Pelimatoista hiukan kysyttävää

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lord of Carcassonne

Pelimatoista hiukan kysyttävää

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Moi!

Mä olen harkinnut että alkaisin hankkia pelimattoja tulevaisuudessa mun pelipöydille niin ajattelin kysyä että millaiset pelimatot on hyviä (pvc vai mousepad) ja mistä niitä kannattaa hankkia? Te joilla on noita pelimattoja niin toivoisin hiukan valaistusta asiaan.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Hamsteri

Re: Pelimatoista hiukan kysyttävää

Viesti Kirjoittaja Hamsteri »

Games Islandilta löytyy ainakin hyvä valikoima. Oon suosinut taiteltavia ja muovilla päällystettäviä pahvialustoja. Menee pieneen tilaa, vähän tukevampi ja melkein samaa hintaluokkaa kuin tasokkaammat muovimatot. Niitä on tosin pienempi valikoima.
Asuu metsässä, puhuu metsähaltia kieltä, näyttää metsähaltialta; metsähaltia. -Aina pyrkimys immersiopurismiin ja fantasia-realismiin-
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Hamsteri kirjoitti: Pe 11.09.2020 16:04 Games Islandilta löytyy ainakin hyvä valikoima. Oon suosinut taiteltavia ja muovilla päällystettäviä pahvialustoja. Menee pieneen tilaa, vähän tukevampi ja melkein samaa hintaluokkaa kuin tasokkaammat muovimatot. Niitä on tosin pienempi valikoima.
Kävin Games Island.eu:n sivuilla ja siellä oli ainakin aika huono pelimattovalikoima mitä tulee isoihin pöytäpeleihin, tai ehkä ymmärsin väärin.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Hamsteri

JuhoL kirjoitti: Su 13.09.2020 23:25
Hamsteri kirjoitti: Pe 11.09.2020 16:04 Games Islandilta löytyy ainakin hyvä valikoima. Oon suosinut taiteltavia ja muovilla päällystettäviä pahvialustoja. Menee pieneen tilaa, vähän tukevampi ja melkein samaa hintaluokkaa kuin tasokkaammat muovimatot. Niitä on tosin pienempi valikoima.
Kävin Games Island.eu:n sivuilla ja siellä oli ainakin aika huono pelimattovalikoima mitä tulee isoihin pöytäpeleihin, tai ehkä ymmärsin väärin.
Onhan siellä noin puolisataa mattoa valikoimissa, jos etsiydyt "Tabletop Supplies" kohtaan.

Tuolla on vielä parempi valikoima https://www.gamemat.eu/.

Taitettava muovi/pahvialusta : https://www.games-workshop.com/en-FI/Re ... heart-2018

Muovimatot imee kaikki päälle kaatuneet limut ja muut mömmöt ja vaikeasti puhdistettavissa. Ruohomatoista tulee taas sotkua ja yleensä parissa vuodessa kuluneet käyttökelvottomiksi.
Asuu metsässä, puhuu metsähaltia kieltä, näyttää metsähaltialta; metsähaltia. -Aina pyrkimys immersiopurismiin ja fantasia-realismiin-
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Tuo gw:n ny ainakin hyvin epakaytannollisen kokoinen
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Hamsteri

tneva82 kirjoitti: Ma 14.09.2020 13:40 Tuo gw:n ny ainakin hyvin epakaytannollisen kokoinen
Jos meinaat varastointia niin helpompi tuollaisia laatikoita on varastoida kuin pitkiä mattoja. Taittelussa menee pari minuuttia. Muovimatot periaatteessa menee edelle jos se tekniikka on jo niin hyvää, ettei ne hajoa vuoden sisään tai ole puhdistuskelvottomia ensimmäisen kokisonnettomuuden jälkeen.
Lord of Carcassonne

Käytättekö muovi vai mousepad versiota?
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
MTT192

Viesti Kirjoittaja MTT192 »

Itse ollut tyytyväinen Frontlinen pelimattoihin sekä näön että kestävyyden osalta. Ovat siis ns "mousepad" matskua.
Mjølnir

Viesti Kirjoittaja Mjølnir »

Meillä tuli hankittua KuoFille yhdistyksen tiloihin tuossa vuosi vai kaksi takaperin pelimattoja yhteiseen käyttöön. Sekä vinyyliset että neopreenit (hiirimatto) on käytössä aivan toimivia, joskin neopreenit todettiin käytössä mukavammiksi.

Täältä kannattaa ainakin katsoa https://www.pworkwargames.com/en/, hyväksi havaittuja ja kohtuullisen suuri valikoimakin.
Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.Net
Gollum

Viesti Kirjoittaja Gollum »

Sain tällä viikolla kokoontaitettavan pelipöydän Gamemat.Eu:lta. Tilasin samaan pakettiin kaksipuolisen 6'4 Quarantine Zone/Fallout Zone maton (saa pöydän kanssa alennusta 10%, sitten vielä vanhalla MW13 koodilla saa 13% alennusta). Lähettivät vahingossa Chem Zone/Necropolis maton... Kysyin, että lähetänkö takaisin ja laitatte sitten joskus oikean tulemaan tilalle. Vastasivat, että pidä vaan matto ja he lähettää tän oikean pyydetyn, kun taas saatavilla (loppu marraskuun lopulle asti). Varastossa oli yksipuolinen Quarantine Zone jonka ensisijaisesti halusin niin sanoin, että sekin riittää ja kiittelin tietenkin. Täytyy sanoa, että hyvää asiakaspalvelua tekevät.

