellen maalaaminen on juuri motivaatiolle parasta. Näkee tuloksia sopivaan, tasaiseen tahtiin. Vaikeinta minulle on sweat-shop-tyyppinen liukuhihnamaalaus, jolloin koen tekeväni töitä enkä suinkaan harrastavan.
Aarresaari

Kajaste kirjoitti: Pe 25.05.2018 16:20 Jaa minusta yksitellen maalaaminen on juuri motivaatiolle parasta. Näkee tuloksia sopivaan, tasaiseen tahtiin. Vaikeinta minulle on sweat-shop-tyyppinen liukuhihnamaalaus, jolloin koen tekeväni töitä enkä suinkaan harrastavan.
Ymmärrän todella hyvin. Musta toi on kuitenkin tosi tilannekohtaista. Isoja ja dynaamisia nappeja on maailman parasta maalata rauhassa ja hartaudella, mutta 40:tä univormuasuista Empiren keihäsmiestä katsellessa käy niiden yksillöllisyyden tarve aika kyseenalaiseksi. :D Totesin tosin jo tuolla alkupostauksessa että pelaan nykyisin niin harvoin että tarve tommosten jättirykmenttien maalaukselle on enää korvien välissä.
Late M

Mä oon ennen maalannut 40 ukkelia kerrallaan, mut nykyään 20 alkaa olla maksimi. Mutta on se komeeta saada isompi poppoo kerrallaan valmiiksi! Ja baset helppo tehä koko yksikölle.
Aarresaari

Lateksimajava kirjoitti: Su 27.05.2018 15:00 Mä oon ennen maalannut 40 ukkelia kerrallaan, mut nykyään 20 alkaa olla maksimi. Mutta on se komeeta saada isompi poppoo kerrallaan valmiiksi! Ja baset helppo tehä koko yksikölle.
Niin, onneksi tässä asiassa on joka puolella etunsa! Itekin saatan vielä joskus maalata 20 night gobliniani kerralla kun ei niissä ole oikein mitään yksilöitävää.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Aarresaari kirjoitti: Su 27.05.2018 20:07
Lateksimajava kirjoitti: Su 27.05.2018 15:00 Mä oon ennen maalannut 40 ukkelia kerrallaan, mut nykyään 20 alkaa olla maksimi. Mutta on se komeeta saada isompi poppoo kerrallaan valmiiksi! Ja baset helppo tehä koko yksikölle.
Niin, onneksi tässä asiassa on joka puolella etunsa! Itekin saatan vielä joskus maalata 20 night gobliniani kerralla kun ei niissä ole oikein mitään yksilöitävää.
Molemmat mahdollisuudet on aina syytä pitää mielessä. Mistä kulloinkin kovimmat kicksit saat (mieluiten ilman morkkista). :)

Kivan näköinen poppoo! Yhdeksän kaverin maalauksen ei pitäis olla ylivoimaista enää millään tyylillä. Movement Trayt on taiteenlajinsa, mutta peleihin riittää perusmalli vaikka yksivärisenä. Itellä Trayt on akilleen kantapää: potentiaalisesti tehokas paikka luoda yksikköön lisää fiilistä, mutta käytännössä olen jaksanut maastouttaa vain skirmarien trayt peruskuntoon. Niissä kun se tray näkyy kunnolla sieltä ukkojen väleistä.

-ile
Aarresaari

ile kirjoitti: Su 27.05.2018 21:14Movement Trayt on taiteenlajinsa, mutta peleihin riittää perusmalli vaikka yksivärisenä. Itellä Trayt on akilleen kantapää: potentiaalisesti tehokas paikka luoda yksikköön lisää fiilistä, mutta käytännössä olen jaksanut maastouttaa vain skirmarien trayt peruskuntoon. Niissä kun se tray näkyy kunnolla sieltä ukkojen väleistä.

-ile
Jep, trayt vähän jo kummittelee mielessä. Harkitsin tässä että antaisin pelattavuuden jäädä menneeseen ja tekisin varsinkin jalkaväelle vähän leveämmät trayt, niin että niihin mahtuisi pientä dioraamaakin mukaan. Eihän se oman basen reuna sieltä mihkään häviä jos tulee pelatessa jollekin epäselvyyttä. Hämikset nyt ei taida levyä tarvita kun liikkuvat mitä vapaimmissa muodostelmissa. Toisaalta, jäävätkö sitten estetiikassa ulos?
Aarresaari

Hämeenlinna meni ja kivaa oli. Haaveistani huolimatta en saanut vikoja hämiksiä maaleihin enkä possupojille trayta. Jalkaörkeille tein silti pissat sukassa ennen junaanlähtöä tämmösen tekstuurialustan parilla snotlingilla. Vois korjailla muutamista kohdista ja viimeistellä joku tuleva viikko koko yksikön loppuun. Varsinainen lipunkantaja ois kans lippuaan vailla. Mietin jos paperilipun sijasta sculptais sille kaikennäköistä kivaa roikkumaan tuosta.

