Ilgothin kokoelmat (Hannibal & Hamilcar 22.2)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (SW Grey Hunters #2 9.6)

Viesti Kirjoittaja Ilgoth »

Etenee etenee.
SWGHSwip13.jpg
SWGHSwip14.jpg
Ilgoth

Tuli mieleen, että pitäisikö mun laittaa armoriin vielä yksi vaaleampi sininen highlightiksi? Että toisi vielä lisää kontrastia.
Ninjapiraatti

Viesti Kirjoittaja Ninjapiraatti »

Ilgoth kirjoitti: Ke 20.06.2018 10:27 Tuli mieleen, että pitäisikö mun laittaa armoriin vielä yksi vaaleampi sininen highlightiksi? Että toisi vielä lisää kontrastia.
Kyllä minusta kannattaa ainakin kokeilla miltä näyttää. Hyvän näkönen nappi muuten!
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (wip SW Grey Hunters #2 21.6)

Vein armoreita vielä vaaleammaks. Fenrisian Grey 80:20 Ulthuan Grey mixtuurilla. Samalla kun basettelin ja laitoin kiinni.
SWGHSwip15.jpg
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (SW Grey Hunters #2 valmiina 22.6)

Ryhmä rämä nro. 2 on valmis. Tykkään ite näistä enemmän, enemmän keltaista toi jotenkin tasapainoa. Sääli vain etten vieläkään hallitse tätä miniatyyrien kuvaamista...
SW-GH-SQUAD-2-ds.jpg
SW-GH-SQUAD-2-1.jpg
SW-GH-SQUAD-2-2.jpg
SW-GH-SQUAD-2-3.jpg
SW-GH-SQUAD-2-4.jpg
SW-GH-SQUAD-2-5.jpg
Ja seuraava projekti onkin sitten Thunderbear Cavalry. Kokeillaan jotain uniikkia. :)
SWTBCwip1.jpg
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (SW Thunderbear Cavalry wip 27.6)

Sotanallet alkaa olemaan valmiina maalaamista varten, lähinnä baset työstämättä.

Bitsejä monesta eri laatikosta, valikoitunut sopivuuden ja koon mukaan. En liikaa halunnut lähteä peittelemään itse nallea.
SWTBCwip4.jpg
SWTBCwip3.jpg
SWTBCwip2.jpg
Ilgoth

Nallet on vielä pohjamaalauksen parissa, mutta samalla tuli vähän lisää bitsejä kokoelmaa varten. Terminaattori torsot ja lisää normi gruntteja tiedossa, noista tulee kaksi Wolf Guard squadia. Terminaattori kropat harkinnan alla. Joko normi termi squadeja tai sitten käytän myös hahmoille noita.
Liitteet
supplydrop1.jpg
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (SW Thunderbear Cavalry WIP 7.7)

Nyt on päästy jo eteenpäin pre-shading vaiheessa. Vielä kun jaksais kirkkaimpia highlighteja tuoda parilla layerillä, niin ollaan valmiita etenemään väritykseen.
SWTBCwip5.jpg
SWTBCwip6.jpg
SWTBCwip7.jpg
SWTBCwip8.jpg
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (digi-maalaus 29.10)

Miniatyyri puoli on ollut pölyssä pari kuukautta, mutta sain tässä viime aikoina sentään yhden maalauksen tehtyä. Löytyy myös timelapse Youtubessa: https://www.youtube.com/watch?v=rhsjvIbwpQk
2nd-timelapse-ifolor-print-edit-AKdsds.jpg
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (wip SW Thunderbear Cavalry 14.11)

Olen varmaan foorumin hitain työstämään figuureja, mutta niin kauan kuin vauhti on 0<, niin oon henkilökohtaisesti tyytyväinen.

Edelleen nallella ratsastavia työstän, toki oon ajautunut maalaamaan kaverin lautapeliä tässä samalla joka vie osan ajasta.
SWTBCwip11e.jpg
Ohessa kokeilin nopeasti, että miten idea bannerien kanssa toimii ja kyllä mä varmaan tällä meen. Kunhan vähän keksii miten koristella ja tehdä siitä astetta kauniimpi, niin hyvä siitä tulee. Itse maalaus on kesken monelta osin, ainoa osa mikä on figuurissa lopullisesti valmis on nallen turkki.