Jokin aika sitten minulle tuli Chem Zone terrain paketti Game Islandin kautta ja yksi säiliöistä oli pahasti epätasainen pohjastaan. Lähettivät uuden saman tien.
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Itse oon tykännyt eniten Gamemat.eu:n hiirimatoista ja omistan niitä kaks. En oo vielä itsellä/kavereilla/pelikaupossa myöskään huomannut niissä isompaa ongelmaa pitkässäkään käytössä, joten lienevät sen puolesta myös turvallinen valinta. Nuo hiirimatot vähän vinyyliä paremmin pehmentävät noppien kolinaa ja kai paikkaavat vielä aavistuksen paremmin koloja esim. finnfoam-alustassa. Vahva suositus niille. Samoin nuo Gamemat.eu:n maastot ovat olleet hyviä, etenkin se ruins-setti.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Gollum

Samat kokemukset Squirreli. Omaan makuun erinomaisia tuotteita tekevät. Joidenkin mielestä kalliita, mutta kun suhteuttaa, että valmiiksi maalattuja niin ei tuo mikään järkky hinta ole. Itseltä löytyy edellä mainitsemieni lisäksi Wastelands matto (joka minusta hienoin valikoimasta). Maastoista Chem Zone ja Fall out zone sekä 10 kpl Gothic ruinsin seiniä. Gothic noista ensiksi oli mielessä tilata, mutta oli pitkään loppu joka puolelta ja en jaksanut odotella. Ainakin mukavia, jos löydy aikaa työstää ja maalailla maastoja itse.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Deepcutilta kans mattoja jos Gamematin valikoima ei miellytä silmää: https://www.deepcutstudio.com/
Funktionaalisesti ne on ihan samaa tasoa, niin voi turvallisin mielin shoppailla sieltä mistä kuosit eniten miellyttää.
Lord of Carcassonne

Hyviä ehdotuksia! Aion tutustua noihin ehdottomasti. Luultavasti ens vuoden puolella kun rahallinen tilanne paranee niin alan hankkimaan noita mattoja. Tarkoitus olis hankkia vähintään 8 mattoa ajanmittaa etenkin fantasy battlea ajatellen.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Lord of Carcassonne kirjoitti: To 05.11.2020 10:53Hyviä ehdotuksia! Aion tutustua noihin ehdottomasti. Luultavasti ens vuoden puolella kun rahallinen tilanne paranee niin alan hankkimaan noita mattoja. Tarkoitus olis hankkia vähintään 8 mattoa ajanmittaa etenkin fantasy battlea ajatellen.
Mielenkiinto heräsi, että mihin mahdat tarvita vähintään 8 mattoa?
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
Lord of Carcassonne

Vader kirjoitti: Pe 06.11.2020 14:15
Lord of Carcassonne kirjoitti: To 05.11.2020 10:53Hyviä ehdotuksia! Aion tutustua noihin ehdottomasti. Luultavasti ens vuoden puolella kun rahallinen tilanne paranee niin alan hankkimaan noita mattoja. Tarkoitus olis hankkia vähintään 8 mattoa ajanmittaa etenkin fantasy battlea ajatellen.
Mielenkiinto heräsi, että mihin mahdat tarvita vähintään 8 mattoa?
Mä pidän turnauksia ja ajattelin että ne tulisi mun pelipöydille.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Gollum

Lord of Carcassone, jos gamematilta olet jotain hommailemassa niin kannattaa tsekata kaksipuoliset matot myös (69€ yksipuolinen ja kaksipuolinen 99€). Tosiaan tuo Miniature wargamingin MW13 koodi vielä toimi hiljattain antaen 13% alennusta. Joku toinenkin koodi netin syövereistä muistaakseni oli, mutta taisi ale olla 10% sillä.
Nicholas Leaf

Viesti Kirjoittaja Nicholas Leaf »

Toinen paikka on playmats.eu. Katselin just pari päivää sitten heidän pelimattoja.
Lord of Carcassonne

Oma kokemus on ollut hyvä pelimatoista kun oon pelaillut 40k:ta turnauksissa niin siksi olen miettinyt että matot muutenkin olisi hyvä vaihtoehto kun en pysty kerrostalo kämpässä tekemään/korjailemaan pöytälevyjä. Pienempää maastoa kyllä pystyn tekemään. Mulla on sekin idea kun rupean jossain vaiheessa ottamaan valokuvia tohon WARBLADE projektiin malleista ja armeijoista niin pelimatot pohjana ovat ihan siistejä.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
tommi_80

Viesti Kirjoittaja tommi_80 »

Itselläni on pari kappaletta gamemat.eu:n kaksipuolisia mattoja sekä heidän taittopöytä. Lämpimästi voin suositella ja kaverit jotka ovat pelaamassa käyneet tässä vuoden parin sisällä ovat pitäneet myös näiden käytännöllisyydestä.
Matot ovat kestäneet pelaamisen, kahvit ja noppien heittelyt hyvin eikä käytössä näy jälkiä. Varastointikin on helppoa koska pöytä on varastointimoodissa pieni ja mahtuu pystyssä melkein minkä vain kirjahyllyn tms taakse piiloon ja rullalla olevat matot siihen viereen. Tilaa menee max neliö ja sekin pystysuunnassa..

Gamemat ja deepcut studio myy niitä suojapusseja näille matoille, kannattaa ostaa samalla kun matot tilaa.

Joku tuossa aiemmin mainitsi että varastointi on pitkille matoille hankalampaa kuin laatikoille.. Tämä lienee täysin henkilökohtainen mielipide. Itse pidän että nämä matot on helpompi laittaa pussissa pystyyn huoneen nurkkaan ja/tai kaapin taakse piiloon, näin ne ei syö hyllytilaa kuten laatikot. Rullattuna matot pysyvät suorana eikä niihin jää taitteluista kulmia mitä sitten pitää suoristella ennen pelejä. Mutta kuten sanottu, mielipiteitä on monia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”