IMG_20180608_160525.jpg
IMG_20180608_160525.jpg (116.41 KiB) Katsottu 1864 kertaa
Aarresaari

Moi taas!

Kesä meni melkolailla Airistolla ja figut paria pikkupeliä lukuunottamatta laatikoissa. Nyt oon kuitenkin palannut ja heti jouduin motivaatiotaistoon kun huomasin hukanneeni jonnekin viisi ratsastajatonta hämähäkkiä. Gobboineen niillä ois ollut merkittävä rooli poppoon tulevaisuudessa ja käytin yhden työskentelypäivän verran aikaa miettimällä millä niitä saisi paikattua. Oon yhä valmis ostamaan niitä lissää jos tarjoatte.

Korvaavaa palasta löysin kuitenkin lopulta metallisista squig hoppereista ja rakastuin niihin kertaheitolla. Hankin noi taannoin erään isomman figukasan yhteydessä lähinnä koska olivat metallia ja oon miettinyt että olikohan siinä nyt sitä hoardaamisen makua. Mutta heti kun vain sain ensimmäisen maaleihin niin tiesin että tässä on mun uudet ystävät. Ihan mielettömän persoonallisia, dynaamisia ja jotenkin äänekkäitä figuja joihin voi kokeilla ihan mitä väritekniikoita vaan mieli tekkee. Vielä löytyy viisi lisää ja kenties saavat mut maalaamaan ne parikymmentä jousihiittä jotka täytyy aloittaa ennemmin tai myöhemmin.

Saan pian koulun valokuvauspuitteet käyttöön, joten pääsen ikkuistaan figut ihan studiossa. Siihen asti näitä autenttisia:

IMG_20180905_215502(1).jpg
Late M

Vitsi kun toimii hyvin! Tykkään tosi paljon jättiläisestä ja on muitakin hienoja ukkeleita. Toisaalta sitten myös kokonaisuus toimii hienosti ja etenkin alustoista tykkään.

Ps. oletko ihan varma siitä, että squigien kannattaa olla muun värisiä kuin punaisia :)
Aarresaari

Kiitti. Itekki tykkään paljon katella noita kokonaisena joukkona lipaston päällä. Oon mielestäni aika hyvin ja vähän sattumaltakin saavuttanut tasapainon siitä ryhmäkoheesion ja kolinskyn siveltimillä ikikerrostamisen välistä. Kumpikin puoli palakitsee itsenäisesti, niin että jaksaa sekä panostaa että suunnitella kokonaisuuksia. Sopivilla puitteilla voisin päästä esittelemään sitä jälkimmäistäkin osapuolta vähän lähempää otetuilla kuvilla :D
Ps. oletko ihan varma siitä, että squigien kannattaa olla muun värisiä kuin punaisia :)
Olen. :D En oo aiemmin ollut hirveän suuri squigien ystävä, ehkä juuri sen puna/vihreä-vastaväritulvan takia. Punainen on mulle kans jotenkin kamalan vaikea väri maalata pehmeästi. Teemaa avaamalla pääsin leikkimään muillakin yhdistelmillä ja tollasessa 5-10 figun poppoossa se tuo musta sopivaa vaihtelevuutta. Jos omistaisin itsenäisiä squigeja isoon herdiin niin se yhtenäinen väritys voisi olla parempi, mutta nyt tykkään tästä enemmän. :)
Aarresaari

Löysin drivestä jonakin aurinkoisena talvipäivänä napatun kuvan ekasta sankarista. Tämän kohdalla olin päättänyt tietenkin toteuttaa ikivanhaa lakia ja testailla tulevan projektin väriteemaa johonkin keskeiseen figuuriin. Kyseessä siis kokometallinen Gorbad Ironclaw, joka toimittaa omalla pöydälläni virkaa Konstaapeli Gryttana, korkeimman luokan ratsuväkiupseerina ja poliisipäällikkönä. Näyttää kokeilut onnistuneen aika hyvin ja erityisesti tykkään tosta sinisellä taitetusta mustasta jota käytän vielä tulevassa kaikkien mustien örkkien panssarissa. Jälkikäteen toisaalta huomaan että oon oikonut tarpeettomasti mutkia tuo sian suhteen ja siinä ois vielä vähän työstettävää. Kärsään ainakin voisin lisätä joitain highlighteja ja tasoitella sotkuja sieltä täältä, etenkin pellistä ja hampaasta. Vaikea nappi tuo on kuvata kun tuota eteenpäin työntyvää pituutta löytyy sen verran että vaatii aikamoiset syväterävyysasetukset saada kaikki tasa-arvoiseksi. Uskokaa tai älkää mutta tällä figulla on myös selkäpuoli josta en oo jostain syystä tallentanut kuvaa. Siellä toistuu muistaakseni örkkisymbolissa tuo sama sininen kuin sian kankaassakin. Otan siitä puhelinkuvan jos saan hyvän valon.