Päätin kanssa samalla, että menen The Grimblood -kompanialla (yksi virallisista GW:n tarjoamista SW joukoista). Jossain kohtaan pitää olla tekemässä Kjarl Grimblood kun ei virallista figua taida olla.
Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu »

Panssarikarhut on kyllä muikean näköisiä ilmestyksiä. Kyllä tästä hyvä tulee.
Ilgoth

Maalaus on edelleen kesken, toki ei paljoa. Muutamat asiat tekemättä. Alla näkyy ensimmäisen bannerin työtä. Oli vielä osittain kesken kuvattaessa.

SWTBCwip13e.jpg

Työstin baset, maalaukset tehty. Vielä kun flockaa ja näin edelleen, ja vetää reunan mustalla niin ne on valmiita nalleja varten. :)

SWTBCwip14e.jpg
SWTBCwip14e.jpg (107.12 KiB) Katsottu 966 kertaa
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (SW Thunderbear Cavalry valmis 19.11)

Vihdoin sain ne vietyä jota kuinkin loppuun asti. Tää oli nyt ensimmäinen konversio ikinä, niin oon enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen. Maalaus puolta voisi nyt aina parantaa, ja varmaan palaankin noihin joskus vielä yrittämään jotain lisää.
SW-TBC.jpg
Tässä vielä baset erikseen ennen liimausta.
SWTBCwip16.jpg
Seuraavana työlistalla olisi kaksi kappaletta viiden miehen wolf guard ryhmää. Tulee kilvet, storm bolterit ja hyppyreput. Pitää alkaa käymään spruet läpi ja valitsemaan osia. En oo ihan varma miten yksilöisin noita rynnäkkökilpiä (pelaan storm shieldeinä).
WGs-wip1.jpg
WGs-wip1.jpg (684.25 KiB) Katsottu 904 kertaa
Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu »

On kyllä hulppeita karhuja, ja rehevät baset monipuolisine väreineen tekevät niistä mielenkiintoisen kokonaisuuden perinteisen hiekka-kivi-lumi alustoiden rinnalla.
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (SW Wolf Guard wip 23.11)

Kiitoksia Marraskuu!

Kaksi päivää sitten kasailut oli valmiina, hetki sitten sain viimeisenkin osan pohjamaalattua. Kuva tuli otettua ennen pohjamaalia.
WGs-wip2.jpg

Itse maalauksessa kokeilen vähän eri lähestymistapaa tällä kertaa. Toivottavasti ei lopputulos olisi liian erilainen aiempiin nähden. Lähinnä pyrin lisäämään kontrastia sinisen varjoihin. Jääny vähän harmittamaan sen vähäisyys.

Armeijan esittely kotona on yksi juttu mitä oon työstänyt lähinnä mielen tasolla viimeisen kuusi kuukautta. Ajatuksena on tehdä tällainen "display cabinet", alla on yksi suurista innoittaijista (tekijä JeffyP, DakkaDakkan foorumeilta).

264597.page.jpg

Eli siis puinen kaappi, jonka sisälle on tehty maasto ja aseteltu armeija käyniisti näytille. Tämä toimii samalla esittelynä ja säilytyksenä, ei tarvi yhtä vaatekaapin hyllyä pyhittää harrastukselle. Alla on oma rujo, suunniteltu esillepano.

asettelu-suunnitelma.jpg

Ajatuksena käyttää Ikean Kallax 2x2 hyllyä ikäänkuin pöytänä tälle todelliselle kabinetille. Se samalla antaa lisää hyllytilaa armeijan niille osille, jotka ei kabinetin sisään pääse, syystä tai toisesta. Unohdin itse piirrokseen sen merkata, mutta kabinetin koko tulee olemaan 72x72cm, syvyys 35cm. Painorajoituksia pitää seurata, kun tuo Ikean pieni hylly kun kestää sen max 20kg. Tavoitteena olisi pitää kabinetin paino 15kg tykönä.

Sellaista, meen nyt takas maalauspöydän äärelle.
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

Hienoa jälkeä, tulee tosi omannäköinen armeija.

Ikea myi vielä muutama vuosi sitten noi ton kokoista vitriinikaappia lasisilla liuku-ovilla halvalla. Ostin silloin pari just tohon käyttöön, nyt en ole samanlaisia (=samanhintaisia) kaupassa nähnyt. Kannattaa miettiä valaistus valmiiksi, takarivissä tulee olemaan pimeää muuten kun kaappi on noin syvä (35cm). Nyt jos itte tekisin, niin laittaisin kiinteästi jotkut pienet led-valot sisään valmiiksi.
Ilgoth

armored walker kirjoitti: La 24.11.2018 10:11 Hienoa jälkeä, tulee tosi omannäköinen armeija.

Ikea myi vielä muutama vuosi sitten noi ton kokoista vitriinikaappia lasisilla liuku-ovilla halvalla. Ostin silloin pari just tohon käyttöön, nyt en ole samanlaisia (=samanhintaisia) kaupassa nähnyt. Kannattaa miettiä valaistus valmiiksi, takarivissä tulee olemaan pimeää muuten kun kaappi on noin syvä (35cm). Nyt jos itte tekisin, niin laittaisin kiinteästi jotkut pienet led-valot sisään valmiiksi.
Kiitos!

Valoitus on ollut itselläkin mielessä. Hirveetä sähkömiehen alkua itessä ei ole, mutta on kyllä toiveena jotain valoa sisälle suunnitella. Kunhan saan päätettyä figujen asetelman ja isoimmat piirteet maaston kanssa, niin voi sitten murehtia valoja ja niiden asennusta.
Einoin

Viesti Kirjoittaja Einoin »

Olen ajatellut että pitäisi juuri tuollaista JeffyP:n tekemän tyylistä esittely vitriiä kokeilla omalle ogre armeijalle. Tähän tarkoitukseen olen harkinnut Ikean BESTÅ hyllyä vitriini ovella. Näitä löytyy useassa eri koossa ja oven rakenne vaikuttaisi melko tiiviiltä ainakin kuvista päätellen, joten pölyjä ei tarvitsisi varmaan kovin usein pyyhkiä. En tiedä olisiko näistä sinun projektiisi.

https://www.ikea.com/fi/fi/catalog/prod ... /S39047638
https://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S29046856/
https://www.ikea.com/fi/fi/catalog/prod ... /S69047651
https://www.ikea.com/fi/fi/catalog/prod ... /S39046945

Karhu cavalry on hienon näköistä. Tykkään eteenkin rehevä kasvuisista kivikko baseista jotka tuovat hienon kontrastin muuten melko hillityn värisiin figuihin.
Ilgoth

Einoin kirjoitti: La 24.11.2018 13:39 Olen ajatellut että pitäisi juuri tuollaista JeffyP:n tekemän tyylistä esittely vitriiä kokeilla omalle ogre armeijalle. Tähän tarkoitukseen olen harkinnut Ikean BESTÅ hyllyä vitriini ovella. Näitä löytyy useassa eri koossa ja oven rakenne vaikuttaisi melko tiiviiltä ainakin kuvista päätellen, joten pölyjä ei tarvitsisi varmaan kovin usein pyyhkiä. En tiedä olisiko näistä sinun projektiisi.
Kiitoksia! Toistaiseksi olen itsekin tyytyväinen miltä sudet alkaa näyttämään. :)

Veljellä on tuota BESTÅ -sarjaa kirjahyllynä ja ainakin siinä vitriini-osien ovet ovat tosi tiiviit. Vois ajatella että nuissakin on! Nuista ei vaan oikein mikään ole niissä mittasuhteissa mitä toivoisi. :/
Ilgoth

Re: Ilgothin kokoelmat (SW Wolf Guard WIP 28.11)

10x Wolf Guard modellia miehittää mun maalauspöytää edelleen. Olen sentään päässys sinisen maalaukseen, mikä onkin se työläin kaikista oman teeman kanssa! Kuten mainitsin aiemmin, niin tavoitteena on nyt saavuttaa parempaa kontrastia armoriin.

Kuvissa vasemman puoleinen figuuri on se jossa on tehty uusin layer. Kuvailut kuvien kommenteissa.
vasemalla yksi highlight, oikealla vain basecoat
vasemalla yksi highlight, oikealla vain basecoat
vasemalla varjostus lisätty, oikealla vain yksi highlight
vasemalla varjostus lisätty, oikealla vain yksi highlight
vasemmalla ensimmäinen korostus varjojen jälkeen, oikealle vain varjostus
vasemmalla ensimmäinen korostus varjojen jälkeen, oikealle vain varjostus
Ja tällä hetkellä kaikki 10 on siis nyt maalattu yhdellä highlightilla varjojen jälkeen. Tämä vaihe oli lähinnä varjojen korjausta oikeisiin paikkoihin hyvän pohjan rakentelua seuraavalle värisävylle. Ensimmäisen ja kolmannen kuvan vasemman puoleisen figun välillä on mun mielestä aika selkee ero, jotenkin ne varjot teki figuurista luettavamman.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”