Narratiivit ei oo kesäopinnoista juuri kehittyneet. Tykkään kuitenkin siinä määrin tarinoinnista että aion sen tähän päivyriin vielä palauttaa.

general2 (kopio).png
general2 (kopio).png (517.82 KiB) Katsottu 1487 kertaa
Aarresaari

Heikoista kuvausolosuhteista johtuen en oo jaksanut päivitellä yksittäisiä edistymisiä. Vastoin toiveitani en oo ehtinyt kuvaamaan mittään koulun lightboxilla ja mikkään ei syö raportointimotivaatiotani niin kuin layerien sulautuminen mössöksi kännykän ruudulla. :D

Rohkenin silti ottaa luokkakuvan kasvavasta barbaarien koalitiosta. Yritin värkkäillä värejä mahdollisimman utilitaristiseksi, joten goblinit luonnollisesti maastoutuivat pimeään ja punaisista tuli (ehkä?) vähän todellisuutta punaisempia.

Oon hyvin tyytyväinen yleisilmeeseen ja etenkin kehittyviin taitoihini beissaajana. Figujen maalaaminen yksittäin tosin johtaa aikamoiseen kohinaan teknisessä tasossa ja joudun tasaisin väliajoin käymään nappeja uusiksi läpi kun näyttävät yhtäkkiä niin hutaistuilta. Esimerkkinä uudet possupojat vasemmalla verrattuna vanhempiin oikealla (odottamassa lissää aluskasvillisuutta). Tykkään kuitenkin tämmösestä työmallista kun tässä saa maistaa vähän jokaista etua: figuja kasaantuu hyllylle suht nopeasti, pysyvät yksilöllisinä ja taiteellisesti palkitsevina ja yksittäinen kohentaminen on helppoa kun napit ei oo ihan samaa palettia.

IMG_20181019_123515.jpg

Oon viime kerrat kärvistellyt halusta tehdä jottain suurempia fillereitä jalkaväelle. Huomaan vaan olevani aika pedantti niiden kerronnallisuuden suhteen ja tyrmääväni vähän joka idean kun tuntuvat vangitsevan yksiköiden "tarinan" liiaksi yhteen hetkeen. Samasta syystä en oo tehnyt yhtään veriefektiäkään, edes avannut koko maalipurkkia. Rohkenin silti laittaa gobboille sekkaan tuon vangitun slayerin ja hopperit. Örkeillä on kans mukana kaikenlaista romua ja evästä, sekä parit sabretuskit. Tuntui niin syntisen hyvältä että aion vielä jatkaa seuraavalla yksiköllä. :)
Aarresaari

Puhelimen ja macin ruutujen ero valoisuudessa on paholaismainen enkä oikein tiedä kumman kannalta optimoisin. :D Nyt konneelta katsottuna toi kuva paitsi puuroutuu, myös suorastaan hohtaa. Mitenköhän tätä lähestyis blogin kannalta?

[Edit:]Kalibroin koneen näytön ja nyt se muistuttaa enemmän puhelimen vastaavaa. Tiedä sitten onko se lopulta hyvä vai huono juttu... :D
Aarresaari

IMG_20181019_161109.jpg

IMG_20181019_160645.jpg

Innostuin kuitenkin nappaamaan parit mössökuvat molemmista siivistä. Sentterin örkeille keinovalo teki niin omituisen filtterin ettei maksanut vaivaa yrittää. Eihän näitä pysty vieläkään zoomaamaan, mutta vähän edes avaa tuota rintamakuvaa.

Noi muoviset ogret vaivaa mua. Olis 6 metallistakin maalattavana, mutteivät istu yhtään yhteen enkä tahtois syrjäyttää noita minnekään laatikkoon kun ovat kuitenkin valmiit.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Hyvin edistyy ja kivan näköistä maalausta.

Harmi, ettet oikein saa kommentteja. Voi olla, että figumaalailujen ihmettelyt on siirtynyt nykyään pitkälti Facebookkiin.

-ile
Aarresaari

Kiitti!

Facebookin huomioryöstö on ihan ok. :) livenä työskennellessä on enivei aika vaikea ottaa vaaria kännykkäkuvista saadusta palautteesta. Keskustelu on tietty aina mukava asia, mutta ajat on mitä on.

Harmi vain ettei napit vielä riittäneet sunnuntain tapahtumaan jossa ois ollut maalausarvostelut ja kaikki. Täytyy pysyä siveltimen varressa sinnikkäästi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”